Pagina 12 van 23

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 11:38
door fogeltje
Wellicht maakt Hermes per ongeluk in een Pavlovreactie zelf bezwaar.

Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk. Eea zou gepaard gaan met wijzigingen in lijn 23 en 468. Lijn 23 zou dan nog maar tot Milheeze gaan en de nieuwe lijn de overige bediening overnemen. Die forumposts zijn vast nog te vinden.

Edit: ik zie nu dat het slechts om een spitsverbinding gaat.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 11:48
door Hainje
fogeltje schreef:Edit: ik zie nu dat het slechts om een spitsverbinding gaat.
Dat groeit binnen een jaar of twee uit tot een volwaardige lijn! Mark my words!

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 22:58
door phileas
Ik snap het niet meer. Gaan de volans (niet volans plus) en de gewone stads en streeklijnen op de zelfde materiaal rijden?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 23:15
door Zugführer
Aangezien de elektrische bus e-volans gaat heten lijkt het me wel duidelijk dat die enkel op Volans of VolansPlus lijnen gaat rijden - in ieder geval niet op de "normale" lijnen. Daar worden t.z.t. andere elektrische bussen voor besteld, zoals ik het begrijp.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 23:19
door phileas
Zugführer schreef:Aangezien de elektrische bus e-volans gaat heten lijkt het me wel duidelijk dat die enkel op Volans of VolansPlus lijnen gaat rijden - in ieder geval niet op de "normale" lijnen. Daar worden t.z.t. andere elektrische bussen voor besteld, zoals ik het begrijp.
Dus bijvoorbeeld de volans lijn die naar Valkenswaard rijdt gaat op VDL Citea SLFA rijden? En bijv. Lijn 4 gaat dan op VDL Citea SLE rijden?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 23:34
door Zugführer
Nou ja, de Volans lijnen horen een "tramachtige uitstraling" te krijgen, dus dat lijkt me wel aannemelijk.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 19 dec 2015, 11:12
door Raymond
Er komen voorlopig alleen elektrische 18 meter bussen voor de lijnen die in de aanbesteding volans plus zijn genoemd. Dat zijn o.a. de huidige lijnen 1, 10, 11 (tot Ekkersrijt), 21/22 (tot Nuenen), 400, 401, 402, 404 en 407. Als ik het persbericht van de provincie goed interpreteer gaat het volgende gebeuren: Op de Volanslijnen komen nieuwe Euro6 bussen (o.a. de lijnen naar Valkenswaard en Reusel), zodat het interieur gelijk aan de zwaardere volans-eisen voldoet. Deze bussen worden uiteindelijk in de derde fase (jaar niet bekend) vervangen door elektrische bussen. Dat deze lijnen als laatste elektrisch worden is logisch, omdat voor deze lijnen de actieradius het grootst moet zijn. Dan is het verstandig de technologische ontwikkelingen van de komende jaren af te wachten. De reguliere stadsbussen (o.a. huidige lijn 2/3, 8, stadsdienst Helmond) en streekbussen (o.a. huidige lijn 144) worden uiterlijk in 2020 elektrisch en zullen tot die tijd waarschijnlijk met het huidige materieel gereden worden (wat volgens mij al voldoet aan de eisen). Na 4 jaar zijn die bussen dan 12 jaar oud wat een mooi moment is om ze te vervangen. Die nieuwe Euro6 bussen zullen dan ook minstens 6 jaar rijden.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 19 dec 2015, 14:05
door huibf
Raymond schreef:Er komen voorlopig alleen elektrische 18 meter bussen voor de lijnen die in de aanbesteding volans plus zijn genoemd. Dat zijn o.a. de huidige lijnen 1, 10, 11 (tot Ekkersrijt), 21/22 (tot Nuenen), 400, 401, 402, 404 en 407.
Kleine kantekening. de huidige lijn 10 is niet gedefinieerd als Volans Plus. Lijn 400 ook niet.
De ritten naar Summa moeten Volans Plus zijn.
Overigens worden de ritten 121 en 122 straks gereden via de HOV baan.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 19 dec 2015, 15:35
door Raymond
Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: zo 20 dec 2015, 17:01
door Mr-W
fogeltje schreef:Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk.
Dan ga ik van Lijn 125 uit, die is immers niet meer verplicht in de nieuwe concessie, maar in de spits is er voldoende vraag om hem te laten rijden.
Raymond schreef: Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).
Lijn 400 mag een eigen huisstijl hebben.
phileas schreef:Ik snap het niet meer. Gaan de volans (niet volans plus) en de gewone stads en streeklijnen op de zelfde materiaal rijden?
Maak ff een overzicht van de mogelijke materieelmutaties
Man Lion's City blijven nog 4 jaar rijden op de stadsdienst van Eindhoven en lijn 51 in Helmond (Rest van Helmond word mogelijk maatwerk, anders ook MAN bussen)
VDL Berkhof Ambassador blijven nog 4 jaar rijden op de overgebleven streeklijnen
VDL Citea SLE 65 bussen : Volanslijnen (inclusief lijn 10)
VDL Citea SLFA 40 bussen : E-Volans (Volans+ lijnen)

Mercedes-Benz Citaro: Verdwijnen uit de regio
Mercedes-Benz Sprinter: Verdwijnen uit de regio en worden vervangen door onbekend low-entry materieel.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: zo 20 dec 2015, 20:03
door OmniLezer
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).
sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: zo 20 dec 2015, 20:22
door Hainje
OmniLezer schreef:
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).
sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.
Accountje aanmaken op Tenderned. Nu staat het er nog wel op denk ik. Over een paar maanden niet meer.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: zo 20 dec 2015, 21:52
door huibf
Hainje schreef:
OmniLezer schreef:
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).
sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.
Accountje aanmaken op Tenderned. Nu staat het er nog wel op denk ik. Over een paar maanden niet meer.
http://www.ovdepeel.nl/dump/pvezuidoost.pdf

kan je deze nog tijdelijk vinden. Laatste versie na Nota van Inlichtingen 4.
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).
Inderdaad foutje van mij. In het ontwerp was V1b (lijn 400) nog niet aangemerkt als VolansPlus

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: zo 20 dec 2015, 23:04
door fogeltje
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk.
Daar zie ik persoonlijk niks in. Door te koppelen aan de 122 krijg je juist potentiële extra reizigers. Niet alleen uit Gemert komen studenten uit Nijmegen (waarop deze lijn lijkt toegesneden). Door te koppelen aan de 125 zadel je dat soort mensen met een overstap op waardoor ze de verbinding niet zullen pakken. Voor reizigers uit Helmond is het juist niet interessant, die kunnen via Venlo sneller en comfortabeler met de trein (of natuurlijk met de 23).

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: ma 21 dec 2015, 13:57
door phileas
Maar als de volansplus lijnen op VDL Citea SLFA gaan rijden en de volans lijnen op VDL Citea SLE gaan rijden. Dan op welke materiaal gaan de overgebleven stads en streeklijnen rijden? Gaan ze ook op de Zelfde materiaal als de Volans lijnen rijden?
En is de VDL Citea SLE de zelfde als die atadslijnen van Breda?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: ma 21 dec 2015, 14:19
door Suus
Nee, de Citea SLE (Low Entry) is de streekbusvariant, de SLF (Low Floor) is de stadsbusvariant die dus o.a. op de stadsdienst van Breda en Den Bosch rijden.

Een groot deel van de bussen in de huidige concessie blijft voorlopig rijden en worden op een later moment vervangen door elektrische bussen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 02 jun 2016, 15:47
door Hans
De stand van zaken omtrent de rood-witte bussen, 2 juni, 13:30 uur, op basis van eigen waarneming onderweg en bij de stalling Eindhoven.

VDL
3330 - 3331 - 3333 - 3334
3341 - 3342 - 3343 - 3344 - 3345 - 3347
3352
3367
3380 - 3381

MAN
3414 - 3415 - 3416 - 3417
3421

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: ma 06 jun 2016, 15:55
door WALUIGI96
Vandaag de 3381 gezien, die was niet rood. Of ze hebben m weer teruggebracht in de oude kleuren :P

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: ma 06 jun 2016, 18:48
door fogeltje
Ik heb de 3381 volgens mij ook al in het rood gezien, heb je het nummer misschien verkeerd gelezen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 07 jun 2016, 06:15
door WALUIGI96
Niet dat ik weet, ik was op station Helmond en heb die bus een minuutje of 2 gezien. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat het toen lijn 23 was die in Helmond om 15:51 aankwam en daarna verder ging als 999. Het zou overigens ook om de 3481 kunnen gaan...

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 10 jun 2016, 15:25
door Krkv
Wie weet hier of Hermes al de SRE-bestickering aan het vervangen is door die van de Provincie (alleen achterop) op deb bussen die niet rood-wit zullen worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 10 jun 2016, 16:24
door ZO6176
De bussen die nog niet zijn omgeschilderd hebben aan de achterzijde linksboven een sticker met de tekst Provincie Noord-Brabant gekregen.

Dat de 3481 omgeschilderd zou zijn zou mij verbazen omdat deze wagen totaalreclame (van Omroep Brabant?) heeft. Volgens mij zijn de reeds omgeschilderde wagens, wagens zonder reclame geweest. Mogelijk een schadegeval uitgezonderd.

Weet iemand of de 3406 ook rood-wit geworden is. Dit is 1 van de 2 Helmondse stadswagens die een tijdje was vervangen door de 3466.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 10 jun 2016, 17:41
door fogeltje
We hadden het over 3381, niet de 3481, toch?

Ander vraagje, als lijn 21 definitief verdwijnt en ook als spitslijn niet blijft bestaan...wat gaat men dan met de bussluis in Gerwen doen? Gewoon een random gedacht van mij. Lijkt me voor de hand te liggen het compleet dicht te gooien. Een buurtbusje kan immers niet door de sluis en de sluis weghalen maar open laten is een uitnodiging voor ander verkeer (ook al zet je er een verboden in te rijden bord neer) en dat zullen de omwonenden niet willen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: vr 10 jun 2016, 18:32
door Hainje
Gewoon lekker laten liggen joh.

Gaat prima, bijvoorbeeld bij de Harlingendreef in Tilburg. Al zo'n 11 jaar rijdt er geen bus meer daar, de sluizen liggen er nog steeds. Altijd handig voor calamiteiten.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jun 2016, 00:29
door regenmaker
Of als de busroute na 20 jaar weer wijzigt en een oude route gaat rijden. :P