Pagina 3 van 23

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 31 mar 2015, 23:29
door Yanaike
Het lijkt alsof Provincie Noord-Brabant met de regio Eindhoven een concept probeert te handhaven dat er als volgt uit ziet:
- Volans bussen: dit zijn meestal de sterke lijnen binnen de huidige concessie. Ze krijgen een gestrekte route en de frequentie gaat flink omhoog.
- Niet-Volans bussen: voornamelijk lijnen die nu al met opheffen bedreigd worden. Deze lijnen krijgen juist extra slinger-routes (zowel in streek als in stad). Trajecten van deze lijnen worden samengevoegd, en bij streeklijnen wordt soms de verbinding met station Eindhoven niet meer geëist (hooguit in de spits).
Het idee lijkt mij dat de Volans-bussen zo veel mogelijk reizigers proberen weg te snoepen van oude verbindingen. Van reizigers vanuit Woenselse Heide wordt bijvoorbeeld verwacht dat ze gebruik maken van haltes op de Huizingalaan. Aan de ene kant betekent dit dat reizigers geen halte meer voor hun deur hebben. Aan de andere kant is de verbinding wel frequenter (minstens 8x/uur i.p.v. de 2x/uur die door lijn 3 geboden werd). Vergelijk het ook een beetje met lijn 13. Volgens mij was dit vroeger een prima lijn, maar door de HOV1 is het een hele rare lijn geworden. De verbinding van die wijken is té belangrijk om lijn 13 helemaal op te heffen, maar HOV1 snoept het grootste deel van de reizigers weg. Wie gaat er nou met lijn 13 die maar eens in het uur reist als je met een klein stukje verder lopen ook met een belangrijke HOV-as kan reizen?

Volgens mij zijn deze discussies die hierboven gevoerd worden meer iets voor in het 'Ideeën OVer OV' forum. Maar om toch even te reageren op jullie posts:
- Die bus naar Best zou ik zelf t/m halte Marathonloop de huidige route van 144 laten volgen (via Pieter Eijffhuis dus).
Dit kan niet! In het PvE wordt geëist dat de verbinding met Best de halte MMC, Eindhoven aandoet. Hierdoor komt er dus verplicht een extra knik in de route van lijn 144 maar ontstaan er wel mogelijkheden om de route van lijn 3 (deels) op te vangen. En op zich is de extra slinger in de route van lijn 144 niet heel erg. Best is immers ook al via spoor met Eindhoven verbonden.

@Huibf:
Jouw plan kan niet volgens de huidige concessie-eisen. En ook al zijn de concessie-eisen nog niet definitief. Als ik zo naar het hele Volans-idee kijk, verwacht ik niet dat jouw plan gaat voldoen aan toekomstige concessie-eisen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 31 mar 2015, 23:32
door Hainje
Ach uiteindelijk gaat Arriva er toch wel met de concessie vandoor.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 31 mar 2015, 23:48
door Springer
Hainje schreef:Ach uiteindelijk gaat Arriva er toch wel met de concessie vandoor.
Opmerkelijke uitspraak aangezien het nog niet eens zeker is of Arriva mee gaat dingen. Reken er maar op dat Hermes / Connexxion er alles aan gaat doen om die consessie te behouden en op nu.nl stond een artikel dat er ook een nieuwkomer mee gaat dingen om de consessie in handen te krijgen.

http://www.nu.nl/ondernemen/4021757/nie ... rvoer.html

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 31 mar 2015, 23:53
door Yanaike
En wat is er erg aan als zij de concessie gaan uitvoeren? Puur omdat Hermes altijd in SRE heeft gereden en het daar prima heeft gedaan zou ik de concessie best aan Hermes willen gunnen. Maar de kwaliteit van het vervoer wordt helemaal niet bepaald door de vervoerder maar door de provincie (door middel van concessie eisen). En als Arriva het wint kunnen zij blijkbaar het efficiëntste de gewenste kwaliteit uitvoeren en dan vind ik Arriva een terechte winnaar.

Een voordeel van Arriva als winnaar is in ieder geval dat ze ook omliggende concessies in handen hebben. In ieder geval de rest van Brabant en mogelijk ook nog Limburg (en ik zie Abelio en Veolia niet zo één, twee, drie inschrijven op concessie Zuidoost Brabant). Dit betekent dat ze in de praktijk interessante voordelen te bieden hebben. Denk aan doorkoppelingen in Reusel, Deurne, Best, Meijel, Gemert, Boxmeer etc. En mogelijk eerdere ritten vanuit die plaatsen. Bijvoorbeeld lijn 173 die eerder vanuit Weert aan komt rijden, etc.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 00:08
door Hainje
Naar wat ik vernomen heb uit Hermes-kringen is CXX niet eens van plan om in te schrijven (onder de naam Hermes). (Hans?) En aangezien het PvE weinig spannend is zal Qbuzz waarschijnlijk ook wel bedanken. Syntus zal wel willen, maar ja, dat moet ik nog maar zien. Uiteindelijk blijft Arriva over. Gezien de expansiedrift van dit bedrijf lijkt het mij zeer voor de hand liggen dat zij gewoon meedoen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 07:38
door Yanaike
Waarom is deze concessie weinig spannend dan?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 08:15
door huibf
Consessie is juist wel spannend, er gaat nogal wat OV verloren.
Wat betreft de sterke lijnen. Die vlieger gaat niet helemaal op.
Lijn 1 trekt muv de werkdagen in de spits (komt door de scholen) beduidend minder reizigers.
Lijn 2 is met stip de drukste lijn, daarna 4 en dan pas 1.
juist tussen de wijk (eindpunt) en de halten net voor het Winkelcentrum.
Met het vervallen van 3 noordelijk van het WC zal je behoorlijk wat verliezen incasseren.

Wat de route naar Best. De verplichte halten bij het WC is een eis inderdaad, maar het is een voorstel. Dus dat kan geschrapt worden.
de opzet wat betreft HOV is erg hoog gegrepen en aanbod-gericht. Juist wil de provincie vraaggericht.
dus laat geen geleed rijden om 22.00 elk kwartier. Waar hooguit 10 man in zitten.

Het voorstel is mijn inziens te strak geregiseerd. (Weer aanbodgericht) laat de vervoerder ietwat vrij in zijn lijnenspel.
Maar is een wijkfrequentie waarbij de eis is dat er max 2 minuten langer gereist mag worden(direct) of sneller met een knooppuntoverstap.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 09:04
door Ederveen
Yanaike schreef:
- Die bus naar Best zou ik zelf t/m halte Marathonloop de huidige route van 144 laten volgen (via Pieter Eijffhuis dus).
Dit kan niet! In het PvE wordt geëist dat de verbinding met Best de halte MMC, Eindhoven aandoet. Hierdoor komt er dus verplicht een extra knik in de route van lijn 144 maar ontstaan er wel mogelijkheden om de route van lijn 3 (deels) op te vangen. En op zich is de extra slinger in de route van lijn 144 niet heel erg. Best is immers ook al via spoor met Eindhoven verbonden.
Mijn excuses je hebt helemaal gelijk ik zat wat te slapen. Ik bedoelde eigenlijk de huidige route van 144 tussen Catharinaziekenhuis en halte Marathonloop, wat hier wel meer wordt geopperd. Dat het op het stuk Ziekenhuis - Station waarschijnlijk de huidige route van lijn 3 wordt heb je gelijk in natuurlijk. Dat vind ik persoonlijk ook een prima idee.

Om even door te gaan op lijn 2: Ik ga nooit met die lijn, maar op het station valt me wel op dat die altijd stampvol zit. Dit is er zo één waarvan ik me afvraag waarom er niet met geleed gereden wordt (naast dat het simpelweg niet beschikbaar is natuurlijk).
De loopafstand van de Dr. Cuyperslaan naar Montgomerylaan valt binnen de perken (wat moet die maximaal zijn voor HOV? 10 minuten?), en het stuk over de Rooseveltlaan - Antwerpenlaan blijft bestaan als de 'Ehv 1-lijn'. Bewoners van het gedeelte westelijk van de Cuyperslaan/Kloosterdreef zullen idd wat verder moeten lopen, vandaar mijn idee om deze 'Ehv 1' over de Barrierweg - Michelangelolaan te laten rijden ipv. De Keylaan. Gedachten hierover? Vergeet niet dat de vereiste frequentie voor deze Ehv 1 minimaal 4x per uur wordt.
En waarom zou het niet mogelijk zijn een bus (wellicht in één richting) te laten rijden over de Granaat - Sartrelaan - Aïda? Het is een wat smalle straat misschien, maar die zijn er wel meer, waar wel een bus rijdt.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 10:04
door Meltrain
Een paar jaar geleden zag ik een plan om lijn 26 vanaf Deurne via Bakel te verlengen naar Helmond, maar dat zie ik niet meer terug?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 11:05
door Yanaike
Meltrain schreef:Een paar jaar geleden zag ik een plan om lijn 26 vanaf Deurne via Bakel te verlengen naar Helmond, maar dat zie ik niet meer terug?
En ook de 23 over Gemert naar Boxmeer. Viel mij ook al op dat het niet meer in de concessie eisen zit. Ik snap dat niet :(

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 14:33
door Hans
Connexxion/Hermes niet meedingen? BROODJE AAP / WANDELGANGEN / GERUCHTEN CICRUIT VERHAAL !!!

Ronduit BULLSHIT!

Of ze daadwerkelijk inschrijven zullen we pas weten als de inschrijvingstermijn is verstreken en het bekend wordt gemaakt. Dat geldt voor connexxion/hermes, arriva, qbuzz, Go! en wie dan nog meer.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 14:36
door Hans
Naar het idee van Huib:

Lijn 2 Kloosterdreef/Joris Minnestraat te druk om geen bus overheen te laten rijden. Gewoon lijn 2 laten doen. In de huidige frequenties.

Alternatief idee van lijn 3 vind ik wel wat, al zou ik hem aanvullen met een lusje rondom het ziekenhuis. Zodat ook ziekenhuis en het overstappunt aangedaan wordt.

Airport shuttle onderweg stoppen is een NO GO! Op voorhand al.

Frequenties HOV ben ik het deels eens.
Lijn 1 mag wel wat langer doorrijden in een kwartierdienst in de avonduren. En ook op sommige momenten op zondag.
Lijn 10 waar nu een uursdienst geldt zou een halfuursdienst een goede zet zijn.

Zaken zoals hele dag een kwartierdienst naar de HTC zijn natuurlijk onzin.

Maar goed, het is en blijft nog steeds concept en er kan nog eea aangepast worden.

Huib oefen maar wat invloed uit vanuit het ROB :-)

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 17:03
door huibf
Als Hans al wist of Hermes mee gaat doen zou hij het niet vertellen en als ie dat wel zou doen zou hij iets zeggen wat m duur komt te staan.

Over lijn 2 en 3. Ik heb nog een ideetje.
Lijn 2 en 3 wel koppelen met infra aanpassingen tussen blixembosch oost en west.

3 rijdt via kloosterdreef en wc woensel en dan via Genovevalaan, Roelantlaan, Noordzeelaan, Hondstuglaan (naar rechts!) Diamandring, Sartrelaan, Opera.
Je verliest dan een stukje route, maar de loopafstand is acceptabeler.
Vervolgens als lijn 2 verder. Zoals de huidige 2, alleen dan na het WC de route van lijn 3.

En... andersom.

Frequentie is altijd 2x per uur muv zondag dan 1x en avond na 21.30 ook 1x.
per richting.

Zo creeer je voor het uiterste deel een nette kwarierdienst.
Ik denk wel dat geleed nodig is op sommige tijden...

Hans. Die no-go wat betreft meer laten halteren...
Is dat een no go vanuit de eis van airport gedachte? Of vanuit chauffeurs.
Ik ben van mening dat het onverkoopbaar is dat veel lijnen worden wegbezuinigd en er een de halve tijd een lege bus rondrijdt die nergens stopt.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 17:33
door Hans
Aardige hersenspinsel. Alleen dan krijg je dubbeling tussen MMC en WC Woensel aangezien de lijn naar Best via MMC zou moeten. Als men dat wil handhaven, maar wel wil luisteren naar argumenten omtrent omgeving Kloosterdreef/Kuijperslaan zou ik meer zien in de volgende route voering.

Lijn 2/3 beide via huidige route lijn 2 naar WC Woensel. Daarna uitsplitsen volgens huidige routevoering en in Blixembosch aan elkaar koppelen (in een ver ver verleden is er in avonduren al eens gekoppeld tussen deze lijnen).

Beide lijnen in een halfuur of uurdienst en dan uiteraard afgestemd op elkaar.

Enige in deze is nog de bediening van de Boschdijk.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 19:26
door Yanaike
Ben ik nou echt de enige die het idee om de 2/3/8 samen te voegen niet zo heel rampzalig vind? De enige reden waarom je zowel lijn 2 als lijn 3 zou handhaven is voor een snellere verbinding Blixembosch West <-> Station.

- Het traject Station - MMC - Woensel (lijn 3) wordt opgevangen door lijn 144
- Het traject Station - Kloosterdreef - Woensel (lijn 2) loopt parallel aan een hoog frequente HOV-as en door de nieuwe lijn 2/3/8 over de Barrierweg te sturen kun je de wijken aan de westkant van de Montgommery laan prima bedienen met de combinatie van nieuwe lijn en HOV.
- Het traject Wattstraat - Acht (lijn 8) lijkt me niet heel erg als dat vervalt? Als ik zo op de kaart kijken is er toch maar aan een kant van de Boschdijk bebouwing.
- Het traject door Acht wordt vervangen door een lusje van lijn 144. Niet ideaal, maar een aparte bus naar Acht sturen is niet per se noodzakelijk lijkt me?
- Het traject Woensel - Hondsruglaan gaat er inderdaad het meest op achteruit. Maar op loopafstand is er nog wel altijd een HOV-verbinding over de Huizingalaan en halte Hondsruglaan. En eventueel is het ook nog mogelijk lijn 144 een stukje oude route van lijn 3 mee te laten pikken, zo lang die uiteindelijk maar bij Marathonloop uit komt. Theoretisch kan lijn 2/3/8 zelfs over de Genovevalaan rijden, maar een traject over de Franklin D. Rooseveltlaan lijkt me waarschijnlijker.
- Het enige wat ik dan nog een beetje mis is het traject WC Woensel - Oude Boschebaan - Acht (oude lijn 144).

Mij lijkt het goed als de halte Marathonlaan voor de lijn naar Best niet verplicht wordt, dan heeft de vervoerder meer flexibiliteit bij het bedenken van een route van lijn 144 door het noorden van Eindhoven. Ook vind ik dat de frequentie van lijn 2/3/8 en lijn 4 in ieder geval gelijk moeten zijn aan de frequenties van de huidige lijn 2 en lijn 4. Veder vind ik het op het gebied van lijn 1/2/3/4/8/144 een prima PvE?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 19:29
door Hans
Onderschat de haltes Minckelersplein en ook Philips Nederland niet op de Boschdijk!!

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 20:19
door Mr-W
Yanaike schreef:
Meltrain schreef:Een paar jaar geleden zag ik een plan om lijn 26 vanaf Deurne via Bakel te verlengen naar Helmond, maar dat zie ik niet meer terug?
En ook de 23 over Gemert naar Boxmeer. Viel mij ook al op dat het niet meer in de concessie eisen zit. Ik snap dat niet :(
Vermoedelijk heeft dat met de overgang naar de provincie te maken. Milheeze,De Rips,Westerbeek en Oploo zouden dan zonder OV komen te zitten.Daarnaast loopt de reizigersstroom in 2 richtingen op Lijn 23
Hans schreef: Of ze daadwerkelijk inschrijven zullen we pas weten als de inschrijvingstermijn is verstreken en het bekend wordt gemaakt. Dat geldt voor connexxion/hermes, arriva, qbuzz, Go! en wie dan nog meer.
De geruchten molen doet inderdaad flink de ronde,hoorde ook al Munckhof en TCR....

Als potentiële versterkers lijken me ze kansrijker, of zelfs Diamond Executive Travel Services want er gelden geen millieu of leeftijdseisen voor versterkingsritten :neg:
Hans schreef:Zaken zoals hele dag een kwartierdienst naar de HTC zijn natuurlijk onzin.
Als HTC het betaald heb ik er geen moeite mee.
huibf schreef: Hans. Die no-go wat betreft meer laten halteren...
Is dat een no go vanuit de eis van airport gedachte? Of vanuit chauffeurs.
Ik ben van mening dat het onverkoopbaar is dat veel lijnen worden wegbezuinigd en er een de halve tijd een lege bus rondrijdt die nergens stopt.
Ik vermoed dat Airport en NS bij de provincie hebben aangegeven dat ze de Shuttlebus non-stop willen behouden. Wat mij betreft trekken beide partijen dan maar hun portemonnee of accepteren ze stops op de route van de Shuttle.
Springer schreef:Het lijkt alsof Provincie Noord-Brabant met de regio Eindhoven een concept probeert te handhaven dat er als volgt uit ziet:
- Volans bussen: dit zijn meestal de sterke lijnen binnen de huidige concessie. Ze krijgen een gestrekte route en de frequentie gaat flink omhoog.
- Niet-Volans bussen: voornamelijk lijnen die nu al met opheffen bedreigd worden. Deze lijnen krijgen juist extra slinger-routes (zowel in streek als in stad). Trajecten van deze lijnen worden samengevoegd, en bij streeklijnen wordt soms de verbinding met station Eindhoven niet meer geëist (hooguit in de spits).
Verder nog wel interessant om te vermelden dat alle Buurtbussen behouden blijven, maar dat ze over een Low-Entry instap moeten beschikken. Voor Flexbussen geldt deze eis niet terwijl veel haltes al opgehoogd zijn :(

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 20:23
door Yanaike
Ik zie niet in waarom de halte Mincklersplein zou verdwijnen? Halte Wattstraat wordt geëist in het PvE. Vanaf daar zie ik eigenlijk maar drie mogelijkheden richting Catharina Ziekenhuis/WC Woensel:

1) Boschdijk - 2e Lieven de Keylaan - 1e Lieven de Keylaan
2) Barriereweg - Doctor Berlagelaan - 1e Lieven de Keylaan
3) Barriereweg - Doctor Cuyperslaan (- Michelangelolaan)

In al die drie varainten wordt ook halte Mincklersplein aangedaan (in richting Blixembosch is de halte hooguit verschoven van Boschdijk -> naar Barriereweg). Halte Philips Nederland zou alleen in variant 1 worden aangedaan, maar in variant 2 kan er nog een alternatief komen ter hoogte van de Hendrik Staetslaan.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 20:27
door Yanaike
Mr-W schreef:
Yanaike schreef:
Meltrain schreef:Een paar jaar geleden zag ik een plan om lijn 26 vanaf Deurne via Bakel te verlengen naar Helmond, maar dat zie ik niet meer terug?
En ook de 23 over Gemert naar Boxmeer. Viel mij ook al op dat het niet meer in de concessie eisen zit. Ik snap dat niet :(
Vermoedelijk heeft dat met de overgang naar de provincie te maken. Milheeze,De Rips,Westerbeek en Oploo zouden dan zonder OV komen te zitten.Daarnaast loopt de reizigersstroom in 2 richtingen op Lijn 23
In de plannen die eerder gepresenteerd werden zou lijn 26 Helmond - Bakel - Milheeze - Deurne - Meijel gaan doen, dus Milheeze behoud zijn bus. En lijn 23 Helmond - Gemert - Boxmeer zou nog steeds prima via Oploo kunnen rijden. Alleen De Rips en Westerbeek zouden hun bus verliezen en dit zou dan gecompenseerd worden met een buurtbus, die ergens anders weer kon verdwijnen. Ik kan zo alleen het documentje waarin dit stond niet meer terugvinden...

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 20:52
door Hans
huibf schreef: Hans. Die no-go wat betreft meer laten halteren...
Is dat een no go vanuit de eis van airport gedachte? Of vanuit chauffeurs.
Ik ben van mening dat het onverkoopbaar is dat veel lijnen worden wegbezuinigd en er een de halve tijd een lege bus rondrijdt die nergens stopt.
Nee, niet vanuit de chauffeurs gedachte, maar vanuit de gedachte waarvoor lijn 400 in het leven is geroepen en de samenwerkingsverbanden die hierdoor ontstaan zijn.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 22:34
door huibf
Vanavond was de bijeenkomst bij Evoluon.
Toch wel wat wijzer geworden en nog wat ideeen aangehoord.
Ik hoorde vooral dat het op met name in de stad toch aanbod gericht is ingericht. Terwijl de bedoeling toch anders was.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 23:20
door fogeltje
Yanaike schreef:en dit zou dan gecompenseerd worden met een buurtbus, die ergens anders weer kon verdwijnen. Ik kan zo alleen het documentje waarin dit stond niet meer terugvinden...
Wilden ze daar de 468 niet bij betrekken? Dat is een erg zwakke buurtbus die maximaal 1x per 2 uur rijdt, maar op sommige trajectdelen minder. Stuk Gemert - Boekel schrappen (zit Venhorst zonder bus, maar dan moet je ook serieus gaan kijken hoeveel mensen erin zitten), dan zou het wellicht mogelijk zijn de andere dorpjes in te gaan plannen, de buurtbus komt er nu toch al in de buurt. Wellicht zit er nog een frequentieverhoging in wat de bus alleen maar ten goede zou willen komen. Maar als nu blijkt dat het halve dorp Venhorst de bus dagelijks pakt, dan is dat natuurlijk geen optie.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 02 apr 2015, 12:33
door Yanaike
Venhorst zou een buurtbusverbinding behouden door lijn 259 vanuit Landhorst door te trekken naar Boekel, maar wel in te korten tot Sint Anthonis. En lijn 468 zou er ook bij betrokken worden en zou dan: Deurne - Bakel - Milheeze - De Rips - De Mortel - Boekel rijden.

Ik heb het plan van toen overigens teruggevonden met een kaartje op pagina 3: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 4112,d.d24

Weten jullie of het toegestaan is dat Volans bussen aan normale lijnen gekoppeld worden en er zo bijvoorbeeld als nog een lijn Eindhoven - Nuenen - Gemert - Uden behouden kan/mag blijven? Anders zou Gemert - Uden een beetje een losse eiland lijn worden die hooguit 1x/uur aan Helmond - Gemert gekoppeld kan worden.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 02 apr 2015, 17:23
door MrEmiel
Als je dat stuk leest, vraag je je wel af waarom het op dit moment nog niet geregeld is. Aan de Brabantse kant (lijn 155) is de knip een feit, maar de gewenste veranderingen aan de SRE kant zijn niet doorgevoerd en gaan zo te zien in het bestek ook niet door helaas.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 02 apr 2015, 19:09
door fogeltje
Maar de verbinding Gemert - Uden moet er wel grotendeels aan geloven. Dat deel gaat wel door :X