Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Suus »

Anuna de Wever gaat ook per zeilboot naar Chili, zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/22 ... aattop-in/

Overigens zie ik het nut niet van een treinstation bij Eindhoven Airport, de afstand naar de terminal is nog steeds dusdanig dat je een busdienst nodig hebt. Voor woonlocaties ligt het station nogal onhandig en de directe omgeving is sowieso dunbevolkt door een industrieterrein en de landgoederen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door waldo79 »

En de reden dat relatief veel reizigers met de auto komen kan ook wel eens te maken hebben met de omstandigheid dat veel vluchten op de dagranden vertrekken. Dat is de periode dat je met het OV juist matig bereikbaar bent.

Denk daar ook eens aan in plaats van meteen af te geven op de bereikbaarheid per auto en de investeringen daarvoor.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door waldo79 »

Jammer dat er dan weer niemand toehapt op mijn onderbouwde reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door trolly »

Sorry hoor :@
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door en-es »

Misschien reageert niemand omdat men het eens is met je. We hebben het toch over de posting van 30 augustus om 16.43?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door trolly »

Toch begrijp ik die teleurstelling wel. Je kan nog zo'n plausibel verhaal ophangen, op zo'n internetforum gaat er bijna altijd wel iemand op los -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door waldo79 »

Ha ha, men is veel te druk met het boerkaverbod _O- terwijl ik toch een ander dan gangbaar standpunt verspreid over de bereikbaarheid van Eindhoven Airport.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door huibf »

waldo79 schreef:Jammer dat er dan weer niemand toehapt op mijn onderbouwde reactie.
Omdat dat niet waar is. De vluchten zijn al veel meer verspreid dan een paar jaar geleden.
Elke 5 a 10 minuten vertrekt er een vliegtuig vanaf airport.

Een extra station, met dito bustransfer zal Neckerspoel dusdanig ontlasten dat het overige busverkeer weer wat ruimte krijgt.
Het busstation zit ruim over het dubbele van zijn capaciteit inmiddels. Op het drukste uur zelfs bij a 3 keer. De vertragingen nemen ook hier alleen maar toe.

Op korte termijn worden op dit moment ideeen uitgewerkt om (met behoud van lijnen) wat ruimte te creeeren. Het kost alleen een lieve duit in zowel infa als extra rijtijd en extra loopafstanden.
En xo modderen we wat aan zonder echt stappen te maken, en daar is een station nabij Acht, met dit ICstops een onderdeel van.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Wubbo »

Ik tel voor morgen 42 vertrekkende vluchten tussen 07.00 en 15.00, waarvan 8 tussen 07.00 en 08.00. Relatief vertrekken er dus wel veel vluchten vroeg.
Tussen 15.00 en 23.00 vertrekken er nog 24, waarvan 0 na 21.00 uur. Er vertrekken dus weinig vluchten laat.

Morgen komen er 36 vluchten aan tussen 07.00 en 14.59, maar niets voor 08.15. Vanaf 15.00 komen er nog 36 vluchten aan, waarvan 8 na 22.00 uur. Er zijn dus relatief ook veel late aankomsten.

Overigens vind ik het maken van een extra IC-stop, met reistijdverlengingen voor minimaal iedereen die over Eindhoven heen reist en wellicht ook nog reizigers met herkomst of bestemming Eindhoven, als oplossing voor een overbelast busstation een vreemd idee. Volgens mij moet je dan investeren in daar waar het probleem ligt: het busstation.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Suus »

De verdeling op Eindhoven is voornamelijk beter geworden omdat Ryanair op een zeer schandalige manier afscheid heeft genomen van stakend personeel, namelijk door de hele toko daar op te doeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door huibf »

Dat is dan weer wel waar.
Ik ga dan ook uit principe niet met Ryanair. Ik betaal nog liever 100 euri meer ,dan te vliegen met Ryanair. Al kreeg ik geld bij.
Ik gun geen een bedrijf een falliesement. Maar voor Ryanair maak ik een uitzondering.
Wubbo schreef: Overigens vind ik het maken van een extra IC-stop, met reistijdverlengingen voor minimaal iedereen die over Eindhoven heen reist en wellicht ook nog reizigers met herkomst of bestemming Eindhoven...
Dat is naar mijn mening echt onzin. Die paar minuten. Nu hoeft niet elk station een IC station te worden. Op een afstand van pak m beet Roermond-Amsterdam is dat echt niet relevant. Daarnaast, meer reizigers op een traject zal later wellicht leiden tot een hogere frequentie.
Daarom hoeft ook niet elke IC er te stoppen, maar bijvoorbeeld alleen de schiphollijn en wellicht Rotterdam lijn.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Post »

Dat is naar mijn mening echt onzin, die stop kost gewoon extra tijd waar ik als doorgaande reiziger niet op zit te wachten. Laat die vliegtuig passagiers lekker met de bus gaan vanaf Eindhoven.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Wannes »

Ik zie niet in waarom er voor die paar vliegtuigpassagiers vanaf Eindhoven Airport, zoveel zijn het er nou ook weer niet, een treinstation moet worden aangelegd waar de intercities stoppen. Wel zie ik mogelijkheden in een directe buslijn vanaf Eindhoven Airport naar het station van Eindhoven met aansluiting op de treinen.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Post »

6x per uur rijd lijn 400, op aanvulling nog op lijn 401.
Lijn_400_Eindhoven,_Station_-_Airport
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door waldo79 »

Zo heel lang zijn de huidige bussen 400 en 401 toch niet onderweg tussen station en vliegveld?

@Post: die bussen bedienen onderweg nog woonwijken en bedrijventerreinen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Wannes »

waldo79 schreef:Zo heel lang zijn de huidige bussen 400 en 401 toch niet onderweg tussen station en vliegveld?

@Post: die bussen bedienen onderweg nog woonwijken en bedrijventerreinen.
Lijn 400 dus blijkbaar niet, dus eigenlijk snap ik niet helemaal wat het probleem is met de bereikbaarheid van Eindhoven Airport.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door huibf »

Lijn 400 kan niet sneller dan nu, deze rijdt nu over WoensXL en stopt daar nu (als enige stop). Eind december 2019 gaat lijn 400 ook nog stoppen op BIC. Geheel terecht overigens, en wat mij betreft gaat ie het jaar erop ook stoppen bij Sportpark Noord.

Wat het probleem is met de bereikbaarheid. Het wordt een stuk beter met een station bij Acht.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Post »

waldo79 schreef:Zo heel lang zijn de huidige bussen 400 en 401 toch niet onderweg tussen station en vliegveld?

@Post: die bussen bedienen onderweg nog woonwijken en bedrijventerreinen.
Volgens onze wiki, 1 halte wat mij toch vrij weinig lijkt.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door waldo79 »

Dat geldt alleen voor de 400, maar de 401 heeft meer een ontsluitende functie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Post »

Maar wil je dan twee directe buslijnen hebben? Zit de huidige bus dan iedere keer vol?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Stefan »

Vaak wel. Maar het zou al helpen als de dienstregelingen iets realistischer zouden zijn en de keertijden iets ruimer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Suus »

En het busstation van Eindhoven moet eigenlijk volledig nieuw ontworpen worden, het geeft nu teveel conflicten tussen bus en voetganger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door huibf »

Stefan schreef:Vaak wel. Maar het zou al helpen als de dienstregelingen iets realistischer zouden zijn en de keertijden iets ruimer.
Lijn 400 en 401 rijden erg wisselvallig wat betreft de drukte. En dat ligt maar net aan hoe de bussen op airport staan.
Wij gedragen ons als kudde en pakken de eerste bus die we tegenkomen.
Funest voor lijn 401 omdat die ook een stadse functie heeft.

Binnenkort is eindelijk de busterminal klaar op airport (als deze niet weer instort) en dan staat lijn 400 het dichtste bij.
Sinds 400 over WoenXL rijdt is de dienstregelingbetrouwbaarheid stukken verbeterd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Stefan »

Inderdaad, ik was eerst een beetje sceptisch over de route via WoensXL, maar nu ik het een paar keer gedaan heb, bevalt het wel. Immers grotendeels busbaan, waarbij je bij de oude route vaak een heel eind in de file stond, kun je nu tenminste goed doorrijden.. Mits je niet achter een andere bus zit. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Bericht door Wijkhoven »

Na jullie discussie over de nieuwe route van de 400, heb ik die even opgezocht. Ik zie dat hij wel nog steeds via Oirschotsedijk en Landsard rijdt. Toen ik voor het eerst in die bus zat was ik verbaasd over het smalle weggetje waar hij overheen reed. Maar ik zie op streetview dat ze dat weggetje toch wel hebben aangepakt. Er zijn veel bomen weggehaald, er is een fietspad aangelegd en de weg is iets verbreed. Hieronder afbeeldingen van 2010 en 2019. Dus er is tóch een soort van investering in de route van het OV geweest in het afgelopen decennium. :P

2010:
Afbeelding

2019:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten