Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
En wat verbetert er dan voor Eindhoven Airport? Via Breda blijft sneller.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Omdat je via België nieuwe verbindingen aanbied, via Breda rijden er al veel treinen.waldo79 schreef:En wat verbetert er dan voor Eindhoven Airport? Via Breda blijft sneller.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Volgens mij met bijna 0 relevantie voor de luchthaven, omdat de verbinding over Neerpelt nu niet bepaald een vlotte is. Je kunt het op je buik schrijven dat er een directe verbinding Eindhoven - Antwerpen via Neerpelt gaat komen per trein, waarmee enige betekenis van die lijn voor de luchthaven meteen dichtbij 0 is. Wat mij betreft redelijk off-topic, wellicht dat het beter past in een topic wat over Zuidoost-Brabant gaat.
En PS. je hoeft mij niet te quoten aangezien mijn reactie direct boven de jouwe staat.
En PS. je hoeft mij niet te quoten aangezien mijn reactie direct boven de jouwe staat.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Laat de NMBS eerst maar Antwerpen - Lille weer rechtstreeks aanbieden, daarnaast zie ik het niet gebeuren dat de NMBS een 2e trein tussen Antwerpen en Breda laat rijden.Bram schreef:Volgens mij ligt er al prima spoor tussen Eindhoven en Antwerpen. IC'tje Eindhoven-Breda-Antwerpen-Gent-Lille?
Turnhout heeft geen kopstation, alleen het trace vanuit Turnhout richting Eindhoven is lastig in te passen.Chrysa schreef:. Turnhout zelf wordt wel moeilijker, aangezien het een kopstation is en mensen dan liever een trein hebben naar Antwerpen dan naar Turnhout.
Verder is het niet/nauwelijks relevant voor een verbinding met de Welschap.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Leuk dat station, maar een bus naar de Aiport blijft noodzakelijk. Maar tegen de tijd dat het station er staat, ligt de busbaan er daarom hopelijk ook al.
Zie ook de HOV visie van de gemeente.
Rood ligt er al
Groen in in aanleg
Geel is in studie (o.a. station Acht - Airport)
Blauw zijn zgn. doorstroomassen.
Zie ook de HOV visie van de gemeente.
Rood ligt er al
Groen in in aanleg
Geel is in studie (o.a. station Acht - Airport)
Blauw zijn zgn. doorstroomassen.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Nijmegen Goffert is als voorbeeld genomen, daar ben ik blij om, slaan de IC treinen dit station gelukkig over. de HSL tijdswinst is anders zo verdampt voor de IC uit Den Haag.
De route van de HOV as is denk ik een verbetering ten opzichte van de route over de Boschdijk.
De route van de HOV as is denk ik een verbetering ten opzichte van de route over de Boschdijk.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Waarbij station Acht op die afbeelding nog te ver naar het noorden ligt. Ik vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente het idee heeft om de Anthony Fokkerweg terug te gaan brengen naar 2x1 rijstrook om een busbaan neer te gaan leggen. Daarvoor is die weg gewoon te druk. En een busstation klinkt spannend, maar ik zie zeker voor een stoptreinstation maar heel weinig meerwaarde voor lijnen die je naar dit station omklapt. Ik zie alleen voor me dat het de opheffing van lijn 8 in Acht gaat betekenen. En zolang het een stoptreinstation blijft zullen reizigers naar Eindhoven Airport gewoon doorreizen naar Eindhoven Centraal. En een intercitystop, puur om de airportreizigers een reistijdwinst van een minuutje of 10 te bezorgen vind ik eerlijk gezegd vrij ver gaan.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Ik deel die mening niet. Waarom zou je er niet stoppen?
Je kan er veel meer mee bereiken. Namelijk dat heel Eindhoven Noord niet persee via Centraal moet.
Het busstation is te krap en kan geen groei meer aan. En een echte oplossing zie ik niet gebeuren. Als we 15% kunnen weghalen op centraal krijgen dan win je al heel veel. Er zal dan wel een heel goede buslijn moeten rijden.
Gemert-Nuenen-WoensXL-Marathonloop-Acht-Airport-Veldhoven Centrum-MMC.
Elk kwartier ma-za. Avond en zondag elk halfuur.
Dit betalen we door 400 en 20 deze route te laten rijden, 401, 405 en 407 af te schakelen op een aantal tijdstippen.
Afhankelijk vd reizigersstroom kan wellicht lijn 2 ook deels aansluiten op de route naar airport.
Je kan er veel meer mee bereiken. Namelijk dat heel Eindhoven Noord niet persee via Centraal moet.
Het busstation is te krap en kan geen groei meer aan. En een echte oplossing zie ik niet gebeuren. Als we 15% kunnen weghalen op centraal krijgen dan win je al heel veel. Er zal dan wel een heel goede buslijn moeten rijden.
Gemert-Nuenen-WoensXL-Marathonloop-Acht-Airport-Veldhoven Centrum-MMC.
Elk kwartier ma-za. Avond en zondag elk halfuur.
Dit betalen we door 400 en 20 deze route te laten rijden, 401, 405 en 407 af te schakelen op een aantal tijdstippen.
Afhankelijk vd reizigersstroom kan wellicht lijn 2 ook deels aansluiten op de route naar airport.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
En de financiering van die IC-stop? Ik geloof er niets van dat NS er zomaar gaat stoppen, en anders zou je maatschappelijke kostenbatenanalyse nog wel eens negatief uit kunnen pakken voor de IC-stop op Acht. Alle IC-reizigers over Eindhoven heen gaan er immers op achteruit.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Als we al minder willen stoppen moeten we ook iets doen al de talrijke lange stops op grote stations.
Als we daar nu eens wat gaan halen.
Als de ic's niet gaan stoppen in Acht, minimaal 2 IC per uur heeft het geen zin en zal het daadwerkelijke capaciteitsprobleem niet worden opgelost in Eindhoven.
Nogmaals het gaat niet alleen om Eindhoven Airport maar om de gehele OV problematiek van Eindhoven Centraal.
Waarom stoppen IC op meerdere stations in Amsterdam zoals Amstel en Sloterdijk (of all places).
Als we daar nu eens wat gaan halen.
Als de ic's niet gaan stoppen in Acht, minimaal 2 IC per uur heeft het geen zin en zal het daadwerkelijke capaciteitsprobleem niet worden opgelost in Eindhoven.
Nogmaals het gaat niet alleen om Eindhoven Airport maar om de gehele OV problematiek van Eindhoven Centraal.
Waarom stoppen IC op meerdere stations in Amsterdam zoals Amstel en Sloterdijk (of all places).
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
IC's stoppen toch ook niet in Utrecht Overvecht of 's-Hertogenbosch Oost, omdat mensen uit Overvecht of Den Bosch Oost dan sneller thuis zijn, die nemen de sprinter.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Er wordt gestopt op Amsterdam Amstel omdat het (vrij kleine) gebied dat het bediend meer dan 150.000 potentiële reizigers bevat die vaker de trein gebruiken dan gemiddeld. Scheelt ook maar iets van 300 reizigers/dag van Tilburg.huibf schreef:Als we al minder willen stoppen moeten we ook iets doen al de talrijke lange stops op grote stations.
Als we daar nu eens wat gaan halen.
Als de ic's niet gaan stoppen in Acht, minimaal 2 IC per uur heeft het geen zin en zal het daadwerkelijke capaciteitsprobleem niet worden opgelost in Eindhoven.
Nogmaals het gaat niet alleen om Eindhoven Airport maar om de gehele OV problematiek van Eindhoven Centraal.
Waarom stoppen IC op meerdere stations in Amsterdam zoals Amstel en Sloterdijk (of all places).
Er wordt gestopt op Amsterdam Sloterdijk omdat er veel belangrijke overstapmogelijkheden zijn en het bedieningsgebied ook ruim boven de 100.000 inwoners zit die vaker de trein gebruiken dan gemiddeld. Het ook heeft meer reizigers dan Amersfoort, Breda, Arnhem of Delft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Plus veel werkgelegenheid rondom de stations waardoor reizigers niet alleen per sprinter af en aangevoerd kunnen worden.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Die lange halteertijd is nodig voor aansluitingen en om Veiligheid en Service inzet mogelijk te maken.huibf schreef:Als we al minder willen stoppen moeten we ook iets doen al de talrijke lange stops op grote stations.
Als we daar nu eens wat gaan halen.
Van een IC stop heeft iedereen met bestemming Limburg of zelfs Eindhoven Centrum last van, waarbij de halteertijd ook nog eens langer moet zijn vanwege de reizigers met koffers. Eindhoven Airport stelt als vliegveld weinig voor en als bijv. luchthaven Lelystad goedkoper is dan zie ik Ryanair en Wizzair nog zelfs wegtrekken uit Eindhoven.huibf schreef:Als de ic's niet gaan stoppen in Acht, minimaal 2 IC per uur heeft het geen zin en zal het daadwerkelijke capaciteitsprobleem niet worden opgelost in Eindhoven.
Nogmaals het gaat niet alleen om Eindhoven Airport maar om de gehele OV problematiek van Eindhoven Centraal.[
Ik denk dat Eindhoven Acht/Airport nog zijn best moet doen om meer reizigers te halen dan die stations.frankberg19 schreef:IC's stoppen toch ook niet in Utrecht Overvecht of 's-Hertogenbosch Oost, omdat mensen uit Overvecht of Den Bosch Oost dan sneller thuis zijn, die nemen de sprinter.
Zo'n route is niet mogelijk met de huidige HOV baan en ik denk dat Gemert en Laarbeek gaan klagen dat ze geen rechtstreekse verbinding hebben met het centrum. Voor een te krap busstation zal de gemeente Eindhoven zelf met een oplossing moeten komen.huibf schreef: Je kan er veel meer mee bereiken. Namelijk dat heel Eindhoven Noord niet persee via Centraal moet.
Het busstation is te krap en kan geen groei meer aan. En een echte oplossing zie ik niet gebeuren. Als we 15% kunnen weghalen op centraal krijgen dan win je al heel veel. Er zal dan wel een heel goede buslijn moeten rijden.
Gemert-Nuenen-WoensXL-Marathonloop-Acht-Airport-Veldhoven Centrum-MMC.
De Intercity Direct, Benelux en ICE slaan ze wel over net zoals Rotterdam Blaak. De werkgelegenheid rondom die stations is veel hoger.huibf schreef:Waarom stoppen IC op meerdere stations in Amsterdam zoals Amstel en Sloterdijk (of all places).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Lijnen vanuit Gemert afbuigen zie ik niet zitten. Het gros van de reizigers zal naar CS willen en krijgen op deze manier een overstap met alle gevolgen van dien. Dat kost je veel reizigers.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Het een heeft met het ander niets te maken denk ik. Er staat voor het ONTWERP is Nijmegen Goffert als voorbeeld genomen, dus over hoe het station zelf eruit zal gaan zien. Dit zegt niets over een eventuele bediening in mijn ogen.Mr-W schreef:Nijmegen Goffert is als voorbeeld genomen, daar ben ik blij om, slaan de IC treinen dit station gelukkig over.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Betere bereikbaarheid lijkt steeds meer gerechtvaardigd gezien de reizigersaantallen.
Een groei van maar liefst 20% op het passagiersaanbod in het eerste kwartaal van 2017.
https://fd.nl/economie-politiek/1196624 ... 20-groeien
Een groei van maar liefst 20% op het passagiersaanbod in het eerste kwartaal van 2017.
https://fd.nl/economie-politiek/1196624 ... 20-groeien
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Maar hoe is de verdeling OV : auto : taxi? Puilen de bussen al uit? Voor zover ik kan inschatten zit er nog rek in het nu geboden vervoersaanbod. 2 hoogfrequente, hoogwaardige buslijnen en een streeklijn bedienen het vliegveld... Het is niet zo dat er een sluitende businesscase ontstaat voor een IC-stop in Acht. Daarnaast zit de ontwikkeling van Lelystad op de middellange termijn en staat men in de Duitse grensgebieden ook niet stil qua vliegvelden.isadora schreef:Betere bereikbaarheid lijkt steeds meer gerechtvaardigd gezien de reizigersaantallen.
Een groei van maar liefst 20% op het passagiersaanbod in het eerste kwartaal van 2017.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Ja de bussen puilen uit... het eeuwige oeverloze vergader.
Leg een station aan en laat er minimaal 4 ic's stoppen....
Leg een station aan en laat er minimaal 4 ic's stoppen....
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 12 apr 2017, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Zelfs voor 1x per uur een IC is er waarschijnlijk geen sluitende case te maken, vraag me ook af hoe het station ingepast moet worden bij het emplacement Acht, een beslissing over de komst van dit station wordt wat mij betreft doorgeschoven naar de nieuwe legislatuur.
Geen standpunt Eindhoven in debat over groei van Airport
EINDHOVEN - In het debat over de groei van Eindhoven Airport neemt het college van B en W neemt nog geen positie in. "We hebben hier namelijk ook nog geen positie in", zo zei wethouder Mary-Ann Schreurs (D66) dinsdagavond tijdens de raadsvergadering. "Eerst moet het maatschappelijk debat hierover nog gevoerd worden."
Schreurs zei dat nadat fractievoorzitter Rik Thijs van GroenLinks een motie had ingediend. Doel van die motie: het in zijn ogen al te voortvarende college een halt toe te roepen. Vorige week presenteerde Brainport Eindhoven de nationale actie-agenda. Daarin staat dat de groei van Brainport het nodig maakt dat Eindhoven Airport vanaf 2020 verder kan groeien.
ED.nl
Geen standpunt Eindhoven in debat over groei van Airport
EINDHOVEN - In het debat over de groei van Eindhoven Airport neemt het college van B en W neemt nog geen positie in. "We hebben hier namelijk ook nog geen positie in", zo zei wethouder Mary-Ann Schreurs (D66) dinsdagavond tijdens de raadsvergadering. "Eerst moet het maatschappelijk debat hierover nog gevoerd worden."
Schreurs zei dat nadat fractievoorzitter Rik Thijs van GroenLinks een motie had ingediend. Doel van die motie: het in zijn ogen al te voortvarende college een halt toe te roepen. Vorige week presenteerde Brainport Eindhoven de nationale actie-agenda. Daarin staat dat de groei van Brainport het nodig maakt dat Eindhoven Airport vanaf 2020 verder kan groeien.
ED.nl
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Als er zo nodig een trein naar het vliegveld moet waarom betaald Eindhoven dan niet royaal mee?
Een stoptrein vanuit Tilburg en/of Den Bosch kan dan een ommetje maken via het vliegveld.
Of laat de stoptrein uit Deurne / Weert doorrijden naar het vliegveld (= meteen eindpunt).
Ik zou de IC-reizigers niet met een extra stop & omweg gaan belasten.
Een stoptrein vanuit Tilburg en/of Den Bosch kan dan een ommetje maken via het vliegveld.
Of laat de stoptrein uit Deurne / Weert doorrijden naar het vliegveld (= meteen eindpunt).
Ik zou de IC-reizigers niet met een extra stop & omweg gaan belasten.
Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport
Volgens mij wil ook niemand een IC stop daar, op gemeente Eindhoven (bewoners uit woensel evt ook), en Airport na. De argumenten voor/tegen staan al uitgebreid in dit topic.
@zonnig de trein rijdt niet tot in de vertrekhal maar heeft een stop bij de Anthony Fokkerweg op de huidige spoorlijn Eindhoven- Boxtel en van daaruit dan een shuttle naar het vliegveld.
@zonnig de trein rijdt niet tot in de vertrekhal maar heeft een stop bij de Anthony Fokkerweg op de huidige spoorlijn Eindhoven- Boxtel en van daaruit dan een shuttle naar het vliegveld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten