Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
MaartenD

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Berichtdoor MaartenD » Wo 11 Sep 2019, 09:12

Post schreef:Dat is naar mijn mening echt onzin, die stop kost gewoon extra tijd waar ik als doorgaande reiziger niet op zit te wachten. Laat die vliegtuig passagiers lekker met de bus gaan vanaf Eindhoven.

De 800 stopt 6 minuten in Den Bosch en 3 in Eindhoven, de 3500 3 en 5, de 3900 5 en 4.
Daar moet toch wel wat ruimte zijn, al laat je maar één van die treinseries er stoppen.

huibf

Berichtdoor huibf » Wo 11 Sep 2019, 14:44

Als er ergens tijd te winnen is zijn het die belachelijk lange stops op de diverse stations.
Nederland is het land niet voor treinen die doorjakkeren. Beter is om in snellere optrekkende treinen te investeren en iets vaker te stoppen op relevante plaatsen.

Wijkhoven schreef:Na jullie discussie over de nieuwe route van de 400, heb ik die even opgezocht. Ik zie dat hij wel nog steeds via Oirschotsedijk en Landsard rijdt. Toen ik voor het eerst in die bus zat was ik verbaasd over het smalle weggetje waar hij overheen reed. Maar ik zie op streetview dat ze dat weggetje toch wel hebben aangepakt. Er zijn veel bomen weggehaald, er is een fietspad aangelegd en de weg is iets verbreed. Hieronder afbeeldingen van 2010 en 2019. Dus er is tóch een soort van investering in de route van het OV geweest in het afgelopen decennium. :P

2010: https://i.ibb.co/MhbSjrt/Landsard-2010.png
2019: https://i.ibb.co/8jrd8n9/Landsard-2019.png

Die investering is niet gedaan voor de bus. Verderop zit een gigantische school en dito leerbedrijven.
Komende 5 jaar is er van de omgeving niets meer over helaas. Ook aan de overzijde vd snelweg. Dus aan de stadszijde ligt het helemaal vol.

Ontzettend jammer. Het stukje bij Landsard was een omtzettend leuk stukje natuur. Helaas weerverpest door de continue bouwdruk en het aanleggen van wegen.
De komst van HOV4 is overigens weer opgelaaid nu het station niet doorgaat.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Wo 11 Sep 2019, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort, foto's er uit gehaald

Berichtdoor Post » Wo 11 Sep 2019, 18:09

huibf schreef:Als er ergens tijd te winnen is zijn het die belachelijk lange stops op de diverse stations.

Ja vervelend die 3 minuten stops, stel je nou voor dat er mensen instappen.

huibf

Berichtdoor huibf » Wo 11 Sep 2019, 18:51

Dat bedoel ik. Dus wat maakt die stop op Airport dan uit. Genoeg reizigerspotentieel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Wo 11 Sep 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Wo 11 Sep 2019, 21:25

Aan dat reizigerspotentieel durf ik nog wel te twijfelen. Die lange stops in 's-Hertogenbosch zijn nu met name omdat er geen viersporigheid en vrije kruising ligt bij Vught Aansluiting, zodra dat gereed is worden die stops ingekort. En het argument van reistijdverlenging voor doorgaande reizigers blijft gewoon staan.

We hebben op dit forum heel vaak de discussie gevoerd over dat ICs niet snel genoeg meer zijn omdat ze op allerlei stations stoppen (Veenendaal-De Klomp, Den Haag Laan van NOI, Heiloo, etc). Nog zo'n stop erbij helpt dan niet.

Terug naar “OV in Zuid-Nederland”