Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79

Re: Betere bereikbaarheid Eindhoven Airport

Berichtdoor waldo79 » Di 12 Jul 2016, 17:05

En wat verbetert er dan voor Eindhoven Airport? Via Breda blijft sneller.
Mij best :)

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » Di 12 Jul 2016, 18:35

waldo79 schreef:En wat verbetert er dan voor Eindhoven Airport? Via Breda blijft sneller.

Omdat je via België nieuwe verbindingen aanbied, via Breda rijden er al veel treinen.

waldo79

Berichtdoor waldo79 » Wo 13 Jul 2016, 15:37

Volgens mij met bijna 0 relevantie voor de luchthaven, omdat de verbinding over Neerpelt nu niet bepaald een vlotte is. Je kunt het op je buik schrijven dat er een directe verbinding Eindhoven - Antwerpen via Neerpelt gaat komen per trein, waarmee enige betekenis van die lijn voor de luchthaven meteen dichtbij 0 is. Wat mij betreft redelijk off-topic, wellicht dat het beter past in een topic wat over Zuidoost-Brabant gaat.

En PS. je hoeft mij niet te quoten aangezien mijn reactie direct boven de jouwe staat.
Mij best :)

Mr-W

Berichtdoor Mr-W » Wo 13 Jul 2016, 22:32

Bram schreef:Volgens mij ligt er al prima spoor tussen Eindhoven en Antwerpen. IC'tje Eindhoven-Breda-Antwerpen-Gent-Lille?

Laat de NMBS eerst maar Antwerpen - Lille weer rechtstreeks aanbieden, daarnaast zie ik het niet gebeuren dat de NMBS een 2e trein tussen Antwerpen en Breda laat rijden.
Chrysa schreef:. Turnhout zelf wordt wel moeilijker, aangezien het een kopstation is en mensen dan liever een trein hebben naar Antwerpen dan naar Turnhout.
Turnhout heeft geen kopstation, alleen het trace vanuit Turnhout richting Eindhoven is lastig in te passen.
Verder is het niet/nauwelijks relevant voor een verbinding met de Welschap.

Terug naar “OV in Zuid-Nederland”