Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereikbaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereik

Bericht door Yanaike »

fogeltje schreef:Wij hebben ooit een goedkope busvakantie geboekt (bus, dat dan weer wel, niet vliegtuig) en moesten in Veldhoven staan voordat er ook maar een streekbus door ons dorp zou komen (sterker nog, zelfs voordat de stadsdienst Eindhoven überhaupt op gang komt). Wij hadden (en hebben) geen auto en zijn er toch gekomen (en zonder taxi). Als je alles op tijd regelt is er vast iemand in vrienden of familiekring die je wil brengen.
Maar dat is gemakkelijker naarmate je dichterbij Eindhoven woont. Als je verder van Eindhoven vandaan woont, is het lastiger om iemand te vinden die je naar Airport wil/kan brengen.

Ik vind dat het gewoon een soort plicht is van de concessiehouder om Eindhoven Airport bereikbaar te houden op tijden dat er zowel treinen als vluchten zijn. Die extra ritten kunnen wat mij betreft in een halfuurs/uursfrequentie, als belbus, als snelle lijn zonder tussenstops (400), als onderdeel van een andere lijn etc. Hoe, maakt niet zo veel uit, zo lang de mogelijkheid er maar is.
Montecito08
Berichten: 22
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11

Re: Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereik

Bericht door Montecito08 »

Neem gewoon je eigen fiets mee op de trein. Een dagkaart fiets kost €6.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereik

Bericht door Yanaike »

Normaal gesproken, bij andere bestemmingen, zou ik dat ook zeggen, maar vergeet niet dat vliegtuigpassagiers vaak een hoop bagage bij zich kunnen hebben...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereik

Bericht door fogeltje »

Dit hoort gewoon bij de keuze die je maakt als je voor een appel en ei wilt vliegen. Wil je op gangbaardere tijden vliegen, dan moet je gewoon meer betalen voor je ticket. Waarom zou de belastingbetaler daar nu geld voor moeten gaan ophoesten? OV staat al onder druk, laten we dan vooral nog meer kansloze ritten sponsoren. Dat geld kan beter benut worden. Als Eindhoven Airport dit een probleem vind, dan kunnen die zelf een bak met geld bij Hermes neerzetten om de Airportshuttle wat vroeger te laten rijden. Als er nu elke dag steevast 20 man gebruik maken van zo een vroege rit dan zou het al wat anders zijn.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Airport Eindhoven in het weekend 's ochtends niet bereik

Bericht door waldo79 »

Zo denk ik er net over.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten