Pagina 2 van 2

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 23:40
door sirvinniei
Is dat de noot van de busjes "voor het hele koor"?
Hebben zij uberhaupt wel groot materieel?

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 00:23
door AppleMoose
Ze waren/zijn in bezit van grotere bussen. Die heb ik weleens zien rijden. Maar daar kun je natuurlijk geen reguliere bus/treindiensten mee uitvoeren.

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 00:56
door Z2N
Het lijkt me meer dan logisch dat als een bedrijf als Noot de concessie Limburg zou binnenhalen zij ook wel weten hoe je aan bussen moet komen, dus Noot afschrijven omdat ze nu geen groot materieel hebben is nogal onlogisch. :')

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 10:06
door regenmaker
sirvinniei schreef:Is dat de noot van de busjes "voor het hele koor"?
Hebben zij uberhaupt wel groot materieel?
Noot heeft wel degelijk groot materieel. Op de Veluwe rijden ze met een Setra (rijdt op lijn 87/107) en verschillende touringcars op lijn 293 (scholierenlijn). Maar de meeste busjes van Noot zijn kleine busjes, ze rijden verschillende streeklijnen op de Veluwe met Mercedes-Benz Sprinters.

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 11:40
door flipje
Jonkervoort schreef: Nee hoor, vergeet EBS en Syntus niet. Mooie gelegenheid voor die bedrijven om ook weer eens wat te winnen.
EBS (overheid Israel) en Syntus (Franse spoorwegen = Franse overheid) zijn ook beide staatsbedrijven..

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 12:39
door Vinny
Ik dacht dat Egged geprivatiseerd was. Vroeger was het trouwens wel een collectieve coöperatie, of zoals ze dat in Israël noemden: een kibboets op wielen. De organisatiestructuur had wat weg van hoe het bij het Belgische "De Lijn" geregeld was, met pachters.

Re: NS wil meedoen in geval van nieuwe aanbesteding Limburg

Geplaatst: za 16 mei 2015, 12:43
door AppleMoose
Z2N schreef:Het lijkt me meer dan logisch dat als een bedrijf als Noot de concessie Limburg zou binnenhalen zij ook wel weten hoe je aan bussen moet komen, dus Noot afschrijven omdat ze nu geen groot materieel hebben is nogal onlogisch. :')
Misschien komt het wel zo over, maar ik schrijf Noot helemaal niet af. Bij nagenoeg iedere nieuwe concessie moet weer materieel (bij)gekocht worden. dat geldt voor iedere vervoerder, dus ook voor Noot.