Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door waldo79 »

Brabant graaft zijn eigen doelstelling voor nul verkeersdoden het graf in.
Hoewel lovenswaardig, is zo'n doelstelling onhaalbaar. Je zult maar door een technisch defect aan je voertuig de macht over het stuur verliezen en dan de sloot in rijden of tegen een boom klappen...weg 0 doden.
nu gaan al die dronkaards hun eigen vervoer regelen, meestal neerkomende op auto's gevuld met 3-5 man, ZONDER BOB! Kosten: meer dan €1 miljoen gederfde belastingen als het echt fout gaat
ik vraag me af of dit werkelijk zo is :idea: niet dat ik het goedkeur om met enige alcoholische consumptie zelf achter het stuur te kruipen (zelfs fietsen kan hachelijke situaties opleveren) :)
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:Maar je kunt wel een vervoersplan indienen, wanneer dat er alleen maar komt om aan de gestelde eisen te voldoen en er niet getoetst wordt of het ook daadwerkelijk haalbaar is ("Na afloop kunnen reizigers met de trein en bus naar huis", terwijl er werkzaamheden zijn), blijft het waardeloos. Voor de vergunning is echter aan alle eisen voldaan.
Misschien een oplossing om de vergunning voorwaarden aan te scherpen?.. Dat er een verklaring van, bijvoorbeeld Pro-Rail, dient te komen dat op de gewenste dagen wel/niet/beperkt treinvervoer na afloop beschikbaar is.

Indien beperkt/niet treinvervoer en dus treinvervangend vervoer.. dient er een vervolgstap te komen: overleg met de vervoerder omtrent inzet en capaciteit vervangend vervoer.

Maar goed, dan staat op papier dat er om 00:30 5 bussen ingezet moeten worden .. als er in de praktijk maar 3 chauffeurs bereid gevonden zijn om te werken en daarvan wordt er één op de dag van evenement nog ziek ook.. blijft de capaciteit flink achter op de vergunningscriteria.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Gaat deze discussie nu over het opheffen van de nachtnet bussen of omdat de NS de benodigde capaciteit verkeerd heeft ingeschat bij werkzaamheden?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door busdriver1 »

Deze discussie gaat inderdaad niet meer over het opheffen van het nachtnet want er komen steeds meer zaken bij die hier niets mee te maken hebben. En waarom er een discussie plaats moet vinden over dit onderwerp is mij een raadsel want afgelopen is afgelopen. We zijn weer een ervaring rijker en klaar is het. Een hoop gebrabbel voor niets.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
PHS

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door PHS »

SLToilet schreef:Maar daar houden de baten niet bij op: nu gaan al die dronkaards hun eigen vervoer regelen, meestal neerkomende op auto's gevuld met 3-5 man, ZONDER BOB! Kosten: meer dan €1 miljoen gederfde belastingen als het echt fout gaat. Dan heb ik er wel honderdduizenden voor over om deze gasten in leven te houden. En die van mezelf mocht ik nodig reizen op dit tijdstip met ander vervoer.

Brabant graaft zijn eigen doelstelling voor nul verkeersdoden het graf in.
De mentaliteit in Brabant is nog heel erg dat je best met een slok op achter het stuur kunt. Er lijkt weinig bewustzijn te zijn hier. Maar anderzijds is het alternatief ook gewoon mager. Brabant is ook een provincie zonder fatsoenlijk nachtnet. Die paar bussen in Tilburg zijn natuurlijk lachwekkend en nog slecht aangegeven ook. Het valt mij op dat de late reguliere bussen nog best vol zitten. Zeker de lijnen 2 en 4 naar de Reeshof op een stapavond. Misschien iets vaker laten rijden en ook wat langer door (tot zeg 1:00-1:30).
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibf »

Het nachtvervoer: Wat dacht je van Eindhoven. Na 0.09 geen bus meer. Alleen Arriva heeft nog een vertrek van 0.21.

Volgend jaar maar eens inzetten op een bus om 0.39 en 1.09 op vrijdag en zaterdag.

Starten met lijn 405/2 (combilijn), 4/9 (combilijn) 404/6 (via hov combilijn). 324 (uitloop naar Geldrop noord), 401, 402, 317, 19 (uitloop Reusel)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten