Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

gliderfighter schreef:Interessant! Ik ben benieuwd of Arriva zelf deze ritten vanaf Januari gaat rijden, of dat TCR dit gaat doen iov Arriva.
Ik sprak vandaag een chauffeur van Arriva uit Breda en die vertelde dat waarschijnlijk Arriva Touring deze ritten gaat rijden.

Deze ritten gaan vanaf 19 December rijden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Globetrotter »

Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Ik ben ook al naarstig op zoek naar de dienstregeling.
RobertT schreef:Vandaag stond een stukje in de lokale krant,stadsnieuws,dat de nachtbussen tussen sHertogenbosch en Tilburg gaan rijden via Vlijmen,Drunen,Waalwijk,Sprang Capelle,Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Dat is dus net als de reguliere busdienst.Ben benieuwd of er dan veel doorgaande reizigers Den Bosch-Tilburg of nog verder mee gaan.
Mij lijkt dat de reistijd dan wel erg lang wordt in vergelijking met de nachttrein.
Mag toch hopen dat er ook een nachtbus via de N65 komt... -o-
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:
RobertT schreef:Vandaag stond een stukje in de lokale krant,stadsnieuws,dat de nachtbussen tussen sHertogenbosch en Tilburg gaan rijden via Vlijmen,Drunen,Waalwijk,Sprang Capelle,Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Dat is dus net als de reguliere busdienst.Ben benieuwd of er dan veel doorgaande reizigers Den Bosch-Tilburg of nog verder mee gaan.
Mij lijkt dat de reistijd dan wel erg lang wordt in vergelijking met de nachttrein.
Mag toch hopen dat er ook een nachtbus via de N65 komt... -o-
In OV- magazine stond iets soortgelijks: http://www.ovmagazine.nl/2015/11/braban ... stad-1302/
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 27 nov 2015, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:In OV- magazine stond iets soortgelijks: http://www.ovmagazine.nl/2015/11/braban ... stad-1302/
Nou uit dit stukje:
OV-Magazine schreef:Het gaat om de verbindingen Rotterdam–Dordrecht–Breda–Tilburg–Eindhoven, Utrecht–’s-Hertogenbosch–Eindhoven en Tilburg–’s-Hertogenbosch. Tussen ‘s-Hertogenbosch en Tilburg stoppen de nachtbussen ook in Vlijmen, Drunen, Waalwijk, Sprang-Capelle, Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Haal ik toch echt enkel dat de bus via Waalwijk gaat rijden en niet via Helvoirt.
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Globetrotter »

Huh, schrijf ik iets over Helvoirt?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

In het stukje dat je aanhaalt staat dat de nachtbus via Waalwijk (A59 & N261) gaat rijden, waarschijnlijk zoals lijn 302. Die rit duurt ongeveer drie kwartier. Echter als je via Helvoirt (N65) - grofweg zoals lijn 140 - rijdt, dan doe je er hooguit een half uur over.

Die route via Waalwijk is leuk voor de bewoners in de Langstraat, maar voor mensen die zo snel mogelijk van Den Bosch naar Tilburg willen nu niet bepaald aantrekkelijk.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

Ezra schreef:Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Half december wordt de dienstregeling bekend gemaakt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Half december wordt de dienstregeling bekend gemaakt.
Dat is bij tijds. :')
🍉
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Dennenboom »

Als de mensen op dit forum de bus al niet weten te vinden, hoe moet Jan met de pet dat dan doen?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Ach de maand december zql toch een semi valse start zijn. Want na het eerste rijweekend, krijg je kerst en oud en nieuw, waar er waarschijnlijk niet wordt gereden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Zugführer »

Hainje schreef:In het stukje dat je aanhaalt staat dat de nachtbus via Waalwijk (A59 & N261) gaat rijden, waarschijnlijk zoals lijn 302. Die rit duurt ongeveer drie kwartier. Echter als je via Helvoirt (N65) - grofweg zoals lijn 140 - rijdt, dan doe je er hooguit een half uur over.

Die route via Waalwijk is leuk voor de bewoners in de Langstraat, maar voor mensen die zo snel mogelijk van Den Bosch naar Tilburg willen nu niet bepaald aantrekkelijk.
's Nachts zal het voor de meeste mensen niet zoveel uitmaken hoe lang je onderweg bent. Een kwartiertje meer of minder doet er dan niet zoveel toe. En je hebt zo wel meteen een veel grotere groep potentiële reizigers.
Bovendien is het maar een losliggend lijntje, dus doorgaande reizigers hebben geen last van extra reistijd
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door RobertT »

Wel diegenen die ook al met een bus uit Utrecht komen en dan nog een bus naar Tilburg of Breda moeten nemen
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door RobertT »

Overigens blijft vanuit Tilburg nachtbus 850 naar Waalwijk ook gewoon rijden,zal deze wellicht geintregeeerd worden met de nachtbus Den Bosch?Of blijft deze apart rijden,in dat geval heb je vanuit Tilburg een dubbelop.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

RobertT schreef:Overigens blijft vanuit Tilburg nachtbus 850 naar Waalwijk ook gewoon rijden,zal deze wellicht geintregeeerd worden met de nachtbus Den Bosch?Of blijft deze apart rijden,in dat geval heb je vanuit Tilburg een dubbelop.
Dat is een goeie! Ik denk dat deze wel blijft bestaan, immers deze bus kost € 5,- (chipkaart) of € 5,50 met los dagkaartje (waarmee je nog naar Tilburg toe kunt reizen ook!), dus altijd goedkoper dan de tarieven van de nieuwe nachtbus (€ 6,- resp. €12,-). Het is ook zo dat de nieuwe nachtbussen vanaf het station vertrekken, lijn 850 vanaf het Interpolis hoofdkantoor vertrekt en niet stop op het station.

De tijd zal uitwijzen of stappers het de moeite vinden om toch naar het station te lopen en minstens 50 cent extra te betalen of toch liever de 850 blijven nemen. Dat er een aantal stappers met de nieuwe nachtbussen zullen gaan reizen lijkt mij wel voor de hand liggend, maar dan vooral de mensen die in Drunen of Vlijmen wonen en in Tilburg zijn gaan stappen. Ook de mensen die in Den Bosch zijn gaan stappen zullen ongetwijfeld gebruik gaan maken van de nieuwe nachtbussen.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Zugführer »

Het lijkt me een beter idee deze lijnen wél te integreren en de bestaande tarieven van lijn 850 op de lijn tussen Den Bosch en Tilburg in te voeren. Eigenlijk is het ook een ander type nachtbus dan de doorgaande bussen; de lijn tussen Den Bosch en Tilburg zal meerdere kernen gaan ontsluiten, terwijl de nachtbussen Utrecht - Eindhoven en Rotterdam - Eindhoven enkel gericht zijn op de stations van de grote steden waar momenteel ook de nachttrein stopt.
In die zin zou ik me ook kunnen voorstellen dat Arriva Touring wel deze lange-afstandsbussen gaat rijden, maar Arriva zelf de lokale nachtbus Tilburg - Den Bosch gaat uitvoeren.
Half december zullen we het weten -o-
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.

Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Op zich ook opmerkelijk dat ze er niet sowieso T100 bussen voor gebruiken, over de snelweg kan dat de reistijd toch aanzienlijk reduceren.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

T100 bussen betekent maximaal 47 personen die mee kunnen. Terwijl je in andere bussen wel met staanplaatsen mag rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Globetrotter »

huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.

Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
Huh, nachtritten op lijn 401? Waar haal je dat vandaan?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Lees het allereerste bericht van dit topic ;-)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Pim-AllianceB95 »

huibe schreef:T100 bussen betekent maximaal 47 personen die mee kunnen. Terwijl je in andere bussen wel met staanplaatsen mag rijden.
Ja, goed idee, dronken lui laten staan van Ut tot Ht.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Waarom wordt ik meteen weer weggezet als strontlazerus als ik een nachtbus of trein neem? (En ja dat doe ik wel eens)

Maar uit eigen ervaring weet ik dat een groot deel van de reizigers is aangeschoten, maar niet totaal dronken. Deze kunnen best een stukje staan. Verder zullen de excessen niet groot zijn, omdat de sociale controle in de bus (met een zichtbare beveiliger) groter is dan in een (half) lege trein met een paar conducteurs in de eerste klasse of in een afgesloten cabine. (Sorry ook dit is generaliserend, maar het personeel in de trein is bijna niet zichtbaar)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Mr-W »

Pim-AllianceB95 schreef:
huibe schreef:T100 bussen betekent maximaal 47 personen die mee kunnen. Terwijl je in andere bussen wel met staanplaatsen mag rijden.
Ja, goed idee, dronken lui laten staan van Ut tot Ht.
Alleen Den Bosch- Tilburg is een lijn waarop staanplaatsen nog wel acceptabel zijn. De andere lijnen hebben toch minstens 20/30 minuten nodig van stad naar stad, waarbij staanplaatsen onwenselijk zijn en een T-100 bus beter tot zijn recht komt.
Ezra schreef:
huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.

Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
Huh, nachtritten op lijn 401? Waar haal je dat vandaan?
Uit eerdere documenten over deze proef. Helmond wil mogelijk ook aansluiten op het nachtbusnet.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Pim-AllianceB95 »

huibe schreef:Waarom wordt ik meteen weer weggezet als strontlazerus als ik een nachtbus of trein neem? (En ja dat doe ik wel eens)

Maar uit eigen ervaring weet ik dat een groot deel van de reizigers is aangeschoten, maar niet totaal dronken. Deze kunnen best een stukje staan. Verder zullen de excessen niet groot zijn, omdat de sociale controle in de bus (met een zichtbare beveiliger) groter is dan in een (half) lege trein met een paar conducteurs in de eerste klasse of in een afgesloten cabine. (Sorry ook dit is generaliserend, maar het personeel in de trein is bijna niet zichtbaar)
O nee, absoluut niet, ik heb voor mijn werk ook vaak om 4 uur in het nachtnet gezeten. Maar reizigers langer dan pak hem beet 15 minuten laten staan is overdag al not-done, laat staan 's nachts, als een gedeelte van de reizigers al wat minder goed op de benen staat :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten