Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Ezra schreef:Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Ik ben ook al naarstig op zoek naar de dienstregeling.
RobertT schreef:Vandaag stond een stukje in de lokale krant,stadsnieuws,dat de nachtbussen tussen sHertogenbosch en Tilburg gaan rijden via Vlijmen,Drunen,Waalwijk,Sprang Capelle,Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Dat is dus net als de reguliere busdienst.Ben benieuwd of er dan veel doorgaande reizigers Den Bosch-Tilburg of nog verder mee gaan.
Mij lijkt dat de reistijd dan wel erg lang wordt in vergelijking met de nachttrein.
Mag toch hopen dat er ook een nachtbus via de N65 komt... -o-
RobertT schreef:Vandaag stond een stukje in de lokale krant,stadsnieuws,dat de nachtbussen tussen sHertogenbosch en Tilburg gaan rijden via Vlijmen,Drunen,Waalwijk,Sprang Capelle,Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Dat is dus net als de reguliere busdienst.Ben benieuwd of er dan veel doorgaande reizigers Den Bosch-Tilburg of nog verder mee gaan.
Mij lijkt dat de reistijd dan wel erg lang wordt in vergelijking met de nachttrein.
Mag toch hopen dat er ook een nachtbus via de N65 komt... -o-
OV-Magazine schreef:Het gaat om de verbindingen Rotterdam–Dordrecht–Breda–Tilburg–Eindhoven, Utrecht–’s-Hertogenbosch–Eindhoven en Tilburg–’s-Hertogenbosch. Tussen ‘s-Hertogenbosch en Tilburg stoppen de nachtbussen ook in Vlijmen, Drunen, Waalwijk, Sprang-Capelle, Kaatsheuvel en Loon op Zand.
Haal ik toch echt enkel dat de bus via Waalwijk gaat rijden en niet via Helvoirt.
In het stukje dat je aanhaalt staat dat de nachtbus via Waalwijk (A59 & N261) gaat rijden, waarschijnlijk zoals lijn 302. Die rit duurt ongeveer drie kwartier. Echter als je via Helvoirt (N65) - grofweg zoals lijn 140 - rijdt, dan doe je er hooguit een half uur over.
Die route via Waalwijk is leuk voor de bewoners in de Langstraat, maar voor mensen die zo snel mogelijk van Den Bosch naar Tilburg willen nu niet bepaald aantrekkelijk.
Ezra schreef:Misschien heb ik het ergens gemist, maar kan ik ergens de dienstregeling van de verschillende nachtbuslijnen vinden, want van de NS Reisplanner wordt ik niet wijzer.
Half december wordt de dienstregeling bekend gemaakt.
Ach de maand december zql toch een semi valse start zijn. Want na het eerste rijweekend, krijg je kerst en oud en nieuw, waar er waarschijnlijk niet wordt gereden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Hainje schreef:In het stukje dat je aanhaalt staat dat de nachtbus via Waalwijk (A59 & N261) gaat rijden, waarschijnlijk zoals lijn 302. Die rit duurt ongeveer drie kwartier. Echter als je via Helvoirt (N65) - grofweg zoals lijn 140 - rijdt, dan doe je er hooguit een half uur over.
Die route via Waalwijk is leuk voor de bewoners in de Langstraat, maar voor mensen die zo snel mogelijk van Den Bosch naar Tilburg willen nu niet bepaald aantrekkelijk.
's Nachts zal het voor de meeste mensen niet zoveel uitmaken hoe lang je onderweg bent. Een kwartiertje meer of minder doet er dan niet zoveel toe. En je hebt zo wel meteen een veel grotere groep potentiële reizigers.
Bovendien is het maar een losliggend lijntje, dus doorgaande reizigers hebben geen last van extra reistijd
Overigens blijft vanuit Tilburg nachtbus 850 naar Waalwijk ook gewoon rijden,zal deze wellicht geintregeeerd worden met de nachtbus Den Bosch?Of blijft deze apart rijden,in dat geval heb je vanuit Tilburg een dubbelop.
RobertT schreef:Overigens blijft vanuit Tilburg nachtbus 850 naar Waalwijk ook gewoon rijden,zal deze wellicht geintregeeerd worden met de nachtbus Den Bosch?Of blijft deze apart rijden,in dat geval heb je vanuit Tilburg een dubbelop.
Dat is een goeie! Ik denk dat deze wel blijft bestaan, immers deze bus kost € 5,- (chipkaart) of € 5,50 met los dagkaartje (waarmee je nog naar Tilburg toe kunt reizen ook!), dus altijd goedkoper dan de tarieven van de nieuwe nachtbus (€ 6,- resp. €12,-). Het is ook zo dat de nieuwe nachtbussen vanaf het station vertrekken, lijn 850 vanaf het Interpolis hoofdkantoor vertrekt en niet stop op het station.
De tijd zal uitwijzen of stappers het de moeite vinden om toch naar het station te lopen en minstens 50 cent extra te betalen of toch liever de 850 blijven nemen. Dat er een aantal stappers met de nieuwe nachtbussen zullen gaan reizen lijkt mij wel voor de hand liggend, maar dan vooral de mensen die in Drunen of Vlijmen wonen en in Tilburg zijn gaan stappen. Ook de mensen die in Den Bosch zijn gaan stappen zullen ongetwijfeld gebruik gaan maken van de nieuwe nachtbussen.
Het lijkt me een beter idee deze lijnen wél te integreren en de bestaande tarieven van lijn 850 op de lijn tussen Den Bosch en Tilburg in te voeren. Eigenlijk is het ook een ander type nachtbus dan de doorgaande bussen; de lijn tussen Den Bosch en Tilburg zal meerdere kernen gaan ontsluiten, terwijl de nachtbussen Utrecht - Eindhoven en Rotterdam - Eindhoven enkel gericht zijn op de stations van de grote steden waar momenteel ook de nachttrein stopt.
In die zin zou ik me ook kunnen voorstellen dat Arriva Touring wel deze lange-afstandsbussen gaat rijden, maar Arriva zelf de lokale nachtbus Tilburg - Den Bosch gaat uitvoeren.
Half december zullen we het weten -o-
Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.
Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
T100 bussen betekent maximaal 47 personen die mee kunnen. Terwijl je in andere bussen wel met staanplaatsen mag rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.
Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
Huh, nachtritten op lijn 401? Waar haal je dat vandaan?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Waarom wordt ik meteen weer weggezet als strontlazerus als ik een nachtbus of trein neem? (En ja dat doe ik wel eens)
Maar uit eigen ervaring weet ik dat een groot deel van de reizigers is aangeschoten, maar niet totaal dronken. Deze kunnen best een stukje staan. Verder zullen de excessen niet groot zijn, omdat de sociale controle in de bus (met een zichtbare beveiliger) groter is dan in een (half) lege trein met een paar conducteurs in de eerste klasse of in een afgesloten cabine. (Sorry ook dit is generaliserend, maar het personeel in de trein is bijna niet zichtbaar)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe schreef:T100 bussen betekent maximaal 47 personen die mee kunnen. Terwijl je in andere bussen wel met staanplaatsen mag rijden.
Ja, goed idee, dronken lui laten staan van Ut tot Ht.
Alleen Den Bosch- Tilburg is een lijn waarop staanplaatsen nog wel acceptabel zijn. De andere lijnen hebben toch minstens 20/30 minuten nodig van stad naar stad, waarbij staanplaatsen onwenselijk zijn en een T-100 bus beter tot zijn recht komt.
Ezra schreef:
huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.
Wat me opvalt naast het totale gebrek aan communicatie, is dat ik niemand meer hoor over de nachtritten op lijn 401.
Huh, nachtritten op lijn 401? Waar haal je dat vandaan?
Uit eerdere documenten over deze proef. Helmond wil mogelijk ook aansluiten op het nachtbusnet.
huibe schreef:Waarom wordt ik meteen weer weggezet als strontlazerus als ik een nachtbus of trein neem? (En ja dat doe ik wel eens)
Maar uit eigen ervaring weet ik dat een groot deel van de reizigers is aangeschoten, maar niet totaal dronken. Deze kunnen best een stukje staan. Verder zullen de excessen niet groot zijn, omdat de sociale controle in de bus (met een zichtbare beveiliger) groter is dan in een (half) lege trein met een paar conducteurs in de eerste klasse of in een afgesloten cabine. (Sorry ook dit is generaliserend, maar het personeel in de trein is bijna niet zichtbaar)
O nee, absoluut niet, ik heb voor mijn werk ook vaak om 4 uur in het nachtnet gezeten. Maar reizigers langer dan pak hem beet 15 minuten laten staan is overdag al not-done, laat staan 's nachts, als een gedeelte van de reizigers al wat minder goed op de benen staat