Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busdriver1

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Berichtdoor busdriver1 » Do 01 Sep 2016, 00:33

huibe schreef:
busdriver1 schreef:
Michael schreef:
Chrysa schreef:Er was toch een regel dat je maar 15 minuten mocht staan? Dat haal je niet als er meer dan 15 minuten tussen haltes zit. Of geldt dat alleen op reguliere ritten?

Dat is inderdaad een regel in de huidige concessie (In de stadsdbussen geldt die regel niet). Maar ik dacht dat het Nachtnet Brabant onder een aparte concessie viel. Maar daar kan ik vooralsnog niks over vinden.

Dit vervoer per nachtnetbus valt onder geen enkele consessie. Daarom valt er ook niets over te vinden.

Het Nachtnet valt onder een apart contract. Deze heeft ook voorwaarden,maar deze zijn niet openbaar gemaakt.
De 15 minuten regeling is van de concessies van het reguliere openbaar vervoer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.

huibe

Berichtdoor huibe » Do 01 Sep 2016, 11:41

busdriver1 schreef:Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.

Het is regulier openbaar vervoer dat alleen in de nacht wordt uitgevoerd. Dat Arriva voor het contract van het Nachtnet op dit moment Arriva Touring heeft ingehuurd, heeft voornamelijk te maken met de kosten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

busdriver1

Berichtdoor busdriver1 » Do 01 Sep 2016, 13:52

huibe schreef:
busdriver1 schreef:Precies en dat klopt. Het nachtnet is een proef voor een bepaalde periode met een aparte regeling via Arriva Touring. Deze rijdt dit werk als openbaar vervoer terwijl het geen normaal ov is.

Het is regulier openbaar vervoer dat alleen in de nacht wordt uitgevoerd. Dat Arriva voor het contract van het Nachtnet op dit moment Arriva Touring heeft ingehuurd, heeft voornamelijk te maken met de kosten.

Arriva Touring heeft dit werk gekregen terwijl er sprake van was dat de vestigingen dit zelf zonder problemen konden regelen. Daar ben ik enige tijd geleden achter gekomen want men had dit volgens het managment van de vestigingen makkelijk kunnen indelen naast het regulier ov. Dat hadden ze ook graag gewild aangezien het vanaf diverse stallingen gereden wordt. Het is echter anders gelopen. Daarom is ook gebleken dat men bij bepaalde stallingen niet echt meewerkt om de chauffeurs aldaar die voor Touring werken ter wille te zijn met bepaalde dingen. Het lijkt op een vorm van jalouzie.
Men schenkt geen aandacht aan de Touringchauffeurs omdat men er van uit gaat dat ze daar niet horen. En dat terwijl men allemaal voor 1 bedrijf werkt.
Het is een aparte opdracht en het kan tussendoor zò weer stopgezet worden,dat is al aangegeven. Dit ligt er aan hoe alles blijft verlopen. Het is dus Gèèn normaal ov.
Ik ga trouwens al vèèl te ver met dit soort informatie op een site zoals deze want dit is info die niet zomaar met iedereen gedeeld zou mogen worden.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.

Hainje

Berichtdoor Hainje » Do 01 Sep 2016, 13:55

Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

busdriver1

Berichtdoor busdriver1 » Do 01 Sep 2016, 14:14

Hainje schreef:Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.

De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.

Hainje

Berichtdoor Hainje » Do 01 Sep 2016, 15:03

busdriver1 schreef:De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.

Chauffeurs hebben op juridisch vlak misschien geen inbreng, echter vlak afgunst niet uit. Je hebt het er over dat het één groot bedrijf is. Op papier is dat misschien ook wel zo, in de praktijk zijn het allemaal eilandbedrijfjes. Sommige 'eilanden' werken relatief goed samen, bij andere 'eilanden' gunt men elkaar het licht in de ogen nog niet. Zeker bij de oudere chauffeurs, die zullen deze ritten zien als broodroof. Waardoor ze waar ze kunnen jullie (van Touring) dwars gaan liggen. Het zijn soms net kleuters wat dat betreft. Ook leidinggevenden kunnen er wat van.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

busdriver1

Berichtdoor busdriver1 » Do 01 Sep 2016, 20:26

Hainje schreef:
busdriver1 schreef:De chauffeurs hebben op het juridische vlak geen inbreng en hebben daar dus niets mee te maken. Ook leidinggevenden doen hun werk niet altijd zoals het hoort. De chauffeurs zijn nog altijd de uitvoerende partij en doen het werk zoals hun het beste uitkomt. Er komt over het algemeen geen enkele leidinggevende midden in de nacht kijken om te zien of alles wel naar behoren verloopt. Zij proberen liever alles achter hun bureau of tijdens een betaalde lunch te regelen terwijl een aantal van deze leidinggevenden geen notie hebben hoe het verloopt in de praktijk.

Chauffeurs hebben op juridisch vlak misschien geen inbreng, echter vlak afgunst niet uit. Je hebt het er over dat het één groot bedrijf is. Op papier is dat misschien ook wel zo, in de praktijk zijn het allemaal eilandbedrijfjes. Sommige 'eilanden' werken relatief goed samen, bij andere 'eilanden' gunt men elkaar het licht in de ogen nog niet. Zeker bij de oudere chauffeurs, die zullen deze ritten zien als broodroof. Waardoor ze waar ze kunnen jullie (van Touring) dwars gaan liggen. Het zijn soms net kleuters wat dat betreft. Ook leidinggevenden kunnen er wat van.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En nu sla je precies de spijker op zijn kop. Hier heb je volledig gelijk in. En dat heb ik al vele malen meegemaakt. Ik ben tenslotte al meer dan 40 jaar all-round beroepschauffeur. Alleen kan ik hier niet veel verder met deze discussie gaan omdat ik tenslotte nog werkzaam ben bij een openbaar vervoerbedrijf en dit kan ook ten koste gaan van mijn baan als ik niet uitkijk.

Vinny

Berichtdoor Vinny » Vr 02 Sep 2016, 07:45

Hainje schreef:Het is juridisch gezien normaal OV. Dat bepaalde leidinggevenden (en wellicht ook chauffeurs) zich hierdoor als kleuters gedragen, doet verder niets af aan het juridische deel.

Het valt volgens mij buiten de concessie? Of is dit als "meerwerk" er in gefietst?
Is dus een soort Flixbus-achtig gedoe dan.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

busdriver1

Berichtdoor busdriver1 » Vr 02 Sep 2016, 12:19

Vinny schreef:

Het valt volgens mij buiten de concessie? Of is dit als "meerwerk" er in gefietst?
Is dus een soort Flixbus-achtig gedoe dan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het zijn gewoon nachtbussen die zijn ingezet op Vrijdag-en Zaterdagnacht omdat de NS het te duur vindt om treinen te laten rijden. Arriva heeft dit voorlopig overgenomen voor een beduidend lager tarief dan de NS vroeg om tòch treinen te laten rijden. Alleen was dat voor de procincies en de gemeentes die hier gebruik van willen maken veel te duur. Geen concessie dus. En het wordt gereden door Arriva Touring.

Terug naar “OV in Zuid-Nederland”