Pagina 4 van 11

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:01
door Michael
Die reizigers kiezen er toch zelf voor om zo veel te drinken dat ze aangeschoten/dronken worden? Ik ga ook wel eens op stap (ik drink een paar alcoholische drankjes meestal. Maar ik ken mijn grenzen) en ik ga daarna met nachtbus 52 naar huis vanuit Breda. En het valt mij op dat het eigenlijk altijd wel goed gaat. Waarom zou dat bij de nieuwe nachtbussen niet goed gaan dan?

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:46
door Hainje
Het zijn denk ik vooral de bekende stuurlui aan wal die zo gillen dat die nachtbussen vol kotsers zitten.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 13:37
door Pim-AllianceB95
Ik zit in Groningen met regelmaat in de nachtbus, en het gaat zeker bijna altijd goed, maar er wordt niet gereageerd op de strekking van het verhaal: mensen in een voertuig laten staan van Utrecht tot Den Bosch wil je gewoon niet. Niet overdag, niet 's nachts. T100 bussen liggen gezien de hogere snelheid (en dus de uitgave van minder DRU's) dan voor de hand.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 14:09
door Michael
Uiteindelijk zijn T100 bussen misschien handiger. Maar ik denk dat het beter is om eerst een tijdje met gewone bussen te rijden om te kijken hoeveel passagiers er mee gaan. Als passagiers niet mee kunnen omdat de T100 bus vol is is de kans groot dat ze het de volgende keren niet eens meer gaan proberen om mee te kunnen.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: ma 30 nov 2015, 23:57
door Widejo
Gaan ze Roosendaal - Bergen op Zoom hier ook in betrekken of eindigt Brabant zoals wel vaker in Breda?

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: di 01 dec 2015, 01:31
door RobertT
momenteel alleen Breda-Tilburg-Eindhoven-sHertogenbosch,met mogelijkheid van Helmond.
Roosendaal en/of Bergen op Zoom wordt niet genoemd,maar ik denk als zij willen betalen voor een nachtbus,dat Arriva dan heus wel wil rijden

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: di 01 dec 2015, 10:17
door huibe
Op dit moment zijn Bergen op Zoom en Roosendaal ook niet aangesloten op het nachtnet. En zelfs het lokale vervoer is op het carnavalsseizoen in de late avonduren mager.

Maar als de gemeenten net als de overige gemeenten (Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en 's-Hertogenbosch) willen betalen zal er best een lijntje kunnen worden ingelegd.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: di 01 dec 2015, 20:39
door Mr-W
Widejo schreef:Gaan ze Roosendaal - Bergen op Zoom hier ook in betrekken of eindigt Brabant zoals wel vaker in Breda?
huibe schreef: En zelfs het lokale vervoer is op het carnavalsseizoen in de late avonduren mager.
Bergen op Zoom en Roosendaal zijn veel te kleine plaatsen om bedient te worden door een nachtbus en als het zelfs in het carnavalsseizoen niet loopt dan is het kansloos om geld in te steken.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: di 01 dec 2015, 21:20
door huibe
Er ontbreekt een woordje: na.

Alleen tijdens het carnavalsseizoen (en dat is in het westen van Brabant langzaam aan het opstarten) is het rendabel. Daarbuiten niet.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: di 01 dec 2015, 21:28
door Widejo
huibe schreef: (en dat is in het westen van Brabant langzaam aan het opstarten)
Carnaval? In Bergen op Zoom kennen ze hun eigen tradities genaamd Vastenavend, net zoals in veel omliggende dorpen. Daar waar de dorpsbewoners in bijvoorbeeld Steenbergen nog keurig in hun eigen dorp carnaval vieren in plaats van uitwaaien naar de nabije steden. Roosendaal en Bergen op Zoom behoren tot de grote carnavalssteden. Dus 'opstarten' in naar mijn mening tegen het zere been :)

Persoonlijk vind ik het 'borrelbus' schema, zoals het genoemd word in Bergen op Zoom wel prima. 4 x per nacht naar Steenbergen/Dinteloord en Hoogerheide/Putte en 2 x naar Heerle/Wouw. Daarnaast rijden de stadsbussen ook 4 x per nacht extra. Daarbij rijden de stadsbussen ook in de vier weekenden voor carnaval 's nachts.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 00:54
door RobertT
Eindhoven-Rotterdam wordt lijn 871,Eindhoven-Utrecht 872 en sHertogenbosch-Tilburg 873.
Overigens vertrekken de laatste bussen uit Rotterdam resp Utrecht al rond 3 uur,waar de trein rond 4 uur de laatste rit reed.De laatste bus uit Rotterdam rijdt zelfs maar tot Breda,vanuit Eindhoven rijdt de laatste ook maar tot Breda.Terwijl de eerste bussen in Breda beginnen in beide richtingen.Hierdoor is er slechts 1 doorgaande bus Rotterdam-Eindhoven vv.
Ook apart,zoals ik al eerder aangaf rijdt 850 ook nog steeds,om 3 uur vertrekken er uit Tilburg 2 bussen richting Waalwijk,850 en 873.
En de nachtbussen stoppen in Tilburg ook bij Interpolis,vanwaar de nightliners 847,849 en 850 ook vertrekken

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 02:33
door michiel71
Staffel nachtbuskaart (zie bijlage 3).

In het kader van de exploitatie van Nachtnet Brabant zal Arriva met de lijnen 871, 872 en 873 een drietal nieuwe nachtbuslijnen gaan exploiteren. Daarbij wordt gewerkt met tarieven gebaseerd op een staffel met afstandsklassen. Tot 20 kilometer is het tarief € 6,00, tussen 20 en 40 kilometer € 8,00, tussen 40 en 60 km € 10,00 en boven de 60 kilometer € 12.00. De staffel is als bijlage 3 gevoegd bij dit besluit.

Afbeelding

Bron:
https://www.brabant.nl/loket/provincial ... ?qvi=55545.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 06:51
door Daniel
@RobertT: aan de DAV kant van de lijn ook zo'n leuke. Lijn 892 vertrekt eerder uit Rotterdam maar 871 is vervolgens als 1e in Dordrecht. En dat ook met dezelfde ritprijs zo te zien, dus 871 kan daar nog weleens druk gaan worden deels ten koste van 892.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 11:12
door nvdw
Alleen als je van station naar station reist, uiteraard.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 13:57
door Michael
Zie ik het goed dat de nachtbussen niet op het Centraal Station van Breda gaan stoppen maar op Prinsenbeek? Of gaan ze bij beide stations stoppn?

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 15:03
door Stefan
Nee, ze stoppen zowel in Prinsenbeek én Breda. Valt alleen in dezelfde 'zone'. ;)

Flyer Nachtnet van de Goed Bezig Bus site. :)

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 15:31
door gliderfighter
Lijkt me interessant om die lijnen in de nachten te rijden, jammer dat Touring er mee aan de haal gaat.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 15:54
door Hainje
gliderfighter schreef:Lijkt me interessant om die lijnen in de nachten te rijden, jammer dat Touring er mee aan de haal gaat.
Dat is denk ik vooral vanwege het pilotkarakter van deze ritten. Als blijkt dat het aanslaat, dan zie ik het nog wel gebeuren dat de 'reguliere' Arriva dit gaat uitvoeren.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 17:49
door huibe
Stefan schreef:Nee, ze stoppen zowel in Prinsenbeek én Breda.
Goed lezen. De bussen stoppen op de Prinsenkade (halte van de uitbus in het centrum) en op de Stationslaan (halte voor het station omdat het stationsgebouw wordt afgesloten in de nachtelijke uren).

Dus geen Prinsenbeek.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 21:20
door Globetrotter
Wat betreft de tarieven vind ik het wel interessant dat Rotterdam- Breda €8 is, terwijl Den Bosch- Vlijmen €6 is. Iemand enig idee welk Arriva Touring- materieel er op de verschillende lijnen komt te rijden?

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: wo 02 dec 2015, 21:35
door Hainje
Ezra schreef:Iemand enig idee welk Arriva Touring- materieel er op de verschillende lijnen komt te rijden?
Op 27 november werd er dit gezegd:
huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: do 03 dec 2015, 01:32
door Plutona
Maar dan lijkt het me toch sterk dat lijn 850 nog doorgezet wordt?

Nachtbussen naar Brabant en mogelijk ook naar Limburg

Geplaatst: do 03 dec 2015, 09:31
door Mr-W
De nachttreinen die in Noord-Brabant verdwijnen worden vervangen door bussen. De provincie Limburg gaat op verzoek van D66 Maastricht bekijken of de nachtbussen straks ook naar Limburg kunnen gaan rijden.
Als het aan D66 in Maastricht ligt worden de nachtbussen van en naar Eindhoven doorgetrokken naar Maastricht. Die kunnen dan ook stoppen in Weert, Roermond, Sittard en Geleen. De provincie Limburg heeft positief op het idee gereageerd, meldt de Limburgse zender L1.
Treinreiziger.nl
Plutona schreef:Maar dan lijkt het me toch sterk dat lijn 850 nog doorgezet wordt?
Denk ook dat hij op zeer korte termijn wordt opgeheven.

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Geplaatst: do 03 dec 2015, 09:42
door Pim-AllianceB95
Om drie uur de laatste nachtbus? Hier in Groningen zijn de ritten rond 4/5 uur in zijn algemeenheid het drukst, geloof ik.

Re: Nachtbussen naar Brabant en mogelijk ook naar Limburg

Geplaatst: do 03 dec 2015, 18:19
door michiel71
Mr-W schreef:De nachttreinen die in Noord-Brabant verdwijnen worden vervangen door bussen. De provincie Limburg gaat op verzoek van D66 Maastricht bekijken of de nachtbussen straks ook naar Limburg kunnen gaan rijden.
Wanneer de commerciële busdiensten als Eurolines, Flixbus en Postbus toestemming krijgen om 's nachts tussen Nederlandse steden
nationale nachtverbindingen aan te mogen bieden, kun je het één en ander zonder subsidies gewoon aan de markt overlaten.

Zo zou de Flixbus verbinding (Lijn 244) die 's ochtends vanuit Groningen naar Berlijn vertrekt
prima kunnen worden doorgetrokken naar Amsterdam CS.