Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

SLToilet schreef:
datm schreef:@Pim-AllianceB95 ik denk dat je alles niet zo letterlijk moet nemen ik denk dat ndvw bedoelt dat er vrij weinig mensen er gebruik van maken.
Inderdaad, de provincie heeft de norm voor het aantal reizigers overigens ook wel heel scherp gezet: zeven per uur betekent dat een bus al opgeheven wordt, maar dan kunnen dat er inderdaad zeven zijn en buiten de meetmomenten om misschien wel meer, zeker als die momenten op een baggertijdstip gepland worden (zoals in mei, het beste is om eind september/begin oktober/in november te meten).
Meetmomenten zijn juist in november !
Overigens kan nu door de chipkaartgegevens ook per rit toch steeds beter ingeschat worden wat de bezetting is. Zeker in een gebied waar niet al te veel kaartsoorten zijn. In Brabant plaatsen ze gemiddels een factor +10% bovenop de chipkaartgegevens. Beetje afhankelijk van de lengte vd lijn.

De tabel die Brabant hanteert is wat strak mijn inziens. Zuid Oost kent straks deze tabel niet omdat hier vooral wordt ingezet op HOV lijnen (en die mogen best minder reizigers trekken en wel een hogere frequentie krijgen). Andersom is het een feit dat sommige overige stadslijnen (niet HOV) straks meer reizigers trekken per blokuur maar een lagere frequentie hebben dan de HOV lijnen (die minder reizigers per blokuur hebben)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

SLToilet schreef: En natuurlijk de langverwachte Volans-verbinding via de nieuwe busbaan, mét een hogere frequentie is zeer prettig. Arriva lijkt er overigens goed in te slagen om eindelijk ademruimte te geven op de Avanslijnen.
Het is nog even afwachten of die wel op tijd klaar is. Ze zijn nu al dik 8 maanden bezig met het aanleggen van een viaduct over de Doornboslaan in Breda en er is nog geen enige vorm van een viaduct te zien.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door SLToilet »

Michael schreef: Het is nog even afwachten of die wel op tijd klaar is. Ze zijn nu al dik 8 maanden bezig met het aanleggen van een viaduct over de Doornboslaan in Breda en er is nog geen enige vorm van een viaduct te zien.
Afgelopen donderdag kwam ik er nog langs: ik houd mijn hart vast! Vóór de Doornboslaan ligt vanaf Tilburg gezien het asfalt er al volledig en elders zijn ligt het talud klaar voor het asfalt, maar die viaduct is een puinhoop. Valt me wel op dat ze meermaals nogal lamg doen over die viaducten aan de oostzijde van Breda. De viaduct waar nu alle bussen vanuit de Vlaszak onderdoorgaan lag er ook al zeker een jaar uit voordat deze weer openging. En het resultaat is nog niet echt bevredigend gezien het niet op elkaar aansluitende ontwerp.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door datm »

SLToilet schreef:
Michael schreef: Het is nog even afwachten of die wel op tijd klaar is. Ze zijn nu al dik 8 maanden bezig met het aanleggen van een viaduct over de Doornboslaan in Breda en er is nog geen enige vorm van een viaduct te zien.
Afgelopen donderdag kwam ik er nog langs: ik houd mijn hart vast! Vóór de Doornboslaan ligt vanaf Tilburg gezien het asfalt er al volledig en elders zijn ligt het talud klaar voor het asfalt, maar die viaduct is een puinhoop. Valt me wel op dat ze meermaals nogal lamg doen over die viaducten aan de oostzijde van Breda. De viaduct waar nu alle bussen vanuit de Vlaszak onderdoorgaan lag er ook al zeker een jaar uit voordat deze weer openging. En het resultaat is nog niet echt bevredigend gezien het niet op elkaar aansluitende ontwerp.
De aannemer loopt inderdaad achter op schema en heeft aan de gemeente gevraagd om iedere dag langer door te werken tot 21:00 uur. Maar de aannemer heeft al vanaf het begin al aangegeven dat het een krappe planning is omdat er ook bodemsanering bij dit project plaats vindt en tijdens de werkzaamheden het spoor niet mag verzakken.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

De planning en de werkzaamheden waren toch bekend voordat de aannemer het werk accepteerd (mag ik hopen)
Hij had de klus dan niet moeten aannemen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

Er zijn inderdaad wat problemen rond het verzakken van het spoor. Hierdoor moeten er extra werkzaamheden worden uitgevoerd. De planningis nu al vooruit geschoven tot begin december, maar of dat wordt gehaald?

Ik mag hopen dat het asfalt wat er nu ligt niet de eindsituatie is. Mijn inziens moet daar nog een laag overheen. Daarnaast moeten ook de halten en het fietspad nog worden aangelegd. Op het deel tussen de Doornboslaan en het station moet alles nog gebeuren.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door datm »

huibf schreef:De planning en de werkzaamheden waren toch bekend voordat de aannemer het werk accepteerd (mag ik hopen)
Hij had de klus dan niet moeten aannemen.
Ja dat dacht ik dus ook. En het gaat hier ook niet om de minste, het gaat om Rasenberg en dat is zeker geen kleintje. Je zou denken dat zij wel genoeg ervaring hebben met dit soort projecten.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibe »

Rasenberg is begin van dit jaar failliet gegaan....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik zat gisteren in de 112, en bij Rosada liep de bus toch behoorlijk vol richting Bergen op Zoom...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door datm »

huibe schreef:Rasenberg is begin van dit jaar failliet gegaan....
Rasenberg is nog springlevend het bedrijf is overgenomen in 2014.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Joshua »

Het door trekken van lijn 92 vind ik niet eens zo verkeerd klinken. Zelf zie ik niks in het idee van ROB om te gaan voor Lijn 91 omdat ze bang zijn voor overbewinkeling. Sinds een half jaar wordt nu lijn 92 met 8 personen busjes gereden. En dat was zo enorm succes dat ze nu tussen Mill en Cuijk een touringcar laten mee rijden.

Gezien de route die nu globaal omschreven wordt denk ik dat buurtbus 292 en 238 dan gaan verdwijnen. Dit betekend echter dat als ik vanuit Mill naar Venray wil de reistijd aanzienlijk langer is en veel kleinere dorpen zonder een buurtbus komen te zitten. Zelf zou ik er dan wel een voorstander van zijn lijn 259 te behouden en door te trekken naar Wanroy zodat dat dorp ook bediend blijft worden. Eventueel zelfs naar Mill voor een overstap voor mensen uit de kleinere dorpen zodat er niet helemaal via Boxmeer en Cuijk gerezen hoeft te worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door fogeltje »

Ik zie het volgende staan in advies exploitatieplan: Halte Fitland opnemen in route lijn 155

Ik neem aan dat dit in Gemert is? Waar komt deze halte precies? Ongeveer ter hoogte van de voormalige halte de Eendracht van lijn 122? Of wordt deze iets dichter bij de rotonde geplaatst? In dat geval zou ik ervoor kiezen de halte te "integreren" met de halte halte Lodderdijk en deze dezelfde naam te geven. Ze liggen dan immers een steenworp afstand van elkaar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Daniel »

Fitland Gemert zit inderdaad vlakbij de halte Lodderdijk. Da's ook de enige plek met die naam waar het logisch is een halte bij te plaatsen: er is ook nog een hotel Fitland in Veghel zie ik via Google, maar dat ligt vrijwel naast het busstation daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door fogeltje »

Ik dacht heel kort even dat ze de lijn rechtstreeks gingen verlengen naar Mill :')
"Een touringcar is geen bus"
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Waarom krijgt de buslijn 310 geen frequentie verhoging. In de spits komen er vaak extra bussen van TCR omdat het dan niet genoeg is. Soms doen ze dan ook een ritje tot "Steenbergen Rotonde," maar in het algemeen zijn het ook complete ritten.

Vandaag was dat weer zo.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door SLToilet »

Ik kom nog even op het feit dat ik me zorgen maak over de frequentie van en naar de NHTV: lijn 1/7 wordt naar Heusdenhout in frequentie gehalveerd en er wordt wel gebezigd in het document dat er extra bussen in de ochtend- en middagspits komen, maar gezien ik voor het eerst sinds lange tijd weer regelmatig naar de NHTV moet constateer ik het volgende: de bussen náár de NHTV zitten tot lunchtijd (12:30) propvol en ván de NHTV zitten ze al vanaf 11:30 propvol. Eigenlijk moet er de hele dag van 8:00 tot 17:00 een bus op en neer pendelen (schijnbaar kan dat zelfs 4x per uur gezien de huidige dienstregeling) om te voorkomen dat er studenten achterblijven.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Op alles wordt bezuinigd. En op verbindingen die een goede naam geven, wordt er van alles ingestoken. Kijk maar naar de lijnen naar Grave. Lijn 9 heeft ook een verhoging nodig omdat er veel mensen blijven staan, maar gebeurt dat? Nope. Alleen de verbindingen als de Volans of de R-net gaan zo'n boost krijgen.

Dus nu nog hopen...
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door BrengMe »

Bedoel je lijn 9 van Nijmegen naar Grave? Die is volledig onderdeel van de concessie Arnhem-Nijmegen. De provincie Brabant hoeft daar geen geld in te steken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door Michael »

Die bedoeld Omnilezer inderdaad.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

BrengMe schreef:Bedoel je lijn 9 van Nijmegen naar Grave? Die is volledig onderdeel van de concessie Arnhem-Nijmegen. De provincie Brabant hoeft daar geen geld in te steken.
Het is maar een voorbeeld. Anders zou ik bijna elke lijn in Brabant kunnen opnoemen.

Lijn 156, 310, 400, 401, 402. Ga zo maar door.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat lijnen onder speciale formules gewoon voor saus een boost krijgen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door waldo79 »

Voor saus???
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

Jep voor saus. Sommige lijnen hebben niet per se een frequentie verhoging nodig, maar dat wordt toch gedaan zodat het die lijnen een goede naam geeft. Of er is extra betaald voor lijngroep. Kijk maar naar vele andere lijnen. Die rijden wel gemiddeld 1- 2x per uur, maar eerst 4x per uur. Dat was zo omdat de hoofdlijnen gewoon een upgrade krijgen en de rest een leven moet geven.

En de meeste van die lijnen zijn echt lijnen die door leefgebieden gaan waar veel woonkernen zijn. En de lijnen die worden geupgrade, zijn meestal van die snellijnen die van werkgebied naar werkgebied gaan.

Wil je zorgen voor frequentieverhoging van een lijn? Maak het sneller dus door minder woonkernen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door huibf »

Idem staks in Eindhoven. De Volans en VolansPlus worden onnodig opgehoogt in frequentie en de overige staslijnen gaan omlaag in frequentie. Terwijl sommige stadslijnen meer reizigers trekken de dd beoogde Volans en VolansPlus.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

@huibf,

Ken je ook dit fenomeen wat de laatste tijd vaker voorkomt.

BIJVOORBEELD:
Lijn 50 is winstgevend op het traject Utrecht- Rhenen, maar de rest maakt verlies. En het traject Rhenen tot Kesteren is ook winstgevend, maar de rest van lijn 45 maakt door en door verlies.
Dan koppelen ze de winstgevende trajecten aan elkaar en maken ze van dat verliesmakende traject een zielig lijntje dat maar 1x per uur van Wageningen naar Rhenen loopt. En de rest rijdt 6x per uur. Terwijl er toch een overstao is gewenst van Wageningen naar Utrecht.

Snap je het by the way
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016

Bericht door OmniLezer »

huibf schreef:Idem staks in Eindhoven. De Volans en VolansPlus worden onnodig opgehoogt in frequentie en de overige staslijnen gaan omlaag in frequentie. Terwijl sommige stadslijnen meer reizigers trekken de dd beoogde Volans en VolansPlus.
Hoe kan er in een stadsdienst bezuinigd worden zodat een rotverbinding kan worden geopwaardeerd!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten