Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Al het aan burgemeester Rob van Gijzel ligt, verdwijnen alle treinen tussen station Beukenlaan (binnenkort: “Strijp-S”) en het gebied tussen universiteit en Fuutlaan onder de grond. Daarmee ontstaat een langgerekt gebied dat voor verbinding kan zorgen tussen het noorden en centrum van de stad. “De allermooiste A-locatie die je je maar kunt bedenken.”
E52.nl
E52.nl
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Tsja. Daar gaat de geloofwaardigheid van Meneer Van Gijzel. Wat een luchtfietaerij.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Waarom luchtfietserij?
Het spoor ondergronds leggen is steeds meer de mode aan het worden.
Tussen Beukenlaan en het universiteitsterrein is ongeveer even lang als de spoortunnels bij Rotterdam, Delft en Schiphol.
En bij Amsterdam gaan ze dan de A10 in een tunnel leggen.
Waarom zijn die tunnels allemaal geen luchtfietserij, maar een mogelijk tunnel bij Eindhoven wel?
Het spoor ondergronds leggen is steeds meer de mode aan het worden.
Tussen Beukenlaan en het universiteitsterrein is ongeveer even lang als de spoortunnels bij Rotterdam, Delft en Schiphol.
En bij Amsterdam gaan ze dan de A10 in een tunnel leggen.
Waarom zijn die tunnels allemaal geen luchtfietserij, maar een mogelijk tunnel bij Eindhoven wel?
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Omdat je veel en veel meer ruimte nodig hebt dan in Delft. En een snelweg onder de grond stampen is makkelijker dan een spoorlijn ivm makkelijker omleiden van verkeer.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Omdat hij het talud wil behouden, dat maakt het hele idee onzinnig en overdreven complex.SuperGhost schreef:Waarom luchtfietserij?
Verschrikkelijk veel geld uitgeven terwijl je er niet eens een probleem mee oplost = luchtfietserij.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Het moet verdorie een keer afgelopen zijn met die zinloze prestigeprojecten die de belastingbetaler veel geld kosten en nooit iets opleveren dan foeilelijke disfunctionele kantoorruimte en overige opsmuk waar behalve een paar politici echt niemand op zit te wachten!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Het gebeurt niet vaak, maar ditmaal ben ik het volledig met je eens Vinny.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Als inwoner van Eindhoven zie ik het wel zitten.
Wat je reinste flauwekul is de HSL.
Die had er nooit hoeven komen.
Wat je reinste flauwekul is de HSL.
Die had er nooit hoeven komen.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Het opstelterrein en de overlast voor de omgeving is met het huidige spoor relatief beperkt.SuperGhost schreef:Waarom luchtfietserij?
Het spoor ondergronds leggen is steeds meer de mode aan het worden.
Tussen Beukenlaan en het universiteitsterrein is ongeveer even lang als de spoortunnels bij Rotterdam, Delft en Schiphol.
En bij Amsterdam gaan ze dan de A10 in een tunnel leggen.
Waarom zijn die tunnels allemaal geen luchtfietserij, maar een mogelijk tunnel bij Eindhoven wel?
Juist in Tongelre is de overlast van het spoor het grootst en daar blijft het in deze plannen bovengronds :neg:
Nou wat mij betreft wordt Weert?-Eindhoven-Utrecht en Breda-Eindhoven-Venlo een ausbaustrekke voor 200 km/h, scheelt flink in reistijd met de huidige 140km/h.huibf schreef: Wat je reinste flauwekul is de HSL.
Die had er nooit hoeven komen.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
We worden een soort wafelijzerpolitiekland?huibf schreef:Als inwoner van Eindhoven zie ik het wel zitten.
Wat je reinste flauwekul is de HSL.
Die had er nooit hoeven komen.
Komt wel goed schatje.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Dat zou betekenen dat ook het station van Eindhoven ook ondergronds gaan. Volgens mij moet de tunnel vrij diep gaan als de spoorlijn onder de Elisabethtunnel, Boschwijktunnel en Vestdijktunnel moet doorgaan. Was er niet een overschot aan kantoorruimte in Nederland?!
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Maar waarom moeten de treinen weer onder de grond? Gooi het PSV stadion en het stadhuis onder de grond. Wat daar gepresteerd wordt is nu juist niet om aan te zien.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Gefrustreerde Ajacied ofzo?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: RE: Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Bovendien wordt het station van Eindhoven op het moment verbouwd met een nieuwe reizigerstunnel + perronopgangen. Over kapitaalvernietiging gesproken...groningen schreef:Dat zou betekenen dat ook het station van Eindhoven ook ondergronds gaan. Volgens mij moet de tunnel vrij diep gaan als de spoorlijn onder de Elisabethtunnel, Boschwijktunnel en Vestdijktunnel moet doorgaan. Was er niet een overschot aan kantoorruimte in Nederland?!
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Ik zie in de toekomst alle grote vervoersmogelijkheden nog wel onder de grond verdwijnen. Heb er ook niet zo'n probleem mee eigenlijk. Dit soort projecten is goed voor de economie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Wat ik me afvraag is: is er bij dit plan wel rekening gehouden met Rail Terminal Eindhoven??
Buiten dat om vind ik het best jammer dat je, als de tunnel er komt, weer minder uitzicht hebt op de omgeving.
Het kan misschien het geluidsoverlast verminderen, maar waarom wij gedwongen worden om continu tegen beton aan te kijken als je aan het reizen bent?? Het maakt niet uit of dat nu met de trein of met auto is, je wordt steeds vaker door betonnen bakken gestuurd.
Mijn advies: neem demping maatregelen op het huidige spoor en laat zien wat je stad (in dit geval Eindhoven) te bieden heeft. Dat blijft bij mensen veel beter in het geheugen en zorgt ervoor dat mensen ook vaker een bezoek brengen aan de stad.
Andere steden in Brabant houden juist wel alles boven de grond zodat reizigers kunnen zien wat de stad te bieden heeft, maar zijn nu vooral bezig om de gebieden rondom het spoor een betere aanblik te geven (Breda / Helmond / 's-Hertogenbosch / Tilburg).
Buiten dat om vind ik het best jammer dat je, als de tunnel er komt, weer minder uitzicht hebt op de omgeving.
Het kan misschien het geluidsoverlast verminderen, maar waarom wij gedwongen worden om continu tegen beton aan te kijken als je aan het reizen bent?? Het maakt niet uit of dat nu met de trein of met auto is, je wordt steeds vaker door betonnen bakken gestuurd.
Mijn advies: neem demping maatregelen op het huidige spoor en laat zien wat je stad (in dit geval Eindhoven) te bieden heeft. Dat blijft bij mensen veel beter in het geheugen en zorgt ervoor dat mensen ook vaker een bezoek brengen aan de stad.
Andere steden in Brabant houden juist wel alles boven de grond zodat reizigers kunnen zien wat de stad te bieden heeft, maar zijn nu vooral bezig om de gebieden rondom het spoor een betere aanblik te geven (Breda / Helmond / 's-Hertogenbosch / Tilburg).
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Kom er maar zelden, maar wat ik me er van herinner, geloof ik niet, veel te missen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Het hebben van drie minuten uitzicht op beton lijk me veel minder relevant dan de permanente barrièrewerking van een zandwal.Gothic-Writer schreef:Wat ik me afvraag is: is er bij dit plan wel rekening gehouden met Rail Terminal Eindhoven??
Buiten dat om vind ik het best jammer dat je, als de tunnel er komt, weer minder uitzicht hebt op de omgeving.
Het kan misschien het geluidsoverlast verminderen, maar waarom wij gedwongen worden om continu tegen beton aan te kijken als je aan het reizen bent?? Het maakt niet uit of dat nu met de trein of met auto is, je wordt steeds vaker door betonnen bakken gestuurd.
Mijn advies: neem demping maatregelen op het huidige spoor en laat zien wat je stad (in dit geval Eindhoven) te bieden heeft. Dat blijft bij mensen veel beter in het geheugen en zorgt ervoor dat mensen ook vaker een bezoek brengen aan de stad.
Andere steden in Brabant houden juist wel alles boven de grond zodat reizigers kunnen zien wat de stad te bieden heeft, maar zijn nu vooral bezig om de gebieden rondom het spoor een betere aanblik te geven (Breda / Helmond / 's-Hertogenbosch / Tilburg).
Komt wel goed schatje.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Dromen mag, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan het eventueel ondergronds brengen van het spoor door Eindhoven:
Allereerst de regelgeving: het zal enorm lastig worden dit ingepast te krijgen. We hebben te maken met een van de drukste goederensporen door Nederland wat ook zo zal blijven, die vereisen al een hoop regeltjes. De tunnel wordt waarschijnlijk langer dan 250 meter: alle tunnels vanaf die lengte moeten in Nederland voldoen aan hopeloos rigoureuze totaal overbodig uit de hand gelopen regeltjes :X . Een beetje slechte planning kan ervoor zorgen dat het veiligheidssysteem twee jaar vertraging oplevert. Mogelijk kun je iedere 250 meter een gat maken in de tunnel.
En dan nog de bebouwing: diezelfde regelwoede zorgt ervoor dat je maar heel weinig kan bouwen bovenop de tunnel, behalve misschien een parkje maar dat past vast niet binnen de ambities van de gemeente. Tenslotte is het station een rijksmonument :') :neg: , dus moet men ook daar weer enorm oppassen tijdens de bouw en krijgt men ook nog de monumentencommissie op zijn dak (ik zou zeggen: slopen en nieuwbouw maar dat is zonde van het geld). Om niet nog meer grondstoffen te verspillen is het beter de reizigerstunnel te bewaren als een soort ondergrondse passerelle, met direct daaronder de sporen.
Om terug te komen op die goederentreinen: als alleen die in een tunnel gelegd worden scheelt dat al een hoop overlast en gevaar. Boven de grond krijgt men de ruimte voor een zevende en achtste perronspoor aan de voorzijde.
Maar om realistisch te blijven: ik sluit me aan bij Mr-W dat er wat moet gebeuren in Tongelre, waar nog altijd gelijkvloerse kruisingen zijn, welke binnen de bebouwde kom van Tilburg, de vier grootste steden (afgezien van Utrecht Maliebaan) en Almere niet eens voorkomen. Omwonenden hebben mogelijk baat bij een verdiepte ligging (en wat mij betreft twee stations maar dat terzijde) door die wijk.
Eindhoven kan beter lobbyen voor een verdiepte ligging in Tongelre voor beide vertakkingen en meer stations in de stad in zowel Tongelre als Woensel-Noord/Acht (voor de woonwijken daar, ik word er moe van dat ze het station telkens willen koppelen aan ontwikkelingen op de luchthaven en daarmee het station op het spel zetten als NIMBY-Eindhoven met de hooivorken in de lucht blijft).
Allereerst de regelgeving: het zal enorm lastig worden dit ingepast te krijgen. We hebben te maken met een van de drukste goederensporen door Nederland wat ook zo zal blijven, die vereisen al een hoop regeltjes. De tunnel wordt waarschijnlijk langer dan 250 meter: alle tunnels vanaf die lengte moeten in Nederland voldoen aan hopeloos rigoureuze totaal overbodig uit de hand gelopen regeltjes :X . Een beetje slechte planning kan ervoor zorgen dat het veiligheidssysteem twee jaar vertraging oplevert. Mogelijk kun je iedere 250 meter een gat maken in de tunnel.
En dan nog de bebouwing: diezelfde regelwoede zorgt ervoor dat je maar heel weinig kan bouwen bovenop de tunnel, behalve misschien een parkje maar dat past vast niet binnen de ambities van de gemeente. Tenslotte is het station een rijksmonument :') :neg: , dus moet men ook daar weer enorm oppassen tijdens de bouw en krijgt men ook nog de monumentencommissie op zijn dak (ik zou zeggen: slopen en nieuwbouw maar dat is zonde van het geld). Om niet nog meer grondstoffen te verspillen is het beter de reizigerstunnel te bewaren als een soort ondergrondse passerelle, met direct daaronder de sporen.
Om terug te komen op die goederentreinen: als alleen die in een tunnel gelegd worden scheelt dat al een hoop overlast en gevaar. Boven de grond krijgt men de ruimte voor een zevende en achtste perronspoor aan de voorzijde.
Maar om realistisch te blijven: ik sluit me aan bij Mr-W dat er wat moet gebeuren in Tongelre, waar nog altijd gelijkvloerse kruisingen zijn, welke binnen de bebouwde kom van Tilburg, de vier grootste steden (afgezien van Utrecht Maliebaan) en Almere niet eens voorkomen. Omwonenden hebben mogelijk baat bij een verdiepte ligging (en wat mij betreft twee stations maar dat terzijde) door die wijk.
Eindhoven kan beter lobbyen voor een verdiepte ligging in Tongelre voor beide vertakkingen en meer stations in de stad in zowel Tongelre als Woensel-Noord/Acht (voor de woonwijken daar, ik word er moe van dat ze het station telkens willen koppelen aan ontwikkelingen op de luchthaven en daarmee het station op het spel zetten als NIMBY-Eindhoven met de hooivorken in de lucht blijft).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Wellicht kun je zo'n verdiepte ligging in Tongelre dan ook direct gebruiken om de aansluiting volledig kruisingsvrij te maken, dan heb je er zelfs op twee verschillende manieren voordeel van
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
SLToilet, die regels worden een stuk minder heftig als je de buizen een fractie breder maakt. En zo zijn er nog wel meer dingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Neemt natuurlijk niet weg dat de regels in Nederland nog altijd zeer hoog zijn in vergelijking tot andere 'westerse' landen.
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Hoge regels worden alleen door superspoken bedacht ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Superspoken houden dan ook niet zo van kleine lettertjes
Re: Van Gijzel: treinen onder de grond en spoorzone als nieuwe A-locatie
Ja en mijn moeder heeft vast een hele andere sterfdag dan de jouwe gaat hebben. Dat boeit dus gewoon niet.SuperGhost schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat de regels in Nederland nog altijd zeer hoog zijn in vergelijking tot andere 'westerse' landen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten