‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Moshi
Berichten: 179
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Moshi » Vr 01 Apr 2016, 10:16

datm schreef:Een spoor tussen Breda en Utrecht zal er waarschijnlijk nooit komen vanwege de hoge kosten van circa 2 miljard euro maar een bestaande snelweg verbreden wat 5 miljard euro gaat kosten daar is wel geld voor...


Het verbreden van de A27 kost echt geen 5 miljard.

Hainje schreef:Slechts 2 miljard euro. Dat is echt makkelijk binnen 30 jaar terug te verdienen.


Sarcastisch hoop ik dan maar?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Vr 01 Apr 2016, 10:22

2 Miljard euro is echt een schijntje op de Rijksbegroting. De hele zorg kost namelijk € 5 miljard PER JAAR! Het is dus niet dat we het geld helemaal niet hebben ofzo. Maar ja, prioriteiten enzo (zonder te willen zeggen dat we dan maar rücksichtslos moeten snijden in de zorg).
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Moshi
Berichten: 179
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Moshi » Vr 01 Apr 2016, 10:46

Hainje schreef:2 Miljard euro is echt een schijntje op de Rijksbegroting. De hele zorg kost namelijk € 5 miljard PER JAAR! Het is dus niet dat we het geld helemaal niet hebben ofzo. Maar ja, prioriteiten enzo (zonder te willen zeggen dat we dan maar rücksichtslos moeten snijden in de zorg).


Zo kun je alle uitgaven wel verantwoorden, relatief tot het totaal is het altijd beperkt. Inzicht in de begroting heb je niet echt wat de zorg kost natuurlijk veel meer dan 5 miljard per jaar.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Vr 01 Apr 2016, 10:48

Moshi schreef:Zo kun je alle uitgaven wel verantwoorden, relatief tot het totaal is het altijd beperkt. Inzicht in de begroting heb je niet echt wat de zorg kost natuurlijk veel meer dan 5 miljard per jaar.

Ik beschouw Arjen Lubach wel als een betrouwbare bron. Die kwam met die 5 miljard op de proppen.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Moshi
Berichten: 179
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Moshi » Vr 01 Apr 2016, 10:53

Met een beetje logisch denken begrijp je dat dat nooit kan, dat is minder dan E 400,- per Nederlander per jaar. Hoeveel zorgpremie betaal jij?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Vr 01 Apr 2016, 10:56

Niet iedereen gebruikt even veel zorg als de ander. Dus ook al betaal ik € 125,- per maand en maak gebruik van deze voorziening, een ander betaalt ca. € 100,- per maand maar maakt er nooit gebruik van. Dus leg mij maar uit waarom dit dan niet zou kunnen.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Moshi
Berichten: 179
Lid geworden op: Wo 13 Mei 2015, 17:36

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Moshi » Vr 01 Apr 2016, 11:00

Hainje schreef:Niet iedereen gebruikt even veel zorg als de ander. Dus ook al betaal ik € 125,- per maand en maak gebruik van deze voorziening, een ander betaalt ca. € 100,- per maand maar maakt er nooit gebruik van. Dus leg mij maar uit waarom dit dan niet zou kunnen.

Omdat je er een factor 20 naast zit. Ik vind het CBS een betrouwbare bron, en Lubach niet. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... n-2014.htm De zorgkosten zijn 95 miljard i.p.v. 5. Als je zo'n slecht idee hebt over kosten, dan lijkt me niet dat je kunt zeggen dat jij weet of een spoorlijn rendabel is.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Vr 01 Apr 2016, 11:15

Hmm, misschien heb ik hem dan verkeerd verstaan. Dat kan natuurlijk ook.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 803
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor trolly » Vr 01 Apr 2016, 12:16

Hainje schreef:Hmm, misschien heb ik hem dan verkeerd verstaan. Dat kan natuurlijk ook.

Maar het idee blijft natuurlijk hetzelfde: de investering in die lijn is een flink bedrag, maar niet buitensporig t.o.v. de totale rijksbegroting. Het is een questie van prioriteiten — zoals gebruikelijk.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Apr 2016, 20:10

Beminded schreef:Doorrijden naar Leeuwarden levert geen capaciteit op in Utrecht, er rijdt nu een trein Rotterdam - Leeuwarden via Utrecht, als je in plaats daarvan Breda - Leeuwarden laat rijden krijg je een extra kerende trein vanuit Rotterdam.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Je kunt die treinen ook naar Arnhem sturen. Zijn ze in Gelderland ook blij dat ze weer een verbinding met de Zuidelijke Randstad hebben. In de (super)daluren kun je de verbinding inkorten tot Gouda-Rotterdam. Ook kun je de huidige sprinterverbinding Amsterdam-Breukelen-Rotterdam wellicht nog wat verbeteren, daarmee ontlast je Utrecht Centraal natuurlijk ook.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Bemined
Berichten: 725
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Bemined » Vr 01 Apr 2016, 20:50

Maar dan krijg je weer kerende treinen vanuit Schiphol. Uitgaande dat men op de PHS corridor daadwerkelijk 6x per uur gaat rijden zit je aan de zuidkant van Utrecht met 6 intercity's naar Arnhem, 6 naar Eindhoven en (met dit plan) 4 naar Breda. Aan de noordkant heb je 8 intercity's naar Gouda, 2 naar Leiden, 6 naar Schiphol, 6 naar Amsterdam, 2 naar Almere en 4 naar Amersfoort. Dat zijn er 16 aan de zuidkant en 28 aan de noordkant, dus er blijven 12 kerende intercity's over. Tenzij je frequenties ten zuiden van Utrecht nog verder wilt opvoeren of die ten noorden van Utrecht wil beperken, maar beide lijkt me niet echt reëel (uitbreiden vereist nog meer spoorverdubbeling, inkrimpen is ongunstig voor de reizigers).

CamilleKreemers
Berichten: 2322
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 01 Apr 2016, 21:13

heb je niet altijd kerende IC's?
nu gebeurt er dit:
2x Amsterdam - Utrecht - Arnhem
2x Schilhop - Utrecht - Arnhem
2x Amsterdam - Utrecht - Eindhoven
2x Schiphol - Utrecht - Eindhoven
2x Leiden - Utrecht - Den Haag
2x Utrecht - Den Haag
4x Rotterdam - Utrecht - Amersfoort.

Ik verwacht dat:
- de omlopen Amsterdam / Schiphol - Utrecht - Arnhem / Eindhoven niet wijzigen
- de omlopen Rotterdam - Amersfoort niet wijzigen.

Dan heb je alleen de kerende serie Utrecht - Den Haag en Utrecht - Leiden over. Ik denk dat je dan de IC Den Haag - Utrecht - Breda het makkelijkste kan invoeren en dan eventueel de IC Leiden - Utrecht op een eventuele sprinter Utrecht - Leiden kan koppelen.

Bemined
Berichten: 725
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Bemined » Vr 01 Apr 2016, 21:29

4x per uur Rotterdam - Amersfoort is slechts tijdelijk omdat er te weinig sporen zijn in Utrecht om deze trein te laten keren, in de eindfase heb je 2x Rotterdam - Utrecht, 2x Den Haag - Utrecht en 2x Leiden - Utrecht welke eindigen in Utrecht, en 2x Den Haag - Amersfoort en 2x Rotterdam - Amersfoort welke kopmaken in Utrecht. Tot slot heb je de semi-intercity 4900 nog welke in de toekomst een echte intercity zou worden. Of er markt is om Utrecht - Hilversum - Almere ooit 4x per uur te laten rijden weet ik niet, op zich zou 4x per uur Breda - Utrecht - Almere wel in het totaalplaatje passen, vrijwel alle verbindingen in de Randstad rijden 4x per uur of vaker, alleen deze verbinding (die nu ook nog eens met 2 overstappen moet) en Utrecht - Leiden kennen een halfuurdienst.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Vr 01 Apr 2016, 22:05

Jongens, weet niet of jullie het in de gaten hebben, maar dit begint weer te ontaarden in een fantasietopic. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Bemined
Berichten: 725
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Bemined » Vr 01 Apr 2016, 22:21

Fantasie? 4x per uur Roosendaal - Breda - Utrecht - Almere is juist het plan dat uit het onderzoek naar voren kwam.

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor datm » Za 02 Apr 2016, 01:48

Jullie kunnen fantaseren tot je een ons weegt maar zolang een overheidsinstantie het nut van deze spoorlijn niet ziet zal er geen meter rails worden gelegd.

Bemined
Berichten: 725
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Bemined » Za 02 Apr 2016, 08:05

Je kunt klagen tot je een ons weegt, maar als je hier alleen zaken mag besproken waar de politiek al mee ingestemd heeft kan je het forum beter gelijk sluiten.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Hainje » Za 02 Apr 2016, 11:43

Maak dan een apart topic aan in Ideeën over OV en laat dit topic staan voor nieuwsberichten (waar het voor aangemaakt is).
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Widejo
Berichten: 99
Lid geworden op: Wo 25 Nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ‘Directe trein tussen Breda en Utrecht op een dood spoor’

Berichtdoor Widejo » Vr 22 Apr 2016, 14:12

Weer maar tot Roosendaal - Laat hem dan naar Vlissingen rijden :)


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten