Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Er zijn 2 13 meter wagens in Eindhoven. Laatste tijd zie ik er vaak maar 1. Worden 's middags gebruikt voor opleiding.

Omtrent lijn 320, die frequentie verhoging is nodig omdat er geen ritten meer met geleed materieel worden gereden. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hans schreef:Er zijn 2 13 meter wagens in Eindhoven. Laatste tijd zie ik er vaak maar 1. Worden 's middags gebruikt voor opleiding.

Omtrent lijn 320, die frequentie verhoging is nodig omdat er geen ritten meer met geleed materieel worden gereden. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
En voor de lijnen 317, 318, 321 en 322. Gaan ze wel geleed rijden of hoe zit dat nou? Het zal wel moeilijk zijn voor deze lijnen als ze niet geleed gaan rijden bij sommige ritten. Vooral bij 321 en 322, want bij deze lijnen zijn de tijden niet echt verranderd en ook de frequentie blijft grotendeels het zelfde. Bij 317 kan ik wel begrijpen omdat de frequentie echt veel word verhoogd. Bij 318 gaat het ook volgens mij moeilijk zijn want daar verranderd ook niet veel aan de tijden alleen in de avonden met om de 30 minuten dienst.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

StefanR88 schreef:Zo, ik ben na lange tijd weer eens terug hier.

Het valt me direct op dat OV-wiki van 'nieuwe' Buslijn 320 die voor mijn dorp (Someren red.) toepassing is.
in de spits wordt er 3 tot 8 ritten per uur gereden.. maar dat zie ik dus niet echt terug in rittentabel op de site van Hermes. ( wat ik uitkom is max. 5 ritten per uur) Is het nog niet compleet aangevuld?. Dat geldt vermoed ik ook voor de meerdere buslijnen.

Maar wat een VOORuitgang zeg, in het avond rijdt deze vaker. In de PvE heeft het geëist tot mierlo Ellenaar. Nu is het helemaal doorgetrokken tot Asten Floraplein en of Plutostraat.
Avondspits blijft voor mij achterwege, ik had toch wel op z'n minst 6x per uur naar Asten verwacht. Maar het is ook niet geëist.

Dat toont toch wel aan dat Huidige lijn 20 een sterke lijn is, ik heb het nooit gedacht dat echt een sterke lijn was.
de bediening naar helmond in avonduren is voor mij schrikbarend!!, wat een achteruitgang zeg. Met name in het weekends.
Voor mij doen mis ik er nog 1 buslijn dat er ook niet geëist is en of bestaat.

Helmond-Asten-Someren-Someren-eind-Maarheeze. OF Helmond-Asten-Someren-Someren-heide-Maarheeze.
Deze moet het ook langs de Waterdael III rijden, dat wijk is inmiddels bijna volgebouwd. zo kun je de bediening van 320 tot aan Asten inkorten.
De nieuwe lijn rijdt gewoon 1x per uur, in de spits mogelijk 2x. Dit idee heb ik al ooit eens geopperd, maar helaas geen vervolg van gekregen.
Hiermee kun je Buurtbus 268 mooi direct door naar weert laten rijden ipv langs Maarheeze en of opheffen. (de buurtbusvereniging kampt met bestuurderstekort)

Ook de nieuwe buslijn 323 vind ik buitengewoon slecht qua ritten. zo bouw je geen bekendheid op. als deze gewoon ook in het daluren reed dan zou het misschien beter werken.
Ik ben met je eens hoor.
Ik snap niet dat 323 een volans lijn is. Wat ik begrijp is dat volans lijnen vaker in dienst zijn dan de normale lijnen. Lijn 232 kan beter een spitslijn in plaats van een volans lijn. Ik zie lijn 11 Weert via Maarheeze meer zitten aps volans lijn dan 323.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

phileas schreef:
Hans schreef:Er zijn 2 13 meter wagens in Eindhoven. Laatste tijd zie ik er vaak maar 1. Worden 's middags gebruikt voor opleiding.

Omtrent lijn 320, die frequentie verhoging is nodig omdat er geen ritten meer met geleed materieel worden gereden. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
En voor de lijnen 317, 318, 321 en 322. Gaan ze wel geleed rijden of hoe zit dat nou? Het zal wel moeilijk zijn voor deze lijnen als ze niet geleed gaan rijden bij sommige ritten. Vooral bij 321 en 322, want bij deze lijnen zijn de tijden niet echt verranderd en ook de frequentie blijft grotendeels het zelfde. Bij 317 kan ik wel begrijpen omdat de frequentie echt veel word verhoogd. Bij 318 gaat het ook volgens mij moeilijk zijn want daar verranderd ook niet veel aan de tijden alleen in de avonden met om de 30 minuten dienst.
Geen enkele streek Volanslijn gaat met een gelede bus rijden, ik vraag me af of Hermes hiermee aan de maximaal 15 minuten een zitplaatseis kan voldoen, ik denk dan dat de 40% dan niet afneemt.
Afbeelding
phileas schreef: Ik ben met je eens hoor.
Ik snap niet dat 323 een volans lijn is. Wat ik begrijp is dat volans lijnen vaker in dienst zijn dan de normale lijnen. Lijn 232 kan beter een spitslijn in plaats van een volans lijn. Ik zie lijn 11 Weert via Maarheeze meer zitten aps volans lijn dan 323.
Lijn 11 Eindhoven-Weert via Maarheeze is inderdaad een lijn waarvoor het verhoogde comfort van Volans fijn is omdat sommige reizigers er lang in zitten. Lijn 323 is een spitslijn met luxere bussen.
StefanR88 schreef: Helmond-Asten-Someren-Someren-eind-Maarheeze. OF Helmond-Asten-Someren-Someren-heide-Maarheeze.
Deze moet het ook langs de Waterdael III rijden, dat wijk is inmiddels bijna volgebouwd. zo kun je de bediening van 320 tot aan Asten inkorten.
De nieuwe lijn rijdt gewoon 1x per uur, in de spits mogelijk 2x. Dit idee heb ik al ooit eens geopperd, maar helaas geen vervolg van gekregen.
Hiermee kun je Buurtbus 268 mooi direct door naar weert laten rijden ipv langs Maarheeze en of opheffen. (de buurtbusvereniging kampt met bestuurderstekort)
Ik vraag me af hoeveel vraag er is voor zo'n lijn, slechts een enkele buurtbus wordt versterkt. Maarheeze is alleen voor de richting Budel en Leende/Valkenswaard een interessant overstappunt. Voor Eindhoven is lijn 320 aantrekkelijker en naar Weert rijdt een rechtstreekse buurtbus.
phileas schreef:Ik zie alleen de VDL Citea SLFA Electric in de stalling staan. Waar zijn de Volans bussen? Jammer dat ze niet op de Brabants Arriva Volans model rijden. Die vind ik mooier en comfortabeller dan die VDL Citea SLE.

Zelf vind ik de Iveco bussen van Connexxion ook zeer prettig, lange ritten zijn er goed op uit te houden en de rolstoelplek is zeer ruim.
Afbeelding
Afbeelding
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Dat snap ik wel. Reizigers vanuit Budel naar Eindhoven reizen met de bus naar Maarheeze, en met de trein verder. Reizigers uit Leende gaan dan weer wel met de bus, maar zitten er weer korter in. En Leende is toch meer op Eindhoven, dan op Weert gericht. Lijn 323 had inderdaad beter als spitslijn 123 kunnen heten
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Goed, nog een allerlaatste keer:

geleed alleen op:
400 NS-Airport
401 NS-Airport
402 NS-Veldhoven Sondervick
403 NS-Oerle (huidige 18)
404 NS-Summa College Sterrenlaan (voortaan via WoensXL)
405 NS-Achtse Barrier (huidige 1)
406 NS-Ekkersrijt (huidige 11 tot Ekkersrijt)
407 NS-High Tech Campus (voortaan stad uit via Vestdijk en stopt alle haltes)

Op overige lijnen dus GEEN geleed.
Ook niet op de scholierenlijnen!

En hoe dat gaat lopen, dat zullen we wel zien.

De 13 meter VDL wagens komen op de volgende lijnen, de formule Volans gaat uiteindelijk niet gebruikt worden begreep ik van de week.

317 Eindhoven-Dommelen (huidige 171)
318 Eindhoven-Luyksgestel (huidige 172)
319 Eindhoven-Reusel (huidige 149, maar stopt overal)
320 Einhoven-Helmond (huidige 20, maar stopt overal)
321 Eindhoven-Boekel (huidige 121, ingekort)
322 Eindhoven-Gemert (huidige 122)
323 Eindhoven-Boxmeer (nieuw, spitslijn voor snelle reis Beek en Donk/Gemert -> Nijmegen met overstap op trein in Boxmeer)
324 Eindhoven-Geldrop (huidige 10)

Deze lijnen gaan in de spitsen vaker rijden om het vervoer aan te kunnen. De vraag is of dat gaat werken, aangezien scholieren en forensen gebonden zijn aan bepaalde ritten voor hun aansluitingen op overige bussen en treinen.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door StefanR88 »

Mr-W schreef:
StefanR88 schreef: Helmond-Asten-Someren-Someren-eind-Maarheeze. OF Helmond-Asten-Someren-Someren-heide-Maarheeze.
Deze moet het ook langs de Waterdael III rijden, dat wijk is inmiddels bijna volgebouwd. zo kun je de bediening van 320 tot aan Asten inkorten.
De nieuwe lijn rijdt gewoon 1x per uur, in de spits mogelijk 2x. Dit idee heb ik al ooit eens geopperd, maar helaas geen vervolg van gekregen.
Hiermee kun je Buurtbus 268 mooi direct door naar weert laten rijden ipv langs Maarheeze en of opheffen. (de buurtbusvereniging kampt met bestuurderstekort)
Ik vraag me af hoeveel vraag er is voor zo'n lijn, slechts een enkele buurtbus wordt versterkt. Maarheeze is alleen voor de richting Budel en Leende/Valkenswaard een interessant overstappunt. Voor Eindhoven is lijn 320 aantrekkelijker en naar Weert rijdt een rechtstreekse buurtbus.
Ik heb dan ook over Helmond-Someren-Someren-eind/heide en Maarheeze, het is mij bekend dat er steeds meer ouders de kids afzet vanuit Someren naar Maarheeze. Omdat het bij hun niet bekend is dat er een buurtbus rijdt, en of niet in vroege en late uren rijdt.
Ook vind ik het niet kunnen dat de Waterdael II-III niet bediend is met buslijn. lijn 320 verleggen is onmogelijk, zo verliezen ze meer reistijd.

En bovendien Someren-eind hoort eigenlijk ook een Streekbuslijn te hebben. met alles bij elkaar zie ik kansen voor een nieuwe lijn. maar helaas denken er velen anderen anders over. Buurtbus naar weert was altijd zwak geweest, maar naar Maarheeze schijnt een stijgende lijn in te zitten.
Buurtbus naar weert zou beter voortaan weer naar 1x per 1,5 uur. zo onstaat er een redelijk goede buslijn van Helmond naar Maarheeze.
Maar dat is alleen gevoelsmatig, misschien heb ik ook gewoon ongelijk. (Kosten zijn tegenwoordig torenhoog, maar ze laten kansen op goede ov-verbindingen weer links leggen).

Lijn 320 hoeft dan niet meer onnodig door naar Helmond te rijden.

'Wenslijn'
Lijn 68 Helmond - Asten - Someren-eind/heide - Maarheeze, een nadeel is dat mensen vanuit Lierop over moet stappen, toch denk ik dat er niet bijzonder veel forenzen zijn. Zo hoeven de forenzen uit Asten niet meer klagen om slechte aansluitingen.
Laatst gewijzigd door StefanR88 op zo 06 nov 2016, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

@Mr-W, zou je de eerste plaat weer kunnen reuploaden of op zijn minst de link willen sturen, want bij mij werkt de afbeelding niet. Dat is de afbeelding voor de Crossway LE van Connexxion.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Mr-W schreef:
phileas schreef:
Hans schreef:Er zijn 2 13 meter wagens in Eindhoven. Laatste tijd zie ik er vaak maar 1. Worden 's middags gebruikt voor opleiding.

Omtrent lijn 320, die frequentie verhoging is nodig omdat er geen ritten meer met geleed materieel worden gereden. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
En voor de lijnen 317, 318, 321 en 322. Gaan ze wel geleed rijden of hoe zit dat nou? Het zal wel moeilijk zijn voor deze lijnen als ze niet geleed gaan rijden bij sommige ritten. Vooral bij 321 en 322, want bij deze lijnen zijn de tijden niet echt verranderd en ook de frequentie blijft grotendeels het zelfde. Bij 317 kan ik wel begrijpen omdat de frequentie echt veel word verhoogd. Bij 318 gaat het ook volgens mij moeilijk zijn want daar verranderd ook niet veel aan de tijden alleen in de avonden met om de 30 minuten dienst.
Geen enkele streek Volanslijn gaat met een gelede bus rijden, ik vraag me af of Hermes hiermee aan de maximaal 15 minuten een zitplaatseis kan voldoen, ik denk dan dat de 40% dan niet afneemt.
https://lh3.googleusercontent.com/flRpw ... 64-h869-no
phileas schreef: Ik ben met je eens hoor.
Ik snap niet dat 323 een volans lijn is. Wat ik begrijp is dat volans lijnen vaker in dienst zijn dan de normale lijnen. Lijn 232 kan beter een spitslijn in plaats van een volans lijn. Ik zie lijn 11 Weert via Maarheeze meer zitten aps volans lijn dan 323.
Lijn 11 Eindhoven-Weert via Maarheeze is inderdaad een lijn waarvoor het verhoogde comfort van Volans fijn is omdat sommige reizigers er lang in zitten. Lijn 323 is een spitslijn met luxere bussen.
StefanR88 schreef: Helmond-Asten-Someren-Someren-eind-Maarheeze. OF Helmond-Asten-Someren-Someren-heide-Maarheeze.
Deze moet het ook langs de Waterdael III rijden, dat wijk is inmiddels bijna volgebouwd. zo kun je de bediening van 320 tot aan Asten inkorten.
De nieuwe lijn rijdt gewoon 1x per uur, in de spits mogelijk 2x. Dit idee heb ik al ooit eens geopperd, maar helaas geen vervolg van gekregen.
Hiermee kun je Buurtbus 268 mooi direct door naar weert laten rijden ipv langs Maarheeze en of opheffen. (de buurtbusvereniging kampt met bestuurderstekort)
Ik vraag me af hoeveel vraag er is voor zo'n lijn, slechts een enkele buurtbus wordt versterkt. Maarheeze is alleen voor de richting Budel en Leende/Valkenswaard een interessant overstappunt. Voor Eindhoven is lijn 320 aantrekkelijker en naar Weert rijdt een rechtstreekse buurtbus.
phileas schreef:Ik zie alleen de VDL Citea SLFA Electric in de stalling staan. Waar zijn de Volans bussen? Jammer dat ze niet op de Brabants Arriva Volans model rijden. Die vind ik mooier en comfortabeller dan die VDL Citea SLE.

Zelf vind ik de Iveco bussen van Connexxion ook zeer prettig, lange ritten zijn er goed op uit te houden en de rolstoelplek is zeer ruim.
https://lh3.googleusercontent.com/6Q7QR ... 59-h944-no
https://lh3.googleusercontent.com/t5Y4B ... 00-h900-no
Mogelijk dat hier een versterkingsbus of voorwagen rijdt op een gedeelte van het traject.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Daniel »

Let a.u.b. even op de quotes en verwijder de foto's eruit. Daarnaast heb je een enorme quote in je bericht staan maar ik weet nu nogsteeds niet waar je nu eigenlijk op reageert, dus dat maakt de quote zelf weer overbodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Vanuit de trein vanmorgen een korte blik kunnen werpen op de twee 13 meter wagens, die tegen het hek bij het spoor geparkeerd stonden (vanaf de straat onmogelijk te zien). Die stoelen leken zo gauw nog net wat luxer als de Volansbussen die Arriva heeft rijden en hebben ook wel wat weg van de stoelen in die Connexxion Iveco bus. Het zag er in ieder geval comfortabel uit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

phileas schreef:Vooral bij 321 en 322, want bij deze lijnen zijn de tijden niet echt verranderd en ook de frequentie blijft grotendeels het zelfde.
In tegendeel, de lijnbundel 321/322/323 gaat in de ochtendspits tussen 7 en 8 tien keer rijden, dus ruwweg elke 6 minuten, ipv elke tien minuten. Of dit echter genoeg gaat zijn, valt te bezien.

Verder willen ze, denk ik, niet dat op de corridor Gemert - Eindhoven verschillende soorten bussen rijden (Volans en gewoon) en hebben de daarom de 323 verVolanst.
"Een touringcar is geen bus"
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hans schreef:Goed, nog een allerlaatste keer:

geleed alleen op:
400 NS-Airport
401 NS-Airport
402 NS-Veldhoven Sondervick
403 NS-Oerle (huidige 18)
404 NS-Summa College Sterrenlaan (voortaan via WoensXL)
405 NS-Achtse Barrier (huidige 1)
406 NS-Ekkersrijt (huidige 11 tot Ekkersrijt)
407 NS-High Tech Campus (voortaan stad uit via Vestdijk en stopt alle haltes)

Op overige lijnen dus GEEN geleed.
Ook niet op de scholierenlijnen!

En hoe dat gaat lopen, dat zullen we wel zien.

De 13 meter VDL wagens komen op de volgende lijnen, de formule Volans gaat uiteindelijk niet gebruikt worden begreep ik van de week.

317 Eindhoven-Dommelen (huidige 171)
318 Eindhoven-Luyksgestel (huidige 172)
319 Eindhoven-Reusel (huidige 149, maar stopt overal)
320 Einhoven-Helmond (huidige 20, maar stopt overal)
321 Eindhoven-Boekel (huidige 121, ingekort)
322 Eindhoven-Gemert (huidige 122)
323 Eindhoven-Boxmeer (nieuw, spitslijn voor snelle reis Beek en Donk/Gemert -> Nijmegen met overstap op trein in Boxmeer)
324 Eindhoven-Geldrop (huidige 10)

Deze lijnen gaan in de spitsen vaker rijden om het vervoer aan te kunnen. De vraag is of dat gaat werken, aangezien scholieren en forensen gebonden zijn aan bepaalde ritten voor hun aansluitingen op overige bussen en treinen.

Ik denk dat het niet makkelijk zal aflopen. Sowieso niet op de lijnen 317,318,321,322. Deze lijnen zijn de drukste lijnen rond de ochtend en middag spits. Maar ja wij wachten af want de frequentie van lijn 317 is echt wel positief door om de 10 minuten te rijden plus lijn 318. Dus het kan zijn dat er geen geleede bussen nodig zijn. Stratum/Aalst-Waalre/Valkenswaard mag wel profiteren van de lijnen die in de spits gaan rijden. Lijn 7 die gewoon gestrekt over de Aalsterweg gaat rijden, evolans lijn 407 met kwartierdienst, 317 en 318 met hoge frequentie en nog de 117 die ook via Valkenswaard Markt rijdt. Dan is een geleede bus denk niet echt nodig. Weet jij of iemand anders misschien wat met de andere ambas en MAN's en geleede gaan gebeuren?
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Gaat de gratis reizen voor Eindhovenaren blijven in de nieuwe cons. ? Het lijkt me niet logisch dat er gratis word gereisd met bijv. Lijn 18 die naar Bergeijk gaat. Terwijl ze zeggen dat er gratis gereisd mag worden op de lijnen 1 t/m 19.

Ik merkte vandaag dat alle displays van elke bushalte werden weg gehaald. Komt er een nieuwe display of niet?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Van het gratis reizen zullen de lijnnummers in het systeem hoogstwaarschijnlijk wel aangepast worden. Immers zoals je zelf al schrijft, lijn 11 zal niet de bedoeling zijn. Maar bijvoorbeeld de 403, 405, 406 weer wel.

Het is een vraag die op het lijstje staat voor het volgende werkoverleg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Wellicht gaat men met haltes werken "tot die haltes ongeacht de lijn".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Lijkt me een uitstekend plan. Heb vaak zat mee gemaakt dat er iemand bij Parktheater in een lege streekbus naar het station wilde stappen en de chauffeur dan uit moest leggen dat voor deze bus wel een kaartje gekocht moest worden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
phileas schreef:Vooral bij 321 en 322, want bij deze lijnen zijn de tijden niet echt verranderd en ook de frequentie blijft grotendeels het zelfde.
In tegendeel, de lijnbundel 321/322/323 gaat in de ochtendspits tussen 7 en 8 tien keer rijden, dus ruwweg elke 6 minuten, ipv elke tien minuten. Of dit echter genoeg gaat zijn, valt te bezien.

Verder willen ze, denk ik, niet dat op de corridor Gemert - Eindhoven verschillende soorten bussen rijden (Volans en gewoon) en hebben de daarom de 323 verVolanst.
Hermes wil dat waarschijnlijk, in Oost en West Brabant rijdt er vaak ook nog een ontsluitende lijn op de Volans route met soms zelfs een stadsbus :') .
Zugführer schreef:Lijkt me een uitstekend plan. Heb vaak zat mee gemaakt dat er iemand bij Parktheater in een lege streekbus naar het station wilde stappen en de chauffeur dan uit moest leggen dat voor deze bus wel een kaartje gekocht moest worden.
In het huidige systeem wordt er dan saldo afgeschreven van een ov-chipkaart.
phileas schreef: Ik merkte vandaag dat alle displays van elke bushalte werden weg gehaald. Komt er een nieuwe display of niet?
De infotin wordt uitgefaseerd, of bedoel je de display's van de gemeente Eindhoven, daarvan heb ik geen idee.
StefanR88 schreef:
'Wenslijn'
Lijn 68 Helmond - Asten - Someren-eind/heide - Maarheeze, een nadeel is dat mensen vanuit Lierop over moet stappen, toch denk ik dat er niet bijzonder veel forenzen zijn. Zo hoeven de forenzen uit Asten niet meer klagen om slechte aansluitingen.
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/i ... r-het-ov-1
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Die wenslijn zie ik niet tussen Asten en Helmond onstaan.
Een uitbreiding an de buurtbus in de ochtend en een latere rit lijkt me zinvoller.
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Is de dienstregeling en de route van de nieuwe flexlijnen in Helmond al bekend?

Over het algemeen zien alle wijzigingen er positief uit, al snap ik niet dat ze bijvoorbeeld de lijn naar Weert onder lijnnummer 11 laten rijden.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Post »

Als het grootste probleem een vreemd lijn nummer is, dan is het dus bijna perfect. *bus*
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

GvL20 schreef:Is de dienstregeling en de route van de nieuwe flexlijnen in Helmond al bekend?
Wat bedoel je? De enige Flexlijn is 552 en die wijzigt niet.
De rest zijn reguliere stadsbussen. In iedergeval het eerste jaar. Dat is op dit moment het 'maatwerk'.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

De tabellen en lijnenkaart zijn vanaf vandaag te downloaden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Maar de kaart van het lopende jaar is nu van de site af. Lijkt mij nu ook weer niet de bedoeling.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

huibf schreef:
GvL20 schreef:Is de dienstregeling en de route van de nieuwe flexlijnen in Helmond al bekend?
Wat bedoel je? De enige Flexlijn is 552 en die wijzigt niet.
De rest zijn reguliere stadsbussen. In iedergeval het eerste jaar. Dat is op dit moment het 'maatwerk'.
Flexlijn 552 is omgenummerd naar 555 lees ik in het nieuwsbericht op de Hermessite. Duidelijk overzicht overigens! Vanmiddag zag ik ook dat de campagne begonnen is om het Bravo logo te introduceren: kwam een reclameposter tegen met de tekst We (Love) Brabant, waarbij de love vervangen was door het Bravologo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten