Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Raymond schreef: Flexlijn 552 is omgenummerd naar 555
En wat heeft zoiets voor nut?
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

huibf schreef:
GvL20 schreef:Is de dienstregeling en de route van de nieuwe flexlijnen in Helmond al bekend?
Wat bedoel je? De enige Flexlijn is 552 en die wijzigt niet.
De rest zijn reguliere stadsbussen. In iedergeval het eerste jaar. Dat is op dit moment het 'maatwerk'.
Oké, ik dacht namelijk dat de huidige lijn 52 / 54 als 2 "nieuwe" flexlijnen gingen rijden en niet als reguliere lijnen.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Chrysa schreef:
Raymond schreef: Flexlijn 552 is omgenummerd naar 555
En wat heeft zoiets voor nut?
Nou, lijn 552 is ontstaan als gedeeltelijke vervanging van lijn 52 een paar jaar terug. Ze hebben voor de handigheid er dus alleen een 5 voorgezet. Eigenlijk zou je zeggen voor Stadsdienst Helmond in de 50-serie, het is lijn 55, maar omdat het een flexlijn moet er blijkbaar een 5 ervoor, dus 555. :wink:
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Snap niet helemaal waarom ze lijn 52 / 54 beide de hele dag elk halfuur laten rijden, dat lijkt me een beetje teveel van het goede. Tijdens de spits kan ik me dit nog indenken maar daar buiten rijden deze lijnen zowat leeg rond. Zelfs op zaterdag rijden ze beide om het halfuur :shock:

Dat hebben ze met lijn 51 dan wat beter gedaan die rijdt buiten de spits tijden gewoon om het uur met lijn 26 als "versterking" voor de scholen langs de route.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Raymond schreef: Vanmiddag zag ik ook dat de campagne begonnen is om het Bravo logo te introduceren: kwam een reclameposter tegen met de tekst We (Love) Brabant, waarbij de love vervangen was door het Bravologo.
Ik heb de andere gezien:
We gaan vooruit met het Bravo logo gekanteld in de vorm van een pijltje.

Beide posters zijn 'triggers' op wat komen gaat. De campagne is dus los (zoals gisteravond tijdens chauffeursbijeenkomst werd gezegd) en zal op deze manier steeds een stapje verder gaan.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door MrEmiel »

Ik zag de dienstregeling voor de nieuwe lijn 323 naar Boxmeer, maar ik moet zeggen dat hij me tegenvalt. Hij wordt alleen in de spitsrichting gereden, met 3 ritten 's ochtends richting Boxmeer en 8 ritten in de middag richting Eindhoven. Wat me hierin opvalt is dat je een groep reizigers uit de richting boxmeer naar Eindhoven mist, maar vooral dat je veel lege bussen laat rijden om ofwel in Boxmeer te komen (middag) of terug te rijden (ochtend)
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

MrEmiel schreef:Ik zag de dienstregeling voor de nieuwe lijn 323 naar Boxmeer, maar ik moet zeggen dat hij me tegenvalt. Hij wordt alleen in de spitsrichting gereden, met 3 ritten 's ochtends richting Boxmeer en 8 ritten in de middag richting Eindhoven. Wat me hierin opvalt is dat je een groep reizigers uit de richting boxmeer naar Eindhoven mist, maar vooral dat je veel lege bussen laat rijden om ofwel in Boxmeer te komen (middag) of terug te rijden (ochtend)
Daar ben ik het mee eens. Maar ik vermoed dat ze de mensen van Boxmeer naar Eindhoven liever met lijn 23 laten rijden naar Helmond om ze dan met de trein te laten reizen (misschien heeft NS hier ook inspraak op gehad).
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Boxmeer is totaal niet op Eindhoven gericht.
Daarnaast is de verbinding vooral bedoeld voor reizigers uit omgeving Beek en Donk / Gemert om een snelle verbinding met Nijmegen te creëren.
Met de 323 naar Boxmeer, en dan een overstap op de trein. Dat scheelt aardig in reistijd (en vooral reiscomfort) t.o.v. de reis via Uden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Wat is er trouwens op 27 en 28 februari voor speciaals dat dan alle buurtbuslijnen niet rijden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Carnaval
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Meltrain schreef:Wat is er trouwens op 27 en 28 februari voor speciaals dat dan alle buurtbuslijnen niet rijden? :?

Carnavalsmaandag en -dinsdag. Dat is al sinds het bestaan van de buurtbus al dat ze dan niet rijden.
Hier in Zuidoost iig
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Boxmeer is totaal niet op Eindhoven gericht.
Daarnaast is de verbinding vooral bedoeld voor reizigers uit omgeving Beek en Donk / Gemert om een snelle verbinding met Nijmegen te creëren.
Met de 323 naar Boxmeer, en dan een overstap op de trein. Dat scheelt aardig in reistijd (en vooral reiscomfort) t.o.v. de reis via Uden.
Die verbinding komt helaas alleen 13 jaar te laat ;) Ben benieuwd hoe die gaat lopen. Wellicht een idee om deze in Nijmegen onder Brabantse studenten uit die regio extra te adverteren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk gaan die studenten binnenkort toch wel op 9292 kijken wat hun nieuwe verbinding wordt. Dan komen ze vanzelf lijn 323 wel tegen, mond-op-mond-reclame in de dorpen Beek en Donk/Gemert doen de rest wel.

Overigens zie ik net dat de stations op de lijnennetkaart nog de logo's van Veolia hebben. Wel klein beetje slordig.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Shit. Toch nog een foutje.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

Er staat een vloot Citea's van Limburg en Braban(met Bravo-logo's) op een opstelterrein bij de Kazerne van Oirschot. Enig idee hoe lang die er al staan en waarom juist daar?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Die met Bravo staan er hooguit een paar dagen.
P8 wordt het uitwissel terrein tussen oud en nieuw. Zowel voor Limburg als voor Zuid Oost Brabant.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Vanaf dinsdag rijden de eerste rond MET nieuwe bestickering als het goed is.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Vandaag zijn de nieuwe versies van de halteborden uitgerold.
De wijzigingen:
de richtingspijl is volledig wit -> beter zichtbaar voor de chauffeur (in het donker zijn de dunne lijntjes en het cijfer niet goed waar te nemen)
blauw kader om het witte bovendeel

Zelf niet gezien, maar collega zette een foto op zijn Facebook. Die foto ga ik echter niet plaatsen hier, beetje ver af en collega's die bij haltedienst meelopen staan in beeld.

Voorlopig geen gelegenheid tot maken van foto. Weekend ben ik vrij en maandag zit ik op kantoor. Voor wie nieuwsgierig is. De foto die is gemaakt is van halte Maarten Trompstraat in Aalst.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Goed dat er een wijziging op is gekomen!
Heeft mijn betoog toch wat gedaan.

Nu hoop ik nog op herstel van de eerste ritten. Maar dat is wel van een iets grotere orde
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Niet alleen jouw betoog Huib.... ;-)

Die eerste ritten zullen per 11 december niet terug zijn. Dat is diensten technisch niet meer mogelijk.
Ik verwacht ze wel terug bij de eerst volgende wijziging. Denk dat er veel commentaar op komt.
Net als op het vervallen lijn 55. Vanmiddag gereden en veel commentaar van de reizigers gehoord. Er zijn al diverse handtekening acties en de teller schijnt op 1700 te staan als ik een dame moet geloven in de bus vanmiddag.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Als de Provincie echt willen kan dat best. Desnoods als losse ritten en tijdelijk uitgevoerd door derden.
In mijn tak van werk (machinebouw van grote klanten als Unilever etc) is de klant koning soms kost het wat, maar dan heb je wat.

Ik denk dat lijn 55 echt niet terug komt. Opzich zijn het nog redelijke loopafstanden.

Ik denk wel dat lijn 6 een hogere frequentie krijgt vanwege de drukte.

Wat me ook nog bevreemd zijn de halten tussen Gerwen en Gemert. Afspraak is dat alle halten bediend worden ook al zijn het Volansen (muv lijn 10), desnoods door er een enkele halte helemaal uit te halen.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat de vroege ritten terug komen. Ze zijn veelal goed bezet. Maar ik zie het echt niet gebeuren op per 11 december. Ook niet door derden.....

Mbt lijn 55, we zullen zien. Jaren terug is die ook opgeheven omdat het wel 'zonder' zou kunnen en niet veel later was die weer terug. Ik heb hem de laatste weken DIVERSE KEREN met STAANPLAATSEN gereden!

De lage frequentie van lijn 6 en het niet meer rijden op zondagavond dat gaat zeker problemen geven. Ik vrees ook voor veel overstappers 321/322 -> 6 en omgekeerd op Nuenen Busstation voor snellere reistijd. Maar je zou maar de halte Heikampen zou je halte maar zijn en op zondagavond naar huis willen. Is toch een pokkeneind lopen vanaf lijn 321/322.

Die haltes tussen Gerwen en Gemert is nog nagevraagd maar mogen niet bediend worden door de 321, 322 en 323 van de provincie. Onvoorstelbaar beleid weer. Oh ja.... en Volans... die naam is geschrapt. Net als eVolans. Alles rijdt uitsluitend onder de noemer Bravo, aangaande het Hermes deel.

Nog iets meer dan 4 weken....... en dan gaan we er voor! De praktijk zal het dan uitwijzen.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

Volgens mij zijn er her en der al behoorlijk wat halteborden vervangen. Gisteren reed ik op de buurtbus Hapert-Middelbeers, daar waren alle borden al vervangen, uitgezonderd degene waar ook een streeklijn stopte. Dit lijkt me geen op ziczhelf staand feit; weet iemand van meer routes dat de borden al vervangen zijn?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

In de Deurne zijn ze ook allemaal vervangen, woensdag waren ze in Eindhoven (HOV1) nog niet vervangen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Met een fout erop. Lijn 27 staat er nog op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten