Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ederveen schreef:Een idee daarin, vroeger ook al gedaan, is om de nu vervallen spitsritten van lijn 6 dan her in te voeren, en deze dan rechtstreeks over de Dorgelolaan te laten rijden (vroegere 106), en de nieuwe lijn 6 inderdaad via de Tongelresestraat. Desnoods niet via de Pagelaan, maar rechtstreeks via de Wolvendijk - 't Hofke. Dan is het nog niet eens zo heel ver om.
En dan nog is het in het verleden wel meer gebeurd dat een omweg wordt toegevoegd aan routes die voorheen sneller waren (zoals een lijn 9 over de Kennedylaan, en ja ik ben me ervan bewust dat lijn 6 een rendabeler lijn is dan lijn 9 toen).
Zoiets:

Afbeelding

Op deze manier compenseer je de reizigers vanaf de oostelijke Tongelresestraat nog enigszins en hoef je lijn 55 niet meer terug te laten komen. Met de DRU's die je via het lusje bespaart zou je de omweg van lijn 6 al kunnen financieren. De DRU's die je bespaart met het definitief opheffen van lijn 55 zou je eventueel kunnen gebruiken voor het opvoeren van de frequentie bij lijn 6 in de spits(richting). Want dat is in de nieuwe dienstregeling 2x per uur, als je mij vraagt is dat wel wat matig (wanneer je een stukje door 't Hofke gaat rijden).
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

De bussen vanuit Gemert sluiten niet meer aan op de IC-knoop van :02/:32, ook niet in de avond :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Lijn 12 vertrekt straks de hele dag door om .27 en .57 vanaf het station, dat lijkt ook nergens op :')
De knoop van het andere kwartier wordt wel wat belangrijker straks lijkt me, kan begrijpen dat daar dan op aangesloten wordt bij halfuurdiensten. Maar dat wordt bij lijn 12 straks ook wel een erg ruime overstap.
Overigens zie ik bij het vluchtig doorkijken van de dienstregelingen dat de meeste (stads)lijnen gewoon in de .02/.32 knoop blijven vallen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Naar aanleiding van het materieel van TCR in Limburg had ik een vraag. Is er voor hier het TCR materieel al bekend?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

De elektrische bussen worden voorzien van een trambel: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/elektr ... -1.6647757
GvL20
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Filmpje van de provincie over de nieuwe elektrische bussen van Hermes: https://www.youtube.com/watch?feature=y ... XpVXFk0OGM
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Tada!
De 2de nieuwe serie borden.
Nu wel volgens L3. Al valt het bekant niet op.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door huibf op wo 16 nov 2016, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Jasper073 »

Hermes in Brabant / Bravo kleur

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

frankberg19 schreef:De elektrische bussen worden voorzien van een trambel: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/elektr ... -1.6647757
Jammer dat ik geen chauffeur meer ben bij Hermes.
Spoiler: show
*ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* *ding* Afbeelding
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Jasper073 schreef:Hermes in Brabant / Bravo kleur

Afbeelding
Ach jezus wat lelijk. Wat is er mis met rood wit en dan klein het hermes en achterop het provincie logo? :') :X :N
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Jasper073 schreef:Hermes in Brabant / Bravo kleur

Afbeelding
Afgrijselijk zeg. Als ze dat rood, blauw, paarse figuur, weg hadden gelaten, ging het nog. Snap sowieso niet wat blauw met Brabant te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ach, het standaard afgrijzen is weer begonnen. :')
Ik ben lekker recalcitrant, ik vind het mooi!! :6
🍉
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

frankberg19 schreef:De elektrische bussen worden voorzien van een trambel: http://www.ed.nl/regio/eindhoven/elektr ... -1.6647757
Dat is niets nieuws. Hier al gemeld. En ze worden er niet van voorzien, ze hebben die al!
Alleen het geluid ervan wordt nog aangepast, hij is wat te zacht.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Hainje schreef:Ach, het standaard afgrijzen is weer begonnen. :')
Ik ben lekker recalcitrant, ik vind het mooi!! :6

Dan doe ik met je mee! Mooi!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Kan mij het schelen hoe dat ding eruitziet. Als je erin zit zie je het toch niet.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door datm »

Ik moet zeggen dat ik het mooi vind ondanks ik nog steeds tegen al die duizenden huilstijlen en logo's ben.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hainje schreef:
Ederveen schreef:Een idee daarin, vroeger ook al gedaan, is om de nu vervallen spitsritten van lijn 6 dan her in te voeren, en deze dan rechtstreeks over de Dorgelolaan te laten rijden (vroegere 106), en de nieuwe lijn 6 inderdaad via de Tongelresestraat. Desnoods niet via de Pagelaan, maar rechtstreeks via de Wolvendijk - 't Hofke. Dan is het nog niet eens zo heel ver om.
En dan nog is het in het verleden wel meer gebeurd dat een omweg wordt toegevoegd aan routes die voorheen sneller waren (zoals een lijn 9 over de Kennedylaan, en ja ik ben me ervan bewust dat lijn 6 een rendabeler lijn is dan lijn 9 toen).
Zoiets:

Afbeelding

Op deze manier compenseer je de reizigers vanaf de oostelijke Tongelresestraat nog enigszins en hoef je lijn 55 niet meer terug te laten komen. Met de DRU's die je via het lusje bespaart zou je de omweg van lijn 6 al kunnen financieren. De DRU's die je bespaart met het definitief opheffen van lijn 55 zou je eventueel kunnen gebruiken voor het opvoeren van de frequentie bij lijn 6 in de spits(richting). Want dat is in de nieuwe dienstregeling 2x per uur, als je mij vraagt is dat wel wat matig (wanneer je een stukje door 't Hofke gaat rijden).
Het probleem van jou idee is dat je de bus door de Bothastraat laat rijden, wat sowieso al de bedoeling was. Maar dit stuitte op protest van de bewoners aldaar in die houten huisjes die schijnbaar last hadden van trillingen van zware voertuigen (een bus is blijkbaar net een vrachtwagen).
Het wegvallen van de verbinding met Haagdijk en schijnbaar Dommelhoef waren de grootste ergernissen. In het geval van Kievitstraat t/m Locomotiefstraat is ook de halteafstand relatief het grootst.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door MdJ »

Ik snap de drang om steeds maar letters / figuren op de ramen maar te plakken niet... Als het dan nog klein onderaan zit - zoals in Ijsselmond- maakt dat wat minder uit, maar deze letters zitten echt in het gezichtsveld van de reiziger...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Ik vind de kleurstelling wel mooi. Dat logo op de zijkant zorgt ervoor dat de kleurstelling net wat minder "saai" is.
Die letters op de ramen hadden ook wat mij betreft beter achterwege gelaten kunnen worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Ik zou Tongelre anders bedienen:
Lijn 6 ieder half uur de route van lijn 55 laten rijden en dan via de Wolvendijk naar Nuenen.
In de spits snelritten zoals lijn 6 nu is.
Lijn 5 laten rijden over de huidige route tot aan de Broekakkerseweg en dan via de Urkhovenseweg terug.
In de avond en zondagen lijn 5 en 6 combineren zoals het nu ook met lijn 14 en 16 het geval is (en vroeger 10 en 12).
Nuenen blijft dan in de avond en zondagen dan prima met de HOV bereikbaar en met lijn 5/6 met een iets langere reistijd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Jasper073 »

Bij deze de achterkant van een VDL Ambassador en MAN Lion's City

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Geen 9292-verwijzing meer? Of heeft Hermes die nooit gehad?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

MdJ schreef:Ik snap de drang om steeds maar letters / figuren op de ramen maar te plakken niet... Als het dan nog klein onderaan zit - zoals in Ijsselmond- maakt dat wat minder uit, maar deze letters zitten echt in het gezichtsveld van de reiziger...
Ze kunnen inderdaad hinderlijk zijn en een deel van t uitzicht ontnemen. Vreemd eigenlijk dat de ontwerpers geen rekening hebben gehouden met de concessie-eis dat de ramen reclame vrij moeten blijven.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

De achterkant vind ik dan weer wel mooi, de zijkant valt in het echt toch ook reuze mee. Die letters op de zijkant vind ik weinig hinderlijk.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik hoop dat de volans bussen mooie lettertype gaan krijgen inplaats van de lettertype van de voormalige ambas. Ik hoop dat de volans lijnen de zelfde lettertype hebben als de voormalige MAN's en de ambas van Arriva Noord-Brabant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten