Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ederveen schreef:Een idee daarin, vroeger ook al gedaan, is om de nu vervallen spitsritten van lijn 6 dan her in te voeren, en deze dan rechtstreeks over de Dorgelolaan te laten rijden (vroegere 106), en de nieuwe lijn 6 inderdaad via de Tongelresestraat. Desnoods niet via de Pagelaan, maar rechtstreeks via de Wolvendijk - 't Hofke. Dan is het nog niet eens zo heel ver om.
En dan nog is het in het verleden wel meer gebeurd dat een omweg wordt toegevoegd aan routes die voorheen sneller waren (zoals een lijn 9 over de Kennedylaan, en ja ik ben me ervan bewust dat lijn 6 een rendabeler lijn is dan lijn 9 toen).
Zoiets:
Op deze manier compenseer je de reizigers vanaf de oostelijke Tongelresestraat nog enigszins en hoef je lijn 55 niet meer terug te laten komen. Met de DRU's die je via het lusje bespaart zou je de omweg van lijn 6 al kunnen financieren. De DRU's die je bespaart met het definitief opheffen van lijn 55 zou je eventueel kunnen gebruiken voor het opvoeren van de frequentie bij lijn 6 in de spits(richting). Want dat is in de nieuwe dienstregeling 2x per uur, als je mij vraagt is dat wel wat matig (wanneer je een stukje door 't Hofke gaat rijden).
Lijn 12 vertrekt straks de hele dag door om .27 en .57 vanaf het station, dat lijkt ook nergens op :')
De knoop van het andere kwartier wordt wel wat belangrijker straks lijkt me, kan begrijpen dat daar dan op aangesloten wordt bij halfuurdiensten. Maar dat wordt bij lijn 12 straks ook wel een erg ruime overstap.
Overigens zie ik bij het vluchtig doorkijken van de dienstregelingen dat de meeste (stads)lijnen gewoon in de .02/.32 knoop blijven vallen.
Dat is niets nieuws. Hier al gemeld. En ze worden er niet van voorzien, ze hebben die al!
Alleen het geluid ervan wordt nog aangepast, hij is wat te zacht.
Ederveen schreef:Een idee daarin, vroeger ook al gedaan, is om de nu vervallen spitsritten van lijn 6 dan her in te voeren, en deze dan rechtstreeks over de Dorgelolaan te laten rijden (vroegere 106), en de nieuwe lijn 6 inderdaad via de Tongelresestraat. Desnoods niet via de Pagelaan, maar rechtstreeks via de Wolvendijk - 't Hofke. Dan is het nog niet eens zo heel ver om.
En dan nog is het in het verleden wel meer gebeurd dat een omweg wordt toegevoegd aan routes die voorheen sneller waren (zoals een lijn 9 over de Kennedylaan, en ja ik ben me ervan bewust dat lijn 6 een rendabeler lijn is dan lijn 9 toen).
Zoiets:
Op deze manier compenseer je de reizigers vanaf de oostelijke Tongelresestraat nog enigszins en hoef je lijn 55 niet meer terug te laten komen. Met de DRU's die je via het lusje bespaart zou je de omweg van lijn 6 al kunnen financieren. De DRU's die je bespaart met het definitief opheffen van lijn 55 zou je eventueel kunnen gebruiken voor het opvoeren van de frequentie bij lijn 6 in de spits(richting). Want dat is in de nieuwe dienstregeling 2x per uur, als je mij vraagt is dat wel wat matig (wanneer je een stukje door 't Hofke gaat rijden).
Het probleem van jou idee is dat je de bus door de Bothastraat laat rijden, wat sowieso al de bedoeling was. Maar dit stuitte op protest van de bewoners aldaar in die houten huisjes die schijnbaar last hadden van trillingen van zware voertuigen (een bus is blijkbaar net een vrachtwagen).
Het wegvallen van de verbinding met Haagdijk en schijnbaar Dommelhoef waren de grootste ergernissen. In het geval van Kievitstraat t/m Locomotiefstraat is ook de halteafstand relatief het grootst.
Ik snap de drang om steeds maar letters / figuren op de ramen maar te plakken niet... Als het dan nog klein onderaan zit - zoals in Ijsselmond- maakt dat wat minder uit, maar deze letters zitten echt in het gezichtsveld van de reiziger...
Ik vind de kleurstelling wel mooi. Dat logo op de zijkant zorgt ervoor dat de kleurstelling net wat minder "saai" is.
Die letters op de ramen hadden ook wat mij betreft beter achterwege gelaten kunnen worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik zou Tongelre anders bedienen:
Lijn 6 ieder half uur de route van lijn 55 laten rijden en dan via de Wolvendijk naar Nuenen.
In de spits snelritten zoals lijn 6 nu is.
Lijn 5 laten rijden over de huidige route tot aan de Broekakkerseweg en dan via de Urkhovenseweg terug.
In de avond en zondagen lijn 5 en 6 combineren zoals het nu ook met lijn 14 en 16 het geval is (en vroeger 10 en 12).
Nuenen blijft dan in de avond en zondagen dan prima met de HOV bereikbaar en met lijn 5/6 met een iets langere reistijd.
MdJ schreef:Ik snap de drang om steeds maar letters / figuren op de ramen maar te plakken niet... Als het dan nog klein onderaan zit - zoals in Ijsselmond- maakt dat wat minder uit, maar deze letters zitten echt in het gezichtsveld van de reiziger...
Ze kunnen inderdaad hinderlijk zijn en een deel van t uitzicht ontnemen. Vreemd eigenlijk dat de ontwerpers geen rekening hebben gehouden met de concessie-eis dat de ramen reclame vrij moeten blijven.
Ik hoop dat de volans bussen mooie lettertype gaan krijgen inplaats van de lettertype van de voormalige ambas. Ik hoop dat de volans lijnen de zelfde lettertype hebben als de voormalige MAN's en de ambas van Arriva Noord-Brabant.