Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Wat vreemd is dat ze het bovenstukje en onderstukje overal al hebben geplaatst maar de dienstregelingstaat zelf niet.
Das wel erg veel dubbelwerk.
Ik had ze een maandje geleden al in mijn mailbox gehad.
De nieuwe lijnenkaarten ook. Ze krijgen nu een geintergreede tabellen erin. Zoals ook in de rest van brabant.
Mijn inziens erg jammer. Er gaat veel info op de kaart verloren. Zeker als er 8 staten langs staan. En dan ook nog een vlak voor de haltenaam en andere reisinfo.
Het maakt zon paneel wel erg duur. Omdat ze dus per halte uniek zijn.
Das wel erg veel dubbelwerk.
Ik had ze een maandje geleden al in mijn mailbox gehad.
De nieuwe lijnenkaarten ook. Ze krijgen nu een geintergreede tabellen erin. Zoals ook in de rest van brabant.
Mijn inziens erg jammer. Er gaat veel info op de kaart verloren. Zeker als er 8 staten langs staan. En dan ook nog een vlak voor de haltenaam en andere reisinfo.
Het maakt zon paneel wel erg duur. Omdat ze dus per halte uniek zijn.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ja netjes he. Lijn 3 hebben ze dan vandaag gedaan denk ik, want gisteren nog gereden en hingen er oude staatjes. Lol.
Fijn dat de aparte vakantie dienst kolom weer terug is! Dat is een stuk leesbaarder.
Fijn dat de aparte vakantie dienst kolom weer terug is! Dat is een stuk leesbaarder.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Alles heeft te maken met het feit dat de vertrekstaten nog niet geleverd waren. En aangezien er anders mannen stil komen te zitten en alles tijd kost is er voor gekozen om de 'starters' en 'stoppers' al vast te doen. Ik zie het ook als dubbel werk, maar goed, ben dan ook de haltedienst geleerde niet :-)huibf schreef:Wat vreemd is dat ze het bovenstukje en onderstukje overal al hebben geplaatst maar de dienstregelingstaat zelf niet.
Das wel erg veel dubbelwerk.
Ik had ze een maandje geleden al in mijn mailbox gehad.
De nieuwe lijnenkaarten ook. Ze krijgen nu een geintergreede tabellen erin. Zoals ook in de rest van brabant.
Mijn inziens erg jammer. Er gaat veel info op de kaart verloren. Zeker als er 8 staten langs staan. En dan ook nog een vlak voor de haltenaam en andere reisinfo.
Het maakt zon paneel wel erg duur. Omdat ze dus per halte uniek zijn.
Alleen het uitzoek werk van de haltevertrekstaten is 1 man al een behoorlijke tijd mee bezig (circa 1800 stuks!).
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik vraag me vooral af hoe ze de nieuwe vertrekstaten/lijnnetkaarten gaan toepassen op de HOV2. De DRIM's en Arbi's gebruiken namelijk een strikte scheiding tussen vertrekstaten en lijnnetkaarten. De haltes met een mast-DRIM hebben meestal één bord voor vertrekstaten (die zijn smaller) en één groot bord voor het lijnnetkaart. Haltes met een zuil-DRIM hebben een verlichte bak met de vertrekstaten daarop.huibf schreef:Wat vreemd is dat ze het bovenstukje en onderstukje overal al hebben geplaatst maar de dienstregelingstaat zelf niet.
Das wel erg veel dubbelwerk.
Ik had ze een maandje geleden al in mijn mailbox gehad.
De nieuwe lijnenkaarten ook. Ze krijgen nu een geintergreede tabellen erin. Zoals ook in de rest van Brabant
Mijn halte heeft onlangs nieuwe vertrekstaten gekregen, maar die zijn niet geïntrigeerd en staan nog zoals vanouds op de haltepaal
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik zie berichten over de nieuwe elektrische bussen in Eindhoven. Is de Phileas er dan zondag al direct helemaal uit?
Ik wil deze week nog even naar Eindhoven, rijden ze nu nog of is het met de Phileas al een beetje einde verhaal?
Ik hoop alleen niet dat de uitvoering op de foto in dit bericht het is voor de nieuwe bussen.
Ik wil deze week nog even naar Eindhoven, rijden ze nu nog of is het met de Phileas al een beetje einde verhaal?
Ik hoop alleen niet dat de uitvoering op de foto in dit bericht het is voor de nieuwe bussen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Zolang het huidige contract loopt zullen de grijze Phileassen blijven rijden. En dat van die VDL's is een promotieuitvoering, de officiële uitvoering zit onder die stickers.
🍉
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Vanaf zondag rijdt 'als het goed is' de huidige Phileas niet meer. Vanaf maandag rijdt er wel een Waterstof Phileas, dit is een ex-GVB Phileas. Zeg maar tweede generatie. Ander front dan de huidige die in Eindhoven rijden. De Waterstof Phileas rijdt alleen op maandag t/m vrijdag en niet in vakantieperioden.
De kans is aanwezig dat vrijdag de laatste inzet dag is.
De kans is aanwezig dat vrijdag de laatste inzet dag is.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Wellicht dan Hans het weet. Wat gebeurt er bij een stroomstoring van pak m beet 2 uur?
Heeft die enorme MegaWatt centrale een eigen voorziening?
Of vervallen dan HOV lijnen :-)
Heeft die enorme MegaWatt centrale een eigen voorziening?
Of vervallen dan HOV lijnen :-)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
In Gerwen draaide vanuit Stiphout een buurtbusje de weg op richting Lieshout, compleet in Bravomonstering. Ik zag dat de buurtbussen tegenwoordig elektronische lijnfilms aan de voorkant hebben EN een nummerfilm aan de achterkant en een passagiersinfoscherm in de bus. Very nice. Ik vermoed dat het busje verkenning deed of wellicht al werd overgebracht naar Mariahout. Hij ging er bij Lieshout iig af (dus ik vermoed meer lijnverkenning voor de buurtbuschauffeurs).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dat heb ik ook gehoord van een buurtbuschauffeur van Valkenswaard-Achel.
Dat is echt inderdaad fijn. Werd tijd dat de buurtbussen moderner gaan lijken. Weet iemand of er in die bussen ook WiFi netwerken komen?
Dat is echt inderdaad fijn. Werd tijd dat de buurtbussen moderner gaan lijken. Weet iemand of er in die bussen ook WiFi netwerken komen?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Van elke buurtbus vereniging hebben een aantal (bestuurs)leden instructie gehad op de nieuwe buurtbus. De nieuwe buurtbus heeft inderdaad genoemde voorzieningen. Prachtig en heel goed! Ook kan er een rolstoel mee. Dit vergt wel wat handelingen en kan daardoor wel tot wat vertraging zorgen. De buurtbus vereniging draagt zelf zorg voor de verdere instructie aan alle chauffeurs. Ze hebben geloof ik allemaal de nieuwe bus al 1,5 week in bezit om voldoende tijd te hebben voor de instructie.fogeltje schreef:In Gerwen draaide vanuit Stiphout een buurtbusje de weg op richting Lieshout, compleet in Bravomonstering. Ik zag dat de buurtbussen tegenwoordig elektronische lijnfilms aan de voorkant hebben EN een nummerfilm aan de achterkant en een passagiersinfoscherm in de bus. Very nice. Ik vermoed dat het busje verkenning deed of wellicht al werd overgebracht naar Mariahout. Hij ging er bij Lieshout iig af (dus ik vermoed meer lijnverkenning voor de buurtbuschauffeurs).
Voor de 259 zal daar ongetwijfeld ook lijninstructie bij zitten, wat fogeltje dan waarschijnlijk heeft gezien.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De stroomvoorziening is vanuit het trafo huis aan de Dorgelolaan, vlakbij de NS Verkeersleiding doorgetrokken. Hoe eea technisch in elkaar steekt weet ik niet. Heb wel begrepen dat de netbeheerder maatregelen heeft getroffen om er voor te zorgen dat 's nachts ook de straatverlichting nog blijft branden.huibf schreef:Wellicht dan Hans het weet. Wat gebeurt er bij een stroomstoring van pak m beet 2 uur?
Heeft die enorme MegaWatt centrale een eigen voorziening?
Of vervallen dan HOV lijnen :-)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Worden er uberhaupt nog bussen reserve gehouden voor het geval er toch nog kinderziektes opduiken? Hoopgevend zijn in ieder geval de berichten uit Keulen, waar hetzelfde type bus is getest afgelopen jaar:
Samenvatting: inclusief de periode met kinderziektes heeft 98,75% van de ritten volledig kunnen rijden en heeft de vloot ruim 35.000 kilometer afgelegd. Met een lading kunnen meer kilometers worden afgelegd als vooraf ingeschat: in theorie maximaal 90 kilometer, in praktijk wordt maximaal 45 kilometer gereden om te voorkomen dat de batterijen onder de 30% uitkomen.KVB Köln schreef:Vor der Umstellung der Linie 133 wurden die E-Busse und ihr Einsatz auf dem konkreten Linienweg ausgiebig getestet. Im mehrstufigen, rund zehn Monate andauernden, Testprogramm stand zunächst die fehlerfreie Herstellung und Zuverlässigkeit der Fahrzeuge auf dem Prüfstand. Im Anschluss wurden die E-Busse auf dem Linienweg eingesetzt, wobei in den vergangenen Monaten bereits Fahrgäste mitfahren konnten.
Jörn Schwarze, Vorstand Technik der KVB: "Entwicklungspartnerschaften wie die unseres E-Bus-Projektes sind immer spannend. Am Anfang sind die Herausforderungen immer nur zu erahnen und das Detail entscheidet über den Erfolg. Nach Abschluss unseres Testprogramms können wir feststellen, dass alles sehr erfolgreich verlaufen ist."
In der Testphase haben über 1.200 Fahrten stattgefunden. Die E-Bus-Flotte legte hierbei über 35.000 Kilometer zurück. Lediglich bei 15 Fahrten, vor allem am Anfang der Tests, konnte ein E-Bus nicht mehr weiterfahren. Die Herausforderungen lagen hierbei insbesondere in der optimalen Einstellung der Software und verschiedener klassischer Fahrzeugfunktionen.
Die Reichweite der E-Busse hat sich in den Tests als größer herausgestellt als ursprünglich kalkuliert. Theoretisch können die E-Busse 90 Kilometer weit fahren. Praktisch werden sie jedoch maximal nur 45 Kilometer ohne Nachladung eingesetzt, um das Ladevolumen der Batterien nicht unter 30 Prozent abzusenken. Im Normalfall werden die E-Busse jeweils an den beiden Endhaltestellen der Linie 133 nachgeladen, also stets nach rund sieben Kilometern. Auf dem Betriebshof Nord der KVB erfolgt nachts die vollständige Nachladung.
Bron en volledig bericht: KVB Köln
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Hermes heeft een uitgebreide huis aan huis bijlage verspreid, die is hier (vanaf pagina 21) te vinden. Sommige dingen komen wel erg vaak terug, maar verder is het een leuk en informatief blad geworden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Daarover gesproken: Wat is er met die goeie oude abri-DRIMs aan de hand dat ze lijnen dubbel aangeven?Een Echte Heer schreef: mast-DRIM
zuil-DRIM :
En komt er een opvolger voor de zeer succesvolle infotin?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Die bussen worden wel erg mooi. Die SLFA Electric is echt een BRT bus geworden en die Citea SLE heeft een kleurstelling die met aan de Twentsbussen doen denken. Het interieur van de bussen. Het valt me ook wel op dat Hermes de eerste vervoerder is sinds tijden die ook de bagagedragers laat zitten en dan ook voor én achter. De meeste vervoerders lieten het alleen voor of achter zitten.
Allebei SLE en die SLFA staat in dat krantenartikel van Raymond.
Als die afbeeldingen niet werken, hier de links.
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... fullsize=1
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... fullsize=1
Allebei SLE en die SLFA staat in dat krantenartikel van Raymond.
Als die afbeeldingen niet werken, hier de links.
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... fullsize=1
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... fullsize=1
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Vind de stoelen wel iets weg hebben van VIRMstoelen (vooral het zitvlak).
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Vanmiddag reed er in Deurne een busje van TCR met 4 mannen in pak, met mappen. Mogelijke lijnverkenning?. Het was namelijk op de route van de 28.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Yep.frankberg19 schreef:Vanmiddag reed er in Deurne een busje van TCR met 4 mannen in pak, met mappen. Mogelijke lijnverkenning?. Het was namelijk op de route van de 28.
Ik zal een dezer dagen uitje doeken doen wat TCR gaat rijden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Die is er al!Ederveen schreef:Daarover gesproken: Wat is er met die goeie oude abri-DRIMs aan de hand dat ze lijnen dubbel aangeven?Een Echte Heer schreef: mast-DRIM
zuil-DRIM :
En komt er een opvolger voor de zeer succesvolle infotin?
In de vorm van allerlei apps voor je mobiele telefoon. Veel nauwkeuriger.
En ja... niet iedereen heeft daar beschikking over, maar helaas. Er komt dus geen nieuwe infotin o.i.d.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Vooral op de manier hoe de leuningen nu staan, lijkt het wel erg op die VIRM zitjes. Het hoofdvlak heeft wel net een andere vorm.Mr-W schreef:Vind de stoelen wel iets weg hebben van VIRMstoelen (vooral het zitvlak).
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Hainje en Hans bedankt voor de info over de inzet van de Phileas bussen.
Wat is de reden dat Hermes er een blijft inzetten. Er wordt nu toch naar elektrisch toegewerkt.
Heeft deze bus ook een kaartjesautomaat en blijft die gehandhaafd?
Kaartverkoop door chauffeur is lastig; maar zal in de spits toch wel minder zijn.
Is er een vaste lijn voor die bus voorzien?
Het GVB had twee van deze bussen. Zijn ze allebei naar Hermes overgegaan?Hans schreef:….. Vanaf maandag rijdt er wel een Waterstof Phileas, dit is een ex-GVB Phileas. Zeg maar tweede generatie. Ander front dan de huidige die in Eindhoven rijden. De Waterstof Phileas rijdt alleen op maandag t/m vrijdag en niet in vakantieperioden. …..
Wat is de reden dat Hermes er een blijft inzetten. Er wordt nu toch naar elektrisch toegewerkt.
Heeft deze bus ook een kaartjesautomaat en blijft die gehandhaafd?
Kaartverkoop door chauffeur is lastig; maar zal in de spits toch wel minder zijn.
Is er een vaste lijn voor die bus voorzien?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Voor de streeklijnen wordt in de latere toekomst een keuze gemaakt afhankelijk van de ontwikkelingen van de beide vormen van aandrijving.avl schreef:Hainje en Hans bedankt voor de info over de inzet van de Phileas bussen.
Het GVB had twee van deze bussen. Zijn ze allebei naar Hermes overgegaan?Hans schreef:….. Vanaf maandag rijdt er wel een Waterstof Phileas, dit is een ex-GVB Phileas. Zeg maar tweede generatie. Ander front dan de huidige die in Eindhoven rijden. De Waterstof Phileas rijdt alleen op maandag t/m vrijdag en niet in vakantieperioden. …..
Wat is de reden dat Hermes er een blijft inzetten. Er wordt nu toch naar elektrisch toegewerkt.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Beide GVB waterstof Phileassen worden straks door Hermes gereden.
Het is een gesubsidieerde proef, die eigenlijk al een jaar lang had moeten lopen.
Ook waterstof biedt mogelijkheden in de toekomst voor zero-emissie rijden. Een bus dan kan bijvoorbeeld wat langer rijden, wat voor de streeklijnen weer van belang is.
Maar alle ontwikkelingen gaan snel. Een e-bus van nu of die je over 5 jaar besteld zal ook al een flink verschil uitmaken.
Er is 1 aparte waterstof omloop. Halverwege de dag wordt de bus omgewisseld.
Hij zal te zien zijn op de HOV-lijnen, behalve op Airport. Ofwel de lijnen: 402, 403, 404, 405, 406 en 407.
Rijdt uitsluitend maandag t/m vrijdag en NIET in de vakantie perioden.
Het is een gesubsidieerde proef, die eigenlijk al een jaar lang had moeten lopen.
Ook waterstof biedt mogelijkheden in de toekomst voor zero-emissie rijden. Een bus dan kan bijvoorbeeld wat langer rijden, wat voor de streeklijnen weer van belang is.
Maar alle ontwikkelingen gaan snel. Een e-bus van nu of die je over 5 jaar besteld zal ook al een flink verschil uitmaken.
Er is 1 aparte waterstof omloop. Halverwege de dag wordt de bus omgewisseld.
Hij zal te zien zijn op de HOV-lijnen, behalve op Airport. Ofwel de lijnen: 402, 403, 404, 405, 406 en 407.
Rijdt uitsluitend maandag t/m vrijdag en NIET in de vakantie perioden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De bussen waren in Amsterdam niet erg betrouwbaar: In slechts 2/3 deel van de tijd reden ze..
http://www.rwsleefomgeving.nl/publish/p ... terdam.pdf
http://www.rwsleefomgeving.nl/publish/p ... terdam.pdf
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten