Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Hans schreef:Al het TCR materieel is van hen zelf.

De 2 MIDI's voor lijn 10 zijn nieuw.
Verder krijgen ze 3408 (MAN) en 3396-3404 door TCR overgenomen.

De genoemde lijnen worden volledig door TCR gereden, op de 'los vermelde ritten na'.
De rit van lijn 323 zal dus door een VDL gereden worden.

622 is een tikfoutje, dat moet de 611 zijn.

Vanavond ben ik weer op de stalling om alles te begeleiden.
Bedankt voor de reactie Hans. :pos:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Volgens OVzoeker rijd nu op lijn 25 een bus met nummer 484. Is dit een busje van CTS dat hier altijd al reed? En in welke kleurstelling rijd dat ding dan nu? Ik heb een week of twee geleden gekeken op OVzoeker en de bus die toen op de oude 25 reed had het nummer 439. Ook een taxibus?
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door StefanR88 »

voor de liefhebbers heb ik aantal prachtige foto's gevonden!!

http://siris.nl/fotoalbums/40614845/nie ... en-someren

Ik wil wel paar foto's in de spoiler zetten maar ik heb daarvoor nog geen toestemming gevraagd!
Odo
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 16:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Odo »

Ik zit nu in de 321 vanaf Eindhoven naar Nuenen en Boekel, dacht voor het eerst zo'n nieuwe bus mee te maken, maar het is een "gewone" Ambassador, en ook nog 8 minuten vertraagd. Zouden er opstartproblemen zijn met het nieuwe materieel?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Odo schreef:Ik zit nu in de 321 vanaf Eindhoven naar Nuenen en Boekel, dacht voor het eerst zo'n nieuwe bus mee te maken, maar het is een "gewone" Ambassador, en ook nog 8 minuten vertraagd. Zouden er opstartproblemen zijn met het nieuwe materieel?
Hmmm dat zou een 12,9 meter Citea moeten zijn ja.
Geen idee wat de oorzaak is. Of problemen met de Citea (er rijden er wel!!) of een chauffeur die de verkeerde bus mee heeft genomen?
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik vind Eindhoven het stad van het jaar! Dat heeft Eindhoven echt verdiend. Ik ben nu in lijn 405. En het is COMFORTOTABEL. Ze hebben de zelfde geluid als de trollybussen in Arnhem.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Op de 400, 401 en 402 rijden de normale MAN. Denk 50/50 MAN/Electrische VDL.
Notabene kreeg ik 'bus vol' op Meerrijk naar Station en reed dus door.
Ik denk dat de 36 beschikbare electrische niet allemaal in dienst waren.

Op de lijn naar Boekel had ik in Eindhoven wel de nieuwe versie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door sirvinniei »

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/elektr ... -1.6730737

Heeft iemand overigens fotos van de evolans bussen?
Ik heb geen onderschrift
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Vandaag even naar de film geweest in de stad. Heen lijn 320 gepakt en terug lijn 324. Allebei de nieuwe Citea's. Best nette bussen! Een vooruitgang ten opzichte van de Ambassadors.
En ook verscheidene van de electrische bussen zien rijden op de lijnen waar ze thuishoren. Weer eens wat anders dan die 'goeie ouwe' Phileas!
De bussen zaten vandaag overigens ook aardig vol, vast vanwege de feestdagen.

Persoonlijk ben ik echter niet zo gek op die specifieke nieuwe-auto-geur. Dat was bij de MAN's ook zo 8 jaar geleden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Odo schreef:Ik zit nu in de 321 vanaf Eindhoven naar Nuenen en Boekel, dacht voor het eerst zo'n nieuwe bus mee te maken, maar het is een "gewone" Ambassador, en ook nog 8 minuten vertraagd. Zouden er opstartproblemen zijn met het nieuwe materieel?
Ik denk dat het eerder in routekennis van chauffeurs en te krappe dienstregelingen zit. Ik heb vandaag op OVInfo teruggekeken op lijn 321 en 322 en zag erg veel vertraging, soms zelfs +8 op het beginpunt (zowel Eindhoven als Gemert). Ik hoop dat dit alleen maar aanloopproblemen zijn. Lijn 25 heeft ook al enkele keren de overstappen in Uden gemist.
"Een touringcar is geen bus"
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Op Bredalaan staat een Elektrische bus met pech. De VDL experts kwamen ook. De reizigers moesten op de volgende bus wachten. Weet iemand de oorzaak?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Vanmorgen was in de actuele reisinfo al te zien dat er wat ritten opeens flinke vertragingen opliepen en rond het middaguur een enkele omloop die ondertussen met een MAN reed i.p.v. elektrisch. Later op de middag was mijn indruk is dat het overgrote deel van de elektrische bussen wel reed, maar her en der wel met behoorlijke vertraging. Dat zal een combi zijn van de nieuwe opzet van de dienstregelingen (krap/te krap in het eerste deel van de rit en alle speling in het laatste deel) en wennen aan materieel/kinderziektes. De vele leegmatritten helpen voorlopig ook niet om in ieder geval op tijd vanaf het station te vertrekken. Maar dat zal wel goedkomen.

Zelf ben ik enthousiast over de elektrische bussen. Zitten prettig, rijdt fijn en heb veel reizigers ook positief zien reageren. De stilte van de bus wordt soms wel ruw verstoord door de compressor van de verwarming die een erg luidruchtig en irritant geluid heeft en het licht- en geluidfestijn bij het sluiten van de achterdeuren. Wat ik wel vreemd vond is dat de deurvrijgave van de achterdeuren niet door de chauffeur gebeurd, maar dit gebeurt zodra de bus stilstaat. Reizigers kunnen dus ook de deur openen als de bus voor een VRI staat of in de file. En een kleinigheidje: de stickers aan de buitenkant op de achterdeuren die verwijzen naar de voorste deur om in te stappen zijn ook vanuit de bus zelf zichtbaar: het lijkt dus net alsof je niet door de achterdeuren mag uitstappen.

Tot slot de reisinformatie: weinig gekke dingen gezien, het probleem met de oude DRIM's die ritten dubbel weergeven is opgelost en de meeste bestemmingen/via's waren logisch. Wel jammer dat lijn 2 Blixembosch West als eindbestemming wordt getoond. Blixembosch Oost wordt ook niet als via-bestemming genoemd. Het voorstel dat hier op het forum ook voorbij is gekomen over het hernoemen naar Blixembosch had dit opgelost. Vanmiddag was er ook nog een Bravo promotieteam actief op het station. Grappig feitje dat in ieder geval één persoon niet de lijnennetkaart van Hermes in z'n hand had, maar de lijnennetkaart van oveindhoven.nl (hangt die eigenlijk ook nog steeds in de Hermeswinkel?).
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Grappig dat van die sticker op de binnendeur.
Dat had ik ook gezien.... uitstappen aan de voorzijde :?
Hier is gewoon vergeten de roze chipkaart stikker te plakken

Je moet eens een blik werpen op het infopaneel op 18 sept.plein.
Daar staan alle tabellen en de streekkaart erop.
Gevolg is dat de kaart zeeeeeeeeeer klein is geworden.

Het ED meld dat er 3 bussen zijn gestrand:
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/elektr ... -1.6730737

Of de kaart van OV Eindhoven er hangt weet ik niet. In de meeste Abris hangt nu nog de oude kaart.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Ook ik ben in Eindhoven geweest en ik ben zeer te spreken over de nieuwe bussen.
Vooral de beenruimte im de 13m Citea's heeft me positief verrast. :pos:
De stoelen in beide types zitten nog een beetje hard, maar die zullen wel zachter worden als er meer op gezeten is.

Lijn 405 richting het station zat rond 12:30 overigens goed vol, dus een gelede bus was geen overbodige luxe.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Vandaag helaas niet de nieuwe bussen kunnen uitproberen. Toen ik vandaag uit België terugkwam was de eerste electrische bus die ik zag gestrand. Het betrof de 9516 op lijn 400 die op de halte De Schakel (van lijn 103) stond. Geen passagiers erin en geheel donker.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Afbeelding
Lijn 401 aan halte Airport

Afbeelding
Lijn 401 aan halte Meerrijk, richting Airport
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Die witte letters zijn wel een stuk mooier dan het geel wat je meestal ziet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik moet zeggen dat de lijnfilm erg duidelijk oogt. Vraag me af hoe het op de Citea's gaan zijn. Op zich vond ik de Ambassadors al goed te lezen, maar beter mag altijd.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ook de bussen van de 300 serie zijn wit. Volgensmij dezelfde grootte.
Ik heb dr geen foto van gemaakt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Ik heb wel twee foto's van die bussen, waarvan het voor mij als een verassing kwam dat de displays witte letters hebben.
Lijn 322 bij de halte Generaal Pattonlaan:
Afbeelding

Lijn 324 op het station:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik ga het morgen uitproberen. Ik laat de auto een dagje staan en maak het restsaldo op mijn anonieme OVC op (die verloopt namelijk per 1 januari 2017). Ik ga het nieuwe buurtbusje van Beek en Donk naar Stiphout uitproberen en ga ook helemaal naar Stiphout met de eerste rit en stap daar over op de eerste rit van lijn 102 naar Helmond (hopelijk niet de TCR rit). Vandaar per trein naar Eindhoven. En in de middag de 321 of 322 terug. Een rondje met de geledes zal er voorlopig nog niet inzitten, plezierritjes maak ik later wel weer.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door MrEmiel »

Meer elektrische bussen hebben het einde van de eerste dag niet gehaald, zeker 5 omlopen hebben nu weer een oude MAN rijden
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

TCR rijdt hier gelukkig/helaas met voormalig Hermes materieel, op een chauffeurs uniform na is er geen verschil :wink:
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

MrEmiel schreef:Meer elektrische bussen hebben het einde van de eerste dag niet gehaald, zeker 5 omlopen hebben nu weer een oude MAN rijden
Merk ik ook al. Ik zit nu op de ov info app te volgen op welke materieel de lijnen 401 402 en 402 rijden. En die rijden gewoon op een MAN. Maar ja is eerste dag maar hopelijk wordt het snel opgelost.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

phileas schreef:Ik vind Eindhoven het stad van het jaar! Dat heeft Eindhoven echt verdiend. Ik ben nu in lijn 405. En het is COMFORTOTABEL. Ze hebben de zelfde geluid als de trollybussen in Arnhem.
Leuk om te lezen dat je de bussen mooi vindt. Dat zijn ze ook! Hopelijk hebben er lang veel plezier van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten