Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Even wat reacties:

de deurvrijgave
Die wordt WEL door de chauffeur geregeld. Maar als die de knop niet terug omzet, dan blijft ie dus op 'vrijgave' staan en dan kun je ook bij het verkeerslicht en in de file de deuren (van binnen) openen. Laten we het er maar op houden dat het ook voor ons chauffeurs wennen is.

uitval
Ja, er zijn wat bussen stil komen te vallen, helaas. Echter als je kijkt op het aantal ritten valt het procentueel erg mee. De media duikt natuurlijk altijd graag op de dingen die niet goed gaan. Daar smullen ze van. Maar over de dingen die wel goed gaan hoor je ze niet.

aantal
Op zondag rijden normaal gesproken niet alle bussen, maar vandaag is elke bus minimaal 1 keer de dienst op geweest. Dit als test en voorbode van morgen en zo storingen alvast eruit te kunnen halen. Vanavond zijn al veel storingen opgelost en men blijft paraat/bezig.

Net als zaterdagavond was ik zondagavond in de stalling actief. Heb dus alleen op het stollingsterrein gereden. Maar zelfs die paar meter daar geeft al een ontzettende kick. Ook nog even paar meters met de Citea's gereden... ook geweldig!

Het ziet er naar uit dat ik de komende tijd nog niet veel rijdiensten zal hebben.

Voor zover ik kan en het verantwoord is houdt ik jullie op de hoogte. Ik zal alleen niet altijd alles kunnen vertellen ivm gevoeligheid / bedrijfsbelang.

Overigens, alle positieve zaken die ik van jullie lees doen goed! Erg leuk en fijn te lezen. Ook de reizigers hebben veel positieve signalen afgegeven aan mijn collega's.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Nu in de 319 naar Reusel voor mijn tijdelijke werklocatie. Bij die nieuwe Citea's hang je lekkerder in de stoelen! Beter geschikt voor mijn schoonheidsslaapje zogezegd.

Helaas is de wi-fi nog steeds niet al te vlot dus netflix zit er niet in. Maar misschien ben ik wel teveel verwend in dat opzicht.

Het is voor sommige mensen wel wennen dat de eerste ritten richting Reusel niet meer door Eersel en Bladel rijden, maar echt veel zullen het er niet zijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Zo is het maar net Hans. Ze hadden ook kunnen schrijven dat met 40 bussen geen probleem was.
Maar dan leest niemand meer de rest.

Veel plezier op je nieuwe werkplek! Geloof dat het gaaf is!
Mr.TD
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 nov 2016, 19:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr.TD »

Weet iemand waarom op sommige lijnen de eindhalte in de bestemming is verwijderd? Op de nieuwe 317 en 318 staat nu alleen 'Dommelen' en 'Luyksgestel' (een grote tekstregel) in plaats van 'Dommelen Damianusdreef' en 'Luyksgestel Boscheind' (twee kleinere tekstregels). Ook op de haltepagina met actuele vertrektijden is deze wijziging doorgevoerd, terwijl andere lijnen naar bijvoorbeeld 'Geldrop Coevering' of 'Gemert Slenk' de toevoeging nog wel hebben...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

En Helmond via huppelup is aangepast in Helmond Station via dinges. Wellicht wil men ruimte houden voor via regels.

Ik heb vanochtend de bus gepakt. De vele vertragingen, die al bij de beginpuntrn beginnen en steeds verder oplopen bij keringen baren mij wel zorgen. Maar geen gebrek aan inzet medewerkers of informatie en ook de nieuwe bussen zijn prima. En in Stiphout stond zelfs een passagier voor de andere kant op klaar.

Ik heb vanochtend de allereerste rit van de nieuwe buurtbus 259 gepakt. Ik ben opgestapt op de route tussen de eerste twee haltes. Er was vertraging omdat schijnbaar ritten niet helemaal juist geladen waren. Maar verder prima. Omdat de buurtbusvereniging niet wist wat ze moesten verwachten, reed het oude busje erachteraan, just in case dat er teveel reizigers zouden zijn. Bleek niet nodig, ik was de enige passagier op de gehele rit. Het extra busje reed daarom na Lieshout alweer terug. Maar ik vond het positief dat ze dit deden. Het busje was heerlijk. Infoscherm, plek voor rolstoel of rollators en USB oplaadpunten bij elke zitplaats, inclusief de rolstoelplaats! Busjes zelf liggen goed op de weg, zijn relatief stil en zijn voorzien van een start-stopsysteem wat in zijn geheel resulteert in een prettige en rustige rit. Chauffuese reed voor het eerst de route maar had goede instructie gehad. Dus qua voorbereiding alles top.

De eerste 102 van de dag is de TCR rit, tenminste ik kreeg de 3401 en ik dacht dat deze naar TCR was gegaan. Chauffeur had ook geen Hermes uniform. Ook deze bus vertrok met +5 bij beginhalte. Mij viel op dat in Helmond 10-15 man klaar stond voor de rit terug.

Al in al ben ik vrij tevreden, alleen moet er wel iets gebeuren met de vele vertragingen. Dat was gisteren al en op zondag kun je dat niet op verkeersomstandigheden afschuiven.
"Een touringcar is geen bus"
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Nu weer in de bus terug uit Reusel. Over vertragingen gesproken: De vorige bus, een Citea kwam met +9 vertraging voorbij gereden, en volgens de Hermes site is vertraging vandaag geen uitzondering op deze lijn...

De bus waar ik nu in zit, een Amba, kwam met slechts +2 langs halte Wilhelminalaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Die vertragingen zullen denk ik vooral te maken hebben met het wennen aan het nieuwe materieel. Over een week of wat zal het allemaal wel wat vloeiender gaan.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Vandaag ging het wel beter als gisteren. Tenminste vielen geen elektrische bussen vandaag stil.

Ik zag lijn 18 Bergeijk regelmatig op de HOV bus streekbus rijden. Weet iemand waarom? Of kan het zijn dat de normale streeklijnen af en toe op een HOV streekbus rijden.

Verder vond ik de ochtendspits ook meevallen. Behalve de lijn 4 en 6 zaten te krap. Er zijn daardoor ook veel klachten over lijn 6 met de nieuwe dienstregeling. Maar verder nog steeds tevreden
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

phileas schreef: Ik zag lijn 18 Bergeijk regelmatig op de HOV bus streekbus rijden. Weet iemand waarom? Of kan het zijn dat de normale streeklijnen af en toe op een HOV streekbus rijden.
Geen idee, maar ik zag er een op lijn 16 rijden (de voormalige lijn 19, voor als men teveel moet nadenken over welke was 16 tegenwoordig ook alweer?), wat al helemaal vreemd lijkt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat het gewoon alles nog wat door elkaar loopt met het materieel. Ik zat me te verheugen op een nieuwe Citea, krijg ik volgens de enige rit van 321/322 die door een Ambassador gereden wordt -o-
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ederveen schreef:
phileas schreef: Ik zag lijn 18 Bergeijk regelmatig op de HOV bus streekbus rijden. Weet iemand waarom? Of kan het zijn dat de normale streeklijnen af en toe op een HOV streekbus rijden.
Geen idee, maar ik zag er een op lijn 16 rijden (de voormalige lijn 19, voor als men teveel moet nadenken over welke was 16 tegenwoordig ook alweer?), wat al helemaal vreemd lijkt.
Een Citea op de 16/15? Zal de chauffeur blij mee zijn geweest....
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zie op de lijnennetkaart staan dat er 2 dierenparken in deze regio staan (Best Zoo en Dierenrijk). Heeft het denken jullie zin om daar in de zomervakantie een lijndienst naartoe te sturen om zo meer inkomsten te krijgen?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Als zoiets rendabel zou zijn was dat ook allang gebeurd. Best Zoo komt nog een buurtbusje langs maar Dierenrijk is een behoorlijk eind lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte/station. Laatst nog gedaan...

Ik denk dat uit de doelgroep het merendeel toch een pappa/mamma met auto onder de kont heeft en die gaan echt niet met het OV.

Dat handjevol mensen (zoals ik) wat die luxe niet heeft gaan dan dus gewoon niet.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hans schreef:
Ederveen schreef:
phileas schreef: Ik zag lijn 18 Bergeijk regelmatig op de HOV bus streekbus rijden. Weet iemand waarom? Of kan het zijn dat de normale streeklijnen af en toe op een HOV streekbus rijden.
Geen idee, maar ik zag er een op lijn 16 rijden (de voormalige lijn 19, voor als men teveel moet nadenken over welke was 16 tegenwoordig ook alweer?), wat al helemaal vreemd lijkt.
Een Citea op de 16/15? Zal de chauffeur blij mee zijn geweest....
Ach in een grijs verleden heeft er sporadisch wel eens een gelede B89 of Alliance gereden op dat traject.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Ederveen schreef:Als zoiets rendabel zou zijn was dat ook allang gebeurd. Best Zoo komt nog een buurtbusje langs maar Dierenrijk is een behoorlijk eind lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte/station. Laatst nog gedaan...

Ik denk dat uit de doelgroep het merendeel toch een pappa/mamma met auto onder de kont heeft en die gaan echt niet met het OV.

Dat handjevol mensen (zoals ik) wat die luxe niet heeft gaan dan dus gewoon niet.
Volgens mij heeft Dierenrijk een taxiservice van en naar station Brandevoort. Wel van te voren aanmelden.
Odo
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 16:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Odo »

Sommige elektrische bussen op 400-lijnen rijden rond met "999 Geen Dienst" op het display, valt ook onder wennen denk ik...

EDIT: sommige Citea's op de 300-lijnen trouwens ook.
Laatst gewijzigd door Odo op di 13 dec 2016, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door CamilleKreemers »

Ederveen schreef:Als zoiets rendabel zou zijn was dat ook allang gebeurd. Best Zoo komt nog een buurtbusje langs maar Dierenrijk is een behoorlijk eind lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte/station. Laatst nog gedaan...

Ik denk dat uit de doelgroep het merendeel toch een pappa/mamma met auto onder de kont heeft en die gaan echt niet met het OV.

Dat handjevol mensen (zoals ik) wat die luxe niet heeft gaan dan dus gewoon niet.
Ordinair gezegd zou ik zoiets ook kunnen roepen van Walibi, Efteling en Keukenhof. Daar loopt het hartstikke goed. Waarom zou het in andere gebieden dan niet kunnen?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

CamilleKreemers schreef:
Ederveen schreef:Als zoiets rendabel zou zijn was dat ook allang gebeurd. Best Zoo komt nog een buurtbusje langs maar Dierenrijk is een behoorlijk eind lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte/station. Laatst nog gedaan...

Ik denk dat uit de doelgroep het merendeel toch een pappa/mamma met auto onder de kont heeft en die gaan echt niet met het OV.

Dat handjevol mensen (zoals ik) wat die luxe niet heeft gaan dan dus gewoon niet.
Ordinair gezegd zou ik zoiets ook kunnen roepen van Walibi, Efteling en Keukenhof. Daar loopt het hartstikke goed. Waarom zou het in andere gebieden dan niet kunnen?
Omdat zowel voor Dierenrijk als voor De Vleut mensen niet vanuit het hele land en zelfs daarbuiten op af komen, in tegenstelling tot een Efteling of een Keukenhof, of in mindere mate de Beekse Bergen. Al moet ik zeggen dat andere kleinere dierenparken zoals Rhenen goed te doen zijn met het OV.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Het bezoekersaantal scheelt toch behoorlijk met andere dierenparken.
Dierenrijk trekt zo'n 250.000 bezoekers per jaar, het Ouwehands Dierenpark en de Beekse Bergen zitten beide rond een miljoen. Best zoo komt zo te niet boven de 40.000 bezoekers per jaar uit. (Bron: diverse nieuwsberichten van de afgelopen jaren te vinden via google) :p

De Beekse bergen en het Ouwehands hebben daarnaast natuurlijk het geluk dat er een doorgaande bus al langs komt, naar Dierenrijk kun je alleen maar op en neer pendelen.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Zelfs Zoo Parc Overloon heeft een busdienst en een halte bij de ingang, maar dat ligt dan ook op de route van Boxmeer naar Venray. Echter rijdt deze bus niet in het weekend.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Vandaag een rondje gedaan om wat nieuwe wagens en lijn 20 uit te proberen.
Nadat ik de dochters uit school had opgehaald met lijn 3 (wagen 3375) naar het station gereisd. Deze wordt nu met streekwagens gereden. Dit kan voor het grootste deel van de route gemakkelijk omdat lijn 3 erg rustig is. Echter bij de Fontys komen grote groepen reizigers in de bus en dan is een streekwagen niet echt handig. Bij het station nog een grijs-blauwe wagen gezien, de 3429 echter niet in dienst.
De 9537 had de eer om de eerste wagen van dit type te zijn waarmee ik reed. Met lijn 401 naar Airport gereden. Wat een geweldige bus is dat. Zit- en rijcomfort prima en de wagen trekt behoorlijk op. Alleen de stoplampjes in de bus deden het niet evenals het bijbehorende belletje wat verwarring bij de reizigers veroorzaakte. Kennelijk deed deze bij de chauffeur het wel want er werd keurig gestop. Je merkt dat de reizigers het open instapregime van de Phileas gewend zijn wat er stonden aardig wat te drukken aan de achterste deuren van de bus om in te stappen maar deze bleven gesloten.
Nadat we wat gedronken hadden op het vliegveld lijn 20 van 17.09 uur genomen. Dit was de 3366. Meteen in de file en nog meer file. Het is een leuke route door Veldhoven maar op de Provincialeweg weer file. De busbaan wordt niet genomen door lijn 20 omdat de verkeerslichten daar nog niet op zijn aangepast. Het stukje over de N2 schoot lekker op al schudde de wagen behoorlijk. Er was 1 doorgaande reiziger (naast ons) van Airport naar HTC. Te HTC werd de bus bestormd door de vele reizigers die alle weer de bus verlieten toen bleek dat lijn 20 niet naar station gaat. Lijn 20 vertrok leeg.
Wat wel verwarrend is dat de bestemmingsaanduiding op vliegveld voor lijn 400 en 401 op de digitale borden Eindhoven Station is en lijn 20 Eindhoven zonder verdere toevoeging. Eindhoven HTC of High Tech Campus (zoals op de bus) lijkt mij veel beter.
Te HTC overgestapt op lijn 407 (wagen 9504) die afgeladen vol was. Ook hier voortreffelijke rijeigenschappen al hebben de reizigers in de geleding wat moeite met het vasthouden aan de stangen.
Op het station aangekomen met lijn 2 (3455) naar huis. Viel dan toch een klein beetje tegen dat ik op mijn vaste lijn gewoon MAN heb. Onderweg op Montgommerylaan was de 9518 van lijn 405 gestrand. Heb nog steeds de neiging om lijn 1 te zeggen, maar dat is kwestie van tijd dat ik dat gewend ben.
Al met al een leuke middag met veel nieuwe ervaringen. De Citea uit de 1220-reeks wordt een volgende keer uitgeprobeerd.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ederveen schreef:
Hans schreef:
Ederveen schreef:
phileas schreef: Ik zag lijn 18 Bergeijk regelmatig op de HOV bus streekbus rijden. Weet iemand waarom? Of kan het zijn dat de normale streeklijnen af en toe op een HOV streekbus rijden.
Geen idee, maar ik zag er een op lijn 16 rijden (de voormalige lijn 19, voor als men teveel moet nadenken over welke was 16 tegenwoordig ook alweer?), wat al helemaal vreemd lijkt.
Een Citea op de 16/15? Zal de chauffeur blij mee zijn geweest....
Ach in een grijs verleden heeft er sporadisch wel eens een gelede B89 of Alliance gereden op dat traject.
Klopt. Dat heb ik zelf nog gereden ook. Net als op lijn 2, 3 en 5 toentertijd.

Echter dat is niet een goede vergelijking.
De 12,90 meter Citea heeft een langere wielbasis en is daardoor veel minder wendbaar / handig op de route door Gestel bijvoorbeeld.
Een gelede bus stuur je daar veel makkelijker doorheen. Het instuurmoment is nagenoeg gelijk aan een 12 meter wagen, de aanhanger volgt vanzelf.

Daarmee zeg ik niet dat je die lijn niet met een 13 meter wagen kunt rijden, maar het is wel extra opletten, vandaar de opmerking van mij er over.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef:Vandaag een rondje gedaan om wat nieuwe wagens en lijn 20 uit te proberen.
Nadat ik de dochters uit school had opgehaald met lijn 3 (wagen 3375) naar het station gereisd. Deze wordt nu met streekwagens gereden. Dit kan voor het grootste deel van de route gemakkelijk omdat lijn 3 erg rustig is. Echter bij de Fontys komen grote groepen reizigers in de bus en dan is een streekwagen niet echt handig. Bij het station nog een grijs-blauwe wagen gezien, de 3429 echter niet in dienst.
De 9537 had de eer om de eerste wagen van dit type te zijn waarmee ik reed. Met lijn 401 naar Airport gereden. Wat een geweldige bus is dat. Zit- en rijcomfort prima en de wagen trekt behoorlijk op. Alleen de stoplampjes in de bus deden het niet evenals het bijbehorende belletje wat verwarring bij de reizigers veroorzaakte. Kennelijk deed deze bij de chauffeur het wel want er werd keurig gestop. Je merkt dat de reizigers het open instapregime van de Phileas gewend zijn wat er stonden aardig wat te drukken aan de achterste deuren van de bus om in te stappen maar deze bleven gesloten.
Nadat we wat gedronken hadden op het vliegveld lijn 20 van 17.09 uur genomen. Dit was de 3366. Meteen in de file en nog meer file. Het is een leuke route door Veldhoven maar op de Provincialeweg weer file. De busbaan wordt niet genomen door lijn 20 omdat de verkeerslichten daar nog niet op zijn aangepast. Het stukje over de N2 schoot lekker op al schudde de wagen behoorlijk. Er was 1 doorgaande reiziger (naast ons) van Airport naar HTC. Te HTC werd de bus bestormd door de vele reizigers die alle weer de bus verlieten toen bleek dat lijn 20 niet naar station gaat. Lijn 20 vertrok leeg.
Wat wel verwarrend is dat de bestemmingsaanduiding op vliegveld voor lijn 400 en 401 op de digitale borden Eindhoven Station is en lijn 20 Eindhoven zonder verdere toevoeging. Eindhoven HTC of High Tech Campus (zoals op de bus) lijkt mij veel beter.
Te HTC overgestapt op lijn 407 (wagen 9504) die afgeladen vol was. Ook hier voortreffelijke rijeigenschappen al hebben de reizigers in de geleding wat moeite met het vasthouden aan de stangen.
Op het station aangekomen met lijn 2 (3455) naar huis. Viel dan toch een klein beetje tegen dat ik op mijn vaste lijn gewoon MAN heb. Onderweg op Montgommerylaan was de 9518 van lijn 405 gestrand. Heb nog steeds de neiging om lijn 1 te zeggen, maar dat is kwestie van tijd dat ik dat gewend ben.
Al met al een leuke middag met veel nieuwe ervaringen. De Citea uit de 1220-reeks wordt een volgende keer uitgeprobeerd.
De route van lijn 20 door Veldhoven is deels een omleiding. Eigenlijk moet lijn 20 tussen Airport en de hovenring overde busbaan door Meerhoven rijden. Dit is echter nog niet mogelijk ivm aanpassing regeling verkeerslichten.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Vandaag mijn eerste rijdienst gehad. Helaas alleen MAN. Dus hier wat eerste ervaringen van mij zelf en ook van de collega's uit de kantine.
Heb de lijnen 5, 6, 8, 12 en 15 gereden.
Rijtijden lijken redelijk goed te zijn. Vertragingen worden vooral veroorzaakt door niet functionerende verkeerslichten en veel reizigers met vragen. Vooral de oudere mensen kost dat aardig wat tijd, voordat je weer verder kunt.

Verkeerde typen bus op sommige lijnen wordt veroorzaakt door wat logistieke problemen op de stalling. De bijsturing die voor de elektrische bussen nodig is gooit roet in het stallingsplan. Hierdoor staan de overige bussen op andere plaatsen en klopt type voertuig niet meer met met de dienst. Op de dienst staat van welke plek je een bus moet pakken. Als op die plek een 13 meter moet staan, maar er staat nu een VDL 12 meter, dan wordt die dus meegenomen.

Vandaag veel elektrisch zien rijden, ook een aantal ritten gezien waar 13 meter op is gezet. Over het algemeen gaat al vrij redelijk. Elke dag wordt er weer meer geleerd, bijgeschaafd en gefinetuned om het weer beter te krijgen.

Komende dagen extra begeleiding stalling in de late dienst.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Hans schreef:
ZO6176 schreef:Vandaag een rondje gedaan om wat nieuwe wagens en lijn 20 uit te proberen.
N
Nadat we wat gedronken hadden op het vliegveld lijn 20 van 17.09 uur genomen. Dit was de 3366. Meteen in de file en nog meer file. Het is een leuke route door Veldhoven maar op de Provincialeweg weer file. De busbaan wordt niet genomen door lijn 20 omdat de verkeerslichten daar nog niet op zijn aangepast. Het stukje over de N2 schoot lekker op al schudde de wagen behoorlijk. Er was 1 doorgaande reiziger (naast ons) van Airport naar HTC. Te HTC werd de bus bestormd door de vele reizigers die alle weer de bus verlieten toen bleek dat lijn 20 niet naar station gaat. Lijn 20 vertrok leeg.
Wat wel verwarrend is dat de bestemmingsaanduiding op vliegveld voor lijn 400 en 401 op de digitale borden Eindhoven Station is en lijn 20 Eindhoven zonder verdere toevoeging. Eindhoven HTC of High Tech Campus (zoals op de bus) lijkt mij veel beter.
De route van lijn 20 door Veldhoven is deels een omleiding. Eigenlijk moet lijn 20 tussen Airport en de hovenring overde busbaan door Meerhoven rijden. Dit is echter nog niet mogelijk ivm aanpassing regeling verkeerslichten.
Lijn 20 was 5 minuten te laat en vertrok van Airport om 17.14 ipv 17.09. Aankomst HTC was 18.08 dus aardig lang over gedaan. Ik denk dat als je 400 (of 401) had gepakt en dan 407 dat dat nog vlugger was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten