Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Nou eerlijk gezegd heb ik geen problemen als de HOV 13 meter bussen op sommige stads en streeklijnen rijden. Op sommige ritten is dat wel nodig in verband met drukte. Vandaag was lijn 3 , 9 en 11 op een 13 meter materiaal. Voor de 11 mag het van mij wel vaker zijn maar ja is toch bedoeld voor de 300 reeks.
Vandaag jammer genoeg een botsing bij de Piazza met lijn 319 Reusel. Maar ja kan gebeuren.
Nog steeds ben ik tevreden met de openbaar vervoer in Eindhoven en regio. Ook de inwoners van Achtse Barrier zijn tevreden met de Lijn 405. Ze vinden fijn dat het een elektrische lijn is.
Valkenswaard heeft een grote luxe. Vooral op koopavond hoeven de reizigers niet meer te staan in de bus.
Jammer dat lijn 2 en 4 ook niet elektrisch rijden maar we wachten af tot 2020.
Wat lijn 5 betreft. Lijn 5 is meestal te vol. Ook in de avonden moeten vele staan in de bus.
Vandaag jammer genoeg een botsing bij de Piazza met lijn 319 Reusel. Maar ja kan gebeuren.
Nog steeds ben ik tevreden met de openbaar vervoer in Eindhoven en regio. Ook de inwoners van Achtse Barrier zijn tevreden met de Lijn 405. Ze vinden fijn dat het een elektrische lijn is.
Valkenswaard heeft een grote luxe. Vooral op koopavond hoeven de reizigers niet meer te staan in de bus.
Jammer dat lijn 2 en 4 ook niet elektrisch rijden maar we wachten af tot 2020.
Wat lijn 5 betreft. Lijn 5 is meestal te vol. Ook in de avonden moeten vele staan in de bus.
Laatst gewijzigd door phileas op di 13 dec 2016, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik heb gister mijn eerste rondje gemaakt met de nieuwe voertuigen. Allereerst met de 324 naar Geldrop geweest, de citea is erg comfortabel, alleen de rolstoelplek is wat aan de krappe kant vergeleken de Ivecobussen in Zeeland.
Daarna met de 400 naar airport geweest, zeer comfortabele en stille voertuigen.
Op de terugweg lijn 10 genomen van TCR.
Op de schakel werd al aardig gebruik gemaakt van de bus (6 reizigers). Het busjes was zeer comfortabel, vergelijkbaar met de buurtbusjes, alleen de verkeerslichten op de HOV baan werkte niet.
Daarna met de 400 naar airport geweest, zeer comfortabele en stille voertuigen.
Op de terugweg lijn 10 genomen van TCR.
Op de schakel werd al aardig gebruik gemaakt van de bus (6 reizigers). Het busjes was zeer comfortabel, vergelijkbaar met de buurtbusjes, alleen de verkeerslichten op de HOV baan werkte niet.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik hoop dat op sommige lijnen niet meer reiziger komen omdat dat niet past. En zomaar extra bussen inzetten is niet zomaar gedaan.phileas schreef:Nog steeds ben ik tevreden met de openbaar vervoer in Eindhoven en regio. Inwoners van Eindhoven gaan binnenkort vast en zeker de ov gebruiken. Omdat de bussen gewoon sneller zijn dan de auto's. Ook de inwoners van Achtse Barrier zijn tevreden met de Lijn 405. Door dat willen vele vaak gebruik maken van de ov! BRAVO
Ik ben over het verloop van de concessie periode tevreden.
Maar over sommige lijnen ben ik zeer zeker niet te spreken. De provincie bemoeit zich met zaken waarmee ze zich niet moeten bemoeien en zich daarnaast te krampachtig vasthouden aan de overgewaarde HOVvisie ten koste van betere bezette ondergewaardeerde stadslijnen of ritten.
Ik hoop dat ze spoedig tot inkeer komen en fouten durven toegeven. Liever een Provincie die durft te leren van fouten dan een eigenwijze provincie...
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Volledig met je eens!
Vandaag gedurende de middag 3 keer lijn 5 gereden. Veel klaagzang over het vervallen van lijn 55. Daarnaast is het in lijn 5 ook echt te merken. Alle 3 de ritten richting 't Hofke STAANPLAATSEN ! (12.10, 15.25 en 16.40). Ook richting NS goed bezet.
Collega's al gehoord over lijn 6. 's Ochtends na rondje Nuenen Oost al zitplaats vol. Veel klagende reizigers daar over frequentie en drukte. Zelf 2 keer lijn 6 gehad. Die van 18.10 vond ik vwb bezetting gelijkwaardig aan voor de wisseling.
Vandaag gedurende de middag 3 keer lijn 5 gereden. Veel klaagzang over het vervallen van lijn 55. Daarnaast is het in lijn 5 ook echt te merken. Alle 3 de ritten richting 't Hofke STAANPLAATSEN ! (12.10, 15.25 en 16.40). Ook richting NS goed bezet.
Collega's al gehoord over lijn 6. 's Ochtends na rondje Nuenen Oost al zitplaats vol. Veel klagende reizigers daar over frequentie en drukte. Zelf 2 keer lijn 6 gehad. Die van 18.10 vond ik vwb bezetting gelijkwaardig aan voor de wisseling.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Voor 6 heb ik een goed idee. Het kost een paar Dru's en ken even de tijden niet.
De spitslijn Nuenen-Helmond zou uitkomt kunnen bieden om deze ritten volledig door te trekken naar Eindhoven.
Het idee van 6 via 55 zie ik achteraf niet zitten. De omrijtijd lijkt me zeer onhandig en dan dupeer je de halten aan de Eisenhower.
De spitslijn Nuenen-Helmond zou uitkomt kunnen bieden om deze ritten volledig door te trekken naar Eindhoven.
Het idee van 6 via 55 zie ik achteraf niet zitten. De omrijtijd lijkt me zeer onhandig en dan dupeer je de halten aan de Eisenhower.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Het enige probleem is dat het lusje door Nuenen Oost niet kan omdat de overstap richting het Summa College dan verloren gaat en de doorgaande reizigers dan in de buurtbus gaan zitten. Maar voor het zuidelijke stuk is dit zeker een interessante optie, waarbij ik denk dat de meerderheid van de reizigers erop vooruit gaat.huibf schreef:Voor 6 heb ik een goed idee. Het kost een paar Dru's en ken even de tijden niet.
De spitslijn Nuenen-Helmond zou uitkomt kunnen bieden om deze ritten volledig door te trekken naar Eindhoven.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Er rijden toch 100 miljoen bussen van Nuenen naar het Summa College in de ochtendspits (en naar Nuenen in de middagspits)? Die overstapt lijkt mij geen probleem. En anders moet je de vertrektijd in Helmond wat gaan vervroegen.
Of bedoel je qua route? Dat levert toch ook een problemen op? Lijn 6 reed immers vroeger ook de route Helmond - Stiphout - Nuenen-Oost - Nuenen-Centrum.
Of bedoel je qua route? Dat levert toch ook een problemen op? Lijn 6 reed immers vroeger ook de route Helmond - Stiphout - Nuenen-Oost - Nuenen-Centrum.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Qua route in combinatie met de buurtbus, de buurtbus slaat dat lusje over waardoor de doorgaande reizigers liever die lijn nemen dan lijn 102 vanwege de kortere reistijd.fogeltje schreef: Of bedoel je qua route? Dat levert toch ook een problemen op? Lijn 6 reed immers vroeger ook de route Helmond - Stiphout - Nuenen-Oost - Nuenen-Centrum.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
huibf schreef:Ik hoop dat op sommige lijnen niet meer reiziger komen omdat dat niet past. En zomaar extra bussen inzetten is niet zomaar gedaan.phileas schreef:Nog steeds ben ik tevreden met de openbaar vervoer in Eindhoven en regio. Inwoners van Eindhoven gaan binnenkort vast en zeker de ov gebruiken. Omdat de bussen gewoon sneller zijn dan de auto's. Ook de inwoners van Achtse Barrier zijn tevreden met de Lijn 405. Door dat willen vele vaak gebruik maken van de ov! BRAVO
Ik ben over het verloop van de concessie periode tevreden.
Maar over sommige lijnen ben ik zeer zeker niet te spreken. De provincie bemoeit zich met zaken waarmee ze zich niet moeten bemoeien en zich daarnaast te krampachtig vasthouden aan de overgewaarde HOVvisie ten koste van betere bezette ondergewaardeerde stadslijnen of ritten.
Ik hoop dat ze spoedig tot inkeer komen en fouten durven toegeven. Liever een Provincie die durft te leren van fouten dan een eigenwijze provincie...
Daar ben ik ook helemaal mee eens. Dan was SRE toch beter. SRE deed totaal anders dan wat de provincie doet.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Vamdaag waren wel veel stadslijnen op de VDL Citea. Was wel mooi te zien. Ik vraag me af of de MAN's wel genoeg zijn of werden weinige MAN's rood wit gespoten. Gekke was dat lijn 11 richting Weert op een MAN en lijn 3 ook. Vandaag zag ik lijn 3, 4, 6, 7, 8, 11, 17 en alle 400 lijnen op een VDL Citea. Maar dat ging al mis bij de 401. Het was in de 401 stamp vol.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Was in ieder geval blij te zien dat de vertragingen tijdens de ochtendspits op de HOV-lijnen redelijk beperkt bleven, daarna zijn weer wat elektrische bussen uitgevallen en namen ook de flinke vertragingen (10 minuten en meer) en aantal uitgevallen ritten wer toe. Lijn 405 functioneert nu als handige vertragingsbuffer, omdat door de omleiding in/om de Achtse Barrier daar ruim 10 minuten gewonnen worden ten opzichte van de reguliere dienstregeling.
Even doorbijten, hopelijk zijn de verkeerslichten in ieder geval snel aangepast.
Even doorbijten, hopelijk zijn de verkeerslichten in ieder geval snel aangepast.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik bedoel: Spitslijn Nuenen-Helmond na Busstation doortrekken naar Eindhoven (via de route van lijn 6) uiteraard exact tussen de tijden van lijn 6 in.Mr-W schreef:Qua route in combinatie met de buurtbus, de buurtbus slaat dat lusje over waardoor de doorgaande reizigers liever die lijn nemen dan lijn 102 vanwege de kortere reistijd.fogeltje schreef: Of bedoel je qua route? Dat levert toch ook een problemen op? Lijn 6 reed immers vroeger ook de route Helmond - Stiphout - Nuenen-Oost - Nuenen-Centrum.
Hiermee wordt de drukte op lijn 6 opgelost en zijn de spitsritten weer terug.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Nu ook op lijn 2.
Een VDL.Streekbus :-)
Met met +10. Chauffeurs kon zijn bus niet vinden. Hij had een MAN verwacht.
Een VDL.Streekbus :-)
Met met +10. Chauffeurs kon zijn bus niet vinden. Hij had een MAN verwacht.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Al 5 keer al vandaag. Nu op dit moment ook al toevallig richting Blixembosch West. Dit jaar gaan de stadslijnen wel vaker op een streekbus. En de streeklijnen op stadsbussen. Net nog zag ik op station 19 en 320 op MAN.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
huibf bedankt voor je toelichting omtrent lijn 20.
Vanochtend bij het ontbijt gekeken wat voor bussen rijden op de toegevoegde 1e ritten op lijn 2 en 4. Dit zijn de 1056 en 1057 van TCR die overdag op lijn 10 rijden. Lijn 7 werd door de 3405 gereden. Is deze ook naar TCR gegaan?
Vanochtend bij het ontbijt gekeken wat voor bussen rijden op de toegevoegde 1e ritten op lijn 2 en 4. Dit zijn de 1056 en 1057 van TCR die overdag op lijn 10 rijden. Lijn 7 werd door de 3405 gereden. Is deze ook naar TCR gegaan?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Wen er maar gauw aan, hier in Den Bosch zien we niet anders bij Arriva.phileas schreef:Al 5 keer al vandaag. Nu op dit moment ook al toevallig richting Blixembosch West. Dit jaar gaan de stadslijnen wel vaker op een streekbus. En de streeklijnen op stadsbussen. Net nog zag ik op station 19 en 320 op MAN.
Dan rijd er een streek op stad of stad op streek en soms zelfs een Volans bus op stad.
Al heb ik dat laatste niet vaak meer zien gebeuren.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ja vandaag zaten er veel verkeerde bussen op diverse lijnen.
Maar dit is gedaan in het kader van beter een verkeerde bus dan geen bus!
Maar dit is gedaan in het kader van beter een verkeerde bus dan geen bus!
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Daar heb je gelijk in. Ik persoonlijk heb daar heen problemen mee haha. Na mijn mening mag het zo blijven. Is keer een ander bus. Want op sommige ritten van de stadslijnen gaan de MAN het niet redden dus misschien de VDL Citea wel.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Inderdaad. Vanmorgen had ik geen bus :-(.Hans schreef:Ja vandaag zaten er veel verkeerde bussen op diverse lijnen.
Maar dit is gedaan in het kader van beter een verkeerde bus dan geen bus!
Navraag bleek dat hij perongeluk en andere lijn is gaan rijden. Als mat.rit naar het verkeerde beginpunt van de verkeerde lijn.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Das 8 persoons?ZO6176 schreef:huibf bedankt voor je toelichting omtrent lijn 20.
Vanochtend bij het ontbijt gekeken wat voor bussen rijden op de toegevoegde 1e ritten op lijn 2 en 4. Dit zijn de 1056 en 1057 van TCR die overdag op lijn 10 rijden. Lijn 7 werd door de 3405 gereden. Is deze ook naar TCR gegaan?
Dat zou me verbazen. Tellingen van afgelopen jaren zaten op beide ritten gemiddeld 13 personen bij de 2 na laatste halte...
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De eerste ritten van 2 en 4 worden inderdaad door TCR gereden (heb ik ook gemeld).
De 1056 en 1057 zijn 16-persoons .
Lijn 7 wordt niet door TCR gereden.
3408 is de MAN voor TCR.
De 1056 en 1057 zijn 16-persoons .
Lijn 7 wordt niet door TCR gereden.
3408 is de MAN voor TCR.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik zag dat de InfoXX schermen in de bus nu ook vluchtinformatie kunnen weergeven voor Eindhoven Airport. Nuttige toevoeging voor alle toeristen in lijn 400 en 401. :pos:
Net even tijdens het drukste gedeelte van de avondspits (17.00-17.15 uur) op Neckerspoel gekeken. Met die extra gelede bussen begint de capaciteit van Neckerspoel wel problematisch te worden. Het hielp ook niet dat er op perron C twee gelede bussen werden geparkeerd, waardoor andere bussen de bocht vanaf het bultje niet meer konden maken. De trambel wordt wel consequent ingezet door de chauffeurs bij het vertrekken, wat zeker niet overbodig is. Veel ander materieel op de streeklijnen (maar het rijdt), de 400-lijnen werden op een uitzondering na netjes door elektrisch materieel gereden. Wel heeft er ruim 4 uur een bus defect gestaan bij de Rijssellaan, voordat deze uiteindelijk is afgesleept, maar dankzij de relatief kortdurende busomlopen heeft dat weinig invloed gehad.
Net even tijdens het drukste gedeelte van de avondspits (17.00-17.15 uur) op Neckerspoel gekeken. Met die extra gelede bussen begint de capaciteit van Neckerspoel wel problematisch te worden. Het hielp ook niet dat er op perron C twee gelede bussen werden geparkeerd, waardoor andere bussen de bocht vanaf het bultje niet meer konden maken. De trambel wordt wel consequent ingezet door de chauffeurs bij het vertrekken, wat zeker niet overbodig is. Veel ander materieel op de streeklijnen (maar het rijdt), de 400-lijnen werden op een uitzondering na netjes door elektrisch materieel gereden. Wel heeft er ruim 4 uur een bus defect gestaan bij de Rijssellaan, voordat deze uiteindelijk is afgesleept, maar dankzij de relatief kortdurende busomlopen heeft dat weinig invloed gehad.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Sinds donderdag de standaard procedure om bij vertrek op station de trambel te gebruiken. Ook op de stalling gebruiken we hem. Het is een duidelijk teken dat iemand gaat rijden.Raymond schreef:Ik zag dat de InfoXX schermen in de bus nu ook vluchtinformatie kunnen weergeven voor Eindhoven Airport. Nuttige toevoeging voor alle toeristen in lijn 400 en 401. :pos:
Net even tijdens het drukste gedeelte van de avondspits (17.00-17.15 uur) op Neckerspoel gekeken. Met die extra gelede bussen begint de capaciteit van Neckerspoel wel problematisch te worden. Het hielp ook niet dat er op perron C twee gelede bussen werden geparkeerd, waardoor andere bussen de bocht vanaf het bultje niet meer konden maken. De trambel wordt wel consequent ingezet door de chauffeurs bij het vertrekken, wat zeker niet overbodig is. Veel ander materieel op de streeklijnen (maar het rijdt), de 400-lijnen werden op een uitzondering na netjes door elektrisch materieel gereden. Wel heeft er ruim 4 uur een bus defect gestaan bij de Rijssellaan, voordat deze uiteindelijk is afgesleept, maar dankzij de relatief kortdurende busomlopen heeft dat weinig invloed gehad.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Het viel me inderdaad donderdag ook op.
Eerder was het inderdasd niet zo.
Eerder was het inderdasd niet zo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten