Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
shjw
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 14:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door shjw »

Zojuist op station Eindhoven de 9247 (MAN G) in het rood-wit op lijn 404 zien wegrijden. Weet iemand de reden dat deze MAN('s) toch mee de nieuwe concessie in gegaan zijn?
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Etienne »

Het schijnt niet zo denderend te lopen met de electrische bussen, en daarom zijn enkele MAN's met spoed teruggekomen naar Eindhoven en in Bravo-kleuren geplakt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ze vallen nu toch met bosjes uit.
Vandaag op Noord Brabantlaan, Catharina Ziekenhuis en Meerhoven....
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Wel netjes dat die bussen dan nog bestickerd zijn. Hopelijk is de inzet niet lang nodig en is VDL de problemen snel de baas.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Raymond schreef:Wel netjes dat die bussen dan nog bestickerd zijn. Hopelijk is de inzet niet lang nodig en is VDL de problemen snel de baas.
Lijkt me toch wel dat het wat langer gaat duren gezien het feit dat de bussen bestickerd worden. Je gaat toch niet gehele bussen bestickeren voor een paar dagen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Vandaag was het te druk en te vermoeiend. Veel lijnen kwamen in de avond niet opdagen. Lijn 7 was 45 minuten met reizigers op station zonder chauffeur. Lijn 319 kwam niet opdagen en lijn 401 had een storing.

Iemand zei dat de elektrische bussen beter met bovenleiding Kunnen rijden als de trolley bussen in Arnhem. Wat vinden jullie daar van?
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

ZO6176 schreef:
Raymond schreef:Wel netjes dat die bussen dan nog bestickerd zijn. Hopelijk is de inzet niet lang nodig en is VDL de problemen snel de baas.
Lijkt me toch wel dat het wat langer gaat duren gezien het feit dat de bussen bestickerd worden. Je gaat toch niet gehele bussen bestickeren voor een paar dagen.
Voor lijn 604 & 4 of een enkele streekrit kunnen ze ook voor worden ingezet.
phileas schreef: Iemand zei dat de elektrische bussen beter met bovenleiding Kunnen rijden als de trolley bussen in Arnhem. Wat vinden jullie daar van?
kapitaal vernietiging van het huidige materieel. Verder denk ik dat het aanleggen van trolleyinfra erg duur is en het straatbeeld rommeliger maakt.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Het ging in elk geval op de stalling vandaag weer stukken beter.
Elke chauffeur die aan kwam lopen voor een elektrische bus konden we een volle (of vol genoeg voor hetgeen gereden moest worden) meegeven.
Er zijn nu 3 Phileassen. 1 zit er de hele dag op de omloop waar eigenlijk de waterstof op moet.
Twee zijn er dus reserve.

Er waren vanaf vandaag 2 reserve MAN geledes beschikbaar. Vanaf morgen zijn dat er drie.
Door die extra wagens kunnen we die chauffeurs in elk geval de weg op krijgen, in elk geval veel minder rit uitval als de afgelopen dagen.
Even afgezien van storingen aan het e-materieel onderweg.

Dit weekend wordt er hard gewerkt aan alle 43 e-bussen om diverse zaken aan te passen. Dit zal wederom voor een flinke verbeterslag moeten zorgen.

Dat een lijn 7 bijvoorbeeld 45 minuten staat te wachten kan veroorzaakt worden dat de chauffeur die daarop moet rijden onderweg is stilgevallen, of zoveel vertraging op heeft gelopen dat hij aan zijn maximale rij uren zit. Met 1 of 2 chauffeurs die dat hebben valt dat nog op te vangen, worden het er meer, dan houdt het helaas op.

We zullen zien hoe lang we de reserve vloot nodig hebben. Een ding is zeker, men wil alles in Bravo kleuren hebben rijden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door regenmaker »

Dat is precies de reden dat alleen Hermes zich in heeft geschreven op deze concessie. De andere vervoerders durfden het niet aan met die grote vloot zero-emissie bussen. Maar het blijkt inderdaad nog een hele klus te zijn om alle elektrische en waterstofbussen goed te laten functioneren.

Eigenlijk is zero-emissie bus ook maar een kromme term. De bussen zijn in principe niet zero-emissie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Dat denk ik ook, Hermes kende de regio en hoefde zich daar weinig geen zorgen over te maken. Zo konden ze zich vol richten op de e-bussen.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Wat ik op dit moment veel hoor zijn met name de overvolle en achterblijvers op lijn 6 en de lijnen in Valkenswaard. Het zou goed zijn als er weer voldoende geleed (stuk of 10) de weg komt voor de niet 400 lijnen.

En dat heeft erg genoeg niets te maken met uitval van ritten maar een verkeerde inzet van materieel of een te lage frequentie.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik ben met je eens. Vooral voor de lijnen van Gemert en Valkenswaard waar vroeger wel met geleed materiaal werd gereden.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Ik was vanmiddag in Eindhoven en de E-Bussen rijden erg traag over de HOV baan bij de verkeerslichten. Over de normale rijbaan is sneller. De Phileas die in Bravo kleuren gespoten is reed vanmiddag op de 401/402.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Eerste bussen rijden rond met een nieuwe update: de trambel is een stuk intenser qua volume en toon en de toon bij het sluiten van de deuren blijft niet meer klinken tot de deuren helemaal dicht zijn. Erg prettig.

Helaas ook weer meerdere bussen defect zien gaan: één bus was gestrand direct na het maken van de bocht vanaf het bultje bij het station naar de Montgommerylaan. Precies in het zicht van Hermesdirecteur Juul van Hout, die ik op het station zag rondlopen met wat medewerkers en een klembord in z'n hand.

Op Eindhoven Airport was ik getuige van deuren die meteen weer dicht wilden na het openen, meerdere mensen plettend tussen de deuren. Bij vertrek leidde dat uiteindelijk tot een deurstoring met een deur die na het sluiten steeds weer direct open ging. Nadat de reizigers na diverse keren proberen de bus maar uit waren gestuurd, was het probleem bijna direct alsnog opgelost en mochten de reizigers weer instappen. De deuren sluiten daarna ook zonder problemen, maar de bus bleef wel op de rem staan, dus kwam niet meer weg. Toen is de rit toch maar opgeheven en de storingsdienst opgeroepen. Ook een volle accu is dus geen garantie voor een probleemloze rit ;)

@ Frankberg: er reden minstens 2 Phileassen rond vanmiddag.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

frankberg19 schreef:Ik was vanmiddag in Eindhoven en de E-Bussen rijden erg traag over de HOV baan bij de verkeerslichten. Over de normale rijbaan is sneller. De Phileas die in Bravo kleuren gespoten is reed vanmiddag op de 401/402.
Dat wordt veroorzaakt door niet goed functionerende buslichten.
Gemeente Eindhoven is er druk mee bezig heb ik gehoord.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Raymond schreef:Eerste bussen rijden rond met een nieuwe update: de trambel is een stuk intenser qua volume en toon en de toon bij het sluiten van de deuren blijft niet meer klinken tot de deuren helemaal dicht zijn. Erg prettig.

Helaas ook weer meerdere bussen defect zien gaan: één bus was gestrand direct na het maken van de bocht vanaf het bultje bij het station naar de Montgommerylaan. Precies in het zicht van Hermesdirecteur Juul van Hout, die ik op het station zag rondlopen met wat medewerkers en een klembord in z'n hand.

Op Eindhoven Airport was ik getuige van deuren die meteen weer dicht wilden na het openen, meerdere mensen plettend tussen de deuren. Bij vertrek leidde dat uiteindelijk tot een deurstoring met een deur die na het sluiten steeds weer direct open ging. Nadat de reizigers na diverse keren proberen de bus maar uit waren gestuurd, was het probleem bijna direct alsnog opgelost en mochten de reizigers weer instappen. De deuren sluiten daarna ook zonder problemen, maar de bus bleef wel op de rem staan, dus kwam niet meer weg. Toen is de rit toch maar opgeheven en de storingsdienst opgeroepen. Ook een volle accu is dus geen garantie voor een probleemloze rit ;)

@ Frankberg: er reden minstens 2 Phileassen rond vanmiddag.
Zoals vrijdagnacht geschreven, werd dit weekend een flinke update gedaan. Heb gisteravond rond 21 uur gehoord dat die toen op alle bussen stond.

Deuren is een niet onderschatten probleem. Ook de Citea's schijnen nog al wat deur problemen te hebben.
De chauffeurs is inmiddels weer onderweg met de betreffende bus.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Hans schreef:
frankberg19 schreef:Ik was vanmiddag in Eindhoven en de E-Bussen rijden erg traag over de HOV baan bij de verkeerslichten. Over de normale rijbaan is sneller. De Phileas die in Bravo kleuren gespoten is reed vanmiddag op de 401/402.
Dat wordt veroorzaakt door niet goed functionerende buslichten.
Gemeente Eindhoven is er druk mee bezig heb ik gehoord.
Over niet goed functionerende lichten gesproken: was het niet ook de bedoeling om de verkeerslichten op de 'doorstroomassen' (voor de streek-HOV) aan te passen?
Sowieso zorgen de stoplichten en niet geheel toereikende infrastructuur tussen de Mecklenburgstraat en de Keizersgracht bijvoorbeeld voor een enorme flessenhals.

Ik lees hier tot nu toe nog over voornamelijk problemen rond de elektrische bussen, te volle bussen in de spits op de streek-HOV lijnen, grote vertragingen, en te volle bussen op lijn 4, 5 en 6 vanwege het wegvallen van respectievelijk lijn 404 via MMC, lijn 55, en spitsritten. Ook is er dan het kleine 'probleem' met niet het juiste materieel op de juiste lijn.
Afgezien van een lege lijn 20 vanaf de HTC, heb ik verder nog niet veel klachten gezien over te lege bussen. Zijn die er wel? En/of valt er ook al iets te zeggen hoe de 'nieuwe' lijnen het doen?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door gliderfighter »

Is het op de halterem blijven staan niets met de rijhoogte? In Den Bosch gaan de E-bussen soms ook niet van de halterem af, na wat spelen met de rijhoogte gaat hij wellicht 1cm omhoog, waarna je kunt rijden.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ederveen schreef:
Hans schreef:
frankberg19 schreef:Ik was vanmiddag in Eindhoven en de E-Bussen rijden erg traag over de HOV baan bij de verkeerslichten. Over de normale rijbaan is sneller. De Phileas die in Bravo kleuren gespoten is reed vanmiddag op de 401/402.
Dat wordt veroorzaakt door niet goed functionerende buslichten.
Gemeente Eindhoven is er druk mee bezig heb ik gehoord.
Over niet goed functionerende lichten gesproken: was het niet ook de bedoeling om de verkeerslichten op de 'doorstroomassen' (voor de streek-HOV) aan te passen?
Sowieso zorgen de stoplichten en niet geheel toereikende infrastructuur tussen de Mecklenburgstraat en de Keizersgracht bijvoorbeeld voor een enorme flessenhals.

Ik lees hier tot nu toe nog over voornamelijk problemen rond de elektrische bussen, te volle bussen in de spits op de streek-HOV lijnen, grote vertragingen, en te volle bussen op lijn 4, 5 en 6 vanwege het wegvallen van respectievelijk lijn 404 via MMC, lijn 55, en spitsritten. Ook is er dan het kleine 'probleem' met niet het juiste materieel op de juiste lijn.
Afgezien van een lege lijn 20 vanaf de HTC, heb ik verder nog niet veel klachten gezien over te lege bussen. Zijn die er wel? En/of valt er ook al iets te zeggen hoe de 'nieuwe' lijnen het doen?
Ik heb daar eigenlijk nog niets over gehoord. Zelf nog geen zicht op ivm mijn stallingsdienst. De bezetting in de electrische bussen is overdag slecht te zien ivm de donkere ramen. Maar denk dat de 407 in daluren en de 405 in de latere avond wel degelijk te frequent rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Zet daar 404 ook maar tussen op bepaalde dagdelen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Vandaag rijden de elektrische bussen wel goed. Nu op dit moment rijden ze nog steeds voor het eerst. Hopen dat het zo verder gaat.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

phileas schreef:Vandaag rijden de elektrische bussen wel goed. Nu op dit moment rijden ze nog steeds voor het eerst. Hopen dat het zo verder gaat.
Ja kreeg gisteren avond een telefoontje dat ze voor het eerst de hele avond wilden gaan proberen door te rijden.
Fijn te lezen dat dat goed is gegaan.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door MrEmiel »

Zag vanmorgen een elektrische bus stilstaan op de cederlaan. De chauffeur maakte zich het goed comfortabel op z'n stoel :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Is het kilometertarief eigenlijk voorlopend op 1 januari al verhoogd? Ik betaalde in de oude dienstregeling voor een rit Beek en Donk, Otterweg - Eindhoven Station 3,71 met lijn 21. Vorige week betaalde ik met lijn 322 van Eindhoven Station naar Beek en Donk, Lieshoutseweg 3,75. Hoe kan dit? De route van de oude 21 was langer doordat deze door Beek en Donk, Lieshout, Gerwen en Nuenen slingerde terwijl de 322 rechtstreeks naar Nuenen gaat. Vanaf daar is de route gelijk. De enige reden waarom de rit met de 322 duurder kan zijn is al het tarief hoger is. In- en uitcheck was correct, dat heb ik gecontroleerd. In beide gevallen gaat het over vol tarief zonder overstap (dus met instaptarief).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik ben er inmiddels achter dat Hermes de reiziger dupeert. Ik heb een vergelijking op 9292 gedaan. Een rit op lijn 322/323 is bijna 20 cent duurder dan een rit op lijn 321 terwijl alle drie lijnen dezelfde route rijden. De prijs van lijn 321 zou correct moeten zijn als ik de oude ritprijzen van de 21 en 121 er als vergelijking bij haal. Klacht ligt bij Hermes. Hopelijk pakken ze het snel op en is er vanaf 1 januari geen verschil meer. Bij een paar cent zou je nog kunnen zeggen "beide ritten zijn apart ingemeten" (wat nog steeds onzin is overigens in mijn ogen, een rit zou exact even duur moeten zijn ongeacht de lijn), maar bijna 20 cent is een behoorlijke afwijking.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten