Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busfanNL
Berichten: 1944
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor busfanNL » di 03 jan 2017, 15:41

Welke lijnen rijdt CTS precies? Lijn 21 toch de hele week. En die ritten 25 werden in de vorige concessie toch door atlant gereden en in het begin door CTS?

Raymond
Berichten: 1171
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Raymond » ma 09 jan 2017, 19:52

Zijn nu alweer een paar weken verder en indruk is dat het uiteindelijk toch wel vlot op de rit is gekomen allemaal. Weliswaar zijn de diesel-geledes nog wel regelmatig op de dienst te vinden, de rituitval van de eerste week heb ik hierdoor niet meer gezien dus het helpt wel. De vertragingen van de eerste weken heb ik de afgelopen weken alleen nog incidenteel gezien. Ook geen Eindhovens Dagblad meer voorbij zien komen die er bovenop sprongen als er weer een elektrische bus stil viel, dus dat heeft VDL toch nog vrij vlot weten op te lossen. Met de Phileas-soap nog in het geheugen had het dus een stuk slechter gekund. Voor zo'n grote overgang dus best iets om trots op te zijn (jammer eigenlijk dat het vanuit de kant van Hermes zo stil is geweest in de media sinds de start).

De kerstvakantie was vrij druk in de bussen, dus dat gaf ook een aardig beeld van de bezetting op een aantal lijnen, qua drukte zijn vooral de hier eerder genoemde lijn 5 en 6 opgevallen. Heel rustig vond ik lijn 1, maar dat is overdag in de vakantie niet heel gek. Lijn 9 lijkt er ook niet drukker op geworden te zijn met de frequentieverlaging, dat valt nu alleen maar meer op nu lijn 406 in Eindhoven (bijna) gelijktijdig rijdt.

Een puntje dat mij tot slot nog op viel is de afstemming van de vertrektijden van lijn 400 en 401 op zowel het station als Eindhoven Airport in de avond en op zaterdag en zondag. Lijn 400 was mede ingesteld om ervoor te zorgen dat reizigers in Meerhoven gewoon in lijn 401 kunnen stappen, zonder dat de bus vol met vliegtuigreizigers zit. Zowel op het station als op het vliegveld vertrekt de 401 net iets eerder dan lijn 400, dus van dat idee is weinig meer over. Ik zou er dus niet gek van opkijken als er weer klachten uit Meerhoven gaan komen.

PHS
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor PHS » di 10 jan 2017, 09:41

Sterker nog, die klachten zijn er volgens mij al. En niet alleen in Meerhoven, maar ook in Strijp. Lijn 401 is nu nog drukker dan normaal, waardoor de reizigers in de avondspits van Strijp naar Eindhoven pech hebben. Gisteren zat in lijn 401 naar de stad nog een grote groep Russen in de bus, compleet met bagage en kinderen. Vanaf de Cederlaan mochten er al geen reizigers meer instappen. Het is jammer dat Hermes nog steeds geen oplossing heeft voor de alsmaar toenemende drukte rond Strijp.

Ederveen
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Ederveen » di 10 jan 2017, 19:47

Dus kortom: Als er al een traject in aanmerking komt om te 'ver(snel)trammen', dan zou het dus de huidige lijn 401 zijn...

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor frankberg19 » di 10 jan 2017, 22:00

Gek is het ook niet dat het op Strijp druk is in de bus, ondanks dat er 16 bussen per richting per uur rijden in de spits. Je hebt reizigers van de airport, in de spits van Flight forum (zaken district), van Meerhoven en van een groot deel van Veldhoven (de Kelen, Zonderwijk, Look, Heikant, de Polders) en in nog de scholieren van het SintLucas. Misschien een idee om in de spits 4 keer per uur een extra bus tussen het Station en Strijp S in te zetten? Vertrammen van de 401 zie ik niet zo zitten, aangezien de 402 en 403 ook een groot deel van het traject rijden en dan met de bus over de tramrails moeten rijden.

huibf
Berichten: 3411
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor huibf » wo 11 jan 2017, 08:08

Dat er weinig klachten de afgelopen 2 weken waren is omdat het vakantie was.
Dit geeft wat rust om zaken wat te verbeteren wat betreft materieel etc.

Zoals verwacht blijft het behelpen op lijn 6 en drukke bussen en achterblijvers op de hov1 as en de ritten in Valkenswaard.

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor frankberg19 » wo 11 jan 2017, 08:37

Is het op lijn 5 ook nog druk eigenlijk?

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2887
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Mr-W » wo 11 jan 2017, 12:27

Lijn 5 heb ik zelf geen zich op.
huibf schreef:Dat er weinig klachten de afgelopen 2 weken waren is omdat het vakantie was.
Dit geeft wat rust om zaken wat te verbeteren wat betreft materieel etc.

Zoals verwacht blijft het behelpen op lijn 6 en drukke bussen en achterblijvers op de hov1 as en de ritten in Valkenswaard.

Lijn 4 en 12m gaat ook niet altijd goed, heb al enkele overvolle lijn 4 bussen zien rijden bij t station en bij t Cassandraplein. Overstappen op Nuenen Busstation gaat ook nog niet vlekkeloos.(322/102)
Ederveen schreef:Dus kortom: Als er al een traject in aanmerking komt om te 'ver(snel)trammen', dan zou het dus de huidige lijn 401 zijn...
Het vertrammen van 401 staat voorlopig niet ter discussie, de Elektrisch gelede bussen zijn het alternatief voor een dure ombouwoperatie.

Gebruikersavatar
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Een Echte Heer » wo 11 jan 2017, 13:45

Het vertrammen van 401 staat voorlopig niet ter discussie, de Elektrisch gelede bussen zijn het alternatief voor een dure ombouwoperatie.


Die vertramming gaat er nóóit komen. Een tramverbinding krijg je nooit voor elkaar als Van Der Leegte in je regio gevestigd is. Vergeet niet hoe groot hun lobby is in Eindhoven en Brabant. Ze hebben al meerdere pogingen ondernomen om verschillende spoorlijnen te "verbussen" (zoals laast nog de maaslijn). Als de gemeente/provincie besluit om een tram aan te leggen is dat hoogverraad voor VDL. Dan heb je de poppen aan het dansen in Brainport.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...

waldo79
Berichten: 4999
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor waldo79 » wo 11 jan 2017, 14:07

Meen je dat nu? Je zou suggereren dat VDL de regionale politiek in zijn broekzak heeft zitten. Ik kan me dat niet voorstellen, volgens mij is er te weinig volume qua reizigersaantallen om een tram aan te leggen. Hooguit dat je lijn 400/401 naar Eindhoven Airport om kan zetten.

Persoonlijk zou ik wat voorzichtiger zijn met dit soort uitspraken op een publiek toegankelijk forum :idea:
Mij best :)

phileas
Berichten: 90
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor phileas » wo 11 jan 2017, 16:30

Nou ik be wel helemaal eens met Huibf. En het is zeker vanaf deze week heel erg druk met de OV algemeen in heel Nederland maar vooral heel druk in Eindhoven en de regio. Omdat de mbo'ers vanaf dit jaar recht hebben op studenten ov en tja dan willen de meeste zeker de ov gebruiken en zeker met het weer dat we nu hebben. En wat Valkenswaard betreft denk ik dat het heel druk is omdat er niet meer met geleed materiaal wordt gereden. Ook al is de lijn 117 gekomen, dan nog is het kei druk. Paar weken geleden zei iemand al dat de geleede bussen die al bestickerd zijn beter op paar ritten van de 300 lijnen serie kunnen rijden.

Hahaha en over de tram gesproken. Ik denk niet dat het gaat komen. Als er geen trollybussen komen voor 400 serie dan laat staan de trams.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5686
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Chrysa » wo 11 jan 2017, 16:40

waldo79 schreef:Persoonlijk zou ik wat voorzichtiger zijn met dit soort uitspraken op een publiek toegankelijk forum :idea:

Misschien wat naïef, maar waarom?

waldo79
Berichten: 4999
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor waldo79 » wo 11 jan 2017, 17:50

Mijns inziens zijn het uitlatingen die hinten op vriendjespolitiek. Lijkt me niet hard te maken en bovenal offtopic.
Mij best :)

PHS
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor PHS » wo 11 jan 2017, 20:15

Een Echte Heer schreef:
Het vertrammen van 401 staat voorlopig niet ter discussie, de Elektrisch gelede bussen zijn het alternatief voor een dure ombouwoperatie.


Die vertramming gaat er nóóit komen. Een tramverbinding krijg je nooit voor elkaar als Van Der Leegte in je regio gevestigd is. Vergeet niet hoe groot hun lobby is in Eindhoven en Brabant. Ze hebben al meerdere pogingen ondernomen om verschillende spoorlijnen te "verbussen" (zoals laast nog de maaslijn). Als de gemeente/provincie besluit om een tram aan te leggen is dat hoogverraad voor VDL. Dan heb je de poppen aan het dansen in Brainport.

Ik ben bang dat je toch ergens een punt hebt. Het zal niet direct corruptie of vriendjespolitiek zijn, maar natuurlijk heeft Eindhoven ook de werkgelegenheid bij VDL in het achterhoofd wanneer ze beslissingen maken over o.a. nieuwe bussen, busbanen en openbaar vervoer. Dat is niet vreemd en gebeurt haast overal, in het ene land wat openlijker dan in het andere. In Frankrijk is men er zelfs trots op :lol:

frankberg19 schreef:Gek is het ook niet dat het op Strijp druk is in de bus, ondanks dat er 16 bussen per richting per uur rijden in de spits. Je hebt reizigers van de airport, in de spits van Flight forum (zaken district), van Meerhoven en van een groot deel van Veldhoven (de Kelen, Zonderwijk, Look, Heikant, de Polders) en in nog de scholieren van het SintLucas. Misschien een idee om in de spits 4 keer per uur een extra bus tussen het Station en Strijp S in te zetten? Vertrammen van de 401 zie ik niet zo zitten, aangezien de 402 en 403 ook een groot deel van het traject rijden en dan met de bus over de tramrails moeten rijden.

Vertrammen is geen optie, dat is veel te duur en ook zonde van de busbanen. Ik denk dat er op dit moment te veel capaciteit verloren gaat op lijn 401 door reizigers van/naar de luchthaven. Probleem is dat dit op dit moment ook de bedoeling is, voor deze groep reizigers is immers de Airport Shuttle (lijn 400) slechts bedoeld als een aanvulling. Ik zou het volgende (vrij drastische) plan voorstellen:

  • Lijn 400 wordt de enige directe buslijn tussen station Eindhoven en de luchthaven, en rijdt bovendien overdag op werkdagen vanaf de luchthaven door naar het Flight Forum en het Parkforum. De frequentie gaat fors omhoog naar minstens 10x/u in de spits en 8x/u in het dal.
  • Lijn 401 blijft een groot deel van de huidige route volgen, maar gaat niet meer naar het station rijden. In plaats daarvan takt de lijn bij de Beukenlaan af richting station Strijp-S en via de Montgomerylaan naar Woensel, evt. nog met een lus door een bepaalde wijk. Er komt daarmee een rechtstreekse verbinding tussen Woensel, Strijp, Meerhoven en de Luchthaven tot stand. De frequentie gaat natuurlijk wel omlaag.
  • Lijn 402 en lijn 403 gaan iets vaker rijden. Lijn 10 gaat niet meer tussen Strijp en de luchthaven rijden. In plaats daarvan komt er een frequent rijdende nieuwe stadsbuslijn die de route van lijn 513 overneemt en met stop te Strijp-S doorrijdt naar het station.

huibf
Berichten: 3411
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor huibf » wo 11 jan 2017, 20:41

De uitwerking van je voorstel van 401 zie ik niet zitten.
Het enige wat echt werkte de afgelopen jaar was 400 te laten vertrekken voor 401.
400 moet ook de bus zijn die altijd eigenlijk het dichts bij de ingang staat... zodat deze als eerste wordt gepakt.

phileas
Berichten: 90
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor phileas » wo 11 jan 2017, 20:50

olof schreef:
Een Echte Heer schreef:
Het vertrammen van 401 staat voorlopig niet ter discussie, de Elektrisch gelede bussen zijn het alternatief voor een dure ombouwoperatie.


Die vertramming gaat er nóóit komen. Een tramverbinding krijg je nooit voor elkaar als Van Der Leegte in je regio gevestigd is. Vergeet niet hoe groot hun lobby is in Eindhoven en Brabant. Ze hebben al meerdere pogingen ondernomen om verschillende spoorlijnen te "verbussen" (zoals laast nog de maaslijn). Als de gemeente/provincie besluit om een tram aan te leggen is dat hoogverraad voor VDL. Dan heb je de poppen aan het dansen in Brainport.

Ik ben bang dat je toch ergens een punt hebt. Het zal niet direct corruptie of vriendjespolitiek zijn, maar natuurlijk heeft Eindhoven ook de werkgelegenheid bij VDL in het achterhoofd wanneer ze beslissingen maken over o.a. nieuwe bussen, busbanen en openbaar vervoer. Dat is niet vreemd en gebeurt haast overal, in het ene land wat openlijker dan in het andere. In Frankrijk is men er zelfs trots op :lol:

frankberg19 schreef:Gek is het ook niet dat het op Strijp druk is in de bus, ondanks dat er 16 bussen per richting per uur rijden in de spits. Je hebt reizigers van de airport, in de spits van Flight forum (zaken district), van Meerhoven en van een groot deel van Veldhoven (de Kelen, Zonderwijk, Look, Heikant, de Polders) en in nog de scholieren van het SintLucas. Misschien een idee om in de spits 4 keer per uur een extra bus tussen het Station en Strijp S in te zetten? Vertrammen van de 401 zie ik niet zo zitten, aangezien de 402 en 403 ook een groot deel van het traject rijden en dan met de bus over de tramrails moeten rijden.

Vertrammen is geen optie, dat is veel te duur en ook zonde van de busbanen. Ik denk dat er op dit moment te veel capaciteit verloren gaat op lijn 401 door reizigers van/naar de luchthaven. Probleem is dat dit op dit moment ook de bedoeling is, voor deze groep reizigers is immers de Airport Shuttle (lijn 400) slechts bedoeld als een aanvulling. Ik zou het volgende (vrij drastische) plan voorstellen:

  • Lijn 400 wordt de enige directe buslijn tussen station Eindhoven en de luchthaven, en rijdt bovendien overdag op werkdagen vanaf de luchthaven door naar het Flight Forum en het Parkforum. De frequentie gaat fors omhoog naar minstens 10x/u in de spits en 8x/u in het dal.
  • Lijn 401 blijft een groot deel van de huidige route volgen, maar gaat niet meer naar het station rijden. In plaats daarvan takt de lijn bij de Beukenlaan af richting station Strijp-S en via de Montgomerylaan naar Woensel, evt. nog met een lus door een bepaalde wijk. Er komt daarmee een rechtstreekse verbinding tussen Woensel, Strijp, Meerhoven en de Luchthaven tot stand. De frequentie gaat natuurlijk wel omlaag.
  • Lijn 402 en lijn 403 gaan iets vaker rijden. Lijn 10 gaat niet meer tussen Strijp en de luchthaven rijden. In plaats daarvan komt er een frequent rijdende nieuwe stadsbuslijn die de route van lijn 513 overneemt en met stop te Strijp-S doorrijdt naar het station.


Over de vervanging van lijn 513 ben ik wel echt mee eens. De noord en zuidelijke kanten van Strijp zijn slecht bereikbaar per ov in de avonden en zondagen.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2887
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Mr-W » wo 11 jan 2017, 21:33

olof schreef:
Een Echte Heer schreef:
Het vertrammen van 401 staat voorlopig niet ter discussie, de Elektrisch gelede bussen zijn het alternatief voor een dure ombouwoperatie.


Die vertramming gaat er nóóit komen. Een tramverbinding krijg je nooit voor elkaar als Van Der Leegte in je regio gevestigd is. Vergeet niet hoe groot hun lobby is in Eindhoven en Brabant. Ze hebben al meerdere pogingen ondernomen om verschillende spoorlijnen te "verbussen" (zoals laast nog de maaslijn). Als de gemeente/provincie besluit om een tram aan te leggen is dat hoogverraad voor VDL. Dan heb je de poppen aan het dansen in Brainport.

Ik ben bang dat je toch ergens een punt hebt. Het zal niet direct corruptie of vriendjespolitiek zijn, maar natuurlijk heeft Eindhoven ook de werkgelegenheid bij VDL in het achterhoofd wanneer ze beslissingen maken over o.a. nieuwe bussen, busbanen en openbaar vervoer. Dat is niet vreemd en gebeurt haast overal, in het ene land wat openlijker dan in het andere. In Frankrijk is men er zelfs trots op :lol:

Van Der Leeghte heeft minder vingers in de pap dan de andere multinational uit Eindhoven destijds :wink:
Qua OV wordt er wel vaak subsidie verleent aan pilots door VDL zoals die bus in Den Bosch of de waterstof phileas.
Wat Hermes en vooral Arriva aan materieel bestellen kun je eventueel vraagtekens bij stellen. Arriva besteld niet mee met DB -o- maar heeft volgens mij een redelijk standaard materieelgamma wat al een paar concessies hetzelfde is (T-100 goedkope Intouro, Qliner Volvo 8900, Streek en stadsbus Citea). Voor Hermes is het opvallend dat er niet voor Iveco is gekozen voor het 13 meter materieel of voor een goedkopere Setra bus.
Tramachtige voertuigen zijn bij alle busbouwers zeer duur.


frankberg19 schreef: Lijn 10 gaat niet meer tussen Strijp en de luchthaven rijden. In plaats daarvan komt er een frequent rijdende nieuwe stadsbuslijn die de route van lijn 513 overneemt en met stop te Strijp-S doorrijdt naar het station.

Lijkt me geen goed plan om lijn 10 niet meer tussen Strijp en de luchthaven te laten rijden, lijn 10 is vooral bedoelt voor de internationale school en industrieterrein de schakel. Ik zou eerder wat haltes toevoegen voor die lijn zoals station Strijp-S en Zwaanstraat (iets verplaatst) en Castendijkweg.

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor frankberg19 » wo 11 jan 2017, 21:41

Mr-W schreef:
frankberg19 schreef: Lijn 10 gaat niet meer tussen Strijp en de luchthaven rijden. In plaats daarvan komt er een frequent rijdende nieuwe stadsbuslijn die de route van lijn 513 overneemt en met stop te Strijp-S doorrijdt naar het station.

Lijkt me geen goed plan om lijn 10 niet meer tussen Strijp en de luchthaven te laten rijden, lijn 10 is vooral bedoelt voor de internationale school en industrieterrein de schakel. Ik zou eerder wat haltes toevoegen voor die lijn zoals station Strijp-S en Zwaanstraat (iets verplaatst) en Castendijkweg.


En hier gaat iets mis met de quotes.
De 400 moet gewoon iets eerder vertrekken dan de 401, en niet zoals nu met andersom. Verder op station en de airport een speciale halte met leuke kleurtjes en lichtjes :Y . Zonder ongein, het moet voor de (buitenlandse) reiziger ook duidelijk zijn, niet alleen de bus-fappers en de mensen uit de regio Eindhoven.

ZO6176
Berichten: 2855
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor ZO6176 » wo 11 jan 2017, 23:33

Volgens mij mogen over de Noord-Brabantlaan 17 bussen per uur per richting rijden. Dus uitbreiding in het aantal bussen is niet mogelijk. Of je moet dubbelgelede bussen laten rijden op 401. Of de frequentie van 401 verhogen en een andere lijn (403 bijvoorbeeld) via de Zeelsterstraat - Trudoplein - Frederiklaan laten rijden.

ZO6176
Berichten: 2855
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor ZO6176 » do 12 jan 2017, 10:02

Even nog een aanvulling op mijn voorgaande berichtje. Ik zou lijn 403 niet meer HOV doen maar gewoon met MAN. De vrijgekomen geledes zouden dan op lijn 4 en 6 (of 2) inzetten.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10172
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Hainje » do 12 jan 2017, 10:33

Zit er serieus een maximum aan het aantal voertuigen over de busbaan? :')
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

ZO6176
Berichten: 2855
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor ZO6176 » do 12 jan 2017, 11:18

Volgens mij wel. Ik meen dat ergens gelezen te hebben. Stond dat niet in het pakket van eisen voor de aanbesteding?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10172
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor Hainje » do 12 jan 2017, 11:20

Oh zou kunnen dat het daar in staat. Ben de laatste jaren niet meer zo'n dossiertijger.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

ZO6176
Berichten: 2855
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor ZO6176 » do 12 jan 2017, 11:23

C.3.7 Het aantal voertuigbewegingen van Bussen / Auto’s behorend tot de Concessie over de HOV-baan
Bestek Concessie Zuidoost Brabant – 6 juli 2015

Pagina
48
nr Omschrijving
tussen station Eindhoven (Neckerspoel) en halte Landforum in Veldhoven bedraagt (op elk punt op
deze HOV-baan) maximaal 17 voertuigen per uur per richting.

MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Berichtdoor MrEmiel » do 12 jan 2017, 13:56

Wat is daar de achterligggende reden voor? Kan me enkel bedenken dat de verkeerslichten anders het overige vervoer belemmeren. Overigens wordt tot de cederlaan in de spits de norm overschreden: 8x 401, 4x 402, 4x403, 2x 10. Ook zou het goed zijn bij evenementen de optie van meer bussen open te kunnen houden, bijvoorbeeld tijdens glow is het een drama om vanaf de hurksestraat mee te gaan richting het station.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten