Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Die is inderdaad erg krap. Een gelede moest er vanuit Uden een keer doorheen omdat de Kerkstraat tusse n Bernardstraat en rotonde afgesloten was voor een evenement (chauffeur had de reguliere omleiding via de Parkstraat gemist). Dat was ook te doen maar moest inderdaad erg rustig.
"Een touringcar is geen bus"
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Arriva heeft in Deurne op alle haltes van lijn 80 de borden vervangen, dus ook die Hermes laatst op heeft gehangen. Op de borden staat nu dus alleen nog maar lijn 80 vermeld, lijkt me toch wel verwarrend. Hermes had zelf de op borden lijn 80 als de oude lijn 27 vermeldt, ze kloppen/klopten dus geen van beiden.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Dus de borden van Hermes zijn weg begrijp ik. Ook bij het station?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door bartjemestrom »

Dan ga maar eens kijken in Meijel, staat zowel een Hermes en een Arriva haltebord :shock:
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Dat is al sinds 2008. Door die lollys die er toen stonden.
Maar staan er in Deurne nu ook 2 ?
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Nee in Deurne staat er nu op de gezamenlijke haltes nog maar 1 bord, die van Arriva.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

De borden zullen spoedig weer worden vervangen door de Brabant versie en met nummer 80 erop.
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

Is er trouwens al nieuws over de waterstof phileas? Die zouden eigenlijk per maart de weg op moeten gaan
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik zag vanmiddag iemand in de bus een enkeltje kopen en daar vervolgens mee inchecken. Ik wist niet dat daar een chip in zat.
Waarom moet men daar alsnog mee inchecken? En is dat verplicht? Het is toch een enkeltje? Je koopt het maakt een reis en dan is het al meteen niet meer geldig. Of kunnen deze dingen ook bij balies gekocht worden (bijvoorbeeld Hermes-balie in Eindhoven of Airport)? Dan is het logisch.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Daarmee worden de reizigers in ieder geval geregistreerd, wat handig is voor je reizigerstellingen en een stuk gedetailleerder is dan de tellingen die de chauffeurs uitvoeren bij een paar haltes. Eigenlijk hetzelfde waarom je bij NS ook altijd moet inchecken en niet alleen bij een gesloten poortje, ook al heb je vrij reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Suus »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.

Een andere stap is dat een chauffeur in de toekomst alleen nog maar waardeloze chipkaarten bij zich heeft en dan pas na aankoop worden voorzien van een product. Dit dan in combinatie met het afschaffen van contant geld in de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:Daarmee worden de reizigers in ieder geval geregistreerd, wat handig is voor je reizigerstellingen en een stuk gedetailleerder is dan de tellingen die de chauffeurs uitvoeren bij een paar haltes. Eigenlijk hetzelfde waarom je bij NS ook altijd moet inchecken en niet alleen bij een gesloten poortje, ook al heb je vrij reizen.
Dat werkt alleen goed als je ook de groep reizigers met een dagkaart, volgens mij ook nog altijd een grote groep bij die prijs, niet laat inchecken. Maar dat gebeurt nog steeds niet.
"Een touringcar is geen bus"
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.
Klopt, er staan er 3. Zijn dezelfde als Arriva heeft in Limburg, en er zitten alleen enkeltjes in. Kaartje wat eruit komt is een volledig wit CT-kaartje met daarop gedrukt "enkele reis €3.75, geldig op xx-xx-xxxx".

Er staat trouwens ook een kaartautomaat voor de trein op Airport.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Of er met ritkaartjes wordt ingecheckt is chauffeur afhankelijk. Volgens mij wordt een niet incheckt kaartje niet beboet.
Suus schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.
Die automaten zijn zeer vaak defect, nog vaker dan de NMBS machines en accepteren geen cash of creditkaart waardoor er veel in de bus wordt verkocht. Het volledige abonnementengamma is ook op die automaten verkrijgbaar.
henk1234 schreef: Er staat trouwens ook een kaartautomaat voor de trein op Airport.
De kaartjes van NS werken niet in de bus van Hermes bij inchecken. Tevens zijn de bus en treinkaartjes ook verkrijgbaar bij Airexpressbus.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.

Ook de Hermes winkel op station verkoopt die kaartjes, dus inchecken is wel degelijk van belang. Anders kan een kaartje dus net zo vaak gebruikt worden totdat er een chauffeur zegt dat men moet inchecken.

Het dagkaartje is gewoon nog een zichtkaartje. Hermes wil het graag verchippen, maar de apparatuur van Arriva kan ze (nog) niet uitlezen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
Misschien ook in het Engels laten omroepen dat men uit moet checken? Bij de RET doen ze dat tegenwoordig erg netjes. "Please, remember to check-out with your ticket". En voor de Nederlandstaligen zou je het uitchecken met het enkeltje bij de omroep natuurlijk extra kunnen benadrukken. Die zijn natuurlijk niet gewend om met een enkeltje uit te checken, met name de incidentele reizigers.
🍉
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

GVB XXX ook
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Oh dat kan. Al een hele tijd niet meer met Amsterdams OV gereisd.
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

frankberg19 schreef:GVB XXX ook
Geen idee wat je bedoelt, maar met XXX denk ik aan andere dingen hoor. :')
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

:D
Ik bedoelde eigenlijk de XXX als het symbool van Amsterdam, de Amsterdammertjes, Ajax.
Enne die andere dingen, dat is voor grote mensen :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.

Ook de Hermes winkel op station verkoopt die kaartjes, dus inchecken is wel degelijk van belang. Anders kan een kaartje dus net zo vaak gebruikt worden totdat er een chauffeur zegt dat men moet inchecken.

Het dagkaartje is gewoon nog een zichtkaartje. Hermes wil het graag verchippen, maar de apparatuur van Arriva kan ze (nog) niet uitlezen.
Kan het zijn dat de dagkaartjes ook al in het nieuwe formaat zijn, ook gechipt maar nog dus nog niet wordt gebruikt?
Ik meen dat ik ze gezien heb.
Wat me erg opvalt is dat op zondag veel ritkaartjes worden verkocht. Goed dat ze de ritkaartjes verchippen, zodat er een goed beeld komt van de reizigersstromen. Ik denk dat ze op sommige lijnen ze zich verbazen. Over de hele linie weten ze natuurlijk exact de uitgeven kaarten, maar niet waar men nu echt reist.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Ik meen me te herinneren dat Arriva voor de extra kosten van de CT kaartjes gecompenseerd wil worden.
Hainje schreef:
Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
Misschien ook in het Engels laten omroepen dat men uit moet checken? Bij de RET doen ze dat tegenwoordig erg netjes. "Please, remember to check-out with your ticket". En voor de Nederlandstaligen zou je het uitchecken met het enkeltje bij de omroep natuurlijk extra kunnen benadrukken. Die zijn natuurlijk niet gewend om met een enkeltje uit te checken, met name de incidentele reizigers.
Het uitchecken met die kaartjes werd niet eens vermeld op t scherm in de bus, alleen inchecken.
Verder zou ik voor die kleine groep geen aparte omroep willen, zeker gezien de omroep van Breng die al aardig vervuild is met boodschappen over zwartrijden en tariefsveranderingen.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Het dagkaartje heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog niet voorzien van een chip, of dat moet in de afgelopen week toen ik vakantie had gebeurd zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Het uitchecken met die kaartjes werd niet eens vermeld op t scherm in de bus, alleen inchecken.
Verder zou ik voor die kleine groep geen aparte omroep willen, zeker gezien de omroep van Breng die al aardig vervuild is met boodschappen over zwartrijden en tariefsveranderingen.
Is dat CT-kaartjes gebeuren Hermes-breed dan? Tegen de tijd dat die omroep voor het uitchecken is ingesproken kunnen de mededelingen van het zwartrijden en tariefswijziging ook lekker de vuilbak in. Ik zie dus verder geen probleem. Die aparte omroep is dan vooral handig voor lijn 400 en 401 lijkt mij vanwege de grote hoeveelheid toeristen.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Het dagkaartje heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog niet voorzien van een chip, of dat moet in de afgelopen week toen ik vakantie had gebeurd zijn.
Gisteren had ik in ieder geval een "old-school" dagkaartje.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten