Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Die is inderdaad erg krap. Een gelede moest er vanuit Uden een keer doorheen omdat de Kerkstraat tusse n Bernardstraat en rotonde afgesloten was voor een evenement (chauffeur had de reguliere omleiding via de Parkstraat gemist). Dat was ook te doen maar moest inderdaad erg rustig.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Arriva heeft in Deurne op alle haltes van lijn 80 de borden vervangen, dus ook die Hermes laatst op heeft gehangen. Op de borden staat nu dus alleen nog maar lijn 80 vermeld, lijkt me toch wel verwarrend. Hermes had zelf de op borden lijn 80 als de oude lijn 27 vermeldt, ze kloppen/klopten dus geen van beiden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dus de borden van Hermes zijn weg begrijp ik. Ook bij het station?
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dan ga maar eens kijken in Meijel, staat zowel een Hermes en een Arriva haltebord
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dat is al sinds 2008. Door die lollys die er toen stonden.
Maar staan er in Deurne nu ook 2 ?
Maar staan er in Deurne nu ook 2 ?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Nee in Deurne staat er nu op de gezamenlijke haltes nog maar 1 bord, die van Arriva.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De borden zullen spoedig weer worden vervangen door de Brabant versie en met nummer 80 erop.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Is er trouwens al nieuws over de waterstof phileas? Die zouden eigenlijk per maart de weg op moeten gaan
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik zag vanmiddag iemand in de bus een enkeltje kopen en daar vervolgens mee inchecken. Ik wist niet dat daar een chip in zat.
Waarom moet men daar alsnog mee inchecken? En is dat verplicht? Het is toch een enkeltje? Je koopt het maakt een reis en dan is het al meteen niet meer geldig. Of kunnen deze dingen ook bij balies gekocht worden (bijvoorbeeld Hermes-balie in Eindhoven of Airport)? Dan is het logisch.
Waarom moet men daar alsnog mee inchecken? En is dat verplicht? Het is toch een enkeltje? Je koopt het maakt een reis en dan is het al meteen niet meer geldig. Of kunnen deze dingen ook bij balies gekocht worden (bijvoorbeeld Hermes-balie in Eindhoven of Airport)? Dan is het logisch.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Daarmee worden de reizigers in ieder geval geregistreerd, wat handig is voor je reizigerstellingen en een stuk gedetailleerder is dan de tellingen die de chauffeurs uitvoeren bij een paar haltes. Eigenlijk hetzelfde waarom je bij NS ook altijd moet inchecken en niet alleen bij een gesloten poortje, ook al heb je vrij reizen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.
Een andere stap is dat een chauffeur in de toekomst alleen nog maar waardeloze chipkaarten bij zich heeft en dan pas na aankoop worden voorzien van een product. Dit dan in combinatie met het afschaffen van contant geld in de bus.
Een andere stap is dat een chauffeur in de toekomst alleen nog maar waardeloze chipkaarten bij zich heeft en dan pas na aankoop worden voorzien van een product. Dit dan in combinatie met het afschaffen van contant geld in de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dat werkt alleen goed als je ook de groep reizigers met een dagkaart, volgens mij ook nog altijd een grote groep bij die prijs, niet laat inchecken. Maar dat gebeurt nog steeds niet.Raymond schreef:Daarmee worden de reizigers in ieder geval geregistreerd, wat handig is voor je reizigerstellingen en een stuk gedetailleerder is dan de tellingen die de chauffeurs uitvoeren bij een paar haltes. Eigenlijk hetzelfde waarom je bij NS ook altijd moet inchecken en niet alleen bij een gesloten poortje, ook al heb je vrij reizen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Klopt, er staan er 3. Zijn dezelfde als Arriva heeft in Limburg, en er zitten alleen enkeltjes in. Kaartje wat eruit komt is een volledig wit CT-kaartje met daarop gedrukt "enkele reis €3.75, geldig op xx-xx-xxxx".Suus schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.
Er staat trouwens ook een kaartautomaat voor de trein op Airport.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Of er met ritkaartjes wordt ingecheckt is chauffeur afhankelijk. Volgens mij wordt een niet incheckt kaartje niet beboet.
Die automaten zijn zeer vaak defect, nog vaker dan de NMBS machines en accepteren geen cash of creditkaart waardoor er veel in de bus wordt verkocht. Het volledige abonnementengamma is ook op die automaten verkrijgbaar.Suus schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat er op Eindhoven Airport een kaartautomaat staat voor de bus.
De kaartjes van NS werken niet in de bus van Hermes bij inchecken. Tevens zijn de bus en treinkaartjes ook verkrijgbaar bij Airexpressbus.henk1234 schreef: Er staat trouwens ook een kaartautomaat voor de trein op Airport.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
Ook de Hermes winkel op station verkoopt die kaartjes, dus inchecken is wel degelijk van belang. Anders kan een kaartje dus net zo vaak gebruikt worden totdat er een chauffeur zegt dat men moet inchecken.
Het dagkaartje is gewoon nog een zichtkaartje. Hermes wil het graag verchippen, maar de apparatuur van Arriva kan ze (nog) niet uitlezen.
Ook de Hermes winkel op station verkoopt die kaartjes, dus inchecken is wel degelijk van belang. Anders kan een kaartje dus net zo vaak gebruikt worden totdat er een chauffeur zegt dat men moet inchecken.
Het dagkaartje is gewoon nog een zichtkaartje. Hermes wil het graag verchippen, maar de apparatuur van Arriva kan ze (nog) niet uitlezen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Misschien ook in het Engels laten omroepen dat men uit moet checken? Bij de RET doen ze dat tegenwoordig erg netjes. "Please, remember to check-out with your ticket". En voor de Nederlandstaligen zou je het uitchecken met het enkeltje bij de omroep natuurlijk extra kunnen benadrukken. Die zijn natuurlijk niet gewend om met een enkeltje uit te checken, met name de incidentele reizigers.Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
🍉
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
GVB XXX ook
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Oh dat kan. Al een hele tijd niet meer met Amsterdams OV gereisd.
🍉
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Geen idee wat je bedoelt, maar met XXX denk ik aan andere dingen hoor. :')frankberg19 schreef:GVB XXX ook
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
:D
Ik bedoelde eigenlijk de XXX als het symbool van Amsterdam, de Amsterdammertjes, Ajax.
Enne die andere dingen, dat is voor grote mensen
Ik bedoelde eigenlijk de XXX als het symbool van Amsterdam, de Amsterdammertjes, Ajax.
Enne die andere dingen, dat is voor grote mensen
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Kan het zijn dat de dagkaartjes ook al in het nieuwe formaat zijn, ook gechipt maar nog dus nog niet wordt gebruikt?Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
Ook de Hermes winkel op station verkoopt die kaartjes, dus inchecken is wel degelijk van belang. Anders kan een kaartje dus net zo vaak gebruikt worden totdat er een chauffeur zegt dat men moet inchecken.
Het dagkaartje is gewoon nog een zichtkaartje. Hermes wil het graag verchippen, maar de apparatuur van Arriva kan ze (nog) niet uitlezen.
Ik meen dat ik ze gezien heb.
Wat me erg opvalt is dat op zondag veel ritkaartjes worden verkocht. Goed dat ze de ritkaartjes verchippen, zodat er een goed beeld komt van de reizigersstromen. Ik denk dat ze op sommige lijnen ze zich verbazen. Over de hele linie weten ze natuurlijk exact de uitgeven kaarten, maar niet waar men nu echt reist.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik meen me te herinneren dat Arriva voor de extra kosten van de CT kaartjes gecompenseerd wil worden.
Verder zou ik voor die kleine groep geen aparte omroep willen, zeker gezien de omroep van Breng die al aardig vervuild is met boodschappen over zwartrijden en tariefsveranderingen.
Het uitchecken met die kaartjes werd niet eens vermeld op t scherm in de bus, alleen inchecken.Hainje schreef:Misschien ook in het Engels laten omroepen dat men uit moet checken? Bij de RET doen ze dat tegenwoordig erg netjes. "Please, remember to check-out with your ticket". En voor de Nederlandstaligen zou je het uitchecken met het enkeltje bij de omroep natuurlijk extra kunnen benadrukken. Die zijn natuurlijk niet gewend om met een enkeltje uit te checken, met name de incidentele reizigers.Hans schreef:De reiziger moet met het CT enkele reis kaartje verplicht in-/uitchecken. Het staat echter niet op het kaartje en als chauffeur kun je er wel eens klaar mee zijn om het telkens te moeten zeggen. De praktijk is in elk geval dat inchecken vaak wel gebeurd, maar uitchecken niet.
Verder zou ik voor die kleine groep geen aparte omroep willen, zeker gezien de omroep van Breng die al aardig vervuild is met boodschappen over zwartrijden en tariefsveranderingen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Het dagkaartje heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog niet voorzien van een chip, of dat moet in de afgelopen week toen ik vakantie had gebeurd zijn.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Is dat CT-kaartjes gebeuren Hermes-breed dan? Tegen de tijd dat die omroep voor het uitchecken is ingesproken kunnen de mededelingen van het zwartrijden en tariefswijziging ook lekker de vuilbak in. Ik zie dus verder geen probleem. Die aparte omroep is dan vooral handig voor lijn 400 en 401 lijkt mij vanwege de grote hoeveelheid toeristen.Mr-W schreef:Het uitchecken met die kaartjes werd niet eens vermeld op t scherm in de bus, alleen inchecken.
Verder zou ik voor die kleine groep geen aparte omroep willen, zeker gezien de omroep van Breng die al aardig vervuild is met boodschappen over zwartrijden en tariefsveranderingen.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Gisteren had ik in ieder geval een "old-school" dagkaartje.Hans schreef:Het dagkaartje heeft een nieuw uiterlijk, maar is nog niet voorzien van een chip, of dat moet in de afgelopen week toen ik vakantie had gebeurd zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten