Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Het zou eigenlijk nog bij de tijdelijke halte moeten zijn, omdat er een rood briefje bij het oude haltebord hangt en er nog geen bord is geplaatst bij het perron (dus is het officieel geen halte). Ik weet alleen niet waarom ze nog niet de nieuwe halte in gebruik gaan nemen, het lijkt net of ze nog ergens op moeten wachten.
Overigens wel jammer dat ze geen aparte stroken hebben gemaakt bij die bushaltes voor doorstroming. Maar die bus rijdt toch maar iets van 11 keer per dag en Elsendorp is ook niet echt druk.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Je weet niet wat de toekomst brengt en die kan zomaar dichtbij zijn.
lijntaxi schreef: Wellicht dat bepaalde routes nog eens kritisch tegen het licht gehouden worden en daar waar nodig blijkt te zijn en/of wenselijk de nodige veranderingen wordt aangebracht.
Dat wordt/is ook gedaan. Ligt nu ter adviserering. Daarna is de provincie aanzet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

WALUIGI96 schreef:Het zou eigenlijk nog bij de tijdelijke halte moeten zijn, omdat er een rood briefje bij het oude haltebord hangt en er nog geen bord is geplaatst bij het perron (dus is het officieel geen halte). Ik weet alleen niet waarom ze nog niet de nieuwe halte in gebruik gaan nemen, het lijkt net of ze nog ergens op moeten wachten.
Overigens wel jammer dat ze geen aparte stroken hebben gemaakt bij die bushaltes voor doorstroming. Maar die bus rijdt toch maar iets van 11 keer per dag en Elsendorp is ook niet echt druk.
Er is niet echt veel ruimte voor haltekommen, je zou het fietspad om moeten leggen en dan kom je weer in de knel met de berm en de ventweg. Zo druk is het inderdaad niet en de bus rijdt in een halfuursdienst in de spitsrichting, richting Boxmeer zijn het zelfs maar drie ritten, dus dat zal wel meevallen inderdaad. Ik hoop natuurlijk dat de verbinding aanslaat en wat permanenter gaat worden. Als Elsendorp permanent ontsloten gaat worden door de 323, dan kun je de buurtbus wellicht inkorten en eindelijk eens iets met de 23 gaan doen in combinatie met de buurtbus (twee vaste buslijnen naar Boxmeer lijkt me wat teveel van het goede). Of het stuk Oploo - De Rips moet significant veel reizigers hebben, maar volgens mij valt dat ook wel mee.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

fogeltje schreef:
WALUIGI96 schreef:Het zou eigenlijk nog bij de tijdelijke halte moeten zijn, omdat er een rood briefje bij het oude haltebord hangt en er nog geen bord is geplaatst bij het perron (dus is het officieel geen halte). Ik weet alleen niet waarom ze nog niet de nieuwe halte in gebruik gaan nemen, het lijkt net of ze nog ergens op moeten wachten.
Overigens wel jammer dat ze geen aparte stroken hebben gemaakt bij die bushaltes voor doorstroming. Maar die bus rijdt toch maar iets van 11 keer per dag en Elsendorp is ook niet echt druk.
Er is niet echt veel ruimte voor haltekommen, je zou het fietspad om moeten leggen en dan kom je weer in de knel met de berm en de ventweg. Zo druk is het inderdaad niet en de bus rijdt in een halfuursdienst in de spitsrichting, richting Boxmeer zijn het zelfs maar drie ritten, dus dat zal wel meevallen inderdaad. Ik hoop natuurlijk dat de verbinding aanslaat en wat permanenter gaat worden. Als Elsendorp permanent ontsloten gaat worden door de 323, dan kun je de buurtbus wellicht inkorten en eindelijk eens iets met de 23 gaan doen in combinatie met de buurtbus (twee vaste buslijnen naar Boxmeer lijkt me wat teveel van het goede). Of het stuk Oploo - De Rips moet significant veel reizigers hebben, maar volgens mij valt dat ook wel mee.
Ik ga nu al 4 jaar met lijn 23 vanaf Oploo. Eerste jaar naar Boxmeer, daarna door naar Nijmegen. De andere jaren naar Helmond en door naar Eindhoven. Beide richtingen zijn in ieder geval in de spits goed gevuld waarbij soms mensen moeten staan. Ook tussen Oploo - De Rips zit de bus nog goed vol dan (30-40% gemiddeld gevuld).

De richting Boxmeer is makkelijk, iedereen gaat dan mee tot Boxmeer en van daaruit met de trein naar Nijmegen/Venlo. Richting Helmond gaat ook vrijwel iedereen mee naar Helmond, alleen een deel blijft in Helmond om door te gaan naar de ROC (ook de rit van 23 over Nieuwveld is erg populair en is vanaf Boxmeer, Sint Anthonis, Oploo al erg druk), terwijl een ander deel met de trein naar Eindhoven (en verder) reist. Je zou in theorie 323 vanuit Elsendorp over De Rips kunnen sturen en dan door Oploo en Sint Anthonis naar Boxmeer. Terwijl 23 tussen Helmond en Deurne rijdt via Milheeze en Bakel (eventuele koppeling met lijn 28). Alleen zit je dan in de knel met de mensen uit Boxmeer, Sint Anthonis, Oploo en De Rips die naar Helmond willen voor de ROC... En de mensen uit Helmond, Bakel, Milheeze die naar Boxmeer willen en in Nijmegen/Venlo studeren. Eigenlijk is het nu niet zo verkeerd, maar het zou mooi zijn als bijv. ik vanuit Oploo rechtstreeks naar Eindhoven kan.

Ik begin nu alleen een beetje te luchtfietsen :@
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Er is ooit een voorstel geweest van Reizigersoverleg SRE om lijn 23 om te leggen via Gemert en vanaf daar over de route van de huidige 323 naar Boxmeer. Het traject Helmond - Milheeze zou dan aan de 26 (nu 28) gekoppeld worden zodat er een doorgaande lijn Helmond - Milheeze - Deurne - Meijel zou ontstaan (en zodat Deurne - Meijel dus geen eilandlijn meer zou zijn). Buurtbus 468 (nu 268) zou dan vanuit Deurne eerst naar Bakel rijden, dan naar Milheeze en dan via De Rips en Mortel naar een eindpunt in Gemert. De Rips zou dus zijn reguliere buslijn verliezen in ruil voor een buurtbus, maar Elsendorp zou juist zijn buurtbus verliezen voor een reguliere bus. Hoe/of Venhorst bediend zou worden weet ik niet meer precies.

Zo erg luchtfietsen is je idee dus niet, behalve dan de omweg voor 323 om De Rips te bedienen.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Maar Venhorst wordt nu ook niet meer bediend.
En je blijft naar mijn inzien toch een beetje in de knoei met de niet te negeren reizigersstroom tussen Boxmeer en Helmond (beide richtingen).
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Klopt, ik weet het niet helemaal zeker, maar het kan zijn dat daar toen wel een alternatief voor Venhorst was bedacht door de routes van buurtbussen in de concessie Oost-Brabant aan te passen.

En er bleef in dat voorstel gewoon een buslijn rijden tussen Boxmeer en Helmond, maar dan via Gemert, zoiets geloof ik:
Lijn 23 Helmond - Gemert - Elsendorp - Boxmeer
Lijn 25 Helmond - Beek en Donk ( - Gemert?)
Lijn 121 Eindhoven - Gemert - Uden
Lijn 122 Eindhoven - Gemert
Lijn 26 Helmond - Bakel - Milheeze - Deurne - Meijel
Lijn 468 Deurne - Bakel - Milheeze - De Rips - Mortel - Gemert
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Dat klinkt nog best interessant. Voordeel is dat je dan ook de overstap in Gemert hebt naar Eindhoven (moeten de bussen wel een beetje aansluiten op elkaar natuurlijk). Alleen zie ik dan weer een bezwaar van gemeente Sint Anthonis komen over dat de bus niet veel door de gemeente rijdt, een halte aan de rand van Oploo en een halte aan de rand van Sint Anthonis.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik zou dat voorstel nog een moeten opzoeken.
Als ik m heb zal ik m publiceren. Alle adviezen zijn ofline sinds SRE in ROB is opgegaan.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Vanmiddag in Eindhoven bij de stalling:
AfbeeldingCitea Geleed Eindhoven by Frank Berg, on Flickr
Hebben ze dan toch gezien dat gelede bussen nodig zijn in de spits
Laatst gewijzigd door frankberg19 op za 26 aug 2017, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Daniel »

Geen idee want de foto doet het niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

De foto doet 't niet (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ik moest kloppen want de foto doet - - - *wacht, dat klopt niet. *
🍉
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Doet 'ie het nu wel :wink:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Ja nu wel. Zijn dat stadsbussen of wagens voor de streek en zijn deze nieuw??? Ze lijken me mooi *bus*
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Stadsbus »

Heeft deze bus nummer 1200? Ik zag laats ook al een foto er van voorbij komen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Idd nummer 1200. Wat ik van een chauffeur heb begrepen is dit een back-up voor een elektrische gelede.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Puur op basis van het nummer zou je een HOV streekbus verwachten. Hopelijk verdwijnt die citaro uit Almere dan weer uit Eindhoven.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Volgensmij rijden er wel meerdere, niet elektrisch, geleed.
Ik wwet het niet maat voor de vakantie waren her er volgensmij 3.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

Dat zijn wel mooie bussen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Ik zal jullie uit de brand/droom helpen.

1 x VDL Citea geleed en 1 x Mercedes Citaro geleed, beide als reservewagens voor electrisch/Phileas.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Fijn he. Dat electrisch spul. Het kost 5 bussen extra EN daarbij ook nog 2 reservewagens.
De reiziger komt duidelijk niet op de eerste plaats.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Sinds gisteren, zondag 27 augustus, stoppen de lijnen 321, 322 en 323 op de halte Roeklaan (tussen Gerwen en Stiphout).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

Heeft Hermes speciaal 1 Citea SLFA besteld en 1 Citaro G ergens vandaan geritst.
1 Citea als reserve is het niet waard man. überhaupt één nieuwe bus bestellen is loos geld.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten