Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Die komt er waarschijnlijk wel, ligt bij de gemeente.
Wat mij betreft mogen ze de halte Elckerlycklaan dan wel opheffen, heb dat altijd zo'n schijthalte gevonden. Ligt m.i. ook veel te dicht op de halte Lohengrinlaan.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Advies plannen 2017 Zuidoost-Brabant: aandacht voor verbinding met België, lijnnummering, frequenties en haltes

Reizigersoverleg Brabant is gevraagd om advies te geven inzake de lijnvoering van 2017. Ondanks diverse positieve verbeteringen, verwachtte Reizigersoverleg Brabant meer van het pluspakket en ...Lees verder


Advies in PDF
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Huib,

Bedankt voor het delen hier.
Ik heb het advies gelezen en kan me er wel in vinden.

Hans
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Een fractie uit de gemeenteraad had in de afgelopen editie van de wekelijkse gemeentekrant een stukje ingezonden over het OV in 2017 in Laarbeek. Niet veel nieuws onder de zon, men heeft ook de bijlage met de voorlopige lijnnummers gevonden. Los van het feit dat ze steeds de huidige 121 verwisselen met de 21/122 (als zijnde de lijnen die op bepaalde tijden door de kernen Beek en Donk en Lieshout rijden) vielen me de volgende twee opmerkingen op:

- Schijnbaar hebben Hermes en provincie een voorstel omarmd om toch een tweede halte in Lieshout aan te gaan leggen nabij de kruising Hoofakker/N615 en Deense Hoek. Weet iemand meer? Ik dacht dat dit juist afgeschoten was? Als het toch komt, dan is dat zwaar positief in mijn ogen, zeker als de 21 uit Lieshout verdwijnt.

- Schijnbaar is het goedgekeurd dat de halte Beek en Donk, Het Laar richting het Commanderij College verplaatst gaat worden (en daardoor waarschijnlijk net binnen de bebouwde kom komt). Again, weet iemand meer? Ik had hier nog niet eerder van gehoord. En is het dan de bedoeling dat de sneldiensten daar ook gaan stoppen? Dat zou ik een beetje overkill vinden. De tweede halte in Lieshout is erg nuttig gezien de geografie van het dorp, maar die halte in Beek en Donk voegt in mijn ogen relatief weinig toe buiten dat je weer een extra stop inlast op een sneldienst. Stoppen de sneldiensten er niet dan vind ik het kansloos om voor 1 buurtbus de halte te gaan verplaatsen. Zo heel veel reizigers trekt deze halte nu al niet.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Beide halten zijn me niet bekend. Maar gemeenten en Hermes kun en nu haltevragen indienen.
Verder veranderen er nog wat zaken, een aantal lijnnummers en oa de route van de huidige 5/55.
Verder zijn er nog wat wijzigingen rondom de verbindingen tussen Maarheeze, Heeze en Valkenswaard.
Verder gaat de nieuwe bb toch via Nuenen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Nieuwe buurtbus via Nuenen lijkt me eerlijk gezegd ook logischer. Busstation is een logischer overstappunt en je kunt zo een stukje extra Nuenen bedienen waar anders maar 1x per 2 uur die andere buurtbus komt.

Als je het voorstel voor de bb zag zoals het is, dan zouden overstappers bij Kerkakkers ri Gemert (vanuit de 321 gezien) uitstappen, straat moeten oversteken en aan de andere zijde op de bus naar Eindhoven stappen. Geen handige situatie bij een drukke weg.

Trouwens, nu ik het artikel zo bekijk wordt de bestaande buurtbus Laarbeek aangeduid met als eindpunt Helmond Station? Heeft men zich daarin vergist of gaat de bus echt naar het station rijden? Het lijkt me sterk, want hij gaat niet opeens magisch sneller rijden zodat 1 busje heen en terug in 60 minuten kan doen.

Is nog een koppeling overwogen tussen de twee buurtbussen? Buurtbus Laarbeek laten beginnen bij Brug Donk, rijdend naar het station in Helmond (het centrum kan dan helaas niet meer aangedaan worden, maar de halte op de brug is een prima alternatief), en vanuit daar via de route van lijn 22 naar Stiphout en dan de route van de nieuwe buurtbus naar Brug Donk. Dan kun je ook meteen de 22 uitsparen tussen Nuenen en Helmond.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Nieuwe buurtbus via Nuenen lijkt me eerlijk gezegd ook logischer.
Daarom, dus ook via Nuenen. Anders kan je er vergif op innemen dat er geen volk in komt.
fogeltje schreef:Dan kun je ook meteen de 22 uitsparen tussen Nuenen en Helmond.
Die sparen ze ook uit lijn 22 rijdt maar een hooguit een rit of 8 (retour) in de spitsen.
Dat is ook een van de reden dat spitslijnen worden omgenummerd naar de 100-serie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Dank voor de toelichting. Ik vond Stiphout al een grote luxepositie krijgen met 2x per uur een bus richting Nuenen.

Ik heb nog eens over de koppeling tussen "259" en "261" zit nadenken vannacht. In Helmond is het gewoon niet mogelijk om een mooie koppeling te liggen zonder de route via het Havenplein en Keyserinnedael te laten vervallen. Je kunt vanuit daar niet makkelijk het station bereiken tenzij men de bus via Oost-, Noord- en Zuideinde laat rijden. Komende vanaf Beek en Donk de normale route naar huidige eindhalte Havenplein en door naar halte Keyserinnedael maar dan niet linksaf de brug over maar rechtsaf Oosteinde op en dan via Noordeinde en Zuideinde naar het station, of alternatief via de Noord-Koninginnewal (de twee routevarianten van lijn 51 en 54). Op die manier kun je lijn 261 toch bij station laten komen zonder een deel van de route te offeren. Je kunt dan van Keyserinnedael ook richting het ziekenhuis gaan (als daar behoefte aan is). In Beek en Donk zou ik de koppeling bij Brug Donk neerleggen, simpelweg omdat daar haltehavens liggen waar de bus kan wachten. Lijn 261 maakt mij aankomst de keerlus van de huidige 21 en rijdt dan als lijn 259 terug. Lijn 259 hoeft de keerlus niet af te leggen omdat die bij aankomst in dezelfde richting verder rijdt richting de brug.

Ik heb geen idee hoeveel busjes dit idee zou kosten. De route van de 461 wordt, op de gok, 5 tot 10 minuten langer, als deze via de mij voorgestelde route naar station rijdt. Nu heeft deze 27 minuten volgens boekje nodig. Dus laten we het op 37 minuten houden naar CS. Sneller zou zijn als deze in Helmond de route van de 25 rijdt, maar dan verlies je juist de bediening van het Havenplein en Keyserinnedael. Voor de 259 kijk ik even naar de huidige dienstregeling van 21 en 22. 21 heeft ca 23 minuten nodig om vanaf Brug Donk bij Nuenen Centrum. De 22 heeft vervolgens ook 23 nodig om via de huidige route bij Helmond CS te komen. Dat is 1 uur 24 minuten (zeg anderhalf uur) voor de route Beek en Donk - Helmond - Nuenen - Beek en Donk.

Mogelijk kun je in Gerwen nog iets afsnoepen. De 22 rijdt immers via de kern van Gerwen, voor de 259 zou dit niet nodig zijn als hij vanaf Nuenen naar Helmond rijdt, die doet dat al op weg van Beek en Donk naar Nuenen Centrum. Vanaf daar zou hij via de sneldienstroute naar Kerkakkers kunnen rijden en dan rechtsaf naar Stiphout in de bocht achter Alvershool.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Toevoeging: na overpeinzingen zou ik alleen een koppeling in Helmond neerleggen om de lusroute in Beek en Donk te behouden zodat inwoners van het Dorus vd Elzenhof en de Regt een rechtstreekse verbinding met het Ziekenhuis blijven behouden.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Waarom eigenlijk een aparte buurtbus Nuenen - Gerwen - Lieshout - Beek en Donk? Er gaan al genoeg Volans-bussen rijden over die route. Je verliest wel de bediening van de kernen, maar als je door wilt naar Eindhoven moet je sowieso toch nog overstappen in Nuenen, dus dan lijkt het me dat je dat ook al wel in Lieshout of Beek en Donk kan doen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

De buurtbus moet m.i. dan ook vooral een verbinding naar Helmond gaan bieden en sowieso voor de wat oudere mensen in deze kernen een beperkte loopafstand richting bushalte bieden.
🍉
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Maar de verbinding met Helmond is er toch al? Lieshout - Helmond heb je al, Gerwen - Helmond gaat er komen, Beek en Donk - Helmond blijft. Het traject Nuenen - Gerwen - Lieshout - Beek en Donk lijkt me niet echt nodig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef:Je verliest wel de bediening van de kernen
En daar gaat het bij die bus juist om. Volans vormt een verbindende corridor terwijl de bb zorgt voor oppervlakteontsluiting. Niet iedereen kan naar de rand lopen en kan met de buurtbus naar Nuenen voor een makkelijke overstap naar Eindhoven. In Beek en Donk kun je niet overstappen vanuit de nieuwe bb en inwoners uit Lieshout kunnen met de nieuwe bb niet handig overstappen bij Bavaria omdat je de drukke weg dan moet oversteken. De overstap in Nuenen is de enig logische.

Gerwen - Helmond bestaat nu maar wordt uitgedund als ik huibf zijn bericht lees.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

fogeltje schreef:
Yanaike schreef:Je verliest wel de bediening van de kernen
En daar gaat het bij die bus juist om. Volans vormt een verbindende corridor terwijl de bb zorgt voor oppervlakteontsluiting. Niet iedereen kan naar de rand lopen en kan met de buurtbus naar Nuenen voor een makkelijke overstap naar Eindhoven. In Beek en Donk kun je niet overstappen vanuit de nieuwe bb en inwoners uit Lieshout kunnen met de nieuwe bb niet handig overstappen bij Bavaria omdat je de drukke weg dan moet oversteken. De overstap in Nuenen is de enig logische.

Gerwen - Helmond bestaat nu maar wordt uitgedund als ik huibf zijn bericht lees.
Over Gerwen - Helmond heb ik het niet. Als die verbinding niet genoeg reizigers trekt voor een gewone bus lijkt me de buurtbus een prima oplossing. Maar Nuenen - Beek en Donk als buurtbus loopt gewoon parallel aan de Volans bussen en heeft nauwelijks extra toegevoegde waarde.

Waarom niet de bestaande buurtbus 461 uitbreiden? Vanuit Beek en Donk kun je lijn 461 verlengen naar Beek en Donk, Lieshoutseweg om een nieuwe overstapmogelijkheid richting Eindhoven/Gemert te creëren, bijvoorbeeld met een lusje via de routes van de huidige lijnen 21 en 25. Aan de Helmond kant kun je lijn 461 verleggen via het centrum (route lijn 51) naar Helmond, Station en vanaf daar koppelen aan de nieuwe buurtbus Helmond - Nuenen.

Op deze manier behoudt je de verbinding met zowel het centrum van Helmond als met ziekenhuis (ziekenhuis ligt nu wel later op de route), maar kom je ook langs het station. De rijtijden van de bus worden zoveel mogelijk afgestemd op de reguliere bus Helmond - Beek en Donk, zodat er ongeveer elk halfuur een bus rijdt tussen Aarle-Rixtel en Helmond, Station. Reizigers vanuit de kernen die nu niet meer bediend worden gebruiken de buurtbus om naar de halte buiten de kern te reizen:
Lieshout: neem lijn 461 naar Lieshout, Bavaria en stap daar over op Volans-bus
Beek en Donk: neem lijn 461 naar Beek en Donk, Lieshoutseweg en stap daar over op de Volans-bus
Gerwen: neem lijn 461 naar Nuenen, Busstation
Mariahout: neem lijn 461 naar Lieshout, Bavaria/Beek en Donk, Lieshoutseweg
En je kunt ook lijn 461 nemen naar Helmond, Station en daar overstappen op de trein.

Als haltes niet logisch zijn of niet geschikt zijn om over te stappen, moeten die geschikt gemaakt worden. Je noemt bijv Lieshout, Bavaria. Zou het mogelijk zijn om die halte te verplaatsen naar vóór de kruising waar lijn 461/121 splitsen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

In Beek en Donk zou ik eigenlijk de bestaande halte Lieshoutseweg opheffen en vervangen door twee nieuwe haltes: eentje nabij de Orchideestraat en eentje nabij de Oranjelaan / Brandstraat. Als de halte Oranjelaan van lijn 25 (zeker de halte richting Beek en Donk / Uden) ook iets meer wordt opgeschoven naar de kruising, ontstaat gelijk een overstap tussen Volans en lijn 25.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Valkenswaard krijgt ook ren Flixbus halte. En de bussen gaan naar Amsterdam vanuit Hasselt via Valkenswaard en Eindhoven. Dit is wel een goede stap voor een bus van België naar Regio Eindhoven. Persoonlijk vind ook dat die bus ook in Neerpelt moet stoppen aangezien er toch niet van plan is de trein van Antwerpen door te laten trekken naar Weert. Als die Flixbus ook in Neerpelt stopt dan is er toch ook een lijn van Neerpelt naar Eindhoven direct zonder overstap
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Aankomst in Valkenswaard vanuit België is dagelijks om 5.50 uur, vertrek naar België om 22.00 uur. Ik denk niet dat Valkenswaard daar heel veel aan heeft :')
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Klopt Zugfuhrer. Daar moet wel een verandering aan komen. Eigenlijk zal het beter zijn als er om de twee uren een bus komt tot 23:00 vanuit Valkenswaard. Met een goeie aansluiting van lijn 171/172.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door CamilleKreemers »

phileas schreef:Valkenswaard krijgt ook ren Flixbus halte. En de bussen gaan naar Amsterdam vanuit Hasselt via Valkenswaard en Eindhoven. Dit is wel een goede stap voor een bus van België naar Regio Eindhoven. Persoonlijk vind ook dat die bus ook in Neerpelt moet stoppen aangezien er toch niet van plan is de trein van Antwerpen door te laten trekken naar Weert. Als die Flixbus ook in Neerpelt stopt dan is er toch ook een lijn van Neerpelt naar Eindhoven direct zonder overstap
Ging Arriva niet een Qliner bieden tussen Weert en Neerpelt?
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ja maar die gaat niet naar Neerpelt. Die gaat alleen naar Hamont Station. Dat zal ook een goeie zijn als die doortrekt naar Neerpelt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef: Over Gerwen - Helmond heb ik het niet.
Die noemde je in je laatste post wel degelijk even.
Yanaike schreef:Maar Nuenen - Beek en Donk als buurtbus loopt gewoon parallel aan de Volans bussen en heeft nauwelijks extra toegevoegde waarde.
Lezen wat ik schrijf. De toegevoegde waarde ligt hem juist in het feit dat hij door de kernen gaat. Hij kan mensen een die niet goed ter been zijn en niet naar de Volans kunnen lopen een mogelijkheid geven de bus naar Eindhoven toch te bereiken. De Volans is een verbindende lijn terwijl de buurtbus een fijnmazige en ontsluitende aanvulling daarop is. Dat is hetzelfde wanneer mensen altijd roepen dat elke bus die parallel aan een spoorlijn weg moet. Dat is ook onzin, die busverbinding is er voor alle tussenliggende plaatsen, niet als verbindende lijn tussen de stations. Die bus ervoor bedoelt om de delen van Beek en Donk, Lieshout, Gerwen en Nuenen, die nu exclusief door lijn 21 bediend worden, te blijven voorzien van een bus. Mensen kunnen in Nuenen op het busstation overstappen voor bussen naar Eindhoven, in Beek en Donk richting Gemert (lijn 25).
Yanaike schreef: Waarom niet de bestaande buurtbus 461 uitbreiden? Vanuit Beek en Donk kun je lijn 461 verlengen naar Beek en Donk, Lieshoutseweg om een nieuwe overstapmogelijkheid richting Eindhoven/Gemert te creëren, bijvoorbeeld met een lusje via de routes van de huidige lijnen 21 en 25. Aan de Helmond kant kun je lijn 461 verleggen via het centrum (route lijn 51) naar Helmond, Station en vanaf daar koppelen aan de nieuwe buurtbus Helmond - Nuenen.
Dat is in wezen wat ik ook voorstel, de bus vanaf het Havenplein via de route van lijn 51 naar het station laten rijden en daar koppelen aan de nieuwe buurtbus. Rijden naar de Lieshoutseweg is routetechnisch niet handig, je wilt juist de huidige route in Beek en Donk behouden omdat de buurtbus een ontsluitende (= zoveel mogelijk oppervlak bedienen). Lijn 461 doet niet alles van Beek en Donk en Lieshout waar nu lijn 21 komt. Bovendien kan lijn 21 niet keren op de Lieshoutseweg. Je zou een hele grote ingewikkelde lusroute moeten gaan verzinnen om alles aan te doen (vanuit Mariahout route via de Oude Bemmerstraat naar Brug en Gemeentehuis, vandaar via 122 route naar Lieshoutseweg en vanaf daar rechtsaf de Orchideestraat in, route van lijn 21 volgen t/m halte Otterweg (halte Regt kan dan worden opgeheven) en dan de route van lijn 461 via het Ontmoetingscentrum volgen, als het ware draai je de huidige lus om en breid je deze uit). Groot bezwaar van mijn kant, de buurtbus rijdt dan niet meer over de Nachtegaallaan en daar stap ik altijd op :P Scheelt toch een minuut lopen ten opzichte van halte Otterweg.
Yanaike schreef: Op deze manier behoudt je de verbinding met zowel het centrum van Helmond als met ziekenhuis (ziekenhuis ligt nu wel later op de route), maar kom je ook langs het station. De rijtijden van de bus worden zoveel mogelijk afgestemd op de reguliere bus Helmond - Beek en Donk, zodat er ongeveer elk halfuur een bus rijdt tussen Aarle-Rixtel en Helmond, Station. Reizigers vanuit de kernen die nu niet meer bediend worden gebruiken de buurtbus om naar de halte buiten de kern te reizen:
Lieshout: neem lijn 461 naar Lieshout, Bavaria en stap daar over op Volans-bus
Beek en Donk: neem lijn 461 naar Beek en Donk, Lieshoutseweg en stap daar over op de Volans-bus
Gerwen: neem lijn 461 naar Nuenen, Busstation
Mariahout: neem lijn 461 naar Lieshout, Bavaria/Beek en Donk, Lieshoutseweg
En je kunt ook lijn 461 nemen naar Helmond, Station en daar overstappen op de trein.
In feite komt het grotendeels op hetzelfde neer en doe je volgens mij alleen maar moeilijk wat net zo makkelijk kan door de huidige routes te handhaven (met als uitzondering het verhaal in Helmond wat ik al uitgewerkt had). Je zou voor beide opties de rijtijden moeten gaan meten, want een een keuze zal staan of vallen met de hoeveelheid busjes die nodig gaat zijn. 461 rijdt nu bijvoorbeeld niet naar het station omdat de huidige route net met 1 busje te doen is.
Yanaike schreef: Als haltes niet logisch zijn of niet geschikt zijn om over te stappen, moeten die geschikt gemaakt worden. Je noemt bijv Lieshout, Bavaria. Zou het mogelijk zijn om die halte te verplaatsen naar vóór de kruising waar lijn 461/121 splitsen?
Nee, dan moet je beide haltes verplaatsen. De rotonde verbindt vier wegen (je kunt de vierde weg, naar de milieustraat/Bavaria buiten beschouwing laten verder). 461 rijdt bij die rotonde van Noordwest naar Zuid, 121 van Noordoost naar Zuid. Alleen op dat zuidelijke stukje delen ze heel kort een stukje route er ligt weinig plaats om daar haltes en fietsenstallingen aan te leggen. De vraag is of de gemeente zich daaraan zou willen branden, daar zijn te weinig overstappers voor.
Meltrain schreef:In Beek en Donk zou ik eigenlijk de bestaande halte Lieshoutseweg opheffen en vervangen door twee nieuwe haltes: eentje nabij de Orchideestraat en eentje nabij de Oranjelaan / Brandstraat. Als de halte Oranjelaan van lijn 25 (zeker de halte richting Beek en Donk / Uden) ook iets meer wordt opgeschoven naar de kruising, ontstaat gelijk een overstap tussen Volans en lijn 25.
Interessant plan, maar toch ben ik tegen. Een Volans zou zo min mogelijk haltes moeten hebben. Met meer haltes verwater je de lijn. Het ligt in mijn ogen nog steeds te dicht bij elkaar om Volanswaardig te zijn. Een overstap tussen Volans en lijn 25 kan in Gemert bij het Carrousel geboden worden. Als je het dan toch al doet, dan zou ik de zuidelijke halte niet bij de Orchideestraat maar nog een klein stukje verder leggen en zorgen voor een fiets/looppad naar de school. Dan kan de halte Het Laar namelijk ook meteen opgeheven worden (in feite verplaats je dan Lieshoutseweg meer richting Oranjelaan en Het Laar richting Orchideestraat).
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Etienne »

phileas schreef:Ja maar die gaat niet naar Neerpelt. Die gaat alleen naar Hamont Station. Dat zal ook een goeie zijn als die doortrekt naar Neerpelt.
Dat zal De Lijn natuurlijk niet leuk gaat vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Er is helemaal geen reden (meer) om een buslijn uit Weert of Eindhoven specifiek naar Neerpelt door te trekken nu de trein uit Antwerpen tot Hamont rijdt. Verder heeft dit niets met het onderwerp van het topic te maken.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/pvda-t ... -1.6177891

De bewering over de bediening van de Eerdbrand klopt, maar geldt dat ook voor de bediening van Kronehoef? Op de lijnennetkaart (pdf) die de provincie in april heeft verspreid rijdt lijn 2 gewoon over de Kloosterdreef. Zijn de plannen alsnog gewijzigd? Uit de door de PvdA gestelde vragen blijkt overigens dat de bron bewoners betreft, dus prima mogelijk dat de PvdA op basis van geruchten raadsvragen stelt (al blijft het probleem bij de Eerdbrand sowieso bestaan).
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Yanaike »

Ik vraag me af waarom lijn 3 niet gewoon Noordzeelaan - Grebbeberglaan - Baronielaan gaat rijden i.p.v. over de Huizingalaan. Zo blijft Woenselse Heide gewoon bediend en de reistijd is niet heel veel langer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten