Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hans schreef:Wat jij vindt, Phileas, staat vaak ver van de realiteit af.

Als jij vindt dat lijn 3, 9 en 20 wel met MAN kan rijden, dan zal dat nog steeds niet gebeuren als besloten is dat er VDL op komt.
Al was het maar simpelweg omdat er onvoldoende MANs zijn om die lijnen er ook mee te rijden.

Leer eens te accepteren dat er een flink aantal zaken bepaald worden naar aanleiding van wat de opdrachtgever(s) wil(len). Lijnen nutteloos verlengen, verleggen of nieuwe bedenken helpt niet echt. Het is nutteloze verspilling van DRU's die elders harder nodig zijn.

Wat meer realistische bijdragen van je zijn welkom!
Ik weet ook zelf dat het niet kan. Ik zeg dit alleen als een mening. En dat vind IK jammer wat jij daar vind interesseert mij niet echt. Ik vind dat lijn 3 een ander nummering als streek lijn kon krijgen want nummer 3 lijkt me meer stedelijk zelfde met lijn 9. In het begin van de concessie in 2008 reed de lijn 145 ook op een MAN dus ja. Dat lijn 3 nog steeds op een MAN materiaal lan rijden is niet vreemder dan de lijn 19 naar Bladel bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door phileas op ma 28 nov 2016, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hans schreef:Overigens heeft het opheffen van lijn 55 tot veel protesten uit Tongelre geleid en zijn er zo'n 1000 handtekeningen bij de gemeente aangeboden.

De gemeente heeft daarop een uitvraag gedaan bij Hermes voor een oplossing. Wat de stand van zaken is, weet ik op dit moment, maar mogelijk komt er een tijdelijke oplossing.
Zou de oplossing niet die van Huibf worden die hij zou delen met de andere als suggestie ? Die voorstel leek me wel een goeie van lijn 6 de route nemen van lijn 55.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Misschien in de toekomst, maar voor nu is dat dus te laat. Een traject van een buslijn wijzigen, nieuwe dienstregeling bouwen, nieuwe chauffeursdiensten, communicatie en alles kost een flink aantal weken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Het inleggen van een nieuwe lijn is natuurlijk van een heel andere orde ook wat betreft DRUs. Ze zijn niet zomaar te compenseren. Het moet dus ergens vanaf komen.

En snijden in de nu zwakkere regionale lijnen is wat mij betreft niet meer mogelijk.
Enfin. We gaan het in de gaten houden.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Volledig mee eens. En waar wel te snijden valt, mag het (nog) niet van de provincie.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Stadsbus »

Ik wou vandaag naar Limburg gaan, rijden er geen treinen tussen Eindhoven en weert, dus ik moest wachten op Eindhoven. Aangezien het een half uur wachten was besloot ik naar het busstation te gaan, en ik zag daar een waterstof-phileas staan. Rood aan de achterkant, lichtblauw aan de voorkant. Ook nieuwe matrixen (En volgens mij ook voorlampen).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

De wagens die in Amsterdam hebben gereden toevallig?
🍉
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Stadsbus »

de balk rond het nummerbord is blauw, rond het logo van phileas is het wit, maar het nummerbord zelf klopt niet, deze begint met we, die van Amsterdam met bz, maar ze kunnen het ook verwisseld hebben
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

De 2 Waterstof Phileas zijn ex-GVB'ers (Amsterdam dus).

Dat is al meermalen gemeld.
Je ziet het ook aan het front. Deze is meer gestroomlijnd dan de huidige Phileassen.

De Waterstof Phileas zal alleen maandag t/m vrijdag rijden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Vraagje, klopt het dat Lijn 260 weer de oude route van Lijn 460 gaat rijden door Son en Breugel? Die route werd m.i.v. dienstregeling 2015 gewijzigd maar lijkt nu weer precies als voorheen te gaan lopen. Lijkt me overigens ook de moeite waard dat op de wikipagina te vermelden ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Hans schreef:Dat is al meermalen gemeld.
Oh, daar heb ik dan overheen gelezen. Scuse mille! :@
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Zugführer schreef:Vraagje, klopt het dat Lijn 260 weer de oude route van Lijn 460 gaat rijden door Son en Breugel? Die route werd m.i.v. dienstregeling 2015 gewijzigd maar lijkt nu weer precies als voorheen te gaan lopen. Lijkt me overigens ook de moeite waard dat op de wikipagina te vermelden ;)
Dat klopt... ik ben nog niet klaar met alle pagina's.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Snap ik. Was vooral even nieuwsgierig of het klopte. Dank :pos:
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

N.a.v. de foto's op het Limburg topic, 'krijgen' alle Buurtbus verenigingen dan een nieuwe bus?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Omdat de auto moest overnachten bij de bandenwisselaar ben ik vanochtend noodgedwongen met de bus gaan. Dit had als voordeel dat ik op het station kwam en even bij Hermes kon binnenwippen. De nieuwe lijnfolders zijn beschikbaar. Ik mis alleen folders 811 t/m 813, ik vermoed dat daar de meuk rond Helmond en Deurne in te vinden is. Beetje jammer dat lijn 25 niet meer bij de overige lijnen van Gemert/Laarbeek in de folder vermeld is, voorheen volstond 1 folder voor alle in het dorp.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Klopt, als je op deze site kijkt en dan over de lijnfolders gaat met je muis, zie je aan het eind van de urls de foldernummers en 811 t/m 813 zijn inderdaad die uit regio Helmond/Deurne. En mogelijk moet 812 nog aangepast worden gezien het feit dat rit 4 voor lijn 23 dubbel staat.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Gewoon even aan de balie medewerker vragen.
Die hebben ze ongetwijfeld wel in de kast liggen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Klopt, als je op deze site kijkt en dan over de lijnfolders gaat met je muis, zie je aan het eind van de urls de foldernummers en 811 t/m 813 zijn inderdaad die uit regio Helmond/Deurne. En mogelijk moet 812 nog aangepast worden gezien het feit dat rit 4 voor lijn 23 dubbel staat.
Die folder passen ze niet aan. Er komt wel een erretafolder voor de onlangs gewijzigde stadslijnen + 11 + 28.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

frankberg19 schreef:N.a.v. de foto's op het Limburg topic, 'krijgen' alle Buurtbus verenigingen dan een nieuwe bus?
Uiteraard. Low entry.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Puike buurtbussen.
Heb er vorige week even in mee mogen rijden tussen Dorgelolaan en Station v.v.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Ik zag op Facebook van Hermes de aankondiging voorbijkomen van de nieuwe dienstregeling en ook de reacties. Netjes dat Hermes in principe wel op iedere reactie reageert. Jammer dat de gegeven info niet altijd klopt. Twee voorbeelden: iemand klaagde over het vervallen van de eerste rit op lijn 2, de reactie was toen niet dat die rit gewoon weer rijdt (dat was toen echt al even bekend), maar een excuus dat het vervelend was etc. In een andere reactie beweerde Hermes dat de dalurenkorting Brabant alleen bij Hermes geldig is en niet bij Arriva. Op Twitter zie ik Hermes ook al regelmatig gecorrigeerd worden, maar juist op dit soort momenten moet de communicatie gewoon volledig kloppen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

De klantenservice zit ook in IJsselmuiden en hebben nauwelijk een idee wat hier speelt :wink:
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Men is zaterdag begonnen met het ophangen van de nieuwe vertrekstaten.

Ik ben ze met mijn late dienst nog niet tegengekomen, heb ze wel bij de haltedienst zien liggen. Het geheel ziet er straks fraai uit vind ik.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

De 'standaard' perronindeling vanaf zondag 11 december.
Een en ander wijzigt flink, dit ivm de vele gelede bussen. Die krijgen de eerste 4 perrons toebedeeld.
Perron E is dus in de avond na 20 uur en in het weekend 'standaard' niet in gebruik. Maar zodra de chauffeurs dit door hebben zal het geregeld gebruikt worden.

B
400 Airport
401 Airport

C
9 Son en Breugel
405 Achtse Barrier
406 Ekkersrijt

D
402 Veldhoven Zonderwijk
403 Oerle

E
404 Summa Collega Sterrenlaan
407 High Tech Campus

F
321 Boekel
322 Gemert Slenk
323 Boxmeer

G
1 De Hurk
601 scholierenlijn Jozef Eliasweg
** Arriva lijnen **
154 's-Hertogenbosch
156 's-Hertogenbosch
157 Oss
305 Oss
653 Sneldienst Uden

H
7 Veldhoven MMC via Aalst-Waalre
117 Veldhoven MMC via Valkenswaard
317 Dommelen
318 Luyksgestel

I
18 Bergeijk
19 Bladel Busstation
104 TU Eindhoven
319 Reusel

J
3 Best
24 Helmond
324 Geldrop Coevering
604 Scholierenlijn Summa College Sterrenlaan

K
4 Heesterakker
6 Nuenen Oost
12 Gijzenrooi
320 Helmond via Asten

L
2 Blixembosch West
5 't Hofke
17 Kortonjo

M
8 Acht
10 Airport via De Schakel
11 Weert
15 Veldhoven MMC via Citycentrum
16 Veldhoven MMC
608 Scholierenlijn Internationale school
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Hans schreef:Men is zaterdag begonnen met het ophangen van de nieuwe vertrekstaten.

Ik ben ze met mijn late dienst nog niet tegengekomen, heb ze wel bij de haltedienst zien liggen. Het geheel ziet er straks fraai uit vind ik.
Afbeelding
Ziet er netjes uit. Fijn dat van de voetnoten voor de vakantiedienstregeling is afgestapt en weer een aparte kolom voor de vakantiedienstregeling wordt gebruikt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten