Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

In Milheeze staan halverwege het dorp blauwe borden. Maar dat zijn de brabantse versie. Die hangt er toch al een paar jaar.
Ze hebben bij Arriva iets te overijverig borden vervangen denk ik.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Hoezo te overijverig? Hier in het Veolia-gebied is ook alles vervangen, dus dat zal wel een verplichting van de provincie zijn geweest.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Milheeze ligt in voormalig SRE en Hermes rijdt daar. Gestopt had moeten worden ergens tussen Milheeze en de Rips of op het punt waar Arriva ook gezamelijk rijdt.

Maar de provincie weet wel meer niet / cq onkundig, gezien het het nieuwe busbord.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Ah, dat bedoelde je. Ik had je comment verkeerd gelezen, sorry.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Het is op die lijn sowieso een rare situatie met de halteborden.
De grens ligt bij Oploo, Vloetweg/Loonseweg, dat is de laatste halte waar beide bussen (Arriva 292 en Hermes 23) op dezelfde manier langskomen.
Maar halte Westerbeek, Nieuweweg kruisen de bussen elkaar nog eens. Alleen rijdt bus 23 dan nog in Oploo op de Deurneseweg, terwijl bus 292 dan daadwerkelijk in Westerbeek rijdt op de Nieuweweg.
Daarnaast heeft de provincie, Arriva of Hermes aan 1 kant (richting Helmond) het bord van halte Oploo, Vloetweg/Loonseweg nooit vervangen, daar staat nog altijd 'Rabobank' op. Aan de andere zijde wel, omdat daar 1 jaar lang bus 659 van Arriva langs zou moeten komen. Toen werd dat bord wel vervangen, maar waren ze lijn 23 erop vergeten te zetten. Later is daar een sticker bijgeplakt. Toen 659 en 259 vervielen en 292 ervoor in de plaats kwam hebben ze aan beide zijden ook niet meer dan een stickertje geplakt met het nieuwe lijnnummer, terwijl de route ook veranderd is.
Ik weet het, het is mierenneuken, maar het lijkt me wel verwarrend voor mensen die het nog niet goed kennen.

Vanmorgen zag ik trouwens dat in Bakel en Helmond de borden ook vervangen zijn. De Rips en verder naar Boxmeer nog niet, maar voor consequentie zou imho alles vervangen mogen worden.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Sterrenlaan heeft ook de nieuwe halte bordje. Kan iemand mij helpen hoe ik een foto kan plaatsen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door BrengMe »

Chrysa schreef:Als de foto op je computer staat: Ga naar http://imgur.com/upload en vind het bestand op je computer (Druk op browse), dan krijg je een link die je hier kan plaatsen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Afbeelding

Lijn 4 Sterrenlaan
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Afbeelding

Lijn 4 Sterrenlaan
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Als je een link plaatst [url]-tags gebruiken. Voor [img]-tags moet je rechtsklikken op het plaatje en op "Copy Image URL" drukken. (Weer niet wat er in het Nederlands staat, sorry.)
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

In het Nederlands: Adres van afbeelding kopiëren
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Een Echte Heer »

Nieuwe halteborden inmiddels ook al gesignaleerd bij bushalte Noordende te Helmond :mrgreen: :pos:
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Een Echte Heer schreef:Nieuwe halteborden inmiddels ook al gesignaleerd bij bushalte Noordende te Helmond :mrgreen: :pos:
Nou dan hebben ze straks veel te stickeren...
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

In mierlo hout hebben de haltes van lijn 24 ook de blauwe borden, de flexlijn heeft nog de gele borden zag ik.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik zie op de plattegrond dat de nieuwe lijn 17 via Valkenswaard naar Veldhoven MMC gaat. Word die dan gereden op een man Lion city of op een amba bus?

En wat gaat er gebeuren met de geleede man lion city bussen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Dat zullen de MAN's wel zijn die op lijn 17 gaan rijden. Dat is eigenlijk altijd al een stadslijn geweest.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hainje schreef:Dat zullen de MAN's wel zijn die op lijn 17 gaan rijden. Dat is eigenlijk altijd al een stadslijn geweest.
Lijkt me ook logisch. Maar lijn 11 Weert via Maatheeze is dan ook stadslijn of streeklijn? Rijd dan ook op een MAN's?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Als de Hermes website klopt wordt die nieuwe streeklijn Eindhoven - Valkenswaard - Veldhoven MMC lijn 117 ipv 17.
Lijn 17 gaat dan naar Kortonjolaan rijden (wat volgens de plattegrond uit april lijn 13 zou worden).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

phileas schreef:Lijkt me ook logisch. Maar lijn 11 Weert via Maatheeze is dan ook stadslijn of streeklijn? Rijd dan ook op een MAN's?
Weert - Maarheeze zijn altijd streeklijnen geweest. Zolang Eindhoven niet ineens een heel nieuw stadsdeel heeft gebouwd richting Maarheeze, zal dit dus ook wel gewoon streeklijn blijven.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hainje schreef:
phileas schreef:Lijkt me ook logisch. Maar lijn 11 Weert via Maatheeze is dan ook stadslijn of streeklijn? Rijd dan ook op een MAN's?
Weert - Maarheeze zijn altijd streeklijnen geweest. Zolang Eindhoven niet ineens een heel nieuw stadsdeel heeft gebouwd richting Maarheeze, zal dit dus ook wel gewoon streeklijn blijven.
Daarom. 11 lijkt meer op een stadslijn dan een streeklijn.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Nog wat opvallende dingen n.a.v. de dienstregeling zoals door Hermes online gezet:
Lijn 7 blijft lijn 7 (Eindhoven - Waalre - Velddhoven MMC, op de kaart stond deze als 16)
De nieuwe "pluspakket" lijn naar Airport via de Mispelhoef wordt lijn 10 (niet 7)
De huidige lijn 19 wordt lijn 16 (op de kaart als 14).

Verder gaat er ipv de op de kaart aangegeven lijn 31 een lijn 21 Valkenswaard - Leende - Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang rijden, dat zou willen zeggen dat er een normale bus op het ziekenhuisterrein gaat keren?

De buurtbussen die overblijven zijn 255 Budel - Soerendonk - Maarheeze, gekoppeld aan 256 Maarheeze - A2 - Leende - Valkenswaard
En daarnaast de bestaande 258 Heeze - Weert en 266 Geldrop - Deurne.

De scholierenlijnen 195/196 worden 611 Maarheeze - Valkenswaard en 621 Sterksel - Valkenswaard

Correct me if I'm wrong :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

phileas schreef:Daarom. 11 lijkt meer op een stadslijn dan een streeklijn.
Klopt, dat vonden 'we' hier destijds ook al wat vreemd. Maar goed, wellicht dat deze lijn over een tijdje alsnog een 'normaal' lijnnummer krijgt.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Zugführer schreef:Als de Hermes website klopt wordt die nieuwe streeklijn Eindhoven - Valkenswaard - Veldhoven MMC lijn 117 ipv 17.
Lijn 17 gaat dan naar Kortonjolaan rijden (wat volgens de plattegrond uit april lijn 13 zou worden).
Je hebt het verkeerd. De nieuwe lijn 17 wordt Eindhoven-Aalst-Valkenswaard-Waalre-Veldhoven. Deze lijn gaat niet meer via de kleine straten van Stratum maar gaat direct naar Valkenswaard samen met 317 (171) en 318 (172).

De nieuwe lijn 13 gaat de route van de voormalige 7 en 17 overnemen tot aan Stratum Winkelstraat. 7 word vervallen en krijgt een lijn 16 die ook gewoon net als 317 en 318 direct naar Aalst gaat en vandaar de voormalige route neemt naar Veldhoven MMC. Ik weet niet waar je de lijn 117 vandaan haalt. En de nieuwe plattegrond staat niet nog niet op de Hermes site maar op Brabant ov site
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Zugführer schreef:Nog wat opvallende dingen n.a.v. de dienstregeling zoals door Hermes online gezet:
Lijn 7 blijft lijn 7 (Eindhoven - Waalre - Velddhoven MMC, op de kaart stond deze als 16)
De nieuwe "pluspakket" lijn naar Airport via de Mispelhoef wordt lijn 10 (niet 7)
De huidige lijn 19 wordt lijn 16 (op de kaart als 14).

Verder gaat er ipv de op de kaart aangegeven lijn 31 een lijn 21 Valkenswaard - Leende - Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang rijden, dat zou willen zeggen dat er een normale bus op het ziekenhuisterrein gaat keren?

De buurtbussen die overblijven zijn 255 Budel - Soerendonk - Maarheeze, gekoppeld aan 256 Maarheeze - A2 - Leende - Valkenswaard
En daarnaast de bestaande 258 Heeze - Weert en 266 Geldrop - Deurne.

De scholierenlijnen 195/196 worden 611 Maarheeze - Valkenswaard en 621 Sterksel - Valkenswaard

Correct me if I'm wrong :mrgreen:

Klopt niet helemaal.

Lijn 7 wordt 16 maar dan niet via Stratum
Lijn 104 wordt 10
Lijn 19 word 14
Lijn 7 gaat wel naar mispelhof
Lijn 21 vervalt omdat er al veel lijnen die naar Gemert moeten de lijn 21 overnemen.
Lijn 20 word Airport - Veldhoven Centrum -Veldhoven MMC over de N2 naar High Tech Campus.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Ja, dat is dus hoe het op de nog-niet-definitieve plattegrond uit april stond. Mijn opmerkingen gaan dus juist allemaal over wat er ten opzichte van de plattegrond anders is ten opzichte van hoe de dienstregeling nu door CXX in de systemen is gezet -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten