Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Milco »

Wat voor bus was het? Standaard, geleed, welk type?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Gelede Citaro, nummer weet ik niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Etienne »

De 9176 is tijdelijk uitgewisseld met de 9126, die voor onderhoud weg is. Opgelost :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Stiekum is de wijziging van lijn 150 vanaf 28 augustus al te zien.
https://www.hermes.nl/dienstregeling/li ... m=28082017
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Als ik zo op Google Maps kijk, zie ik dit: https://www.google.nl/maps/@51.5906793,5.809489,16z

Er zou een bushalte aan de N272/Gemertseweg liggen, namelijk Westerbeek, Bronlaak. De halte lijkt volgens de wiki te bestaan, echter kan dit nooit op dat punt zijn. Ik weet niet of daar ooit een bushalte gelegen heeft, maar zo ja, dan ligt hij er al zeker twee jaar niet meer. Ik kom regelmatig met mijn tank aan dit punt voorbij. Weet iemand waar die halte wel ligt? Ik vermoed aan een zijweg richting Landhorst omdat dit volgens de wiki het volgende dorp zou moeten zijn. Of juist aan de andere kant van de weg bij Bronlaak (zou logischer zijn bedenk ik me). Ik ken de exacte route van de bus niet, dus ik kan helaas niet gokken waar het zou moeten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Woongemeenschap Bronlaak heeft een bushalte, ongeveer op deze coördinaten: 51.590025, 5.811231 (dus op een iets andere locatie dan wat op Google Maps staat. Hier komt de buurtbus 292 langs en rijdt dan het terrein van Bronlaak een stukje op en keert daarna om weer verder te gaan op de Gemertseweg.

Op deze positie in StreetView is de halte ook te zien: https://www.google.nl/maps/@51.5901124, ... 312!8i6656
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Etienne »

Offtopic:
De positionering van bushaltes in Google Maps (en sommige andere bronnen, het centraal haltebestand bijvoorbeeld) schort wel vaker. Ik vraag me sowieso wel eens af hoe die ooit ingemeten zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Klopt, voor het "busstation" van Sint Anthonis waren er vier locaties. Ik heb er drie maar versleept, maar eigenlijk zou alles tot 1 halte gecombineerd moeten worden. Probleem is dat ze data van zowel Arriva, Hermes (SRE) en Breng betrekken, die daar allemaal stoppen. Voor de haltes op de weg naar Gemert heb ik maar gezegd dat ze nooit bestaan hebben, maar ik zal kijken of ik met de nieuwe coordinaten de haltes niet kan verslepen op maps. Dus bedankt voor de info Waluigi :)
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Graag gedaan. En dat is inderdaad het ongemak van dit gebied met die twee concessies. Andere voorbeelden: de halte Den Hoek in Sint Anthonis wordt door Hermes nog steeds bij Oploo geteld, de halte Nieuweweg aan de Deurneseweg in Oploo wordt door Hermes bij Westerbeek geteld (net als de andere haltes aan de Deurneseweg), maar Arriva meldt dat er ook een halte aan de Nieuweweg is, maar er staat geen haltebord.
Ik heb het idee dat dit beter geregeld is bij andere concessiegrenzen zoals in Uden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

WALUIGI96 schreef:maar Arriva meldt dat er ook een halte aan de Nieuweweg is, maar er staat geen haltebord.
Dat viel me ook op. Is dat wel een halte? Want ik kan je inderdaad verzekeren dat er geen haltebord staat, ik rij regelmatig over die weg van begin tot eind.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Klopt, voor het "busstation" van Sint Anthonis waren er vier locaties. Ik heb er drie maar versleept, maar eigenlijk zou alles tot 1 halte gecombineerd moeten worden. Probleem is dat ze data van zowel Arriva, Hermes (SRE) en Breng betrekken, die daar allemaal stoppen. Voor de haltes op de weg naar Gemert heb ik maar gezegd dat ze nooit bestaan hebben, maar ik zal kijken of ik met de nieuwe coordinaten de haltes niet kan verslepen op maps. Dus bedankt voor de info Waluigi :)
Kan je haltes aanpassen? Of samenvoegen? Er zijn wel meer problemen met halten van waar meer vervoeders rijden.
Onlangs was dat nog op Station Eindhoven het geval.
Maar dat is nu samengevoegd.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Graag gedaan. En dat is inderdaad het ongemak van dit gebied met die twee concessies. Andere voorbeelden: de halte Den Hoek in Sint Anthonis wordt door Hermes nog steeds bij Oploo geteld, de halte Nieuweweg aan de Deurneseweg in Oploo wordt door Hermes bij Westerbeek geteld (net als de andere haltes aan de Deurneseweg), maar Arriva meldt dat er ook een halte aan de Nieuweweg is, maar er staat geen haltebord.
Ik heb het idee dat dit beter geregeld is bij andere concessiegrenzen zoals in Uden.
Kan je me deze en andere eens mailen. Halte en lijn?
Ik kan dit dan bespreken en laten wijzigen.
Ook de spookhalte van Arriva.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

fogeltje schreef:Dat viel me ook op. Is dat wel een halte? Want ik kan je inderdaad verzekeren dat er geen haltebord staat, ik rij regelmatig over die weg van begin tot eind.
Het is wel een halte, op de halteborden van halte Nieuweweg aan de Deurneseweg staat 292 wel gemeld.
huibf schreef:Kan je me deze en andere eens mailen. Halte en lijn?
Ik kan dit dan bespreken en laten wijzigen.
Ook de spookhalte van Arriva.
Zal ik doen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:
fogeltje schreef:Dat viel me ook op. Is dat wel een halte? Want ik kan je inderdaad verzekeren dat er geen haltebord staat, ik rij regelmatig over die weg van begin tot eind.
Het is wel een halte, op de halteborden van halte Nieuweweg aan de Deurneseweg staat 292 wel gemeld.
De halte Nieuweweg ligt toch op de Nieuweweg?
Dus die kom je niet tegen op de Deurneseweg.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Nee, er ligt ook een halte Nieuweweg aan de Deurneseweg bij de kruising met Nieuweweg (waar Lijn 23 overheen rijdt)
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Nee, er ligt ook een halte Nieuweweg aan de Deurneseweg bij de kruising met Nieuweweg (waar Lijn 23 overheen rijdt)
Ja das handig.... maar daar kan dan toch geen 292 op staan. Want dat zou dan fout zijn.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Toch staat het er op, waarschijnlijk om de kosten van 2 halteborden uit te sparen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Toch staat het er op, waarschijnlijk om de kosten van 2 halteborden uit te sparen.
Ik begrijp hieruit dat de 4 borden alle van Arriva zijn?
Dus op de route van 292 staat ook 23 ?

Dat sommige halten het verkeerde dorp dragen zoals Den Hoek. Deze ligt in St Antonis maat draagt Oploo als plaatsnaam.
Dat heeft mogelijk te maken met de oude zonegrenzen. Zodoende de zonegroep in een plaatsnaam te delen.
In Deurne is dat met Internaat Vreekwijk ook gebeurd. Deze heet Liessel maar ligt echt in Deurne.
De reizigers voor deze halte kwamen altijd uit de richting Deurne. Zodoende kon men een extra zone rekenen.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Die halteborden staan er niet meer, maar er is in het systeem volgens mij nog wel een halte Nieuweweg, dus als iemand daar in de berm staat en opgepikt wordt door de chauffeur van buurtbus 292 en incheckt dan wordt het waarschijnlijk geteld als Nieuweweg. Op Streetview zijn nog wel gele Hermesborden te zien, maar die zijn weggehaald. Maar het is wel verwarrend dat het bij de halte aan de Deurneseweg wel vermeld staat, want dan kan iemand lang wachten tot de buurtbus stopt om diegene mee te nemen en ondertussen stopt wel iedere keer lijn 23 met de gedachte die mee te nemen :D

Ok, logisch, weet ik ook gelijk waarom al die haltes van lijn 23 aan de Deurneseweg allemaal bij Westerbeek genoemd worden, vanwege de zone dus.

Maar we raken een beetje off-topic. Misschien een nieuw topic: "Gevolgen van jarenlang dezelfde lijnvoering en dezelfde vervoerder waarbij de dienstregelingmakers niet daadwerkelijk in het gebied komen waar ze een dienstregeling van maken"
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Vandaag liep ik met mijn gezin van kermis Hilaria terug naar het station. Ik zag dat er een nieuwe halte aangelegd wordt aangelegd op de Kennedylaan (staduitwaarts) tussen de Dorgelolaan en Vincent van de Heuvellaan. Wat is hier de bedoeling van? Kan me niet voorstellen dat het lonend is om daar een halte te plaatsen en dat er reizigers zijn die het korte ritje vanaf het Station gaan maken. Lopen gaat vlugger. Weet iemand iets meer?
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Met enkele weken gaan hier Flixbus, Eurolines, DB IC Bus e.d. halteren. De halte aan de stationsweg komt daarmee te vervallen.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door lijntaxi »

StefanR88 schreef:Ik ben weer boven water... na een lange tijd, in verband met drukte op het werk (en nog steeds)
Hans schreef: Ja er reden extra's. Onder andere op 2, 3, 4, 318, 319, 320, 321. Zelf heb ik ook extra gereden. Probleem is echter altijd dat je nooit van tevoren kunt inschatten waar het wanneer druk wordt en de inzet dus wel eens beter zou hebben gekund her en der.
Dat Klinkt niet zo mooi dat op 'mijn' lijn 320 versterkt moest worden, ik zie dat de bussen vaak halfvol gereden worden. Of kom ik op verkeerde momenten de bussen tegen. En verder viel me ook op als ik vroeg aanreed om naar werk te gaan, rijden de bussen dan in de spitsuren tussen Asten en Someren vaak leeg/weinig mensen in. of ligt het aan mij?
Je vergeet een heel belangrijk ding en dat is het volgende. Vaak gaan mensen op het dezelfde moment van de dag weg, maar komen op verschillende tijdstippen thuis met de bus. Of omgekeerd. Vandaar dat je ziet, dat in de spitsuren de bussen voller zijn dan in de daluren. Om het openbaar vervoer aantrekkelijk te houden, moet je zeker niet gaan snijden in frequentie en lijnfolders en busplattegronden. Niet iedereen heeft de beschikking over een smartphone. Laat staan dat hij of zij weet, hoe het allemaal werkt met zo'n app om een bus te bestellen.
Je moet de vervoersbehoefte veel integraler bekijken dan alleen louter, die ene rit met weinig mensen in de bus. Het zou zonde zijn om de pas aanschafte bussen niet in te zetten.
Wellicht dat bepaalde routes nog eens kritisch tegen het licht gehouden worden en daar waar nodig blijkt te zijn en/of wenselijk de nodige veranderingen wordt aangebracht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Rijdt lijn 323 nog altijd een omleiding? De N272 is inmiddels al weer enkele weken open. In Elsendorp zijn echte haltes aangelegd voor de bus, inclusief verhoogd perron, toegang voor rolstoel en zitbankjes, maar de halteborden staan nog steeds op de oude locaties in de berm en de tijdelijke halteborden hangen nog altijd net voor de rotonde gezien vanuit Gemert.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Nee, ik heb de bus al een hele tijd niet meer door Oploo zien rijden. Waarom de haltes nog niet goed staan weet ook niet, maar hij rijdt weer de normale route.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Nu je het zegt, ik stond er twee weken geleden nog achter omdat hij net bij de halte in Elsendorp passagiers aan het tanken was :') Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is. Weet alleen niet op welke van de drie locaties hij stond (tijdelijk haltebord, haltebord of nieuw aangelegd perron).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten