Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ardan »

Berichten over ideëen zijn verplaatst naar dit topic.
Ik doe ook maar wat
Odo
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 16:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Odo »

Momenteel een 13-meter "streekbus" op lijn 406 Ekkersrijt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 09 mei 2017, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk ondertekening verwijderd
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

de 9247 MAN rijdt inmiddels voor CXX bij Schiphol en de waterstof phileas heeft sinds zijn intreden vorige week nog geen 1 keer de volledige dienstregeling gereden. Maar dat was bij de traditionele phileassen niet anders
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 09 mei 2017, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Odo schreef:Momenteel een 13-meter "streekbus" op lijn 406 Ekkersrijt.
Die reed op de omloop van de waterstof Phileas.
Er is momenteel 1 waterstof Phileas beschikbaar en dus zie je hem inderdaad niet de hele dag.
Vandaag was deze even voor wat testen en een demonstratie nodig, waardoor die vervangen werd door een 13 meter.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Volgens mij heeft Hermes MAN bussen te kort of heb ik het mis? De lijnen 2, 4, 5, 6, 7, 15 en 17 zie ik regelmatig met Streekvolans of zelfs Amba rijden. Ik merk dat de volans echt wel helpt bij de lijn 4.

Ik las dat de lijn 321 met elektrische bus reed tijdens koningsdag. Na mijn mening zie ik dat wel zitten dat er tot aan Nuenen wel is elektrisch gereden mag worden. Bij de 317 zie ik dat ook zitten maar dan tot aan Valkenswaard Markt of gewoon zelfs tot Dommelen Damianusdreef.De 317 en 402 hebben de reisduur en vind ik dat 317 ook Evolans mag worden. Maar dat gaat volgens mij nooit gebeuren.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Electrisch gaat zeker gebeuren. In 2019 stromen de eerste electrische bussen in op de streek en overige stadslijnen elke keer stapsgewijs totdat in 2024 100% electrisch rijdt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Waterstofbussen ipv elektrisch kan natuurlijk ook.
phileas schreef:Volgens mij heeft Hermes MAN bussen te kort of heb ik het mis? De lijnen 2, 4, 5, 6, 7, 15 en 17 zie ik regelmatig met Streekvolans of zelfs Amba rijden. Ik merk dat de volans echt wel helpt bij de lijn 4.
Lijn 4 zou op bepaalde tijdstippen gewoon geleed moeten rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik heb de Phileaswaterstofbus afgelopen week twee keer over de Vestdijk zien rijden richting HTC. In de weken ervoor ook regelmatig een MAN, maar kan niet zeggen dat ik die laatste week eentje gezien heb. Is de andere MAN nog wel in Eindhoven?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Er zijn gelede MANs meer in Eindhoven
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 22 mei 2017, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

*Off topic*
Dat wordt genieten komende weken met de afsluiting vd Vestdijk. Precies het punt waar jij zicht op hebt zal menig automobilist zich op vastrijden.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Hans schreef:Er zijn gelede MANs meer in Eindhoven
Het woordje 'geen' mist in voorstaande zin.

GEEN gelede MAN meer dus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:*Off topic*
Dat wordt genieten komende weken met de afsluiting vd Vestdijk. Precies het punt waar jij zicht op hebt zal menig automobilist zich op vastrijden.
Dat voorzie ik ook al :') En als het klaar is ook. Ik denk dat veel automobilisten op de Vestdijk bij DLL links- (richting Heuvel) or rechtsaf (richting Kanaal) gaan en dan gaan keren om alsnog richting het station te rijden. Gezien ik vanuit de Heuvel richting de Tongelresestraat moet gaat het mij dus in de weg rijden. Ik werk de rest van de week thuis wegens complicaties (en donderdag/vrijdag vrij). Ik denk dat ik volgende week Hans zijn werkgever ga sponsoren om de kat even uit de boom te gaan kijken. Kan ik meteen testen of de tarieven op de 321/322 ook daadwerkelijk goed werken.

Ander ding, ik ben benieuwd naar bezetting van de nieuwe lijn 323 en 261. Ik ging vanochtend naar Nijmegen en bij de laatste rotonde in Gemert kwam de 323 achter mij te rijden (eerste rit naar Boxmeer)...in Elsendorp stonden zomaar twee mensen op die bus te wachten. Ik kom diezelfde rit ook vaak tegen in Beek en Donk of Lieshout, dan tel ik toch meestal wel een of twee passagiers. Geen vetpot, maar ook niet compleet leeg. Ik hoop dan maar altijd dat ie in Beek en Donk bij de Lieshoutseweg (want ik zie hem daarvoor, ik kom niet voorbij de halte) en in Gemert nog wat tanken.

Mijn ouders hebben inmiddels ontdekt dat het in de nieuwe buurtbusjes mogelijk is met de rolstoel te gaan, dus die pakken ook weer net iets vaker de buurtbus ipv de Mobitaxi of hoe dat ding heet *bus* Ik heb ze toch goed afgericht.

EDIT: Trouwens, ik zie al enkele weken borden staan dat er vanaf 29 mei vanaf Elsendorp naar Boxmeer grote werkzaamheden gaan plaatsvinden en de weg compleet afgesloten is. Op Hermes.nl staat nog geen omleiding. Wat gaat dat voor lijn 323 betekenen? Ik denk dat omrijden via de N277 (en dan via Wanroij of de N264 schat ik) erg veel tijd gaat kosten.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Volgende week zijn stadsdiensten voorzien.
Mocht er nog ergens iets wijzigen in streek met 321 of 322 rond jouw tijden dan zal ik me melden.

Omleidingen zijn bij ons nooit lang van te voren bekend. Dus nog geen idee wat 323 dan gaat doen.
De ritten zijn bezet.... maar zeker geen vetpot. En 13 meter is al helemaal compleet onzinnig.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Of te zien op de twitter en facebook van OVEindhoven.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

In juli zou de heuse busterminal worden geopend.
Eindelijk een fatsoenlijke OV halte voor airport.

Helaas is een deel van de parkeergarage waaronder de busterminal zoch bevind, zojuist ingestort.

http://www.ed.nl/eindhoven/deel-parkeer ... ~a1131e12/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Tering..... :|
Moet er niet aan denken dat dit gebeurd was tijdens het hoogseizoen.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

Jep, dat wordt geen Juli meer.

Is Hermes van plan om constant elektrisch 18meter te bestellen of komt er ook elektrisch 12meter rondrijden in 2019?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Hermes schaft dan waterstof of elektrische bussen aan. Daarover is nog geen keuze gemaakt, net zo min als over de leverancier.
Hainje schreef:Tering..... :|
Moet er niet aan denken dat dit gebeurd was tijdens het hoogseizoen.
Gelukkig is het instort voordat het in gebruik is genomen, anders was de ravage niet te overzien. Denk dat de oplevering wel een jaar of meer vertraging oploopt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Gelukkig is het instort voordat het in gebruik is genomen, anders was de ravage niet te overzien.
Dat zeg ik toch?
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Ook in het laagseizoen waren er slachtoffers gevallen :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Oh op die manier, ja dan heb je gelijk.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

De gemeente Eindhoven is bezig met het herinrichten van de Vestdijk. Mij is opgevallen dat op de brug over de Dommel, richting station, opeens een lijnbusvak verschenen is op de rijbaan. Dit is de rechterrijstrook die tegenwoordig niet meer voor auto's beschikbaar is (na de brug wordt dit fietspad).

Weet iemand waarom daar een vakje voor lijnbussen is neergezet? Is dat een fout? Op dat stuk Vestdijk rijdt geen enkele lijnbus richting het station en als ze er al rijden, dan mogen ze net als auto's toch niet rechtdoor bij de kruising Vestijk/Kanaalstraat/Ten Hagestraat (wat het merendeel van de automobilisten er overigens niet van weerhoudt om het toch te doen, maar dat is wat anders). Ik zat te denken dat ze misschien lijn 5 afgebogen hebben, niet meer over Kanaalstraat maar linksaf de Bleekstraat op. Als die vervolgens weer rechtsaf de Vestdijk op gaat, dan komt hij precies bij dat stuk.

Maar dan komt weer het punt dat hij op de kruising verderrop niet rechtdoor richting station mag. Bovendien is het ook alleen maar een vak, geen rijstrook. Een paar meter verder wordt deze baan een fietsstrook. Wilden ze daar misschien een halte in die richting aanleggen (de halte Smalle Haven ligt immers aan de rijstrook in de andere richting).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik zag het ook. Het kan niet anders dan een fout zijn... je kan namelijk vanaf dat punt niet naar het station.

Er zijn ook verder geen wijzigingen gepland. De meeste wijzigingen voor 2018 zijn al grofweg in kaart gebracht en worden doorgerekend en voorgelegd ter advisering.
Lijn 5 zit daar niet bij.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Bij nader inzien ligt er bij de kruising ook een lijnbusvak. Viel me pas op toen ik er bijna letterlijk over struikelde. De afscheiding die nu nog opbde rijbaan staat gaat er over. Dat was het oude vak voor linksaf naar P-Heuvel. Dus mogelijk wordt lijn 5 toch omgeleid en krijgt ontheffing? Zou het nog wel steeds raar vinden, duurt langer dan via Kanaalstraat en ik zie geen infrastructurele resen om het te doen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

De bus kan niet rechtdoor. Dat kan wel met een auto. Met een bus is dat lastiger.
Mogelijk doen ze het als er op de Wal een evenement is en de bussen daar niet kunnen rijden.
Het is geen structurele wijziging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten