Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Gaat op de 400 Airport shuttle eigenlijk weer een speciaal bestickerde bus rijden, of een gewone bus.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Nee. De Airport shuttle is gewoon een HOV 18 meter gelede in Bravo uitvoering. Lijn 400 is ook geen 'losstaande' lijn meer in de diensten pakketten.
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Voor de mensen die geen weekbald in de regio Eindhoven hebben:
Hier kan je de bijlage downloaden (12 pagina's) met leuke achtergrond info !

linkje
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Morgen is eindelijk de dag dat we vaarwel helaas moeten zeggen tegen de gelede Man's op de drukke streeklijnen. Ik kan niet geloven dat de nieuwe dienstregeling deze week in gaat. Zondag begint mijn eerste rit met lijn 11 haha. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien op de display.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Zoiets ongeveer, denk ik :')
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

_O-
GvL20
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Zag vanmorgen de nieuwe elektrische citea richting de cacaofabriek rijden. Vind het een zeer geslaagd ontwerp, ook qua huisstijl zeer mooi!
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

GvL20 schreef:Zag vanmorgen de nieuwe elektrische citea richting de cacaofabriek rijden. Vind het een zeer geslaagd ontwerp, ook qua huisstijl zeer mooi!
Dat is voor de officiële pers presentatie / opening.
Speedmaster
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Speedmaster »

En hier het stuk op omroep Brabant met een video erbij

http://www.omroepbrabant.nl/?news/25863 ... lmond.aspx
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busdriver1 »

Daniel schreef:Dat OV-afhaalpunt bij het raam snap ik nogsteeds niet echt. Dat werkt toch alleen maar op een busstation en niet bij een halte onderweg waar je als enige instapt? Dat maakt het gebruik eigenlijk lastiger.
Dit soort afhaalpunten in de bussen bestaan al langer. Arriva Brabant heeft ze ook. Als je iets hebt besteld dan kan je dit via het apparaat in de bus op je kaart zetten. Je moet wel even de tijd hebben in de bus om dit te doen. En dat kan gewoon tijdens de rit.
Busdriver1.(Arriva Brabant)
Laatst gewijzigd door busdriver1 op vr 09 dec 2016, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busdriver1 »

zone2000 schreef:
Daniel schreef:Maar hoe zie jij dat voor je. Stel dat je de enige instapper in een buitenwijk bent en de bus is al laat. Roep je dan even "Chauffeur wacht, ik moet mijn abonnement nog ophalen"? Ik vrees dat je daarna dan op de volgende bus mag gaan wachten.

officieel: eerst een kaartje kopen en dan pas opladen.

of een oplader met pin zoals we in fryslan hebben :neg: wat een bagger is dat als chauffeur zijnde. ik wil passagiers best tegemoet komen als daar de tijd voor is, of als ze ergens in de rimboe staan, maar realistisch gezien heb je daar de tijd niet voor. en dan heb je nog figuren die gewoon doorlopen en praatjes hebben als je je mond open doet. ik vind het allemaal wel best tegenwoordig.

wel lachen als zo'n oplader het dan een keer niet doet. :6
Eerst een bus instappen en dan pas gaan opladen? Kom nou,dat is duidelijk niet de bedoeling. Je moet als passagier wel in de gaten blijven houden dat je alleen met een bus mee kan als je een vervoersbewijs hebt en niet als je dat nog moet gaan regelen in een bus. Of natuurlijk een kaartje kopen!
busdriver1(Arriva Brabant)
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busdriver1 »

Hans schreef:
GvL20 schreef:Zag vanmorgen de nieuwe elektrische citea richting de cacaofabriek rijden. Vind het een zeer geslaagd ontwerp, ook qua huisstijl zeer mooi!
Dat is voor de officiële pers presentatie / opening.
Mooie nieuwe bussen. Handig ook. 3 in-en uitgangen. Scheelt alleen weer in het aantal plaatsen. We hebben er momenteel 3 van staan in de vestiging Den Bosch en ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor het transferium Pettelaarspark omdat daar ook een oplaadplaat in de grond zit.

Busdriver1(Arriva Brabant)
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Die in Den Bosch zijn toch andere dan in Eindhoven? (geleed/normaal)
Jasper073
Berichten: 801
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Jasper073 »

busdriver1 schreef:
Hans schreef:
GvL20 schreef:Zag vanmorgen de nieuwe elektrische citea richting de cacaofabriek rijden. Vind het een zeer geslaagd ontwerp, ook qua huisstijl zeer mooi!
Dat is voor de officiële pers presentatie / opening.
Mooie nieuwe bussen. Handig ook. 3 in-en uitgangen. Scheelt alleen weer in het aantal plaatsen. We hebben er momenteel 3 van staan in de vestiging Den Bosch en ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor het transferium Pettelaarspark omdat daar ook een oplaadplaat in de grond zit.

Busdriver1(Arriva Brabant)
@ Busdriver1 Dat heb je 100% mis.
De 3 elektrische citea bussen in Den Bosch zijn hoofdzakelijk voor transferium De Vliert daar staat een oplaadpaal.
Bij de transferium Pettelaarspark heeft Arriva een elektrische Volvo die oplaad via de oplaadplaat in de grond.
De 3 citea's kunnen niet laden via dat geval in de grond.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3070
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Blijkbaar gaat het taxibedrijf Bergerhof enkele lijnen rijden. (Lijn 52&54) -o- Het personeel is zelfs bij TCR beter af :wink:
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Wat is er mis met Bergerhof? (Ik ken ze niet)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef:Blijkbaar gaat het taxibedrijf Bergerhof enkele lijnen rijden. (Lijn 52&54) -o- Het personeel is zelfs bij TCR beter af :wink:
Kijk zo is het. *bus* :pos: Wat gaat TCR rijden eigenlijk?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Ik zag vandaag op de Cahorslaan dat zelfs de tijdelijke vervanghalte van lijn 1 in Bravo-stijl was gebracht. Had dat niet verwacht.
Mr-W
Berichten: 3070
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Wat is er mis met Bergerhof? (Ik ken ze niet)
Bij het meeste Schoolvervoer mogen de meeste chauffeurs hun eigen bus mee naar huis nemen. Maar bij Bergerhof moeten ze carpoolen. 1 chauffeur brengt collega's naar huis en haalt ze weer op, natuurlijk gebeurt dit volledig in eigen tijd.
En zelfs kinderen van speciaal onderwijsscholen moesten overstappen ondanks een verbod vanuit de gemeentes.
Materieel is een samenraapsel van afgedankte busjes, soms zonder airco.
Bij schoolreisjes kwamen ze vaak te laat en zetten ze soms zelfs museummaterieel in voor het vervoer van basisschoolkinderen naar het zwembad.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Klaar voor de start..... AF

Vanavond om 00.30 uur stond alles op zijn plek!
Het ziet er echt prachtig uit.

Zoals wellicht wel duidelijk was ben ik de afgelopen tijd zeer nauw betrokken geweest bij delen van het project. Uiteraard heb ik hierin naar de buiten wereld weinig los gelaten.
Ik heb me onder ander bezig gehouden met zaken rondom het laden, heb dienstregeling tabellen tweemaal gecontroleerd. Heb nog adviezen gegeven in het laatste dienstregelingproces, de stollingsplannen voor Eindhoven gemaakt en zo her en der nog wat hand- en spandiensten.

Gisteravond en vandaag zijn veel collega's bezig geweest met het omruilen van oude/nieuwe bussen en het verplaatsen tussen stallingen. Alle e-bussen zijn gebracht en vanavond op hun plek gezet. Net als al het andere materieel.

TCR heeft een aantal VDL's en MAN van Hermes overgenomen. Daar komen TCR nummer en TCR logo bij.
TCR gaat de volgende lijnen verzorgen:

10, 28, 101, 104, 621, 622, enkele buurtbusritten, 1 retourrit van de 102, 1 rit van de 323 en 1 rit van lijn 23.
Daarnaast worden de toegevoegde vroege ochtendritten van Eindhoven Stad ook door TCR gereden. In de vakantiedienst worden die door ons zelf gereden (kon in de roosters verwerkt worden).

Daarnaast zijn lijn 21, 52 en 54 ook uitbesteedt. Ik meen dat 21 door connexxion taxi gereden gaat worden en Helmond lees ik hier dat dat door Bergerhof gaat gebeuren.

Lijn 10 gaat met 16-persoons midi rijden.

Buiten verwachting van alles en iedereen blijven er voorlopig nog 2 Phileassen rijden. Die zijn wel in Bravo huisstijl gevoerd (ziet er goed uit op die bussen). De waterstof Phileassen zullen nog niet ten tonele verschijnen.

Veel plezier in onze mooie nieuwe bussen!
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Het ziet er mooi uit Hans. Hermes heeft netjes werk afgeleverd. Ik ben alleen erg benieuwd naar een aantal uitwerkingen op dienstregelingen niveau.
Enfin, die zorg heb jij ook.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Hans schreef:
TCR heeft een aantal VDL's en MAN van Hermes overgenomen. Daar komen TCR nummer en TCR logo bij.
TCR gaat de volgende lijnen verzorgen:

10, 28, 101, 104, 621, 622, enkele buurtbusritten, 1 retourrit van de 102, 1 rit van de 323 en 1 rit van lijn 23.
Daarnaast worden de toegevoegde vroege ochtendritten van Eindhoven Stad ook door TCR gereden. In de vakantiedienst worden die door ons zelf gereden (kon in de roosters verwerkt worden).

Daarnaast zijn lijn 21, 52 en 54 ook uitbesteedt. Ik meen dat 21 door connexxion taxi gereden gaat worden en Helmond lees ik hier dat dat door Bergerhof gaat gebeuren.

Lijn 10 gaat met 16-persoons midi rijden.


Veel plezier in onze mooie nieuwe bussen!
Allereerst bedankt. Een paar vragen uiteraard over TCR. Word lijn 323 ook met een normale streekwagen door TCR gereden? Is de midibus van lijn 10 van TCR? Welke lijn 622 bedoel je? En word de 28 volledig door TCR gereden?
Voor de rest leuk dat TCR rijd en jullie bij Hermes ook veel succes natuurlijk. *bus* :pos:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door wouter15 »

Welke bussen van Hermes gaan er eigenlijk naar TCR?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

wouter15 schreef:Welke bussen van Hermes gaan er eigenlijk naar TCR?
Een aantal VDL's en MAN's.
🍉
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Al het TCR materieel is van hen zelf.

De 2 MIDI's voor lijn 10 zijn nieuw.
Verder krijgen ze 3408 (MAN) en 3396-3404 door TCR overgenomen.

De genoemde lijnen worden volledig door TCR gereden, op de 'los vermelde ritten na'.
De rit van lijn 323 zal dus door een VDL gereden worden.

622 is een tikfoutje, dat moet de 611 zijn.

Vanavond ben ik weer op de stalling om alles te begeleiden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten