Elektrificatie Heerlen - Aachen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Klaasje »

Het is niet voorgeschreven. Daarmee wordt het per situatie bepaald en krijg je van die missers als bij Driebergen-Zeist dat het hele ontwerp 160 km/h-geschikt moet zijn maar de bovenleiding slechts voor 140 km/h geschikt is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Hainje »

En ik maar denken dat ik een boef uit Bassie en Adriaan gemist had...... :@
🍉
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door playertwo »

Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Wubbo »

Maar daar wordt niet op grote schaal met 160 km/h gereden, ik kan me voorstellen dat dat iets doet met de slijtage aan en krachten op de bovenleiding.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door MLouter »

playertwo schreef:Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen
Ook zeker niet structureel. Dat is alleen bij bepaalde testmomenten.
Overigens kan het tussen Eindhoven en Boxtel wel, maar dat zijn weer B3 portalen.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Hainje »

Als ik een ritje Maastricht - Aachen plan in Hafas (voor 15 dec a.s.) krijg ik de melding dat je tussen Valkenburg en Aachen alleen in pauperklasse 2e klasse kunt reizen. -o- Betekent dit serieus dat er in die nieuwe Limburgse treinen enkel 2 klasse is? Of is dit nog een foutje in Hafas. Als het geen foutje in Hafas is, dan ben ik reuze benieuwd hoe ze dat in de praktijk uit willen gaan voeren. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Daniel »

Er is gewoon 1e klasse in die tricourante FLIRTs, de melding krijg je overigens ook als je een rit Maastricht - Heerlen met die sneltrein in Hafas plant.
Het zal waarschijnlijk zitten in dat de trein vanaf Valkenburg als RE18 rijdt, raar punt daarvoor ook trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Hainje »

Inderdaad een raar punt voor die koppeling, Maastricht was dan toch een stuk logischer geweest.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Daniel »

Wat ik me net trouwens bedacht... heeft de huidige Euregiobahn wel 1e klasse. En dat is dus niet zo.
Waarschijnlijk zit er nu dan nog gewoon een koppeling van RE18 => trein heeft alleen 2e klasse in de systemen die die melding veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Suus »

De 1e klasse in de Euregiobahn was al nooit meer dan een glazen wand bij een van de cabines zodat er twee vierzitters als eerste klasse aangeduid konden worden. De glazen wanden heb ik de laatste keer dat ik in de Euregiobahn zat ook niet meer gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door ICE11 »

De 643.2 van de Euregiobahn waren ook oorspronkelijk niet van eerste klasse voorzien. Pas toen ze ook op enkele lijnen in het VRS- en VRR-gebied kwamen heeft men op verzoek van VRS en VRR en deel "eerste klasse" ingericht. Op het gebied van AVV was deze praktisch niet geldig, het controlepersoneel heeft tenminste nooit aandacht geschonken met welke vervoerbewijs men op deze plaatsen zat. Als ik me niet vergis dan was de glazen wand ook alleen in de vanuit Köln-Deutzerfeld afkomstige 644 die in de erste jaren op de Euregiobahn dienst deden, in de 643.2 waren het alleen maar stickers.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door bartjemestrom »

De stellen die nu tussen Heerlen en Herzogenrath rijden hebben geen 1e klas.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door DingeZ »

Wordt overigens het Nederlandse tarief gewoon geldig op de RE18 (net als de trein naar Leer Weener)?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door en-es »

Was toch wel de bedoeling dacht ik.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door ArrivaBas »

Het zou me niet verbazen als zowel AVV-tarief als de Nederlandse tarieven van Arriva geldig zullen zijn op de RE18 tussen Heerlen en Aken. Arriva Limburg is immers lid van de AVV Aken. Dat maakt het in elk geval minder gecompliceerd als op lijn 44 tussen beide steden. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Zugführer »

Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door cassie127 »

In Weener en Leer heeft Arriva ook OV-chipkaart paaltjes staan, dus de kans is aanwezig dat dit in Aken ook gaat gebeuren.

Maar moet je wel genoeg saldo hebben... In Leer staat nog zo'n oude blauwe defecte Arriva automaat. Nog geen nieuwe automaat gezien. Daarnaast lijkt het alsof ze daar het oude paaltje zijn vergeten te vervangen voor een nieuwe.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door Suus »

Treinreiziger.nl heeft het inderdaad gehad over reizen met de OV-chipkaart tot en met Aachen Hbf, maar ik kan mij niet voorstellen dat NS-abonnementen ook geldig zullen zijn tot Aachen Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door JuulStikkelbroek »

Zugführer schreef:Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
Die komen er. Las het laatst ergens, heb even de bron niet bij de hand.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Bericht door cassie127 »

De bedoeling is dat reizigers naar de Duitse bestemmingen ook met de OV-chipkaart kunnen reizen. “Hoe dit er voor België uit zal zien is op dit moment nog niet bekend,” zegt Arriva. Tussen Maastricht en Luik zal voorlopig de NMBS-trein blijven rijden. Die trein zal ook Eijsden blijven bedienen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten