Elektrificatie Heerlen - Aachen
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Het is niet voorgeschreven. Daarmee wordt het per situatie bepaald en krijg je van die missers als bij Driebergen-Zeist dat het hele ontwerp 160 km/h-geschikt moet zijn maar de bovenleiding slechts voor 140 km/h geschikt is.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
En ik maar denken dat ik een boef uit Bassie en Adriaan gemist had...... :@
🍉
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Maar daar wordt niet op grote schaal met 160 km/h gereden, ik kan me voorstellen dat dat iets doet met de slijtage aan en krachten op de bovenleiding.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Ook zeker niet structureel. Dat is alleen bij bepaalde testmomenten.playertwo schreef:Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen
Overigens kan het tussen Eindhoven en Boxtel wel, maar dat zijn weer B3 portalen.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Als ik een ritje Maastricht - Aachen plan in Hafas (voor 15 dec a.s.) krijg ik de melding dat je tussen Valkenburg en Aachen alleen in pauperklasse 2e klasse kunt reizen. -o- Betekent dit serieus dat er in die nieuwe Limburgse treinen enkel 2 klasse is? Of is dit nog een foutje in Hafas. Als het geen foutje in Hafas is, dan ben ik reuze benieuwd hoe ze dat in de praktijk uit willen gaan voeren.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Er is gewoon 1e klasse in die tricourante FLIRTs, de melding krijg je overigens ook als je een rit Maastricht - Heerlen met die sneltrein in Hafas plant.
Het zal waarschijnlijk zitten in dat de trein vanaf Valkenburg als RE18 rijdt, raar punt daarvoor ook trouwens.
Het zal waarschijnlijk zitten in dat de trein vanaf Valkenburg als RE18 rijdt, raar punt daarvoor ook trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Inderdaad een raar punt voor die koppeling, Maastricht was dan toch een stuk logischer geweest.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Wat ik me net trouwens bedacht... heeft de huidige Euregiobahn wel 1e klasse. En dat is dus niet zo.
Waarschijnlijk zit er nu dan nog gewoon een koppeling van RE18 => trein heeft alleen 2e klasse in de systemen die die melding veroorzaakt.
Waarschijnlijk zit er nu dan nog gewoon een koppeling van RE18 => trein heeft alleen 2e klasse in de systemen die die melding veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
De 1e klasse in de Euregiobahn was al nooit meer dan een glazen wand bij een van de cabines zodat er twee vierzitters als eerste klasse aangeduid konden worden. De glazen wanden heb ik de laatste keer dat ik in de Euregiobahn zat ook niet meer gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
De 643.2 van de Euregiobahn waren ook oorspronkelijk niet van eerste klasse voorzien. Pas toen ze ook op enkele lijnen in het VRS- en VRR-gebied kwamen heeft men op verzoek van VRS en VRR en deel "eerste klasse" ingericht. Op het gebied van AVV was deze praktisch niet geldig, het controlepersoneel heeft tenminste nooit aandacht geschonken met welke vervoerbewijs men op deze plaatsen zat. Als ik me niet vergis dan was de glazen wand ook alleen in de vanuit Köln-Deutzerfeld afkomstige 644 die in de erste jaren op de Euregiobahn dienst deden, in de 643.2 waren het alleen maar stickers.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
De stellen die nu tussen Heerlen en Herzogenrath rijden hebben geen 1e klas.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Wordt overigens het Nederlandse tarief gewoon geldig op de RE18 (net als de trein naar Leer Weener)?
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Was toch wel de bedoeling dacht ik.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Het zou me niet verbazen als zowel AVV-tarief als de Nederlandse tarieven van Arriva geldig zullen zijn op de RE18 tussen Heerlen en Aken. Arriva Limburg is immers lid van de AVV Aken. Dat maakt het in elk geval minder gecompliceerd als op lijn 44 tussen beide steden. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
In Weener en Leer heeft Arriva ook OV-chipkaart paaltjes staan, dus de kans is aanwezig dat dit in Aken ook gaat gebeuren.
Maar moet je wel genoeg saldo hebben... In Leer staat nog zo'n oude blauwe defecte Arriva automaat. Nog geen nieuwe automaat gezien. Daarnaast lijkt het alsof ze daar het oude paaltje zijn vergeten te vervangen voor een nieuwe.
Maar moet je wel genoeg saldo hebben... In Leer staat nog zo'n oude blauwe defecte Arriva automaat. Nog geen nieuwe automaat gezien. Daarnaast lijkt het alsof ze daar het oude paaltje zijn vergeten te vervangen voor een nieuwe.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Treinreiziger.nl heeft het inderdaad gehad over reizen met de OV-chipkaart tot en met Aachen Hbf, maar ik kan mij niet voorstellen dat NS-abonnementen ook geldig zullen zijn tot Aachen Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
Die komen er. Las het laatst ergens, heb even de bron niet bij de hand.Zugführer schreef:Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen
De bedoeling is dat reizigers naar de Duitse bestemmingen ook met de OV-chipkaart kunnen reizen. “Hoe dit er voor België uit zal zien is op dit moment nog niet bekend,” zegt Arriva. Tussen Maastricht en Luik zal voorlopig de NMBS-trein blijven rijden. Die trein zal ook Eijsden blijven bedienen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten