Elektrificatie Heerlen - Aachen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Klaasje
Berichten: 6549
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Klaasje » Do 06 Sep 2018, 09:37

Het is niet voorgeschreven. Daarmee wordt het per situatie bepaald en krijg je van die missers als bij Driebergen-Zeist dat het hele ontwerp 160 km/h-geschikt moet zijn maar de bovenleiding slechts voor 140 km/h geschikt is.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8976
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Hainje » Do 06 Sep 2018, 10:49

En ik maar denken dat ik een boef uit Bassie en Adriaan gemist had...... :@
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
13-12-2018: Trein: 13217,7 km * Bus: 1906,33 km * Metro: 68,02 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

playertwo
Berichten: 1078
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor playertwo » Di 18 Sep 2018, 20:24

Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11737
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Wubbo » Di 18 Sep 2018, 20:51

Maar daar wordt niet op grote schaal met 160 km/h gereden, ik kan me voorstellen dat dat iets doet met de slijtage aan en krachten op de bovenleiding.

Gebruikersavatar
MLouter
Berichten: 121
Lid geworden op: Za 01 Mar 2014, 18:04
Locatie: Delft/Oss

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor MLouter » Wo 19 Sep 2018, 14:22

playertwo schreef:Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen


Ook zeker niet structureel. Dat is alleen bij bepaalde testmomenten.
Overigens kan het tussen Eindhoven en Boxtel wel, maar dat zijn weer B3 portalen.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8976
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Hainje » Zo 28 Okt 2018, 19:53

Als ik een ritje Maastricht - Aachen plan in Hafas (voor 15 dec a.s.) krijg ik de melding dat je tussen Valkenburg en Aachen alleen in pauperklasse 2e klasse kunt reizen. -o- Betekent dit serieus dat er in die nieuwe Limburgse treinen enkel 2 klasse is? Of is dit nog een foutje in Hafas. Als het geen foutje in Hafas is, dan ben ik reuze benieuwd hoe ze dat in de praktijk uit willen gaan voeren. :P
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
13-12-2018: Trein: 13217,7 km * Bus: 1906,33 km * Metro: 68,02 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30676
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2018, 20:02

Er is gewoon 1e klasse in die tricourante FLIRTs, de melding krijg je overigens ook als je een rit Maastricht - Heerlen met die sneltrein in Hafas plant.
Het zal waarschijnlijk zitten in dat de trein vanaf Valkenburg als RE18 rijdt, raar punt daarvoor ook trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8976
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Hainje » Zo 28 Okt 2018, 20:07

Inderdaad een raar punt voor die koppeling, Maastricht was dan toch een stuk logischer geweest.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
13-12-2018: Trein: 13217,7 km * Bus: 1906,33 km * Metro: 68,02 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30676
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2018, 20:19

Wat ik me net trouwens bedacht... heeft de huidige Euregiobahn wel 1e klasse. En dat is dus niet zo.
Waarschijnlijk zit er nu dan nog gewoon een koppeling van RE18 => trein heeft alleen 2e klasse in de systemen die die melding veroorzaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38094
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2018, 20:25

De 1e klasse in de Euregiobahn was al nooit meer dan een glazen wand bij een van de cabines zodat er twee vierzitters als eerste klasse aangeduid konden worden. De glazen wanden heb ik de laatste keer dat ik in de Euregiobahn zat ook niet meer gezien.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 312
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor ICE11 » Zo 28 Okt 2018, 20:32

De 643.2 van de Euregiobahn waren ook oorspronkelijk niet van eerste klasse voorzien. Pas toen ze ook op enkele lijnen in het VRS- en VRR-gebied kwamen heeft men op verzoek van VRS en VRR en deel "eerste klasse" ingericht. Op het gebied van AVV was deze praktisch niet geldig, het controlepersoneel heeft tenminste nooit aandacht geschonken met welke vervoerbewijs men op deze plaatsen zat. Als ik me niet vergis dan was de glazen wand ook alleen in de vanuit Köln-Deutzerfeld afkomstige 644 die in de erste jaren op de Euregiobahn dienst deden, in de 643.2 waren het alleen maar stickers.

bartjemestrom
Berichten: 572
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor bartjemestrom » Zo 28 Okt 2018, 22:54

De stellen die nu tussen Heerlen en Herzogenrath rijden hebben geen 1e klas.

DingeZ
Berichten: 261
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor DingeZ » Ma 29 Okt 2018, 08:17

Wordt overigens het Nederlandse tarief gewoon geldig op de RE18 (net als de trein naar Leer Weener)?

en-es
Berichten: 718
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor en-es » Ma 29 Okt 2018, 08:38

Was toch wel de bedoeling dacht ik.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4753
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 29 Okt 2018, 10:38

Het zou me niet verbazen als zowel AVV-tarief als de Nederlandse tarieven van Arriva geldig zullen zijn op de RE18 tussen Heerlen en Aken. Arriva Limburg is immers lid van de AVV Aken. Dat maakt het in elk geval minder gecompliceerd als op lijn 44 tussen beide steden. :')
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2993
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Zugführer » Ma 29 Okt 2018, 10:56

Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (14-dec): Trein 27.870 km - Bus 2024 km - Tram 281 km - Veer 84 km - Metro 41 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3412
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor cassie127 » Ma 29 Okt 2018, 11:42

In Weener en Leer heeft Arriva ook OV-chipkaart paaltjes staan, dus de kans is aanwezig dat dit in Aken ook gaat gebeuren.

Maar moet je wel genoeg saldo hebben... In Leer staat nog zo'n oude blauwe defecte Arriva automaat. Nog geen nieuwe automaat gezien. Daarnaast lijkt het alsof ze daar het oude paaltje zijn vergeten te vervangen voor een nieuwe.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38094
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor Suus » Ma 29 Okt 2018, 12:06

Treinreiziger.nl heeft het inderdaad gehad over reizen met de OV-chipkaart tot en met Aachen Hbf, maar ik kan mij niet voorstellen dat NS-abonnementen ook geldig zullen zijn tot Aachen Hbf.
Rame à l'approche

JuulStikkelbroek
Berichten: 53
Lid geworden op: Za 19 Nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor JuulStikkelbroek » Ma 29 Okt 2018, 12:30

Zugführer schreef:Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.


Die komen er. Las het laatst ergens, heb even de bron niet bij de hand.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3412
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Berichtdoor cassie127 » Ma 29 Okt 2018, 12:45

De bedoeling is dat reizigers naar de Duitse bestemmingen ook met de OV-chipkaart kunnen reizen. “Hoe dit er voor België uit zal zien is op dit moment nog niet bekend,” zegt Arriva. Tussen Maastricht en Luik zal voorlopig de NMBS-trein blijven rijden. Die trein zal ook Eijsden blijven bedienen.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten