Pagina 2 van 2

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: do 06 sep 2018, 09:37
door Klaasje
Het is niet voorgeschreven. Daarmee wordt het per situatie bepaald en krijg je van die missers als bij Driebergen-Zeist dat het hele ontwerp 160 km/h-geschikt moet zijn maar de bovenleiding slechts voor 140 km/h geschikt is.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: do 06 sep 2018, 10:49
door Hainje
En ik maar denken dat ik een boef uit Bassie en Adriaan gemist had...... :@

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: di 18 sep 2018, 20:24
door playertwo
Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: di 18 sep 2018, 20:51
door Wubbo
Maar daar wordt niet op grote schaal met 160 km/h gereden, ik kan me voorstellen dat dat iets doet met de slijtage aan en krachten op de bovenleiding.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: wo 19 sep 2018, 14:22
door MLouter
playertwo schreef:Tussen Helmond en Blerick mag ook gewoon 160km/h worden gereden en daar staan ook geen B4 portalen
Ook zeker niet structureel. Dat is alleen bij bepaalde testmomenten.
Overigens kan het tussen Eindhoven en Boxtel wel, maar dat zijn weer B3 portalen.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 19:53
door Hainje
Als ik een ritje Maastricht - Aachen plan in Hafas (voor 15 dec a.s.) krijg ik de melding dat je tussen Valkenburg en Aachen alleen in pauperklasse 2e klasse kunt reizen. -o- Betekent dit serieus dat er in die nieuwe Limburgse treinen enkel 2 klasse is? Of is dit nog een foutje in Hafas. Als het geen foutje in Hafas is, dan ben ik reuze benieuwd hoe ze dat in de praktijk uit willen gaan voeren. :P

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 20:02
door Daniel
Er is gewoon 1e klasse in die tricourante FLIRTs, de melding krijg je overigens ook als je een rit Maastricht - Heerlen met die sneltrein in Hafas plant.
Het zal waarschijnlijk zitten in dat de trein vanaf Valkenburg als RE18 rijdt, raar punt daarvoor ook trouwens.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 20:07
door Hainje
Inderdaad een raar punt voor die koppeling, Maastricht was dan toch een stuk logischer geweest.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 20:19
door Daniel
Wat ik me net trouwens bedacht... heeft de huidige Euregiobahn wel 1e klasse. En dat is dus niet zo.
Waarschijnlijk zit er nu dan nog gewoon een koppeling van RE18 => trein heeft alleen 2e klasse in de systemen die die melding veroorzaakt.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 20:25
door Suus
De 1e klasse in de Euregiobahn was al nooit meer dan een glazen wand bij een van de cabines zodat er twee vierzitters als eerste klasse aangeduid konden worden. De glazen wanden heb ik de laatste keer dat ik in de Euregiobahn zat ook niet meer gezien.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 20:32
door ICE11
De 643.2 van de Euregiobahn waren ook oorspronkelijk niet van eerste klasse voorzien. Pas toen ze ook op enkele lijnen in het VRS- en VRR-gebied kwamen heeft men op verzoek van VRS en VRR en deel "eerste klasse" ingericht. Op het gebied van AVV was deze praktisch niet geldig, het controlepersoneel heeft tenminste nooit aandacht geschonken met welke vervoerbewijs men op deze plaatsen zat. Als ik me niet vergis dan was de glazen wand ook alleen in de vanuit Köln-Deutzerfeld afkomstige 644 die in de erste jaren op de Euregiobahn dienst deden, in de 643.2 waren het alleen maar stickers.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 22:54
door bartjemestrom
De stellen die nu tussen Heerlen en Herzogenrath rijden hebben geen 1e klas.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 08:17
door DingeZ
Wordt overigens het Nederlandse tarief gewoon geldig op de RE18 (net als de trein naar Leer Weener)?

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 08:38
door en-es
Was toch wel de bedoeling dacht ik.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 10:38
door ArrivaBas
Het zou me niet verbazen als zowel AVV-tarief als de Nederlandse tarieven van Arriva geldig zullen zijn op de RE18 tussen Heerlen en Aken. Arriva Limburg is immers lid van de AVV Aken. Dat maakt het in elk geval minder gecompliceerd als op lijn 44 tussen beide steden. :')

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 10:56
door Zugführer
Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 11:42
door cassie127
In Weener en Leer heeft Arriva ook OV-chipkaart paaltjes staan, dus de kans is aanwezig dat dit in Aken ook gaat gebeuren.

Maar moet je wel genoeg saldo hebben... In Leer staat nog zo'n oude blauwe defecte Arriva automaat. Nog geen nieuwe automaat gezien. Daarnaast lijkt het alsof ze daar het oude paaltje zijn vergeten te vervangen voor een nieuwe.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 12:06
door Suus
Treinreiziger.nl heeft het inderdaad gehad over reizen met de OV-chipkaart tot en met Aachen Hbf, maar ik kan mij niet voorstellen dat NS-abonnementen ook geldig zullen zijn tot Aachen Hbf.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 12:30
door JuulStikkelbroek
Zugführer schreef:Dan zouden er dus ov-chippaaltjes moeten komen in Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hbf?
Zou mooi zijn, maar weet toch niet of dat gaat gebeuren.
Die komen er. Las het laatst ergens, heb even de bron niet bij de hand.

Re: Elektrificatie Heerlen - Aachen

Geplaatst: ma 29 okt 2018, 12:45
door cassie127
De bedoeling is dat reizigers naar de Duitse bestemmingen ook met de OV-chipkaart kunnen reizen. “Hoe dit er voor België uit zal zien is op dit moment nog niet bekend,” zegt Arriva. Tussen Maastricht en Luik zal voorlopig de NMBS-trein blijven rijden. Die trein zal ook Eijsden blijven bedienen.