Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zugführer schreef:Gaat meer over het ov-netwerk als geheel in plaats van over de wil van één vervoerder.
Was dat maar. Zowel vervoerders al de regionale overheden denken niet verder dan hun gebied.
Steeds meer lijnen worden stukgeknipt door onwil om OV als netwerk te zien ipv losse gebieden.
Opzich zijn concessies een goed idee. Alleen aan de randen van de gebieden moet meer aandacht komen.
Scoop: die dingen staan binnenkort in de reisplanner; eerste ritten vanaf 29 augustus. Uiteraard totaal niet bekend waar de bussen precies gaat stoppen maar goed ;) We zijn 4 afkortingen rijker, veg (Veghel), wkb (Waalwijk), Drunen (dnw) Utrecht-Uithof (utu).
/edit @NS_online ontkent het overigens nog, kan dus ook goed een fout zijn
De b in waalwijk zou of voor busstation of voor Besoijen, een wijk, kunnen staan. Ik ga voor het eerste.
Bij Drunen vermoed ik de bushalte »Wolfshoek« in de spoorstraat.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Maar hoe verklaar je spoorlaan met een »w« in de verkorting?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Hainje schreef:Spoorlaan heeft toch ook een Volans-halte? Dus zo raar is dat inderdaad niet.
Ligt ook het handigste ten opzichte van de snelweg.
Bedoelde meer de link van de weg die trein gerelateerd is en ook de halte wordt.
Afkortingen hoeven niet logisch te zijn, als het voor de gebruikers maar duidelijk is wat er bedoeld wordt. Zo is de IATA code voor Dubai DXB en geen DUB, want dat is Dublin.
Spoorafkortingen en luchthavenafkortingen verschillen. Heb je een voorbeeld voor een overklaarbare spoorafkorting?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Spoorse afkortingen zijn meestal wel te herleiden, er zitten alleen veel uitzonderingen omdat de normale afkorting al bezet was bijvoorbeeld.
Wd = Woerden Wdn = Wierden Wad = Waddinxveen, omdat Wd en Wdn al bezet waren in 1934.
Dron = Dronten. Waarschijnlijk omdat Dtn gereserveerd is voor een hypothetisch station Delft Noord (Dt = Delft, Dtz = Delft Zuid)
Etc.
Waalwijk had van oorsprong de afkorting Wlk, Drunen had de afkorting Dnn. Maar die zijn waarschijnlijk al langer in onbruik dan Veg, waardoor die misschien niet meer bekend zijn bij de planners.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ze staan inmiddels op NS.nl en apps, met stationlocaties al betwijfel ik de juisthijd daarvan vooral in Drunen, Rubenslaan??. En de locatie van die in de Uithof, wat de Sorbonnelaan zou moeten zijn.
En hoe maak een ik automatische tabel waarop alle NS-bussen mooi zichtbaar worden voor: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/NS-bus ?
Ik weet niet hoe je automatische tabellen kunt maken, ik heb veel geprobeerd maar ik snap het niet.
(PS ik heb het ook voor 'lijntaxi' nodig (zie mijn vraag in het wikiforum)
En hoe maak een ik automatische tabel waarop alle NS-bussen mooi zichtbaar worden voor: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/NS-bus ?
Ik weet niet hoe je automatische tabellen kunt maken, ik heb veel geprobeerd maar ik snap het niet.
(PS ik heb het ook voor 'lijntaxi' nodig (zie mijn vraag in het wikiforum)
Waarom wordt er nu weer een haltenaam gewijzigd ?
De bussen vertrekken toch vanaf de jaarbeurszijde ? Laten we het vooral niet te moeilijk maken ?
Voorkom dat straks meerdere NS-bussen vreemde haltenamen krijgen !
De bussen vertrekken niet van CS Jaarbeurszijde, da's namelijk het busstation onder de stationshal. De halte aan de Croeselaan waar ze wel vertrekken is heel ergens anders.
Die aanpassing zorgt er ook voor dat ze op de pagina van Utrecht Centraal in de juiste tabel komen te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ah OK. Mijn fout. Ik zie het inderdaad !
Maar kan oook op de pagina http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Utrecht_Centraal een automatische NS-bus tabel worden gegenereerd voor de halten waar ook de lange afstandsbussen stoppen ?
Als het goed is moeten die NS-bussen ook automatisch in die tabel waar de langeafstandsbussen al in staan verschijnen, maar op een of andere manier doen ze dat niet. De pagina zelf is goed nu, maar er gaat ergens iets mis en ik kan vooralsnog niet vinden waar.
Edit: nu wel opgelost
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb 'm nu voor elkaar gekregen, dus de tabel staat er. Als 'ie ergens anders beter staat gewoon even het tabel-genererende-regeltje dat type=bus heeft verplaatsen. Dat stukje over treinvervangend vervoer is sowieso al verouderd want de bussen stoppen nu een stukje verderop (niet meer bij het Jaarbeursplein maar richting voormalige knoopkazerne).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Je moet in- en uitchecken bij de NS-paaltjes, in de provincie zijn dan ook tijdelijke (verrijdbare) Chipkaartpaaltjes neergezet. Een vervoersbewijs naar 's-Hertogenbosch is overigens voldoende (dat wordt er afgeschreven). Losse kaartjes zijn in de provincie niet te koop, maar je kan natuurlijk wel altijd een E-ticket kopen online.
Z2N schreef:Je moet in- en uitchecken bij de NS-paaltjes, in de provincie zijn dan ook tijdelijke (verrijdbare) Chipkaartpaaltjes neergezet. Een vervoersbewijs naar 's-Hertogenbosch is overigens voldoende (dat wordt er afgeschreven). Losse kaartjes zijn in de provincie niet te koop, maar je kan natuurlijk wel altijd een E-ticket kopen online.
Eticket gaat niet. De NS site kende donderdag nog geen prijs. En je kon deze dus niet kopen.
9292 ke de wel de prijs.
Veghel-Utrecht kost de prijs D.Bosch-Utrecht. Je reist dus gratis in de bus.