Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Meltrain schreef:Waarom zou je dan een uur op de bus moeten wachten? Sluit (de nieuwe dienstregeling van) lijn 122 dan zo slecht aan op jouw schooltijden?
Yep. Elke dag klaar om 15:40/16:40, terwijl de 122 dan om 16:45 vanaf CS vertrekt. De aansluiting van de trein vanuit Breda op de 122 op station Lage Zwaluwe is ook om zeep geholpen. Leuk bezig Arriva, maar ik ben er klaar mee zo. 's ochtends is het niet veel beter, ook al rijden er dan nog wel wat extra ritten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door nvdw »

Ik keek net even op arriva.nl en de dienstregelingen (of in elk geval vrijwel alle) voor West- en Oost-Brabant per 11 december staan nu live.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Meltrain schreef:Waarom zou je dan een uur op de bus moeten wachten? Sluit (de nieuwe dienstregeling van) lijn 122 dan zo slecht aan op jouw schooltijden?
Yep. Elke dag klaar om 15:40/16:40, terwijl de 122 dan om 16:45 vanaf CS vertrekt. De aansluiting van de trein vanuit Breda op de 122 op station Lage Zwaluwe is ook om zeep geholpen. Leuk bezig Arriva, maar ik ben er klaar mee zo. 's ochtends is het niet veel beter, ook al rijden er dan nog wel wat extra ritten.
Heb jij de nieuwe vertrektijden al gezien dan? Ik denk dat je te snel oordeelt:
Afbeelding

En tot 7:25 (vanaf Lage Zwaluwe NS) is er een halfuurdienst naar Breda
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Toen ik keek stond er iets heel anders. :s
En zo vroeg hoef ik niet naar Breda gelukkig.

Ben wel benieuwd naar de lijnennetkaart, met al die nieuwe scholierenlijnen wordt dat een zooi.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Raar trouwens dat lijn 7 wordt doorgetrokken naar West,in de dienstregeling op arriva rijden alle bussen uit de blaak niet verder dan het station.
Het vervolgtraject naar west is overstappen,hadden ze net zo goed een ander lijnnummer kunnen geven.De terugrit is helaas nog niet oproepbaar.

Overigens begint de stadsdienst in Tilburg steeds meer een wijk-station verbinding te worden.In de nieuwe dienst rijden alleen 1,2 en 3 nog verder dan het station,de rest eindigt er.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Voor mij wordt het ieder jaar slechter.
De busroute via de Waterhoefstraat-P Vingboonsstraat had ooit 2 buslijnen,die ieder kwartier per lijn reden: 41 en 42.
Met het T Bus netwerk werd de 41 eraf gehaald(voortaan via Hart v Brabantlaan) en werd daarna de frequentie van ieder kwartier standaard naar iedere 20 min teruggebracht.
Met de komst van Arriva ging de frequentie op zaterdag en in de vakanties terug naar iedere 30 min en nu wordt het altijd een 30 min dienst!
Ik weet niet hoe andere busgebruikers in Tilburg erover denken,maar ik zie steeds meer verdwijnen ipv toenemen.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Op dit moment mag je überhaupt nog van geluk spreken dat er bussen rijden. Niet alleen Tilburg zit in een neerwaartse spiraal van een steeds slechter wordende dienstregeling, maar grote delen van Brabant hebben dit probleem!!! :cry:

Ik mis de BBA!!!!!!! Ik mis het 'Brabants bond' op de stadsbussen!!!!! Ik mis de fatsoenlijke dienstregelingen!!!!
Geen losse lijntjes, maar gewoon een koppeling van lijnen aan elkaar!!!! Ik mis zelfs de heerlijke (maar toch onlogische) lijnnummers 41 tot en met 49!!!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Alle wijzigingen staan online.

Bij lijn 9 (Huidige 627) in breda staat "Deze lijn rijdt in de spits elke 10 minuten met extra lange
bussen". Wat voor bussen zijn dit?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door SLToilet »

RobertT schreef:Voor mij wordt het ieder jaar slechter.
De busroute via de Waterhoefstraat-P Vingboonsstraat had ooit 2 buslijnen,die ieder kwartier per lijn reden: 41 en 42.
Met het T Bus netwerk werd de 41 eraf gehaald(voortaan via Hart v Brabantlaan) en werd daarna de frequentie van ieder kwartier standaard naar iedere 20 min teruggebracht.
Met de komst van Arriva ging de frequentie op zaterdag en in de vakanties terug naar iedere 30 min en nu wordt het altijd een 30 min dienst!
Ik weet niet hoe andere busgebruikers in Tilburg erover denken,maar ik zie steeds meer verdwijnen ipv toenemen.
Bij mij wordt er doordeweeks in de spits nu ook weer wat afgehaald (van 6 naar 4x door de Reeshof): dit is an sich geen ramp omdat 6x per uur wel een overdaad is voor de dunbevolkte autowijk. De frequentie in de spits tijdens de vakanties baart me echter wel zorgen: die wordt hier teruggeschroefd van 4 naar 2. Nu snap ik dat Koolhoven ook zijn verbinding moet hebben, maar 2x/uur overtuigt mij niet om met de bus te gaan, zeker ook omdat het begrip 'vakantie' bij de planners een nogal rekbaar begrip is geworden sinds 2014. In veel van die vakanties zal ik tot 2064 nooit en te nimmer vrij krijgen.

Ook frappant is dat de aansluiting naar Breda vanuit Reeshof-Noord in de diepste daluren bijna perfect geregeld is (iets tussen de 6 en 10 minuten zover ik onthouden heb), maar andersom kom je vanuit Bd 27 minuten in de kou te staan. En ik kan de komende decennia nog fietsen, maar er is ook nog een fenomeen bekend onder de naam vergrijzing.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door SLToilet »

Chrysa schreef:Alle wijzigingen staan online.

Bij lijn 9 (Huidige 627) in breda staat "Deze lijn rijdt in de spits elke 10 minuten met extra lange
bussen". Wat voor bussen zijn dit?
Bij Arriva is het begrip 'lange bussen' rekbaar. Met lang bedoelen ze waarschijnlijk 13 meter zoals de bestaande Volans, met extra lang bespeurt mij misschien een veeg teken van hoop dat het gaat om een gelede bus, maar goed, het is Arriva :Y .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Volgens mij zijn er niet eens genoeg bussen daarvoor, Geleed rijdt hier niet en met de Volansvolvo's zitten ze nou ook niet echt ruim... Zullen er nieuwe bussen bijkomen? Geleed zou nog wel kunnen, de route CS - Bijster is de gehele dag zeer druk, niet alleen in de spitsen.
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Timmie »

Waarom ze lijn 150 niet doortrekken naar Schijndel centrum is mij een raadsel. Deze lijn voegt in mijn ogen weinig toe
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibe »

Geloof het of niet, maar er gaat geleed materieel naar Breda toekomen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

Chrysa schreef:Volgens mij zijn er niet eens genoeg bussen daarvoor, Geleed rijdt hier niet en met de Volansvolvo's zitten ze nou ook niet echt ruim... Zullen er nieuwe bussen bijkomen? Geleed zou nog wel kunnen, de route CS - Bijster is de gehele dag zeer druk, niet alleen in de spitsen.
Misschien dat TCR 2de hands op de kop tikt ergens bij een handelaartje?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

huibe schreef:Geloof het of niet, maar er gaat geleed materieel naar Breda toekomen.
Wat voor? Vind het typisch dat bijvoorbeeld de Limburgbussen al een half jaar van tevoren opduiken, terwijl hier nog niks over bekend was.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Arriva heeft nog een aantal bussen uit deze series rondrijden. Gevalletje 1+1=2?

Afbeelding
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Arriva mag toch alleen nieuwe bussen gebruiken in West-Brabant?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

In overleg zal altijd veel mogelijk zijn. Ik doe ook maar een gok. Dit is het enige gelede materieel waar Arriva er nog een aantal van heeft in NL.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door gliderfighter »

Lijn 91 gaat ook weer door Arriva zelf gereden worden.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:In overleg zal altijd veel mogelijk zijn. Ik doe ook maar een gok. Dit is het enige gelede materieel waar Arriva er nog een aantal van heeft in NL.
Afbeelding
(Oké, flauw.)

Ben benieuwd wat het gaat worden, die Mercedessen lijken me te oud om toegelaten te worden, maar ik weet het niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Milco »

Die vier bussen heeft Arriva hard nodig voor lijn 612 in Leeuwarden, dus dat zal 'm niet worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Zijn die Mercedessen nergens nodig dan? Heb geen idee waar die normaal rijden.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Op de Waddeneilanden rijden er nog een aantal. Die komen vrij vanaf de nieuwe dienstregling als ik het goed heb. Ook in de Achterhoek hebben ze er 2 staan dacht ik.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rick Vlodrop »

Arriva luistert wel braaf naar de provincie. Minder lege bussen (Tuinzigt / Ginneken /Bavel / Ulicoten / 111 / stadsdienst Bergen) en meer bussen waar de bussen nu vol zitten (Zundert / Baarle-Nassau / Made / Ramsdonksveer / Schoolliners naar Avans). Voor het gros van de reizigers lijkt het een verbetering. Ook wel slimme dingen: 312 korte ritten naar Transferium Vosdonk is gewoon stilstand betaald dichtrijden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Er komen ook nog wat geledes vrij uit Zuid-Limburg, die in elk geval al een stuk jonger zijn dan de 2xx/78xx'en

Of de Phileassen natuurlijk :twisted: :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten