Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Gothic-Writer schreef:
Chrysa schreef:Wacht, hoe komen jullie aan die info opeens? Nou wil ik ook eens kijken.
In de applicatie OVinfo kun je per maatschappij en per lijn kijken. Daar kun je al enigzins de nieuwe haltelijsten in Tilburg zien zodra je dus een lijn aantikt van Tilburg.
Wel een datum selecteren die na 11-12 ligt.
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door SLToilet »

Nou, na een beetje kijken zie ik dat er twee haltes geheel nieuw zijn in de Reeshof: Zierikzeestraat en Koolhovenlaan. De tienminutenfrequentie gaat terug naar een kwartier op lijn 2 en 4 (gezien de vraag niet geheel ondenkbaar) en lijn 3 krijgt een kwartiersfrequentie in de spits, tweemaal per uur in het dal. Opvallend is echter ook dat lijn 4 zoals eerder genoemd via Koolhoven gaat rijden als lijn 3 niet rijdt. Deze rare kronkel bezorgt weer mooi extra reistijd :') . Maar goed, ik zal zien of een overstap van de trein uit Tb in Tbr naar lijn 4 noordwaarts soepel verloopt, dan is er niks aan het handje.

De haltes in de 'k-buurt' zijn niet nieuw: deze waren tot twee jaar geleden al in gebruik voor de destijds opgeheven lijn 3, waarvan we nu weten dat het slechts tijdelijk was en waarschijnlijk gewoon was gecontinueerd als de bouw van Koolhoven-Buiten verliep zoals de planning begin 21e eeuw voorzag (klaar in 2011, ik zie het nog zó voor me :Y )
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef:
Gothic-Writer schreef: In de applicatie OVinfo kun je per maatschappij en per lijn kijken. Daar kun je al enigzins de nieuwe haltelijsten in Tilburg zien zodra je dus een lijn aantikt van Tilburg.
Wel een datum selecteren die na 11-12 ligt.
West-Brabant staat nog niks. :(
Bedankt in elk geval.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Jurre »

Plutona schreef:
Gothic-Writer schreef: Lijn 5 Noord (busstation) - Elisabeth ziekenhuis -> CS - Noord
Lijn 6 West - Stokhasselt -> CS - Noord
Lijn 5 en 6 wisselen na de Von Weberstraat om van route. Lijn 5 wordt dus CS - Besterd - Stokhasselt en lijn 6 CS - Hoefstraat - Heikant
Nu ben ik benieuwd of ze de bestemmingsdisplays ook eenduidig maken; lijn 1 gaat momenteel naar ''Noord-Quirijnstok'', lijn 6 naar ''Noord-Stokhasselt'' maar lijn 5 naar ''Heikant-Noord'' i.p.v. ''Noord-Heikant'', wat wel zo op de halteinformatie staat.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

SLToilet schreef:Nou, na een beetje kijken zie ik dat er twee haltes geheel nieuw zijn in de Reeshof: Zierikzeestraat en Koolhovenlaan. De tienminutenfrequentie gaat terug naar een kwartier op lijn 2 en 4 (gezien de vraag niet geheel ondenkbaar) en lijn 3 krijgt een kwartiersfrequentie in de spits, tweemaal per uur in het dal. Opvallend is echter ook dat lijn 4 zoals eerder genoemd via Koolhoven gaat rijden als lijn 3 niet rijdt. Deze rare kronkel bezorgt weer mooi extra reistijd :') . Maar goed, ik zal zien of een overstap van de trein uit Tb in Tbr naar lijn 4 noordwaarts soepel verloopt, dan is er niks aan het handje.

De haltes in de 'k-buurt' zijn niet nieuw: deze waren tot twee jaar geleden al in gebruik voor de destijds opgeheven lijn 3, waarvan we nu weten dat het slechts tijdelijk was en waarschijnlijk gewoon was gecontinueerd als de bouw van Koolhoven-Buiten verliep zoals de planning begin 21e eeuw voorzag (klaar in 2011, ik zie het nog zó voor me :Y )
Betekent in ieder geval in de spits een verbetering,van 6x per uur naar 8x per uur op het westermarkt traject.In het dal van 4x naar 6x.
Bij lijn 4 vraag ik me af of er geen extra bussen komen voor de Universiteit.Het gedeelte tussen Universiteit en de Reeshof is nu veelal luchtvervoer.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Plutona schreef:De afwezigheid van de Stappegoorshuttle valt mij inderdaad ook op. Met alleen lijn 1 redden ze het echt niet. Eventueel zou je met lijn 2 naar de Eifelweg kunnen rijden.
Zou die shuttle überhaupt een lijnnummer krijgen?Missschien wel een bus naar behoefte voor de studenten.Waarvan de dienstregeling flexibel is
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 18 nov 2016, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door SLToilet »

RobertT schreef: Betekent in ieder geval in de spits een verbetering,van 6x per uur naar 8x per uur op het westermarkt traject.In het dal van 4x naar 6x.
Bij lijn 4 vraag ik me af of er geen extra bussen komen voor de Universiteit.Het gedeelte tussen Universiteit en de Reeshof is nu veelal luchtvervoer.
Een verbetering is het absoluut! Maar in feite is het ook herstel van wat er fout was gegaan:
2012 spits: 8 4+4, dal 6 3+3
2013 spits: 6 3+3, dal 6 3+3
2014 spits 6, dal 4
2016: spits 8 4+4, dal 6 4+2
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

RobertT schreef: Zou die shuttle überhaupt een lijnnummer krijgen?Missschien wel een bus naar behoefte voor de studenten.Waarvan de dienstregeling flexibel is
Ja. Ik dacht 601
PHS

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

SLToilet schreef: Ik heb wel twee vragen:
-Hoe gaat de Amarant bediend worden?
Lijn 4 rijdt in de spits een route via Amarant
SLToilet schreef: -Gaat nachtbus 847 ook de kronkel door Koolhoven maken?
Dat weet ik niet. Ik denk het niet.....


De schoolliner is inderdaad 601 zoals ik op mijn lijnenkaart zie
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

huibf schreef:mijn lijnenkaart
Hm?

Waarom zouden ze dat een 600-nummer geven? In Breda gaan de 626 en 627 juist weg omdat het eigenlijk gewoon stadslijnen zijn...
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Omdat het een scholierenlijn is wellicht :roll:
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

626 en 627 niet dan?
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Update bijwerking/aanpassingen in OVINFO app.

Haltelijsten voor Breda lijnen 1 tot en met 9 zijn aangepast. De 'nieuwe' lijnen 3 - 8 - 9 zijn reeds toegevoegd.

Interessant nieuwtjes: Er komt een 2e Volanslijn tussen Tilburg en Oosterhout lijn 328.
Deze lijn gaat volledig parallel rijden aan lijn 327, maar rijd vanaf busstation Oosterhout door naar Het Goorke via Amphia Passteurlaan.

(Het Goorke is de eind/beginhalte van 325)

Lijnnummer 154 zal hoogstwaarschijnlijk weer terugkomen, maar niet over de route ''s-Hertogenbosch - Boxtel - Eindhoven. Waarschijnlijk zal deze lijn nagenoeg geheel parallel aan de 156 gaan rijden.

*bronnen OVinfo app en conceptplan openbaar vervoer brabant/lijnennetkaart streek Eindhoven 2017
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door gliderfighter »

154 gaat route huidige 156 rijden, 156 weer via den dungen daar de 159 verdwijnt.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Streeklijnen van Breda staan er ook in.


De schoolbussen naar de Avans in 2017:
611 Oud Gastel -> Breda
612 Rucphen -> Breda
617 (Willemstad) -> Fijnaart -> Breda (Bestond al, maar rijdt nu door tot de Loevesteinstraat.)
619 Klundert -> Zevenbergen -> Breda
622 Lage Zwaluwe -> Breda
622 Made -> Breda
625 Oosterhout -> Breda via A27 (Rijdt al)
626 Geertruidenberg -> Breda via A27
627 Dongen ->Breda via A27
625,626 en 627 rijden naar de Hogeschoollaan ipv de Loevesteinstraat.

De huidige lijn 626 en 627 worden resp lijn 8 en 9. Lijn 8 gaat ten opzichte van de huidige 626 eerder rijden richting CS (12:20 ipv 13:30), maar stopt ook weer eerder. Lijn 9 gaat 6x/uur rijden ipv 4x/uur.

Lijn 3 (De nieuwe wijkbus in Breda) gaat 2x/uur rijden. (Is dat niet wat veel?)

Lijn 122 naar een uurdienst en de aansluiting op de trein naar Breda in Lage Zwaluwe valt ook nog weg, jammer dit. Ik pak de auto wel voortaan, ik ga niet elke dag een uur op de bus wachten.
Gothic-Writer schreef: Interessant nieuwtjes: Er komt een 2e Volanslijn tussen Tilburg en Oosterhout lijn 328.
Deze lijn gaat volledig parallel rijden aan lijn 327, maar rijd vanaf busstation Oosterhout door naar Het Goorke via Amphia Passteurlaan.
Yep. Lijn 325 rijdt alleen nog maar naar Het Goorke in de ochtend tot 7:00 en vanaf 18:40, en in het weekend de hele dag.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Lijn 123 heeft zowel in de ochtend als middagspits extra spitsritten gekregen in beide richtingen die tot Made Gemeentehuis rijden vv :pos:

Ik ving laatst op dat de routewijzigingen van lijn 117 en 123 niet door zouden gaan maar dat gaat dus toch wel door. Lijn 117 rijdt op werkdagen overdag dus niet meer door Terheijden heen maar de huidige sneldienstroute van lijn 123 langs Terheijden. Lijn 123 gaat voortaan altijd door Terheijden rijden. Opvallend is ook dat lijn 123 op zaterdag vanaf 19:00 niet meer naar Raamsdonksveer doorrijdt maar tot Made Gemeentehuis gaat rijden zoals op zondag ook het geval is.

De tijden van lijn 122 worden ook volledig omgegooid waardoor de laatste 122 dus niet meer om 18:49 zal gaan maar om 19:09
Lijn 122 naar een uurdienst en de aansluiting op de trein naar Breda in Lage Zwaluwe valt ook nog weg, jammer dit. Ik pak de auto wel voortaan
@Chrysa, Samen met lijn 622 zal de frequentie wel hoger liggen en dus meer dan 1 keer per uur een bus naar Lage Zwaluwe in de spits. De frequentie van deze lijn kan ik nog niet zien omdat hij de huidige lijn 622 (Zundert-Mencia de Mendoza) nog weergeeft in OVinfo
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: @Chrysa, Samen met lijn 622 zal de frequentie wel hoger liggen en dus meer dan 1 keer per uur een bus naar Lage Zwaluwe in de spits. De frequentie van deze lijn kan ik nog niet zien omdat hij de huidige lijn 622 (Zundert-Mencia de Mendoza) nog weergeeft in OVinfo
Als je naar station Lage Zwaluwe gaat kan je wel de 622 aantikken en naar de tijden kijken. 622 zijn alleen maar 2 ritten in de ochtendspits. (Vertrek 7:40 en 8:10 vanaf station Lage Zwaluwe.)
PHS

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibe »

De bus uit Breda sluit niet meer aan op de trein naar Breda. Lijkt me ook de minst belangrijke aansluiting. Belangrijker is de aansluiting naar Dordrecht en eventueel Roosendaal.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
PHS

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door JHPart »

Ik vroeg me af of het interessanter zou zijn om Terheyden met een aparte stadslijn vanaf Breda te bedienen? Op die manier kunnen alle streekbussen de snelle route rijden.

Voor de Stappegoorpendel in Tilburg, kunnen ze die niet 10 noemen? Dit nummer is nergens meer in gebruik in deze concessie, maar 10 is wel een gemakkelijk te onthouden nummer.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

huibe schreef:De bus uit Breda sluit niet meer aan op de trein naar Breda. Lijkt me ook de minst belangrijke aansluiting. Belangrijker is de aansluiting naar Dordrecht en eventueel Roosendaal.
Zo kon je nog 2x/uur het dorp uit, straks niet meer. Het klinkt misschien raar, maar het is ook de meest gebruikte aansluiting. ;)
olof schreef: @Chrysa. Als jij straks niet meer met de bus gaat, dan zijn er nog zo weinig reizigers dat Hooge Zwaluwe volgend jaar alleen nog een belbus heeft.
Niet mijn probleem dan. :p Ik heb echt geen zin om elke dag een uur op de bus te wachten, dus het OV is geen optie dan. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

JHPart schreef:Ik vroeg me af of het interessanter zou zijn om Terheyden met een aparte stadslijn vanaf Breda te bedienen? Op die manier kunnen alle streekbussen de snelle route rijden.
Is niet interessant. Vanuit Terheijden word ook vaak richting Made gereisd. Bovendien hoe wil je die route dan laten lopen. Ik kan me geen gunstige route bedenken
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Meltrain »

Gothic-Writer schreef:Interessant nieuwtjes: Er komt een 2e Volanslijn tussen Tilburg en Oosterhout lijn 328.
Deze lijn gaat volledig parallel rijden aan lijn 327, maar rijd vanaf busstation Oosterhout door naar Het Goorke via Amphia Passteurlaan.
Die zal tussen Oosterhout en Tilburg dan wel de verdichtingsritten van lijn 327 overnemen.
Chrysa schreef:Niet mijn probleem dan. :p Ik heb echt geen zin om elke dag een uur op de bus te wachten, dus het OV is geen optie dan.
Waarom zou je dan een uur op de bus moeten wachten? Sluit (de nieuwe dienstregeling van) lijn 122 dan zo slecht aan op jouw schooltijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten