Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Breepark wordt nu voorzien van een busverbinding (deze was er nog niet) Daarom waarschijnlijk een hele pagina
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibe »

Breepark staat nu nog in de kinderschoenen, maar heeft de potentie om een belangrijke locatie in Breda te gaan worden. (als ten minste alle plannen worden gerealiseerd)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rick Vlodrop »

Ik kwam vandaag in Breda en op busstation kreeg ik een opvouwbare kaart uitgereikt van een promotieteam. Zelfde inhoud als de huis-aan-huis folder. Arriva maakt geen half werk van de communicatie.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

In Tilburg zijn de voorbereidingen voor de nieuwe dienstregeling, welke zondag in gaat, nog niet echt heel hard bezig, buiten het bestickeren van de bussen om dan.
Goed voorbeeld: bij de halteplaatsen in de Kasterenlaan zijn nog altijd geen nieuwe palen/borden geplaatst en heb ik ook nog geen haltes gezien met daarop het 'Bravo'-logo elders.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Jasper073 »

Gothic-Writer schreef:In Tilburg zijn de voorbereidingen voor de nieuwe dienstregeling, welke zondag in gaat, nog niet echt heel hard bezig, buiten het bestickeren van de bussen om dan.
Goed voorbeeld: bij de halteplaatsen in de Kasterenlaan zijn nog altijd geen nieuwe palen/borden geplaatst en heb ik ook nog geen haltes gezien met daarop het 'Bravo'-logo elders.
Denk dat ie halte borden niet zo haast bij zit qua Bravo logo als op de bussen.
Het zal allemaal in stappen gebeuren dus die halte borden met Bravo gebeurd nog wel.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Rick Vlodrop schreef:Ik kwam vandaag in Breda en op busstation kreeg ik een opvouwbare kaart uitgereikt van een promotieteam. Zelfde inhoud als de huis-aan-huis folder. Arriva maakt geen half werk van de communicatie.
Die staan er elk jaar volgens mij. Volgens mij zelfs bij Veolia al.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

Jasper073 schreef:
Gothic-Writer schreef:In Tilburg zijn de voorbereidingen voor de nieuwe dienstregeling, welke zondag in gaat, nog niet echt heel hard bezig, buiten het bestickeren van de bussen om dan.
Goed voorbeeld: bij de halteplaatsen in de Kasterenlaan zijn nog altijd geen nieuwe palen/borden geplaatst en heb ik ook nog geen haltes gezien met daarop het 'Bravo'-logo elders.
Denk dat ie halte borden niet zo haast bij zit qua Bravo logo als op de bussen.
Het zal allemaal in stappen gebeuren dus die halte borden met Bravo gebeurd nog wel.
Bravo-halteborden zijn in delen van Breda en Oosterhout geplaatst, dus 't komt vanzelf.
Ik heb zelf nog helemaal niets gezien van een nieuwe halte op de Weth. Baggermanlaan in Tilburg, waar vanaf maandag 2 bussen gaan stoppen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Weet niet of het al bekend was:
De gelede bussen voor lijn 9 in Breda komen half januari en zijn van MAN aldus de buschauffeur waar ik net mee sprak. Er komen er 2, dus die lijn zal dan wel weer naar 4x/uur gaan.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Er komen 3 geledes. Geen 2.

Oh ja Chrysa,

Je zult mij niet meer in lijn 122 aantreffen aangezien die niet meer door Terheijden gaat in de nieuwe dienstregeling. Lijn 123 wordt mijn stamlijntje nu :pos:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Chauffeur zei 2. :p Kan best dat ie het fout heeft, geen idee. Weet je ook of het nieuwe bussen zijn?

En ach, dat stukje lopen naar halte Zeggelaan kan je toch wel? :p
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Het zijn geen nieuwe. Ze kunnen nog niet vanaf maandag ingezet worden omdat ze nog gereed gemaakt moeten worden en niet eerder vrijkwamen.

Neuj. Ben ik te lui voor. Ik doe het lekker met lijn 123 *O* *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door nvdw »

Die zullen dan van Hermes komen? Alle andere gelede MAN's in Nederland zijn aardgasbussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Wolfje98 »

Of de gelede MAN bussen van Veolia in Limburg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: Neuj. Ben ik te lui voor. Ik doe het lekker met lijn 123 *O* *O*
Vandaag ingezeten. Die bus rijdt nu 4x/uur in de spits, maar ze zijn er niet leger op geworden. Tot in Made moesten er nog mensen staan bij de bus waar ik in zat. :shock:
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rick Vlodrop »

In Breda heb ik die indruk niet. Alle lijnen, ook de nieuwe, met de nieuwe tijden worden op de displays weergegeven. Ook de halteinformatie: kopborden en posters in de abri zie ik al veel in Bravo huisstijl dus moet wel nieuw zijn.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door buschauffeur »

Gothic-Writer schreef:De enige bus die vroegtijdig vertrekt is de 7299 (Volvo hybride testbus in Breda), verder zal er niets veranderen.
Zonde! Per wanneer?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Michael zei ooit Maart 2017 hier, en hij lijkt alles te weten over bussen in Brabant. :p
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Hij zou 1 jaar blijven. Hij is in April dit jaar in dienst gekomen. Dus lijkt het mij aannemelijk dat hij in maart of april 2017 weer weg gaat.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

busfanNL schreef: lokquote
Jij hield toch van oude meuk? TCR rijdt alle nieuwe scholierenlijnen in Breda behalve de 622.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

De 622 is de enige die Arriva zelf rijdt inderdaad.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Ook de enige lijn die ritten van de originele lijn (122) vervangen heeft. Beetje jammer dan dat er precies in de ochtendspits ruim anderhalf uur geen bus rijdt in de vakanties omdat lijn 622 dan niet rijdt maar de 122 geen extra rit heeft gekregen.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rick Vlodrop »

https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... htbus-.htm

Arriva rijdt weer Carnavalsvervoer in de nacht. Wat wel opvalt is de nieuwe lijnnummering en dat in Bergen op Zoom geen nachtritten meer op de stadsdienst rijden. Zou kunnen betekenen dat in andere steden ook e.e.a. op de schop gaat. Wat ook opvalt dat het nachtvervoer beter wordt gepromoot. Bij Veolia was het een kladje op internet, nu een hele folder met gewone tabellen en een aparte lijnennetkaart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Suus »

De standaarden van Veolia overtreffen is ook niet zo heel moeilijk. Jammer dat Arriva Leiden zich wel tot dat niveau heeft verlaagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Alleen wel een beetje jammer dat ze bij Breda en Roosendaal 1 februari hebben getypt terwijl het 10 februari moet zijn...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten