Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hans »

Hallo allemaal,

Een collega van mij is op zoek naar zoveel mogelijk informatie over een busbedrijf van een paar generaties voor haar (opa van haar moeder).

Het zou gaan om een busbedrijf dat volgens haar reed tussen Geldrop en Griendtsveen.
De beste man heette Van den Nieuwenhof. Periode waarschijnlijk rond de 2e wereldoorlog.

Is er iemand die er iets van weet hier op het forum?

Groeten,
Hans
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door StefanR88 »

Afbeelding
Deze is van rondom en voor 2e wereldoorlog.
De foto heb ik van facebookspagina herinneringen aan Someren geplukt, overigens komt het ook van HCE af.
Zou deze mogelijk het zijn?? meer informatie heb ik dan ook niet.
Ik hoop dat ik je hier wat aan geholpen heb/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hainje »

Mijn oude buurman heet van den Nieuwenhof en komt ook uit de regio Eindhoven. Wellicht dat hij een en ander weet over het bedrijf, voor hetzelfde geldt is het bedrijf van zijn (over)grootvader geweest. :P Ik heb hem in ieder geval al gevonden op Facebook, dus ik kan het hem zo vragen.
🍉
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hans »

StefanR88 schreef:Afbeelding
Deze is van rondom en voor 2e wereldoorlog.
De foto heb ik van facebookspagina herinneringen aan Someren geplukt, overigens komt het ook van HCE af.
Zou deze mogelijk het zijn?? meer informatie heb ik dan ook niet.
Ik hoop dat ik je hier wat aan geholpen heb/
Dank je. Ik ga de foto aan haar doorzetten. Geen idee of dit het bedrijfje zou zijn.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hans »

Hainje schreef:Mijn oude buurman heet van den Nieuwenhof en komt ook uit de regio Eindhoven. Wellicht dat hij een en ander weet over het bedrijf, voor hetzelfde geldt is het bedrijf van zijn (over)grootvader geweest. :P Ik heb hem in ieder geval al gevonden op Facebook, dus ik kan het hem zo vragen.
Als je dat wil doen, graag!
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hans »

Via internet heeft ze dit nog gevonden:

In 1924 voerde de KLM de eerste vlucht uit van Amsterdam naar Batavia. Verbindingen werden steeds beter en steeds sneller. Dit gold ook, zij het op minder hoog niveau, voor Geldrop. Henk van de Nieuwenhof ging met zijn busonderneming
(Eerste Geldropse Autobusdienst, E.G.A.D.) een vaste verbinding onderhouden tussen Geldrop en Eindhoven. Er bleek behoefte aan te zijn. Nog geen jaar later kreeg hij van B. en W. van Heeze toestemming om ook een lijn Eindhoven-Heeze te beginnen. Geldrop en Mierlo waren in die tijd vooral aangewezen op de tramverbinding Eindhoven-Geldrop-Mierlo-Helmond van Tramwegmaatschappij De Meierij.

Dus die foto zou hem wel eens kunnen zijn.

Iedereen die meer weet, kom maar op!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busbedrijf Van den Nieuwenhof

Bericht door Hainje »

Hans schreef:Als je dat wil doen, graag!
Zie je Facebook Messenger. ;)
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten