Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Interessant inderdaad :) Ben benieuwd iig :)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Zou leuk zijn als ze voor het einde van de herfst daar rond rijden. Dan nog een dag mooi weer, dan ga ik wel even wat schade inhalen langs de lijn :)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Maar hoe gaat dit dan? Dat er mondjesmaat 1 voor 1 een stel aan de dienst onttrokken wordt, naar Zwitserland gereden, bak ertussen en weer terug? Dat gaat weer een eeuwigheid duren natuurlijk :?Trein-O-Fiel schreef: Op de lange termijn worden de Veolia-treinen met een tussenstuk verlengd. Die tussenstellen kan het Zwitserse bedrijf Stadler pas geleverd hebben tegen de tijd dat de volgende nieuwe dienstregeling in werking treedt, december 2009.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Ik denk dat dat de enige reeele en uiteindelijk beste optie is.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Ik hoop dat ze een manier verzinnen om in één keer alle bakken hierheen te halen, zou een hoop schelen...Fles schreef:Maar hoe gaat dit dan? Dat er mondjesmaat 1 voor 1 een stel aan de dienst onttrokken wordt, naar Zwitserland gereden, bak ertussen en weer terug? Dat gaat weer een eeuwigheid duren natuurlijk :?
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Daan schreef:Ik hoop dat ze een manier verzinnen om in één keer alle bakken hierheen te halen, zou een hoop schelen...
Mja, maar aangezien een bak maar 1 draaistel lijkt te hebben volgens tekeningetjes op de site van Stadler kan dat weleens lastig worden
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Een GTW die kant op sturen, en die alle bakken mee laten slepen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Sowieso kan Voith in Blerick dit wel doen denk ik: ze hebben er de faciliteiten. Probleem is inderdaad wel hoe ze in Blerick komen, maar dat kan ook worden opgelost door hulpdraaistellen er onder te zetten en de hap te slepen. Zo worden in duitsland ook V-IRM bakken versleept van productie van de frames naar de afwerking en interieur inbouw.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Er zal vast wel een dergelijke oplossing te bedenken zijn inderdaad.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Jullie denken veel te treincentrisch. Gewoon die tussenbakken op een boot of desnoods vrachtwagen.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Somda meldt:
rambons schreef:Van een van de instructie machinisten bij Veolia, heb ik vandaag gehoord dat er volgende week hoogst waarschijnlijk 2 DM90's komen. Na instructie van het personeel van vooral de standplaats Nijmegen zullen ze zo snel mogelijk in de spitsdienst worden ingezet. Voorlopig blijven het er 2 stuks, omdat er nog niet meer beschikbaar is.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Kunnen er toch weer +-400 man extra worden vervoerd per uur over het spitstraject :D
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Tuurlijk, altijd mogelijk ;) Per trein is alleen veel leukermath1985 schreef:Jullie denken veel te treincentrisch. Gewoon die tussenbakken op een boot of desnoods vrachtwagen.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Gewoon in een vakantieweek o.i.d. een 2/6 naar Zwitserland sturen en die als 2/24 o.i.d. terug laten komen... ;)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Wat weegt zo'n tussenbak? Ik denk dat via de weg het makkelijkst/goedkoopst is. :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
In dat geval is de vraag natuurlijk vooral: hoe groot is zo'n tussenbak. Als je over de weg gaat moet je immers ook wel onder eventuele viaducten e.d. op de route door kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Buffels vanaf 1 november terug op de Maaslijn
De DM90, ofwel Buffel, keert tijdelijk terug op de Maaslijn.
CUIJK - Vanaf 1 november is het vertrouwde geel op de Maaslijn voor even terug. Er komen twee treinen van het type DM90 rijden tussen Venray en Nijmegen.
De Buffels, zoals treinen van dit type worden genoemd, worden ingezet om de grote toeloop van reizigers op de Maaslijn op te vangen. Veolia, de vervoerder op de Maaslijn, kan de twee treinen leasen van Nederlandse Spoorwegen (NS). Volgens directeur Frank van Setten is de komst van de Buffels zo goed als zeker. "Er moet op details nog over het contract worden gesproken, maar in principe zijn we rond", zegt Van Setten.
Veolia huurt de Buffels in omdat met het huidige aantal treinen, GTW's van Stadler, het grote aantal passagiers tussen Boxmeer en Nijmegen bijna niet te vervoeren is. Op het station in Cuijk doen zich soms chaotische taferelen voor; soms blijven reizigers achter of rijdt de trein veel te vol weg.
In december 2009 hoopt Veolia de huidige GTW-treinstellen die uit twee delen bestaan, met een derde deel te kunnen verlengen. De Zwitserse fabriek kan die 'tussenbakken' niet eerder leveren.
Verkeerswethouder Jan Donkers van Cuijk toont zich verheugd met de komst van de Buffels. "Als ik uitga van de informatie die ik nu heb, zou dat de problemen op het station in Cuijk toch een heel eind moeten kunnen oplossen."
Volgens Donkers gaan de Buffels dienst doen in de ochtendspits, maar ook 's middags. Dan is het vaak vanaf twee uur al erg druk in de treinen op de Maaslijn.
De gemeenten Cuijk en Boxmeer hebben bij Veolia herhaaldelijk gevraagd maatregelen te nemen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aslijn.ece
De DM90, ofwel Buffel, keert tijdelijk terug op de Maaslijn.
CUIJK - Vanaf 1 november is het vertrouwde geel op de Maaslijn voor even terug. Er komen twee treinen van het type DM90 rijden tussen Venray en Nijmegen.
De Buffels, zoals treinen van dit type worden genoemd, worden ingezet om de grote toeloop van reizigers op de Maaslijn op te vangen. Veolia, de vervoerder op de Maaslijn, kan de twee treinen leasen van Nederlandse Spoorwegen (NS). Volgens directeur Frank van Setten is de komst van de Buffels zo goed als zeker. "Er moet op details nog over het contract worden gesproken, maar in principe zijn we rond", zegt Van Setten.
Veolia huurt de Buffels in omdat met het huidige aantal treinen, GTW's van Stadler, het grote aantal passagiers tussen Boxmeer en Nijmegen bijna niet te vervoeren is. Op het station in Cuijk doen zich soms chaotische taferelen voor; soms blijven reizigers achter of rijdt de trein veel te vol weg.
In december 2009 hoopt Veolia de huidige GTW-treinstellen die uit twee delen bestaan, met een derde deel te kunnen verlengen. De Zwitserse fabriek kan die 'tussenbakken' niet eerder leveren.
Verkeerswethouder Jan Donkers van Cuijk toont zich verheugd met de komst van de Buffels. "Als ik uitga van de informatie die ik nu heb, zou dat de problemen op het station in Cuijk toch een heel eind moeten kunnen oplossen."
Volgens Donkers gaan de Buffels dienst doen in de ochtendspits, maar ook 's middags. Dan is het vaak vanaf twee uur al erg druk in de treinen op de Maaslijn.
De gemeenten Cuijk en Boxmeer hebben bij Veolia herhaaldelijk gevraagd maatregelen te nemen.
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aslijn.ece
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Eerste de beste vrijdagmiddag met mooi weer maar eens een kijkje gaan nemen daar :)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Tsja, probleem is een beetje dat het steeds eerder donker wordt en de zon alsmaar lager komt te staan. Eind deze maand gaat ook de wintertijd in, waardoor het weer 'eerder' donker wordt. Ben benieuwd of het voor mij langs de baan nét wel of net niet haalbaar is om een DM'90 in spitsdienst te fotograferen.
Maargoed: leuk dat er meer variatie komt aldaar!
Maargoed: leuk dat er meer variatie komt aldaar!
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Die spitstreinen gaan toch al vanaf 14:00 rijden? Lijkt mij geen probleem :)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Is ook geen probleem, lijkt me Ik ga ook maar eens die kant op, zodra dat spul daar rijdt.
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Was dat maar zo... De eerste rijdt om 15.52 naar Vry jammergenoeg (als ik goed heb gekeken). 15.52 uur is als het zomertijd is nog een leuk tijdstip, maar als de wintertijd ingaat wordt het een stuk lastiger ;) .BR628 schreef:Die spitstreinen gaan toch al vanaf 14:00 rijden? Lijkt mij geen probleem :)
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Vanaf drgl 2009 gaan de spitstreinen vanaf 14:00 rijden, als we de kranten mogen geloven .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn
Die dingen rijden tot december 2009 volgens het nieuwsbericht, dus dan moet het in de zomer toch wel lukken met die foto's lijkt me
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten