Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Super Citea Bros. »

Het aantal aanrijdingen 'viel wel mee', volgens mij 3 de afgelopen 2,3 maanden. (Corrigeer me als ik het fout heb).

Om het over drukte te hebben: In de spits is het vanaf Sportpark Eindhoven-Noord op lijn 405 altijd volle bak rond de tijd dat de scholen uit zijn. Ik heb zelf een paar keer moeten reizen tussen Achtse Barrier en het Station in de middagspits. Bus is dan al redelijk vol, staan er gelijk enkele 10tallen studenten te wachten. Bus meteen vol. Als sardientjes in blik. Stinkt ook nog hard naar zweet. Naar mijn mening mag er een nieuwe scholierenlijn komen (609). Het idee is om hem te laten stoppen op Sportpark EHV-Noord, WoensXL/Ziekenhuis, en het station, misschien nog Fontys Rachelsmolen. Hoeven wij dan niet te zien hoe de tent wordt afgebroken. Ze irriteren me namelijk vreselijk (en anderen waarschijnlijk ook).

O ja en 405 6×/uur rijden tussen 7 en 9 uur. Mensen moet al staan bij Autowijk.

Niet zo serieus nemen het is maar een voorstel/mededeling...
MAN bus best bus.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

Heb je al gemeld via het klachtenformulier dat de scholieren vervelend zijn en/of bij de lokale politiek (Rudy Reker van LPF Eindhoven gaat snel achter zulke dingen aan) dan kunnen die toezichthouders eens elders worden ingezet dan op het station.
Super Citea Bros. schreef:Ik zag vandaag een Mercedes-Benz Citaro G Facelift rijden op lijn 407. Het betrof de 9260 uit Almere.
Alweer de 5de "nieuwe" gelede bus. Maar geen enkele 12m bus. We hadden al zat geledes, maar er is wél een tekort aan stadsbussen.
De vorige bus uit Almere mag niet in deze concessie rijden vanwege emissienormen en leeftijdseisen.
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Super Citea Bros. »

Ik zat wel te denken aan zoiets, maar ik ben wat aan de jonge kant voor formulieren en politiek... :/
MAN bus best bus.
Odo
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 16:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Odo »

Mee eens inderdaad, ik maak die middagspits niet zo vaak mee maar moet ‘s ochtends wel eens naar Ekkersrijt en “sta” dan ook vrij krap tussen de scholieren in een 406.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Super Citea Bros. schreef: O ja en 405 6×/uur rijden tussen 7 en 9 uur. Mensen moet al staan bij Autowijk.

Niet zo serieus nemen het is maar een voorstel/mededeling...
406 rijdt ook nog op dat traject he.
Laten we eerst lijn 2 en 4 dan eens uitrusten met geleed of 6x uur.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door ZO6176 »

En dan te bedenken dat de provincie op zaterdag een 30-minuten dienst op lijn 2 wel voldoende vond
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door WALUIGI96 »

Is het de bedoeling dat een bus 8 min. te vroeg rijdt?Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Zeker niet.
🍉
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door WALUIGI96 »

Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Als dit regelmatig gebeurd, dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice. Want dan moet er even een reminder naar de chauffeurs uitgestuurd worden dat het belangrijk is dat er op tijd gereden wordt. Ook omdat dit een boete voor Hermes op kan leveren. Aan de andere kant verpesten dergelijke chauffeurs het voor hun collega's, ze tonen immers aan dat de rijtijd op die rit wel wat krapper kan.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Raymond »

Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
EINDHOVEN - Feestvierders die tijdens carnaval 's nachts vanuit Eindhoven met de bus naar huis willen, komen dit jaar bedrogen uit. Vervoersmaatschappij Hermes trekt na vele jaren de stekker uit de nachtbus.

Lees verder

Op zaterdag dus ca. 1000 reizigers over 32 bussen: gemiddeld nog altijd 31 reizigers per rit (halfuursdienst). Dan had je dus ook nog teruggekund naar een uursdienst voor in ieder geval een nacht. Best een schril contrast als je het net van Arriva ziet in de rest van de provincie. Betalen daar de gemeenten mee?
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

WALUIGI96 schreef:Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
De kleine busjes hebben gewoon infoxx, de chauffeurs komen van taxibedrijf Bergerhof.
Hainje schreef:Als dit regelmatig gebeurd, dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice. Want dan moet er even een reminder naar de chauffeurs uitgestuurd worden dat het belangrijk is dat er op tijd gereden wordt. Ook omdat dit een boete voor Hermes op kan leveren. Aan de andere kant verpesten dergelijke chauffeurs het voor hun collega's, ze tonen immers aan dat de rijtijd op die rit wel wat krapper kan.
Met een kleine bus is de rijtijd ook korter, doordat er in Boxmeer niet omgereden hoeft te worden via het industrieterrein.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door WALUIGI96 »

Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar Hermes via Twitter en ze hebben er een melding van gemaakt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door busfanNL »

Mr-W schreef:
WALUIGI96 schreef:Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
De kleine busjes hebben gewoon infoxx, de chauffeurs komen van taxibedrijf Bergerhof.
Ja daar heb je het alweer. Taxibedrijf . Dat zijn dus chauffeurs die normaal geen lijndienst rijden. Vaak krijg je dan dit soort dingen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Raymond schreef:Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
Jammer inderdaad. De reden neem ik voor halve waarheid aan. Ik geloof dat er meer is. Maar daar laat ik me niet over uit.

Vreemd genoeg kan Arriva het wel, zelfs spotgoedkoop. Nachtnet Eindhoven zou 6 euro per rit kosten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Allicht dat Arriva het kan, Hettinga zou zijn moeder nog verkopen als hij daardoor meer marktaandeel zou krijgen.
🍉
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Michael »

Sterker nog: Arriva gaat dit jaar zelfs 1 nacht extra rijden. Vrijdag op zaterdagnacht rijden er dit jaar ook nachtbussen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Er zijn een aantal halten aan BravoFlex in Helmond toegevoegd.
2 halten in Bedrijventerrein Zuidoost Brabant, 2 in Dierdonk, 1 op de Automotive Campus en de halte op 't Hout is weer terug.

Daarnaast rijdt vanaf 19 februari een extra vroege rit vanaf Eindhoven naar Gemert op lijn 121, tbv een goede overstap op lijn 123.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Vanaf 25 februari wijzigt de dienstregeling van lijn 2 vanwege de verkeerscongestie. Naar het station vertrekt de bus 2 tot 3 minuten eerder uit Blixembosch West, Oost en de Tempel en komt de bus op dezelfde tijd aan op het station.
Vanaf het station vertrekt de bus op dezelfde tijd en is deze 2 minuten SNELLER op het eindpunt.

Daarnaast wordt de route van lijn 114 richting Veldhoven gestrekt en gaat niet meer via de Jozef Eliasweg, zodoende de scholieren beter in de schoollijn 614 te krijgen.
Daarnaast krijgt de internationale school lijn 608 een extra rit in de middag.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door SLToilet »

huibf schreef:
Raymond schreef:Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
Jammer inderdaad. De reden neem ik voor halve waarheid aan. Ik geloof dat er meer is. Maar daar laat ik me niet over uit.

Vreemd genoeg kan Arriva het wel, zelfs spotgoedkoop. Nachtnet Eindhoven zou 6 euro per rit kosten.
Wel vreemd eigenlijk ook: de Arriva-steden hebben allen carnavalsbussen en twee hebben ook gewone nachtbussen in de omgeving rijden (oké, het is wat ingekrompen maar dat mag de pret niet drukken), maar het qua agglomeratie en uitgaansleven betreft veel grotere Eindhoven heeft niks, als grootste stad in de Benelux. Nergens in een honderden kilometers grote omtrek sta je in een stad van gelijke grootte op zaterdag om 2:00 bedrogen uit te kijken of er nog een bus of trein komt, als het niet de enige 200.000+-stad in de oude wereld buiten Jeruzalem betreft :X
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Ederveen »

huibf schreef:.
Daarnaast wordt de route van lijn 114 richting Veldhoven gestrekt en gaat niet meer via de Jozef Eliasweg, zodoende de scholieren beter in de schoollijn 614 te krijgen.
.
Ik neem aan dat je hier 114 naar De Hurk bedoelt?
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door ZO6176 »

Ik zie op de ov info app de 3365 op lijn 28. Is deze wagen overgegaan naar TCR?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Voor de oplettende ov fanaten.
De halten van lijn 55 zijn weer zichtbaar op ovinfo en googlemaps.

Vanaf 25-2 rijdt deze bus in een schrik niet 2.5 uurs frequrntie met 4 ritten per dag, op alle dagen vd week. De laatste stop is Stationsweg.
Geheel onverwachts is deze ook als OV aangemerkt. De ritten worden onderaanbesteed door Hermes. Opdrachtgever en sponsor is Gemeente Eindhoven.

De lijn is op te vragen op de hermessite.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Raymond »

Wow, op deze manier is het echt een verkwisting van belastinggeld. :X Volgens de petitie destijds was lijn 55 o.a. belangrijk voor mensen die boodschappen doen bij winkelcentrum Haagdijk en anders te ver moeten lopen. Gezien dat busje 8 minuten na aankomst bij het betreffende winkelcentrum alweer onderweg is naar 't Hofke is valt die doelgroep alvast weg. In die tijd zijn de boodschappen niet gedaan. Die 42.000 euro dat dit busje het komend jaar kost had de krap bij kas zittende gemeenteraad beter kunnen besteden. Voor de opbrengsten is uitgegaan van 1 reiziger per rit, maar ik ben bang dat dat nog optimistisch is. -o-
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Die 42000 euro kan best kloppen voor een jaartje lijn 55.
22 minuten per retourrit x 365 / 60 x 75 Euro

Het is een bak geld. Ik verwacht nauwelijks reizigers eigenliijk. Ik denk nog minder als lijn 100 van een paar jaar geleden.

We zullen het zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten