Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
GvL20
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door GvL20 »

Zo te zien op de site van Hermes vervalt zowat de hele stadsdienst van Helmond uitgezonderd van lijn 51! Komt hier dan toch het Bravoflex idee voor in de plaats? Toch jammer dat ze het principe met medewerkers van Senzer wat nu gebruikt wordt voor lijn 555 dan niet gebruiken voor de lijnen 52, 53, 54 wat maatschappelijk gezien toch ook interessant is.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door lijntaxi »

huibf schreef:De dienstregelingen van 2018 staan online!
Heb je misschien een link, zodat we er met zijn allen van kunnen genieten. Of desnoods commentaar op kunnen leveren. Ik merk, dat er heel erg ingestoken wordt op apps, vraagafhankelijk, geen lege bussen rond laten rijden, minder stops, minder ritten, emissieloos, enzovoorts. De lijnbus wordt langzamerhand de nek omgedraaid lijkt het.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Zugführer »

Gewoon naar de Hermes/Connexxion website gaan, dan kun je per lijn de dienstregeling voor na 10 december selecteren.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Yanaike »

GvL20 schreef:Zo te zien op de site van Hermes vervalt zowat de hele stadsdienst van Helmond uitgezonderd van lijn 51! Komt hier dan toch het Bravoflex idee voor in de plaats? Toch jammer dat ze het principe met medewerkers van Senzer wat nu gebruikt wordt voor lijn 555 dan niet gebruiken voor de lijnen 52, 53, 54 wat maatschappelijk gezien toch ook interessant is.
Het zou ook nog kunnen dat de stadsdienst van Helmond pas later erop komt omdat daar nog over gediscussieerd wordt. Ik meen dat dat eerder ook al ooit het geval was.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Inderdaad, zo is het.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door lijntaxi »

Zugführer schreef:Gewoon naar de Hermes/Connexxion website gaan, dan kun je per lijn de dienstregeling voor na 10 december selecteren.
Volgens mij heb ik de website gevonden. De overstaptijd op lijn 322 Eindhoven - Gemert op lijn 25 Gemert - Eindhoven is 2 minuten. Het zou mooi zijn als er aansluitingsgarantie wordt geregeld, anders moet je zeker een uur wachten of naar huis lopen.

Voor Eindhoven - Gemert (lijn 322) zie:
https://www.hermes.nl/dienstregeling/li ... &tijd=2322

Voor Gemert - Uden (lijn 25) zie:
https://www.hermes.nl/dienstregeling/li ... &tijd=2327

Van Uden, busstation naar Helmond station (lijn 26) zie:
https://www.hermes.nl/dienstregeling/li ... &tijd=2338
De laatste bus naar Helmond vertrek om 19.07 vanaf Uden Busstation

Lijn 25 Uden, busstation naar Helmond station is geen alternatief:
https://www.hermes.nl/dienstregeling/li ... &tijd=2339
De laatste bus naar Helmond vertrekt om 18.26 vanaf Uden Busstation.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Er is me verteld dat de ze op elkaar wachten. Maar of dat de garantie is...
GvL20
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door GvL20 »

Bravoflex wordt toch uitgerold in Helmond :neg:.

https://www.ed.nl/helmond/stadsbus-helm ... ~a5ae8122/
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Klop helemaal. Enfin.
Lijn 51 en 150 blijven rijden.
Lijn 52, 53, 54 en 555 vervallen dus.

Er komen nu wel extra halten bij. Dierdonk krijgt nu bijvoorbeeld ook een flexhalte.
Laatst gewijzigd door huibf op di 31 okt 2017, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door WALUIGI96 »

Volgens mij bedoel je dat 51 blijft rijden...
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

...edit... telefoon een keer calibreren :?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Ik mag hopen dat het tarief niet 3,50 per rit wordt, maar dat het ov-chipkaart tarief gaat gelden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
GvL20
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door GvL20 »

Ben toch wel benieuwd hoe dat werkt dadelijk. Kunnen de mensen in de ochtendspits bijvoorbeeld gewoon instappen en waar wordt het allemaal uitgerold in Helmond?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Dennenboom »

"Plannen van mensen die zelf nooit met de bus gaan"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:Ik mag hopen dat het tarief niet 3,50 per rit wordt, maar dat het ov-chipkaart tarief gaat gelden.
Het tarief wordt wel 3.50. (Het werktarief was 4 euro). En daarmee gelijk aan BrengFlex. Het eerste jaar wordt het 3 euro.
Hoe ga je de kilometers berekenen met je Chipkaart op een route die steeds anders is.
Je kan wel betalen met de chipkaart.

GvL20 schreef:Ben toch wel benieuwd hoe dat werkt dadelijk. Kunnen de mensen in de ochtendspits bijvoorbeeld gewoon instappen en waar wordt het allemaal uitgerold in Helmond?
Nee. Je moet dus bellen. Je kunt wel meedere ritten vastleggen in een periode.
In heel Helmond, in ieder geval alle halten. Maar niet dezelfde route waar ook een reguliere lijn rijdt op dat tijdsblok.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Met een prijs van 3,50 is dat flex systeem te onaantrekkelijk in mijn ogen. Zeker voor de korte afstanden zoals in Helmond. Je zou de afstand hemelsbreed tussen twee haltes kunnen gebruiken om het tarief te bepalen. Dit zou je mogelijk kunnen bepalen aan de hand van de haltecoördinaten.

Abonnementen en dagkaarten zullen ook wel niet geldig zijn.

Gelukkig ziet de provincie Gelderland BrengFlex wel als aanvulling in plaats van volwaardig alternatief.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Raymond »

huibf schreef:
regenmaker schreef:Ik mag hopen dat het tarief niet 3,50 per rit wordt, maar dat het ov-chipkaart tarief gaat gelden.
Het tarief wordt wel 3.50. (Het werktarief was 4 euro). En daarmee gelijk aan BrengFlex. Het eerste jaar wordt het 3 euro.
Hoe ga je de kilometers berekenen met je Chipkaart op een route die steeds anders is.
Je kan wel betalen met de chipkaart.
In AML gaat Connexxion anders wel het reguliere tarief toepassen met AML Flex, terwijl net als in Helmond sprake is van het volledig vervallen van reguliere buslijnen. Zie ook hier: https://www.connexxion.nl/aml-flex/1448. Dat is in ieder geval een stuk klantvriendelijker en is echt een alternatief voor de bus. Dat kan je best wel dusdanig aanpassen dat het ook in Helmond toepasbaar is.
GvL20
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door GvL20 »

Aldus het ED zal lijn 51 op zaterdag ook omgezet gaan worden naar Bravoflex. Ze gaan met 4 flexlijnen rijden en er komen zoals eerder vermeld wel haltes bij op diverse plekken in Helmond. Is dit een verbetering voor de weinig gebruikte stadsbus, in de daluren zeker! Maar tijdens de spits is dit zeker een verslechtering!

https://www.ed.nl/helmond/ritje-met-fle ... ~ae02ba7f/

Naar mijn mening hadden ze beter kunnen investeren in goedkopere kaartjes zoals een "eurokaartje" wat in veel steden wordt gebruikt. In het verleden is de stadsbus op zaterdagen gratis geweest wat zorgde voor een enorme toename, daar kunnen ze een voorbeeld aan nemen!
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door CamilleKreemers »

gratis openbaar vervoer bestaat niet. Ergens komt de rekening te liggen.
GvL20
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door GvL20 »

CamilleKreemers schreef:gratis openbaar vervoer bestaat niet. Ergens komt de rekening te liggen.
Gratis bestaat inderdaad niet, maar wil ermee zeggen dat er wel meerdere mogelijkheden zijn om het "rendabeler" te maken!
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door lijntaxi »

regenmaker schreef:Met een prijs van 3,50 is dat flex systeem te onaantrekkelijk in mijn ogen. Zeker voor de korte afstanden zoals in Helmond. Je zou de afstand hemelsbreed tussen twee haltes kunnen gebruiken om het tarief te bepalen. Dit zou je mogelijk kunnen bepalen aan de hand van de haltecoördinaten.
De bereid om dit bedrag (€ 3,50) zal er echt wel zijn in Helmond. Het alternatief is anders een heel eind te moeten lopen of een dure taxi betalen.
Of misgrijpen op de OV-fiets in Helmond.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

Of men gaat met de auto of laat zich ophalen. Het OV gebruik is in Helmond laag door de lage frequentie van de stoptrein en het busvervoer.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Dennenboom »

Dat je een uur van te voren aan moet melden is best wel een drempel. Zorgt er voor dat de reizen die "last-minute" worden besloten niet meer met de bus worden gedaan. Voor mensen die met de trein reizen is er bovendien het risico dat bij te veel vertraging hun gereserveerde bus weg is.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door OmniLezer »

Ik ben ook nooit een voorstander geweest van de belbus, maar wat hadden ze beter kunnen doen in jouw ogen?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Ederveen »

Dennenboom schreef:Dat je een uur van te voren aan moet melden is best wel een drempel. Zorgt er voor dat de reizen die "last-minute" worden besloten niet meer met de bus worden gedaan. Voor mensen die met de trein reizen is er bovendien het risico dat bij te veel vertraging hun gereserveerde bus weg is.
In het krantenbericht staat dat binnen een kwartier een busje komt voorrijden, dat is heel wat minder dan een uur, en dus een stuk lagere drempel.

Ook ik ben geen voorstander van belbusformules op zich, maar als bijna niemand met de 'gewone bus' gaat, dan moet er toch iets verzonnen worden...

En die heilige koe blijft voorlopig toch wel het meest aantrekkelijke vervoermiddel voor veel mensen, ondanks files, brandstofprijzen, parkeertarieven...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten