Concessie Stadsdienst Maastricht

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
OVWillem13
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 12:00

Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door OVWillem13 »

Weet iemand toevallig in welk jaren de concessie Stadsdienst Maastricht heeft bestaan? IK heb in de Wiki wel al gevonden dat de concessie heuvelland van 1995 tot 2006 was en dat de eerste Concessie Zuid-Limburg van 2002 tot 2006 was. Dit zou ik nu alleen nog graag willen weten van de Stadsdienst Maastricht. Hopelijk heeft iemand het antwoord voor me.
Groeten Willem :D *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door Daniel »

De concessie Heuvelland was een van de pilots met concessies, vandaar dat die er al vrij vroeg was. De stadsdienst Maastricht is echter bij mijn weten pas voor het eerst aanbesteed als onderdeel van de concessie Zuid-Limburg in 2006, daarvoor zal het een onderhandse gunning aan SBM geweest moeten zijn. Immers is het systeem van aanbestedingen er al gekomen met de wet personenvervoer 2000, al zijn er gebieden (zoals de omgeving Ridderkerk) geweest die nog later voor het eerst aanbesteed werden dan Maastricht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door Suus »

Op 1 oktober 2001 kocht Connex SBM van de gemeente Maastricht en kreeg daarbij ook een concessie tot 2004. Bron: HOV/Railnieuws nr. 518 (oktober 2001), pagina 236. De NVBS heeft alle edities van het blad online staan, meestal met OCR :)

Of er voor de periode 2004-2006 is verlengd of weer onderhands is gegund heb ik nog niet naar gezocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door Daniel »

2004-2006 zal aannemelijk gewoon verlengd zijn, dat is met de concessie Zuid-Limburg die Hermes onderhands kreeg namelijk ook gebeurd om 'm gelijk af te laten lopen met Heuvelland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVWillem13
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 12:00

Re: Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door OVWillem13 »

Volgens mij heb k het antwoord op mijn vraag gevonden. zoals ik het nu begrijp werd het OV van Maastricht in 2001 geprivatiseerd dus ik neem aan dat toen dan ook de Concessie Stadsdienst Maastricht in ging tot 2006. Of denkt iemand dat dit niet juist is? In ieder geval wel al bedankt voor jullie reactie's :D
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Stadsbus_Maastricht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Stadsdienst Maastricht

Bericht door Hainje »

Lees de antwoorden op je eigen vraag goed en je weet of het juist is...
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten