Station Budel
Station Budel
Dromen van een treinstation in Budel-Schoot
BUDEL-SCHOOT - In 2020 of 2021 rijden de eerste passagierstreinen over het spoor van Hamont via Budel-Schoot naar Weert. In Cranendonck dromen ze al voorzichtig van een heus stationnetje.
https://www.ed.nl/cranendonck/dromen-va ... haring_web
BUDEL-SCHOOT - In 2020 of 2021 rijden de eerste passagierstreinen over het spoor van Hamont via Budel-Schoot naar Weert. In Cranendonck dromen ze al voorzichtig van een heus stationnetje.
https://www.ed.nl/cranendonck/dromen-va ... haring_web
Re: Station Budel
Dat is een busafstand, want mensen lopen dit al (ongeveer 15 minuten). Niet vanaf station, maar vanaf halte Schootstraat.
Is een trein dan niet onnodig? In mijn ogen wel.
Is een trein dan niet onnodig? In mijn ogen wel.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Station Budel
Klopt, echter de bus doet circa een uur over Budel - Eindhoven, met de trein kan dit in maximaal een half uur gedaan zijn. Plus wat er in het artikel staat Noord Limburg krijgt een (snelle) praktisch overstaploze treinverbinding met Antwerpen.
🍉
Re: Station Budel
Het gaat in het artikel vooral over Antwerpen.
Een verbinding naar Weert is leuk, maar een bus verbinding kost minder geld.
Als tijdelijke maatregel zou dat kunnen.
Een verbinding naar Weert is leuk, maar een bus verbinding kost minder geld.
Als tijdelijke maatregel zou dat kunnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Station Budel
Als er toch al een trein door het dorp gaat rijden, kan er ook nog wel een perron vanaf :)
En er is al een stationsplein
En er is al een stationsplein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Budel
Er is al een busverbinding met Weert. Vermoedelijk wordt die buslijn wel versoberd op het moment dat een station in Budel open gaat.OmniLezer schreef:Het gaat in het artikel vooral over Antwerpen.
Een verbinding naar Weert is leuk, maar een bus verbinding kost minder geld.
Als tijdelijke maatregel zou dat kunnen.
Afhankelijk van waar je in Budel woont is reizen via Maarheeze sneller.Hainje schreef:Klopt, echter de bus doet circa een uur over Budel - Eindhoven, met de trein kan dit in maximaal een half uur gedaan zijn. Plus wat er in het artikel staat Noord Limburg krijgt een (snelle) praktisch overstaploze treinverbinding met Antwerpen.
Re: Station Budel
Arriva schreef een keer over een busverbinding naar Hamont. Dus die "373 naar Hamont" bijvoorbeeld, kan ook.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Station Budel
Die komt er niet, omdat de provincie de treinverbinding wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Budel
Maar er is nog in het geheel geen zekerheid dat die trein er komt Waar haalt de krant vandaan dat er al in 2020 of 21 iets rijdt?
Re: Station Budel
Ik citeer nog maar even de openingspost, met een klein accentje op een mogelijk relevante term:
Mr-W schreef:Dromen van een treinstation in Budel-Schoot
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Station Budel
Belangrijke nuance :) maar had dan 2030 gekozen in plaats van 2020 :D
Re: Station Budel
Dromen...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Station Budel
Je hebt dromen en je hebt dromen. Dit kan wel eens een realistische droom kunnen worden. Hoewel het maar een klein dorpje is hoeft dit geen probleem te zijn voor de haalbaarheid ( zeker voor een klein stop treintje). Voor dit dorp kan een trein heel aantrekkelijk zijn omdat je vele kilometers om moet rijden als je over de weg naar Weert of België wilt rijdentrolly schreef:Dromen...
Re: Station Budel
Als je bedenkt dat er nu slechts 1 tot 2x/uur een bus rijdt tussen Budel en Weert en 0x/uur tussen Budel en België. Vraag ik me sterk af of er genoeg vraag is om 1x/uur een trein in Budel te laten stoppen.
Het feit dat station Budel waarschijnlijk alleen door Belgische treinen bediend zou worden (geldigheid OV-chipkaart en meer van dat soort gedoe), helpt waarschijnlijk ook niet mee.
Het feit dat station Budel waarschijnlijk alleen door Belgische treinen bediend zou worden (geldigheid OV-chipkaart en meer van dat soort gedoe), helpt waarschijnlijk ook niet mee.
Re: Station Budel
Dat zou niet veel uitmaken. Binnen Nederland kan men naar elk station reizen met de OV-Chipkaart. Ook met een trein van NMBS, Abellio of DB (station Eijsden bijvoorbeeld)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Station Budel
Qua reizigersaantallen zal het inderdaad niet het meest drukke station worden, ik schat zo'n 400 a 500 reizigers.
Met de opening van dit station kan Lijn 11 Eindhoven Station - Weert Station worden ingekort.
Met de opening van dit station kan Lijn 11 Eindhoven Station - Weert Station worden ingekort.
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Station Budel
Anderzijds staat de trein in Hamont in 40 minuten te keren. Dan kun je gemakkelijk doorrijden naar Weert, tenzij de dienstregeling veranderd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Station Budel
Ik durf niet te voorspellen wat er in december 2020 gaat veranderen. Zo staat elektrificatie ook nog op de agenda. Ook de baanvaksnelheid wordt nu op 120 km/uur gehouden omdat MW41 niet sneller kan. Dat zijn allemaal dingen die nog invloed kunnen hebben. Voor de verlenging naar Hamont is de baanvaksnelheid ook verhoogd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Budel
De verbinding Hamont-Weert is opgenomen in het regeerakkoord.waldo79 schreef:Belangrijke nuance :) maar had dan 2030 gekozen in plaats van 2020 :D
Ik denk dat de spoorlijn in 2020 wel operationeel kan zijn, of er een station Budel komt is nog sterrenkijken. Het lijkt me wel een logische stap. Je moet de spoorlijn zien als een soort Sneek-Stavoren maar dan in Belgisch Limburg. Zo'n verbinding kan - mits ultraefficiënt uitgevoerd - wel meerwaarde bieden voor de reiziger tegen relatief beperkte kosten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Budel
*mompelt woorden voor zichuit die ik beter niet op het forum kan zetten voordat mensen zich weer aangesproken gaan voelen en zo.
Maar dus, ik ben er voor dat de treindienst geprivatiseerd wordt en wordt overgenomen door een Arriva achtig bedrijf. (A)
Maar dus, ik ben er voor dat de treindienst geprivatiseerd wordt en wordt overgenomen door een Arriva achtig bedrijf. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 67 gasten