Pagina 2 van 4

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: zo 22 apr 2018, 21:42
door Yanaike
Ja... Hoe wil je met 2x/uur goed aansluiten op 3x/uur dan?

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: zo 22 apr 2018, 22:45
door Vinny
In principe kan dat prima als je maar twee van de drie overstappen faciliteert en een niet klokvaste dienstregeling accepteert. Echter, wellicht loop je tegen keertijden en materieelgebrek aan.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: zo 22 apr 2018, 22:56
door PatrickM
Yanaike schreef:Ja... Hoe wil je met 2x/uur goed aansluiten op 3x/uur dan?
Er is een niet zo heel scheve (23/37) halfuursdienst met de series 450 en 2550. Daar is wel een mouw aan te passen lijkt me.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 07:43
door trolly
Erno-BE schreef:2018 is toch wel het jaar van de falende internationale trein. Zowel gepruts op de lijn naar Osnabrück, als gepruts op beide lijnen naar Antwerpen. Gelukkig rijdt men naar Liège, Herzogenrath, Mönchengladbach, Oberhausen en Gronau wel netjes.
En naar Weener, uiteraard :')

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 11:34
door Michael
Mr-W schreef:Beide bedrijven valt hierin iets te verwijten, zowel de NS als NMBS hebben niet geïnvesteerd in stoptreinmaterieel dat de grens over kan.
Waarom zou de NS hier ook schuld aan hebben als ik vragen mag? Het is een verbinding die door de NMBS met NMBS materieel word gereden. Dan lijkt mij dat de NMBS juist in het materieel moet investeren en niet de NS. Of zie ik dat verkeerd?

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 12:13
door Suus
Het lukt de NMBS niet om het materieel gekeurd te krijgen door ILT.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 12:57
door Michael
Inderdaad ja. Maar ik snap niet hoe Mr-W er dan bij komt dat NS ook schuld heeft in dit verhaal terwijl het dus een kwestie is tussen de NMBS en ILT. De NS staat hier compleet buiten lijkt mij

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 14:35
door Mr-W
Erno-BE schreef:Kan een enkele duikbril dan niet in zes minuten keren? In Nederland zijn er treinseries die in 4-5 minuten keren (sommige zelfs in drie), dus zes minuten is zo gek nog niet.
Een klassiek motorstel zou eventueel ook kunnen, mocht er een tekort aan ongemoderniseerde duikbrillen zijn.
Michael schreef:Inderdaad ja. Maar ik snap niet hoe Mr-W er dan bij komt dat NS ook schuld heeft in dit verhaal
Het traject Roosendaal Essen grens en Maastricht Eijsden grens worden gereden in opdracht van NS, zo een beetje helder?

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 14:42
door dylanwild94
Als dat zo was. Waarom zet de NMBS dan zo'n pendeldienst op? Dan moet de NS dat toch verzorgen.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 14:45
door Suus
Er zijn afspraken gemaakt dat NMBS de treindienst doet omdat NS geen enkel materieel heeft dat dienst kan doen in België.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 14:49
door Aking
Hoezo? Ze kunnen toch een stam uit de IC Direct halen? (A)
Die vaste reizigers daar janken toch wel over vertraging en uitval, dan maakt een treintje meer of minder ook niks uit *O*

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 18:03
door julsteren
Mr-W schreef: Een klassiek motorstel zou eventueel ook kunnen, mocht er een tekort aan ongemoderniseerde duikbrillen zijn. ?
Een klassiek motorstel mag niet naar Roosendaal, omdat hij te breed is en aldaar dan de perrons meeneemt. Er zijn ook al gemoderniseerde duikbrillen in NL gesignaleerd, dus dat moet niet veel uitmaken (terwijl juist het ILT daarover moet gaan janken :') ).

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 10:34
door Michael
Mr-W schreef:
Michael schreef:Inderdaad ja. Maar ik snap niet hoe Mr-W er dan bij komt dat NS ook schuld heeft in dit verhaal
Het traject Roosendaal Essen grens en Maastricht Eijsden grens worden gereden in opdracht van NS, zo een beetje helder?
Nu snap ik hem ja. Dank je

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:08
door groningen
Wel heel toevallig, nadat de Beneluxtrein niet meer via Roosendaal rijdt. Vroeger nooit een probleem en nu kan/gaat het niet meer.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:56
door Aking
Probeer als verdachte zoveel toeval maar eens aannemelijk te maken, gaat je niet lukken kan ik je vertellen :')

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 13:50
door en-es
Het is vast toeval allemaal. Zo gemeen zijn NS en NMBS toch niet?

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 14:44
door Z2N
Als het aan de NS en NMBS lag zouden er een stoptrein en een Belgische IC rijden vanaf Roosendaal, maar de ILT zit in de weg. Want waar vroeger het doorrijden van treinen tot aan grensstations gedoogd werd (volgens internationale afspraken), is er nu sprake van protocolfetisjisme. (A)

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 15:45
door Suus
De NMBS geeft zelf aan niet het materieel in te willen zetten in de Intercity zodat deze door kan rijden naar Roosendaal, dus voorlopig gaat dat ook echt niet gebeuren.

De NMBS wil best de tweede stoptrein doortrekken naar Roosendaal maar dat is opnieuw een zaak van de ILT. Die tweede stoptrein stopt vooralsnog niet overal omdat dat problemen geeft met de overwegen.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 2 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 18:14
door Ferdinand
Die Belgen hebben het volgens mij ook een stuk zwaarder met de NMBS dan wij met de NS...

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 19:53
door Suus
De maatregel met de pendeltrein wordt uitgesteld tot 26 mei.

Bij de Varkensneuzen ligt het renovatietempo op dit moment op 3 per jaar, er waren enige tijd terug nog 13 ongerenoveerde stellen (van de 44) in dienst. De rest is of in afwachting van renovatie, in renovatie of is gerenoveerd.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 20:37
door Meltrain
Worden de Varkensneuzen bij de revisie gelijk voorzien van ATB? Dan zal het ILT niet meer tegen een tweede stoptrein per uur zijn.
(Als het goed is, wordt M7 geschikt om naar Nederland te rijden, dus in de nabije toekomst kan de IC vanaf Essen wellicht wel verlengd worden.)

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 20:47
door Suus
Ze krijgen geen ATB.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 22:01
door Wubbo
Het was allemaal niet zo'n groot probleem geweest als er niet een behoorlijk aantal Belgische treinen rond Roosendaal (en Maastricht) door rood was gereden. Helaas hebben ze dat wel gedaan, en daar krijg je deze reflex van. Aangezien er ook allerlei goederentreinen door Roosendaal rijden en er richting Belgie altijd gekruisd moet worden omdat je van rechterspoor naar linkerspoor moet is dat ergens ook wel te bedenken. Had het materieel ATB(-VV) gehad was de frequentieverhoging helemaal niet zo'n probleem geweest.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 22:13
door Dennenboom
Ach, over enkele maanden kon er wel eens een pendelbus rijden tussen Essen en Roosendaal. De Belgische toestemming voor de treinpendel is ook maar tijdelijk en er wordt in Nederland natuurlijk de nodige tijd genomen voor de "homologatie" van de omgebouwde bakken.

Re: Pendeltrein Essen - Roosendaal vanaf 26 mei

Geplaatst: di 24 apr 2018, 23:02
door Suus
De gemoderniseerde stellen hebben ondertussen zelfs al een constructiewijziging ondergaan voor toelating in Nederland, er wordt een derde koplamp boven de cabineruit geïnstalleerd. Tot nu toe hadden de Varkensneuzen dat niet. Ook bij de Break wordt nu zo'n aanpassing bestudeerd. De gemoderniseerde Break is ook nog steeds niet is toegelaten in Maastricht, onder meer dus vanwege het gebrek aan een derde koplamp.