Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Berichtdoor buschauffeur » Wo 17 Okt 2018, 21:49

PHS schreef:Het zal straks nog meer proppen worden in de bussen naar de Rooi Pannen.

En ik denk dat dat vooral komt door deze laatste wijziging. Als lijn 1 ook via de Ringbaan West reed, zou er geen reden meer zijn specifiek lijn 1 voor de Rooi Pannen te nemen. Nu lijkt hiertoe wel een reden te blijven en dan lijkt vier bussen per uur in de spits mij te weinig.

RobertT

Berichtdoor RobertT » Do 18 Okt 2018, 00:09

Dat zal denk ik best meevallen,aangezien de halte Wandelboslaan en Ringbaan West beiden niet zo ver van Rooi Pannen afliggen.dat is te verwaarlozen,voor het ROC zal de halte Wandelboslaan nog steeds de kortste zijn

PHS

Berichtdoor PHS » Do 18 Okt 2018, 11:23

En precies daarom gaat het proppen worden: de halte Wandelboslaan wordt nu in de spits 10x per uur bediend en straks gaat terug naar 4x per uur. Natuurlijk krijgt de halte Ringbaan West/Wandelboslaan er 4x per uur een bus bij, maar voor de meeste scholieren is dat verder weg. Ik denk dat veel scholieren nog steeds met lijn 1 zullen willen reizen, terwijl de lijn ook veel doorgaande reizigers heeft naar het ziekenhuis en Noord. Bovendien sta je vanuit Tilburg vaak flink te wachten voor het stoplicht om de Ringbaan West over te steken, en niet iedereen wacht daarop waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Je zou naast lijn 1 ook lijnen 327 en 328 via de Postelse Hoeflaan kunnen laten rijden.

Tijn

Berichtdoor Tijn » Do 18 Okt 2018, 12:31

Thom69 schreef:
lijntaxi schreef:Weet iemand of de concept dienstregeling 2019 al ter inzage ligt bij het Provinciehuis in Den Bosch of elders is te vinden?

Ik ben wel benieuwd wat er exact verandert is??

U vraagt lief, wij draaien - indien mogelijk. Arriva is zo lief geweest om de dienstregeling van Brabant (en Limburg, maar da's off-topic) al te uploaden in Koppelvlak, en met wat Excelkunstjes is daar een enigszins leesbare dienstregeling van te maken.

Zie: https://1drv.ms/x/s!AusEowYdJCoxxCmehZTKaRG4aNGS

Mijn bestand bevat zowel de volledige dienstregeling van Oost- als van West-Brabant en telt zodoende 945.112 rijen - hij is waarschijnlijk ook te groot om online te lezen, dus download hem even. Ik kan je aanraden om gericht te zoeken met de knoppen bovenin - filteren op lijn, en eventueel op halte (tip, vink bij halte# alleen 1 aan om alle ritten onder elkaar te zien). Let niet al te veel op de verschillende dagen in de laatste kolom, Arriva gebruikt 9 verschillende codes waarvan er twee niet geïdentificeerd worden in het pakket aan bestanden. De verschillen tussen mavr / mavrvak / mavrzomer in dit bestand hoeven absoluut niet te kloppen en zijn grotendeels een gok van mijn kant :wink:

Veel zoekplezier!

Ik krijg hem via OneDrive met geen mogelijkheid gedownload, krijg enkel de foutmelding dat het bestand te groot is om hem online te raadplegen en als ik die melding wegklik kan ik verder niets doen.

Thom69

Berichtdoor Thom69 » Do 18 Okt 2018, 13:02

Oh, da's niet zo handig... -o-

Poging 2: https://1drv.ms/f/s!AusEowYdJCoxxCss_JspKr7lK0Ii

Als het goed is, kom je nu in de map uit waar het bestand in staat. Ik hoop dat dan rechtermuisklik > Download wel werkt.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek

Tijn

Berichtdoor Tijn » Do 18 Okt 2018, 14:12

Thom69 schreef:Oh, da's niet zo handig... -o-

Poging 2: https://1drv.ms/f/s!AusEowYdJCoxxCss_JspKr7lK0Ii

Als het goed is, kom je nu in de map uit waar het bestand in staat. Ik hoop dat dan rechtermuisklik > Download wel werkt.

Yes, dat werkt. Bedankt!

RobertT

Berichtdoor RobertT » Do 18 Okt 2018, 22:41

PHS schreef:En precies daarom gaat het proppen worden: de halte Wandelboslaan wordt nu in de spits 10x per uur bediend en straks gaat terug naar 4x per uur. Natuurlijk krijgt de halte Ringbaan West/Wandelboslaan er 4x per uur een bus bij, maar voor de meeste scholieren is dat verder weg. Ik denk dat veel scholieren nog steeds met lijn 1 zullen willen reizen, terwijl de lijn ook veel doorgaande reizigers heeft naar het ziekenhuis en Noord. Bovendien sta je vanuit Tilburg vaak flink te wachten voor het stoplicht om de Ringbaan West over te steken, en niet iedereen wacht daarop waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Je zou naast lijn 1 ook lijnen 327 en 328 via de Postelse Hoeflaan kunnen laten rijden.

Ik denk zelfs dat dat verkeerstechnisch ook beter is.je moet namelijk anders altijd de Ringbaan west vanuit de Busbaan oversteken om richting Lage Wisiebaan/Rueckertbaan te komen.Dat is zeker op drukke tijden niet erg fijn.De afslag naar de Wandelboslaan zit wat dat betreft beter.

Tijn

Berichtdoor Tijn » Wo 07 Nov 2018, 12:55

De nieuwe dienstregeling is te raadplegen via de Arriva website *O*

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » Di 13 Nov 2018, 10:19

Inmiddels staan ook de nieuwe lijnennetkaarten en wijzigingen online:
https://www.arriva.nl/noordbrabant/reisinformatie/dienstregeling.htm

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » Di 13 Nov 2018, 17:17

Buurtbus 222 (Terheijden - Oosterhout) stopt er 7 december mee wegens een gebrek aan chauffeurs.

http://www.buurtbustwm222.nl/persberichten/181112_brief_aan_passagiers.html

lijntaxi

Berichtdoor lijntaxi » Za 17 Nov 2018, 02:45

Busboekje van Oost Brabant bekeken. Gekeken naar de wijzigingen. Het viel mij op, dat de bussen niet meer via de Onderwijsboulevard (Den Bosch) gaan rijden in 2019 maar via de Koningsweg (de weg aan de kant van de Draak) - Vlijmenseweg.
Als busreiziger verbaasde mij dit enorm. Niet meer langs haltes rijden, waar juist veel mensen in- en uitstappen. (of anders gezegd: volle bussen in plaats van lege stoelen).

Tot dat ik dit las:
Onderwijsboulevard volgend jaar busvrij, zorgen over drukte op Koningsweg
https://www.dtvdenbosch.nl/Onderwijsboulevard+volgend+jaar+busvrij,+zorgen+over+drukte+op+Koningsweg/nieuws/item?1106601

Donderdag 01 november 2018 10:22
Onderwijsboulevard volgend jaar busvrij, zorgen over drukte op Koningsweg

(...)
"De Onderwijsboulevard is vanaf 2019 busvrij, maar daardoor wordt het drukker op de Vlijmenseweg-Koningsweg. Het zou volgens omwonenden een toename van 480 bussen per dag betekenen. D66 vraagt het college om te kijken naar alternatieve routes."

Terug naar “OV in Zuid-Nederland”