Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Lijn 8 rijdt inerdaad geleed rond Stedelijk College.
Ik heb vernomen dat deze ritten in december worden omgezet in lijn 608. Huidige lijn 608 wordt dan 610.

Staat niet in het exploitatieplan overigens.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

huibf schreef:Lijn 8 rijdt inerdaad geleed rond Stedelijk College.
Ik heb vernomen dat deze ritten in december worden omgezet in lijn 608. Huidige lijn 608 wordt dan 610.

Staat niet in het exploitatieplan overigens.
Zijn deze dan extra of rijden de geledes het rondje door acht? Maar vanuit het stedelijk college is lijn 3 toch genakkelijker?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Nu moeten ze 700 meter lopen, halte marathonlaan.
Straks worden het met lijn 608 dus losse ritten naar, ik verwacht, Estafettelaan.
Lijn 3 kan dan wel korter lopen zijn. Maar wel een stuk om, of een overstap extra.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

huibf schreef:Nu moeten ze 700 meter lopen, halte marathonlaan.
Straks worden het met lijn 608 dus losse ritten naar, ik verwacht, Estafettelaan.
Lijn 3 kan dan wel korter lopen zijn. Maar wel een stuk om, of een overstap extra.
Gaat de 608 dan via de boschdijk of woensxl?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Gezien dit nummertje 608 krijgt kan je het wel raden. Ze nummeren er de huidige 608 zelfs voor om.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

De reden dat ik het vraag is dat de 400 de boschdijk gaat verlaten. Overigens is 603 al in gebruik.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Dat 400 de boschdijk gaat verlaten is puur omdat de boschdijk veel te vertragingsgevoelig is. Voor die enkele scholierenlijn os dat niet zon probllem.
Daarnaast ontsluit lijn 400 ook WoensXL en hiermee WoenselNoord en het achterland Nuenen en Gemert.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Maar de wagen due lijn 608 rijdt wordt toch nog wel meer ingezet en die rit moet toch ook op tijd beginnen. Of zeg ik iets raars?
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

Daniel schreef:Flexbussen op routes waar de normale bus door gebrekkige lijnvoering weinig reizigers trekt wil ik niet echt vraaggericht noemen. Da's eerder een gevalletje aanbod bieden in de hoop dat er reizigers komen omdat het tot Connexxion en dochters niet doordringt dat ze eerst eens moeten kijken waarom die bus zo weinig klanten trekt.
Inderdaad eerst kijken, waarom een bus op bepaalde momenten van de dag op bepaalde gedeeltes van het traject weinig succesvol is.
Al die Flexsystemen zullen over enkele jaren onbetaalbaar blijken te zijn voor de Provincie. De treintaxi is niet voor niets ter ziele gegaan.
Het zou veel beter zijn als men de data van systemen als BravoFlex en BrengFlex zou gebruiken om de dienstregeling te optimaliseren.
Dit kan gedaan worden door te kijken naar de vervoersbehoefte van grote groepen mensen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje, ik zag dat lijn 10 in Eindhoven gereden werd nogsteeds door TCR maar waar zijn die midcity bussen gebleven die er altijd op reden? Op de wiki stond namelijk dat het materieel Amba en lions city was.
Ter verduidelijking: de midibussen bedoel ik mee de TCR 604 en 605 (CXX/Hermes nummers 1056 en 1057).
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door WALUIGI96 »

Pas zag ik volgens mij de 1057 rijden op lijn 123
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

WALUIGI96 schreef:Pas zag ik volgens mij de 1057 rijden op lijn 123
De 1057 reed vandaag op lijn 10. Samen met de 3404. Volgens mij wisselt dit regelmatig. Wat is eigenlijk de reden dat deze lijn geheel wordt uit besteed aan TCR. Het betreft een lijn die geheel overdag rijdt. Bij bijvoorbeeld lijn 123 kan ik me de uitbesteding wel snappen omdat het een aantal enkele ritten betreft. Bij lijn 28 ligt de lijn geheel los van de overige lijnen zodat deze diensten lastig in te plannen is. Voor lijn 10 gaan deze redenen niet op.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Wat denk je van lopende contracten? Die worden meestal voor 1 jaar afgenomen.
Zou me niets verbazen als lijn 10 in december in het Hermespakket komt
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door WALUIGI96 »

Een aantal lijnen zijn op hermes.nl al voorzien van de nieuwe dienstregeling. Ik heb lijn 23 al (kort) bekeken, daar lijkt niks gewijzigd te zijn (ik hoop alleen wel dat op zondag gereden wordt met een grotere bus). Lijn 123 is ook amper gewijzigd (alleen 's avonds een rit minder). Lijn 150 staat er vreemd genoeg (nog) niet op. Verder heb ik niet meer gekeken...
SanderR
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:28
Locatie: Almere

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door SanderR »

flixxctt schreef: Vorige week reed de 1200 ook op lijn 8. In de ochtendspits
Ik ga bijna denken dat bovenstaande spot de laatste is geweest: volgens ovi.rdw.nl heeft de 1200 op 16 oktober 2018 een nieuwe eigenaar gekregen. Wie weet welke.....?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Raymond »

Ondertussen zijn meer buslijnen voorzien van de nieuwe dienstregeling.

De HOV-as Montgommerylaan - Huizingalaan gaat op zondagavond terug naar een halfuursdienst. De andere dagen blijft de kwartiersdienst wel overeind met lijn 405. Ook eens gekeken naar de zomervakantiedienstregeling op de bundel 405/406. Omdat er simpelweg ritten geschrapt zijn ontstaat er een 6/24 ligging richting station. Op zondagen is de situatie beter (het hele jaar): dan lukt het nog met 9/21, dus dan sluit je in ieder geval nog aan op meer treinen. Volledig nette kwartiersdienst in twee richtingen lukt toch al niet, zolang je de keuze maakt om de lijn met de kortste omloop (lijn 406) niet langer te laten stilstaan op Ekkersrijt.

Ook een aantal wijzigingen gevonden die ik nog niet voorbij heb zien komen:
Op lijn 404 wordt op werkdagen vanuit Nuenen al wat eerder gereden: eerste rit al om 7:18 uur ipv 8:07 uur, zodat er buiten de vakanties een mooie 10 minutendienst ontstaat samen met lijn 322. Lijn 9 rijdt op zondagen voortaan niet meer tussen WoensXL/ZH Catharina en het station. Er mag een chauffeur dus mooi wat ritjes gaan pendelen, want de uursdienst kan nu precies met 1 bus worden gereden. Bus sluit beide kanten op goed aan op een andere buslijn van/naar het station dus dat scheelt wel leed.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Mr-W »

WALUIGI96 schreef:Ik heb lijn 23 al (kort) bekeken, daar lijkt niks gewijzigd te zijn (ik hoop alleen wel dat op zondag gereden wordt met een grotere bus).
Momenteel wordt de drukste omloop versterkt met een extra busje om 19:09 richting Boxmeer.
huibf schreef:Wat denk je van lopende contracten? Die worden meestal voor 1 jaar afgenomen.
Zou me niets verbazen als lijn 10 in december in het Hermespakket komt

Lijn 10 is officieel nog een pilot, misschien dat daarom TCR hem rijdt. De 2 midibussen van TCR zal er ook het een en ander mee te maken hebben.
ZO6176 schreef:De reden dat ik het vraag is dat de 400 de boschdijk gaat verlaten. Overigens is 603 al in gebruik.
Het zal vooral een rijtijd ding worden, de halte Marathonloop ligt precies op de grens qua rijtijd om staanplaatsen te hebben. Wordt die 15 minuten of meer dan heeft iedere scholier recht op een zitplaats.
Raymond schreef:Lijn 9 rijdt op zondagen voortaan niet meer tussen WoensXL/ZH Catharina en het station. Er mag een chauffeur dus mooi wat ritjes gaan pendelen, want de uursdienst kan nu precies met 1 bus worden gereden. Bus sluit beide kanten op goed aan op een andere buslijn van/naar het station dus dat scheelt wel leed.
b Lijn 9 wordt vanaf volgend jaar gereden met een klein busje op zondag.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Wordt de pendel 9 dan door TCR gereden of blijft hermes dat zelf doen.
DanushvR
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 20:51

Re: Provincie zet plan voor flexbusjes in Eindhoven door

Bericht door DanushvR »

huibf schreef:Provincie (d)ramt door...
Doet me denken aan de opgelegde fusie van Nuenen met Eindhoven door de provincie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Dit jaar weer een busboekje bij Hermes.
Kosten 5 euro.

Het boekje is meteen ook niet meer actueel. Lijn 117 lijkt dezelfde route te hebben als 317. Er is verzuimd om de route via de geenhovensedreef op te nemen.
Tevens is voor het derde jaar verzuimd om bij lijn 404 te melden dat deze niet in de vakantie rijdt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door fogeltje »

In de rest van Brabant schuimbekken de mensen al dat een volledig busboekje geld kost...tja, dat was vroeger niet anders. Ze zijn een tijd verwend geweest met de gratis boekjes in Brabant.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Hainje »

Gratis hoeft echt niet, maar € 5,- voor een stadsdienstboekje (Breda, Tilburg & Den Bosch) was wel een beetje over de top.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door fogeltje »

Halte Violierstraat in Uden verdwijnt. Dat is jammer, het was een mooie backuphalte voor de overstap van 25/26 op 99, maar gezien de ligging van de halte wel helemaal te begrijpen. Lopend was je vanaf de halte bijna sneller op het busstation. Sterker nog, de locatie van de halte heeft in de laatste jaren twee keer als vervangend busstation gediend bij werkzaamheden. Sinds de opening van het busstation op die locatie was het eigenlijk een redelijk kansloze halte geworden. Hij had nut toen het busstation nog op de Markt lag, maar dat is al 20 jaar niet meer zo.

Ik ben aan het onderzoeken of OV voor mij een optie gaat zijn aangezien ik per 1 januari in Uden-Zuid ga werken en mijn leaseauto daardoor gaat hemelen (auto neem ik mee, maar alle kosten en risico's zijn dan tegenwoordig voor mijzelf). Mijn nieuwe werkgever ligt op een steenworp afstand van de halte Velmolenweg. Helaas is dat een "verkeerde" halte voor mij komende met lijn 25. Vanaf de eerste halte in Uden is het nog meer dan een kwartier lopen waardoor mijn totale reistijd ca 60 minuten is tegenover 22 minuten met de auto, over een route waar het niet druk is. Dus ik denk dat de bus het toch gaat afleggen. Over het busstation heen en overstap op 305/6 duurt vrijwel net zo lang en het is een overstap die ik kan missen. Eventueel een afgetrapte fiets bij de halte van lijn 25 zou nog een optie zijn, maar als mijn geheugen mij juist herinnerd is het niet meer dan een paal aan doorgaande weg zonder fietsvoorzieningen. Het is jammer dat de oude 121 (van voor 14 december 2003) niet meer rijdt, dat was de ideale bus voor mij geweest. Opstappen bij de sneldiensthalte thuisch en uitstappen op de Velmolenweg (de huidige halte ligt vrijwel op dezelfde locatie).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Fietske plaatsen dus.
Je hoeft je fiets niet te stallen aan de halte. Maar natuurlijk op het busstation....

Of met de auto _O_
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door diederickx »

Heeft Brabant geen OV-fietsenplan?
Of anders een vouwfiets mee. Sommige werkgevers betalen mee aan de aanschaf (als je geen leaseauto hebt).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten