Nitein-Repart schreef:Geen Arriva maar NMBS op Maastricht-Liège heeft veel voordelen:
-vertragingen op Liège-Maastricht werken niet door op Maastricht-Heerlen-Aachen in de huidige situatie, bij een doorgaande treindienst wel
-op werkdagen wordt er nu doorgereden naar Liège-Palais. Arriva gaat dat waarschijnlijk niet doen, aangezien er vrijwel geen beschikbare treinpaden meer zijn tussen Guillemins en Palais
-meer diversiteit in treinmaterieel in Maastricht, als Arriva gaat rijden op Maastricht-Liège komt er alleen maar VIRM en Flirt in Maastricht

(en misschien een enkele keer een GTW), dat is erg saai. Nu is er nog echt Belgisch materieel te zien in Maastricht
-Arriva kan zijn nieuwe treinen die bedoeld waren voor het vervoer naar Liège (twee stuks geloof ik), nu inzetten ter versterking op z’n binnenlandse treindiensten
Ik heb een andere mening over de argumenten die je aandraagt ten aanzien van de 'vele voordelen van NMBS op dit traject'. Ik zal ze graag

hieronder proberen te weerleggen:
-De vertragingen worden niet zozeer veroorzaakt tussen Liège-Guillemins en Maastricht, maar wel op het traject Hasselt - Liège Guillemins. Dit blijkt ook uit de heel veel betere punctualiteitscijfers in de weekenden, wanneer de dienst start in Liège-Guillemins. Ik zie niet in waarom dit bij Arriva zou veranderen;
-Het niet doorrijden naar Liège-Palais is een nadeel voor met name toeristen/dagjesmensen. Overigens zitten die met name in de weekenden in de trein en dan rijdt deze ook niet door naar Palais in de huidige dienstregeling.
-Voor treinfanaten is de diversiteit van treinen inderdaad relevant. Mijn inschatting is dat dit voor 0,1% van de reizigers geldt. De rest zit het liefst in nieuwe, schone en comfortabele treinen;
-Ik dacht dat alle 8 tri-courante treinstellen naar België moesten kunnen rijden. Of begrijp ik je argument verkeerd?